PDA

View Full Version : Plexiglas tremolo/spring cover



Chocola
1 september 2009, 00:55
Zoals de topic titel luidt.

Ik kan wel een pickguard van plexiglas vinden maar ze hebben niet de variant voor de achterkant van een stratocaster (ik heb gemailed). Ze wisten ook niet zo 1-2-3 een winkel die het wel verkocht en ik kon niets vinden. Dus heeft iemand een idee waar je zulke covers kunt vinden?

Vriendelijkst,

guitargeek3
1 september 2009, 08:57
Op Ebay (http://cgi.ebay.com/New-Lefty-Clear-Plexi-Fender-Stratocaster-Back-Plate_W0QQitemZ220467850056QQcmdZViewItemQQptZGuit ar_Accessories?hash=item3354e86b48&_trksid=p3286.m20.l1116) staat wel een lefty.
Ik zou niet weten of die linker op een rechtse past.
Je zou hem anders wel kunnen mailen of hij aan een rechtse kan komen.

Chocola
1 september 2009, 10:01
Beste Guitargeek,

Bedankt voor het vinden daarvan. Als mijn redenatie klopt dan maakt het niets uit bij die dingen of het links of rechts is.

Ik mail hem voor de zekerheid.

Chocola
1 september 2009, 10:52
Beste Guitargeek,

Bedankt voor het vinden daarvan. Als mijn redenatie klopt dan maakt het niets uit bij die dingen of het links of rechts is.

Ik mail hem voor de zekerheid.

Kan iemand dit bevestigen? Ik kan zelf namelijk geen reden bedenken waarom het niet zo is.

Cocobolo
1 september 2009, 14:34
vraag hem even om de exacte maten en meet het daarna na bij jouw strat. Er zijn meerdere varianten/maten in deze strat-covers (kijk maar op Stewmac, daar zie je ook dat ze verschillende maten hebben).

Van Dattum
1 september 2009, 15:30
Misschien toch maar even aan de knutsel..... Zelf maken lijkt me niet het grootste probleem als je een stukje perspex van 2-3 mm dik scoort. ;)

Cocobolo
1 september 2009, 15:48
Misschien toch maar even aan de knutsel..... Zelf maken lijkt me niet het grootste probleem als je een stukje perspex van 2-3 mm dik scoort. ;)

Klopt : je moet ene scherpe frees gebruiken, niet een te hoog toerental maar vooral niet te lang op 1 plaats frezen (dus snel door je materiaal gaan) zodat er geen kans is dat het aan je frees versmelt. Ik had zelf ook een paar experimentjes nodig voordat ik de precieze dosering had maar daarna werkte het uitstekend, ik heb al van alles gefreesd uit 4mm dik acrylaat.

Yoshida
1 september 2009, 15:58
Kan iemand dit bevestigen? Ik kan zelf namelijk geen reden bedenken waarom het niet zo is.

Het enige waar je tegenaan gaat lopen is dat de dikke E snaar wat moeilijk te vervangen is. Het blok zit niet gecentreerd in de body omdat er ook nog een handle in moet. Andersom monteren kan niet, vanwege de afgeronde hoek en de schroefgaten waar een verzinkboor op los is gelaten.

Ik zou erop gokken dat de aanbieder ook aan een rechts model kan komen, en dan hopelijk een betaalbaarder model.

no 1 hops
2 september 2009, 08:26
de bedrijven die lichtreclame maken hebben zeer goed kwaliteit plexiglas.
niet goedkoop, maar het breekt ook niet zo gauw als het standaard bouwmarkt spul.
en dat is mij overkomen nadat ik bijna klaar was met een projectje, gaatje boren , knap en alles kan weer overnieuw.
dus dan maar wat duurder

Chocola
2 september 2009, 09:32
de bedrijven die lichtreclame maken hebben zeer goed kwaliteit plexiglas.
niet goedkoop, maar het breekt ook niet zo gauw als het standaard bouwmarkt spul.
en dat is mij overkomen nadat ik bijna klaar was met een projectje, gaatje boren , knap en alles kan weer overnieuw.
dus dan maar wat duurder

Goede tip :).

Bedankt.

snaarplukker
2 september 2009, 12:07
de bedrijven die lichtreclame maken hebben zeer goed kwaliteit plexiglas.
niet goedkoop, maar het breekt ook niet zo gauw als het standaard bouwmarkt spul.
en dat is mij overkomen nadat ik bijna klaar was met een projectje, gaatje boren , knap en alles kan weer overnieuw.
dus dan maar wat duurder
Inderdaad. Meestal hebben ze het vanaf 3 mm dikte. Stukjes van het formaat voor een tremcover liggen meestal in de afvalcontainer dat je vaak gratis mee mag nemen. Het boren van plexiglas kan het beste met een boortje waarvan je de snijhoek ca. 5 graden uit het lood hebt geslepen.

JurjenYarr
2 september 2009, 20:59
Inderdaad. Meestal hebben ze het vanaf 3 mm dikte. Stukjes van het formaat voor een tremcover liggen meestal in de afvalcontainer dat je vaak gratis mee mag nemen. Het boren van plexiglas kan het beste met een boortje waarvan je de snijhoek ca. 5 graden uit het lood hebt geslepen.

mijns insziens kun je het best de schroefgaatjes boren voor je de pickguard of tremolo-cover uitzaagt/freest.

hadv
3 september 2009, 23:09
bouwplastics.nl in Den haag. Heeft heel veel restjes, van verschillende dikten en kleur, voor weinig geld.
Als je daar in de buurt woont is het zeker interessant om daar eens langs te gaan.

Overigens doe ik al het plexiglas met een simpele figuurzaag.

[spam]ik heb nog wel wat liggen[\spam]

Chocola
4 september 2009, 20:53
bouwplastics.nl in Den haag. Heeft heel veel restjes, van verschillende dikten en kleur, voor weinig geld.
Als je daar in de buurt woont is het zeker interessant om daar eens langs te gaan.

Overigens doe ik al het plexiglas met een simpele figuurzaag.

[spam]ik heb nog wel wat liggen[\spam]

Waar gebruiken forumgebruikers hier dan wel niet allemaal plexiglas voor? :p. ik denk dat ik weer eens enigszins uniek ben maar nee hoor :p.

aaronstonebeat
4 september 2009, 21:42
Ik heb bijna hetzelfde effect door die cover er vanaf te laten sinds ik de eerste keer nieuwe snaren op de gitaar zette. Dat geeft bovendien het voordeel dat ie bij daarop volgende wissels niet meer in de weg zit ;)

Chocola
4 september 2009, 22:23
Ik heb bijna hetzelfde effect door die cover er vanaf te laten sinds ik de eerste keer nieuwe snaren op de gitaar zette. Dat geeft bovendien het voordeel dat ie bij daarop volgende wissels niet meer in de weg zit ;)

Als de hele gitaar van plexiglas is lijkt me dat niet de mooiste optie :p.

aaronstonebeat
4 september 2009, 22:29
Aha, dat had ik nog niet begrepen. Da's ook wel bijzonder.
Maar dan lijkt het me eigenlijk nog minder op te vallen of er wel of niet een cover aanwezig is?

Chocola
5 september 2009, 00:09
Aha, dat had ik nog niet begrepen. Da's ook wel bijzonder.
Maar dan lijkt het me eigenlijk nog minder op te vallen of er wel of niet een cover aanwezig is?

Okee je hebt me door... Ik ben gewoon een mierenneuker die graag wil dat mijn gitaar eruit ziet zoals ik hem in mijn hoofd heb :P. Ik zal geen smoesjes meer gebruiken. Net als GAS, het is een prima argument (dit is deels ook GAS lol :p).

Met tremolocover is hij gewoon compleet, zonder niet :p[/mierenneukerij=off]

Zooooo waar waren we :O. ohja, shhhht niet verder vertellen :o.

Cocobolo
5 september 2009, 07:47
Ik begin wel nieuwsgierig te worden naar je gitaar :)
Ik heb eventueel nog gloednieuw 4mm dik plexiglas staan als je het niet kunt vinden.

FreeGee
5 september 2009, 08:22
Veel sterker dan 'plexiglas' = (poly)acryl is polycarbonaat.
Een afvalstukje scoren bij een reclame bedrijf etc. lijkt mij inderdaad een goede optie. 4 mm is wel erg dik trouwens.

Chocola
5 september 2009, 21:15
Ik begin wel nieuwsgierig te worden naar je gitaar :)
Ik heb eventueel nog gloednieuw 4mm dik plexiglas staan als je het niet kunt vinden.

Nog 1 maandje wachten ;). Ik post hem dit keer pas als hij af is :).

edit: maak daar maar twee maanden van. Het zijn allemaal schaarse onderdelen.