PDA

View Full Version : Soundtestje Blackstar HT-5 Combo



HvV
1 september 2009, 21:49
Zaterdag de(het?) Blackstar HT-5 Combo aangeschaft en ik sta toch wel versteld van dat ding. Wat een geluid. Kwaliteit en afwerking is prima voor dat geld en wat kan het nog steeds hard, zelfs met maar 5W. Ik twijfelde tussen een JSX mini-colossal maar de Blackstar wint het op een groot aantal punten. Bovendien heb ik al zoveel Satriani meuk. Beetje reverb hoort er eigenlijk wel bij, denk dat er nog wel een Holy Grail Plus bijkomt.

Ook het met microfoon opnemen is inmiddels aardig gelukt, denk ik, hoop ik. Opgenomen met de Blackstar en een SM57 er voor. Lang geleden dat ik een blues gespeeld heb, beetje roestig, maar ik wil toch het clean even laten horen. Wat de opname betreft, enige wat ik heb toegevoegd in Ableton Live is een beetje reverb, de rest is puur Blackstar. Het eerste stuk is op het clean channel en op ongeveer 1:10 hoor je overdrive channel 2, heel klein beetje gain. Wat denken jullie van de opname?

http://soundclick.com/share?songid=8046089

samthegreat4
1 september 2009, 22:05
Mooi gespeeld, zo roestig vind ik het niet.
Mooie clean, een wat mindere overdrive, beetje ongedefineerd, maar dat moet je waarschijnlijk nog een beetje finetunen en tweaken. Er zit vast wel een mooie OD in.

Divine
2 september 2009, 12:54
Hey HvV goed gespeeld en een mooie sound! Verbazingwekkend wat er uit die HT5 komt hè?

Hoe heb je je mic gepositioneerd?

HvV
2 september 2009, 18:54
@sam: Dat OD channel kan zeker beter, had er nauwelijks gain op. Klinkt van zichzelf best goed maar is wel een beetje modderig. Nou ja, ik ga toch mijn satchurator op het cleane kanaal gebruiken. (Satchurator in de effects-loop werkt trouwens voor geen meter op het OD channel)

@divine: ja, ik sta er echt van te kijken hoe dat ding klinkt. Ik heb de mic (links onderin, op 7 uur) 2cm van de speaker-rand met de kop een beetje richting conus, afstand 2 cm van het doek. Nee, maar echt een prima buizenbakje. Heb jij de speakersim al geprobeerd? Krijg er tot nu alleen maar bagger uit.

Divine
3 september 2009, 14:01
Ik heb de speakersim geprobeerd en kreeg er ook bagger uit. Ik heb naderhand echter niks proberen te tweaken, dus wellicht dat er op de één of andere manier toch een mooie sound uit te krijgen is. Voor de demo van de band heb ik alles opgenomen met de blackstar, maar in combinatie met de wel bekende Palmer speaker simulator (oude versie). Daar kreeg ik wel prachtige resultaten mee.

Distortion pedals gebruik ik met de blackstar overigens ná de distortion van de blackstar. Voor blues bijvoorbeeld, zet de ik gain op de blackstar op 9 a 10 uur en dan de gain/drive op je pedaal naar smaak aanpassen. Je lead geluid is dan net iets 'sterker' en heeft meer pick attack.