PDA

View Full Version : Laney VC-50



mattihafler
1 september 2009, 09:18
Hoi,

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar een andere versterker.
ik heb momenteel een stack (H&K Tube 100 + peavey 4x12).

In de band waar ik voorheen speelde (www.myspace.com/killcaress) was dit een perfecte versterker, maar ben nu op zoek naar iets anders.

In vele reviews las ik veel goede dingen over de Laney VC-50.
Maar voldoet deze versterker aan mijn wensen?

het is natuurlijk een combo dus zal vrij zwaar zijn. Ik wil hem voor zowel repeteren als voor thuis gebruiken. Zie het niet zo zitten om me elke week een hernia te tillen natuurlijk. Is de VC-50 erg zwaar?

Waar voorheen mijn wens was 'zo hard en zwaar mogelijk' ben ik nu ook op zoek naar een versterker met een mooi clean geluid, het mag vooral wat meer warmte uitstralen. Als de distortion mij niet zwaar genoeg is (ik wil af en toe nog wel n beetje kunnen knallen) zou evt. een pedaaltje ook nog acceptabel zijn. Liefst haal ik het dikke geluid natuurlijk direct uit de versterker.

Wat zijn jullie ervaringen met de VC-50 of heeft iemand nog n andere aanrader voor zo'n 4 a 500 euro

Mocht ik toch bij mijn stack blijven dan ga ik voor een klein versterkertje voor thuis. Iemand dan een goeie aanrader onder de 200€?

ps. Ik ben wel echt op zoek naar een buizenversterker. heb afgelopen jaren ook transistors en line6 modellers gehad maar wil nu echt weer terug naar buizen

Rinze
1 september 2009, 10:18
De VC50 is een mooie versterker, de stock speakers zijn wat lelijk in het hoog. Ik had er een paar jaar geleden bijna een gekocht, tot ik hem probeerde op te tillen. Ik geloof dat ie meer dan 40 kilo weegt. Met mijn dubbele hernia niet te doen dus. En de voetschakelaar (of misschien het relais?) schijnt nogal eens kuren te hebben.

mattihafler
1 september 2009, 10:23
Oej...dat is wel flink pittig.

Ik zou er ook zeer graag een keer over spelen.
Maar wordt natuurlijk nergens meer verkocht en wat ik tweedehands heb zien staan is niet echt in de buurt.

Mr.Bluesbreaker
1 september 2009, 11:01
Als die amp echt is wat je wil, kun je natuurlijk het versterker gedeelte in een losse behuizing als head bouwen, de 2 stock Laney speakers (die idd niet zo best zijn IMO) verkopen, en 2 betere speakers in het cabinet zetten. Maar eerst testen natuurlijk.

mattihafler
1 september 2009, 11:10
Bedankt voor de reacties allereerst.

@bluesbreaker. Het is niet zo dat ik echt mijn zinnen op die laney heb gezet.
Maar denk dat met mijn budget (tot 500€) dat het dichtst in de buurt komt.
Maar sta open voor andere tips natuurlijk.

Ik speel iets stevigere muziek dan rock muziek..maar metal is het ook echt niet meer.
Een blues of jazzy sound is niet echt hetgeen waar ik naar op zoek ben.

Met deze specs kwam ik bijvoorbeeld bij de VC-50 uit.

mattihafler
2 september 2009, 14:03
Mijn andere route is de volgende:

Ik blijf bij mn Hughes and Kettner Tube 100 en verfijn mn geluid met pedaaltjes.

Wat is dan n goede thuisversterker voor zo'n 150 euro?
hoeven geen tot weinig fratsen op te zitten.
Geen Line6. Die tijd heb ik gehad.

Aanrader iemand?

minoin
2 september 2009, 18:18
Hmmm, ik heb zelf de VC-50 enige tijd gehad en het is een tricky amp. Als je de stock speaker (welke ECHT bijzonder k*t klinken) vervangt door een G12K100 of iets dergelijks, krijg je de body en dikke sound die je wil.
Ik vind Laney altijd erg mooi in het clean, dus dat zal met een paar goeie buisjes wel goedkomen. Scheur is op zich ook prima, genoeg gain.
Het ding is loeizwaar, 45 kilo heb ik hem eens gewogen... En hij gaat heel hard..

kunk
3 september 2009, 21:07
Hmmm, ik heb zelf de VC-50 enige tijd gehad en het is een tricky amp. Als je de stock speaker (welke ECHT bijzonder k*t klinken) vervangt door een G12K100 of iets dergelijks, krijg je de body en dikke sound die je wil.
Ik vind Laney altijd erg mooi in het clean, dus dat zal met een paar goeie buisjes wel goedkomen. Scheur is op zich ook prima, genoeg gain.
Het ding is loeizwaar, 45 kilo heb ik hem eens gewogen... En hij gaat heel hard..

Heb zelf ook zo'n VC-50 gehad en kan de woorden van Minoin wel bevestigen, geloof trouwens dat de VC-50 die Rinze bijna gekocht had de mijne was.De koop ging inderdaad niet door maar heb hem gelukkig een paar weken later nog beter kunnen verkopen aan een liefhebber uit Belgie. Die moest dus samen met zijn moeder bijna 1000KM rijden voor het uitproberen en kopen van deze amp.

mattihafler
3 september 2009, 21:55
Ik denk dat ik de VC-50 dan toch nog maar even uitstel en voor n leuk thuisampje ga.
'n vox uit de ad serie wellicht
of een roland cube..

kunk
4 september 2009, 16:45
Ik denk dat ik de VC-50 dan toch nog maar even uitstel en voor n leuk thuisampje ga.
'n vox uit de ad serie wellicht
of een roland cube..

De Blackstar HT-5 kan ik je ook aanbevelen, ideale thuisampje die voorzien is van een effectloop en koptelefoon/line-out uitgang.
Te krijgen in combo uitvoering maar ook als head.

Rinze
4 september 2009, 19:59
Heb zelf ook zo'n VC-50 gehad en kan de woorden van Minoin wel bevestigen, geloof trouwens dat de VC-50 die Rinze bijna gekocht had de mijne was.De koop ging inderdaad niet door maar heb hem gelukkig een paar weken later nog beter kunnen verkopen aan een liefhebber uit Belgie. Die moest dus samen met zijn moeder bijna 1000KM rijden voor het uitproberen en kopen van deze amp.

Klopt! Ik vond hem wel lekker klinken maar wist al niet hoe ik hem in de auto moest krijgen :seriousf: