PDA

View Full Version : Model Fender achterhalen mbv serienummer?



Mike McCready
1 april 2003, 20:37
Hallo,

ik heb vanmiddag een Fender Stratocaster USA gekocht. Ik zoek nu een pagina waar ik aan de hand van mijn serienummer (N7308473) het model kan achterhalen. Het is in elk geval niet de "standard stratocaster" want die heeft maar 21 posities; die van mij 22.
Ik heb al wel een pagina gevonden waar ik het jaartal mee kan achterhalen. Dat is 1997 of 1998.
Alvast bedankt,

\Jos

PeArLjAm
1 april 2003, 21:03
Daar zijn sites voor om dat op te zoeken, ff googlen ('fender dating' ofzo) en je hebt er wel een denk ik. Trouwens een standard strat heeft geen 21 maar 22 frets, ik heb er zelf ook eentje namelijk :smile: 21 frets hebben de vintage modellen en de modellen die daarnaar gemaakt zijn..

sash
1 april 2003, 22:46
Hij is in ieder geval uit '97. Heb je misschien wat meer info erover? Type elementen, type brug(zadels), stemmechanieken, logo op headstock, topkam etc.

Fotootje is ook goed :smile:

Mike McCready
1 april 2003, 23:41
Ben niet zo'n geweldige gitaarkenner maar ik kan je wel wat info over de elementen geven. De gitaar heeft twee single-coil elementen die er als standaard Fender elementen uitzien. Verder is de achterste een element dat uit twee smalle delen bestaat (koperkleurig met twee staalkleurige strips erop). Dit element is even breed als de single-coils. Volgens mij is dit element er later in gebouwd aangezien het een beetje raar kleurt met de donkerblauwe body, de witte slagplaat en de houtkleur van de hals.
Verder zitten de twee standaard "tone" knoppen erop, de "volume" knop en de schakelaar met de 5 standen voor de elementen.
Vreemd is dat er tussen de "tone" knoppen en de schakelaar nog een schakelaar zit (nooit eerder gezien of nooit op gelet) met twee standen. Ik weet niet of dit standaad is bij dit model of dat het bij dat achterste element hoort (heb de werking nog niet kunnen testen thuis en in de winkel heb ik die schakelaar over het hoofd gezien).
Ik hoop dat dit genoeg informatie is. Ik zal nog proberen een paar foto's te maken.

Groeten,
Jos Janssen

blimb
2 april 2003, 11:41
.. misschien een gekke vraag .. maar hoe kan je in godsnaam een knop over het hoofd zien?

hmm en in de winkel konden ze je ook niet helpen met het model??

[sub] nofi maar soms verbaas ik me echt over wat mensen bezield[sub]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: blimb op 2003-04-02 11:50 ]</font>

green_day
2 april 2003, 12:51
Op 2003-04-01 21:03, schreef PeArLjAm:
Daar zijn sites voor om dat op te zoeken, ff googlen ('fender dating' ofzo) en je hebt er wel een denk ik. Trouwens een standard strat heeft geen 21 maar 22 frets, ik heb er zelf ook eentje namelijk :smile: 21 frets hebben de vintage modellen en de modellen die daarnaar gemaakt zijn..

mijn standard strat heeft maar 21 frets.. hoe kan dat dan?

iwan
2 april 2003, 12:54
Een paar mogelijkheden:
Is er misschien een actief element ingezet?
dan zou de schakelaar die passief-actief kunnen zetten (heeft mijn basgitaar)?
Of het het is een hotrail (?) humbucker die je serie of parallel kan schakelen?

Ik weet het niet hoor, maar zoiets zou kunnen...

blimb
2 april 2003, 13:07
k ben nu net ff thuis .. en heb evren gekeken naar mijn strat (mex, standaard voor zover ik weet) en die heeft ook maar 21 frets ...

PeArLjAm
2 april 2003, 14:47
Op 2003-04-02 13:07, schreef blimb:
k ben nu net ff thuis .. en heb evren gekeken naar mijn strat (mex, standaard voor zover ik weet) en die heeft ook maar 21 frets ...


mex heeft er idd 21 en een standard usa heeft er 22 (huidige modellen die tegenwoordig gemaakt worden) Als je echt met een paar vragen zit kun je naar http://www.fenderforum.com gaan, daar zitten de echte kenners..

Electrical Storm
2 april 2003, 15:12
Uhm, misschien heb je een variant van een superstrat? Dat zijn in Mexico gemaakte strats waarbij je bijvoorbeeld het hals en brugelement tegelijkertijd kunt inschakelen... Maar eigenlijk denk ik gewoon dat het een gemodificeerd exemplaar is en dat die schakelaar er ook later is ingezet. Misschien kun je daarmee je brugelement splitten (in dat geval is het een hotrail geloof ik)

Mike McCready
2 april 2003, 18:12
.. misschien een gekke vraag .. maar hoe kan je in godsnaam een knop over het hoofd zien?

hmm en in de winkel konden ze je ook niet helpen met het model??

[sub] nofi maar soms verbaas ik me echt over wat mensen bezield[sub]


Nou, het is maar een klein knopje en ik heb maar heel even op de gitaar gespeeld. Ik wist toch al dat ik hem ging kopen want 450 Euro is niet veel voor een usa strat. Wilde alleen even weten of ie het wel deed :smile:

In de winkel wisten ze iig niks over het model; ze konden wel het jaartal achterhalen. En ze wisten verder niet wat het achterste element precies was...

Groeten,
Jos

sash
2 april 2003, 19:44
Hij is in ieder geval uit '97. Die switch is denk ik om de humbucker te splitsen. Als ik jouw verhaal zo hoor is het gewoon een gemodificeerde USA standard.

Kjiratsiekoedel
2 april 2003, 20:43
Op 2003-04-02 19:44, schreef sash:
Hij is in ieder geval uit '97. Die switch is denk ik om de humbucker te splitsen. Als ik jouw verhaal zo hoor is het gewoon een gemodificeerde USA standard.


he, dat wilde ik zeggen

Aca Ilic
12 januari 2004, 21:35
Het is een 97-er fender.

Quink
12 januari 2004, 21:50
Het is een 97-er fender.

Niet kwaad bedoeld, maar WTF is het nut van het naar boven halen van een ruim 9 maanden oude topic met informatie die al in deze topic staat http://smile.smilies.nl/398.gif http://smile.smilies.nl/398.gif

Mike McCready
21 november 2004, 14:48
Ok, ik ben een beetje uitgekeken op deze gitaar na blijvende problemen met stemknoppen (vervangen helpt niet) enzovoorts... ik vind hem niet echt lekker meer spelen.
Ik wil wel weer een USA Fender stratocaster (nieuw), maar nu iets meer geld uitgeven dan de 450 euro waarvoor ik deze heb gekocht (occasion).
Ik zit te denken aan een bedrag tot 1500 euro. Is er ergens een overzichtje van huidige modellen met prijzen? Ik zie in de muziekwinkel strat naast elkaar hangen waar op het eerste oog weinig verschil in zit, maar waarvan de prijzen ver uit elkaar liggen. Iemand adviezen? Alle info is welkom!

Mike McCready
21 november 2004, 21:23
Het wordt waarschijnlijk een vintage '57 strat (white blonde of 2-tome sunburst) of een 50th anniversary deluxe strat (2-tone sunburst). Weet iemand deze voor een mooie nieuwprijs ergens te staan?
De deluxe strat heb ik voor 1499 euro gezien. De '57 strat nog nergens op internet in Nederland. Duitsland is evt. ook een optie (in de buurt van Nijmegen/Venray over de grens), maar Nederland heeft de voorkeur.

Nog adviezen over mijn keuze?

Bluesbreaker
21 november 2004, 22:24
mex classic is vrijwel even goed voor 1000 euro minder