PDA

View Full Version : Midi velocity normalizer



kevaho
1 september 2009, 20:47
Ik vroeg mij af of er een tooltje bestaat die dergelijke functie aan boord heeft? Ik ben hier al een tijdje achter aan het zoeken want dat zou erg handig zijn. Ik werk met Nuendo3, ik zie niet direct hierover een functie.

Grtz,

fivelastwords
1 september 2009, 21:12
Ja, velocity limiting zit volgens mij in zo goed als elke software sequenser, dus ook in Nuendo. Ik weet niet één twee drie onder welk menu het te vinden is, maar Google is your friend: Sound on Sound heeft hier een flink artikel over geschreven. Ze behandelen dan wel Cubase, maar dat is in de basis het zelfde als Nuendo:

http://www.soundonsound.com/sos/aug07/articles/cubasetech_0807.htm

Zo moet het denk ik wel lukken. Succes!

kevaho
1 september 2009, 21:38
Dank voor je reactie. Desondanks het een erg interessant pakket is, is dit echter niet wat ik zoek. Hier hebben ze het over "midi dynamics" dus compressen, limitten, etc. In mijn geval zijn de verhoudingen van de onderlingende velocity's perfect. Wat ik wil doen is al deze events selecteren en normalizeren. Zodanig dat de hardste event opgetrokken wordt naar value 127 en alle andere, zachtere events ook in dezelfde verhouding opgetrokken worden.

Grtz

kevaho
1 september 2009, 23:39
Ik heb het gevonden. In Nuendo kan je in de key editor bij Midi>functions>velocity je selectie van events met een waarde verhogen. Enig watje moet opzoeken is de waarde van de hoogste velocity.

Grtz