PDA

View Full Version : stagg les paul, is er nog iets redelijks van te maken?



iron maarten
31 augustus 2009, 22:11
Hey allemaal

Bij feedback rotterdam stagg les paul gezien ( de l-320) voor maar 189 piek.
Nu stagg echt een baggerreputatie in het algemeen heeft, vroeg ik mij af:
Kan je er nog iets redelijks van maken, of moet je stagg zover mogelijk links laten liggen.
Volgens mij kan je er nog wel iets redelijks van maken.
Andere elementen en stemmechanieken bijvoorbeeld.
Op youtube vond ik filmpjes, en ik vond hem toch zeer redelijk klinken.

maar ja, goed.
Genoeg geluld over een gitaar die misschien niet eens een discussie waardig is
ik zie het wel.
vriendelijke groet,
Maarten

snaarplukker
31 augustus 2009, 22:30
Als het het hout goed is, mooi volledig mahony met mapple top, rechte hals, goed afgewerkt zonder je vingers aan de frets open te halen, dan maakt het toch niet uit of er Stagg op de headstock staat? Betere hardware en pickups doen dan wonderen.

flitslicht
31 augustus 2009, 23:00
Ik heb een jaar of zes geleden een Stagg gekocht en die ben ik nu een beetje aan het opknappen. Er zaten een aantal fretten los, kon ik er met mijn nagels uittrekken, na het vastzetten de fretten gevlakt en gevijld, nieuwe topkam en nu begint het ergens op te lijken. Geluid is eigenlijk niet echt slecht, maar het kan veel beter.

Veel van die goedkope gitaren worden gewoon in een paar fabrieken gemaakt, steeds andere ook waarschijnlijk dus je kan er moeilijk een pijl op trekken, op die goedkope merken. Kijk maar eens hier, een Challenge en een Stagg, precies dezelfde gitaar, alleen een ander logo:
http://www.mainmusic.nl/nl/productoverzicht/13/0/0/0/0/0/20/lp_modellen.html

http://www.mainmusic.nl/image.php?mode=big&id=15300&f=13857

http://www.mainmusic.nl/image.php?mode=big&id=15283&f=12975

Ik zou gewoon de koopjes draad hier op het forum in de gaten houden en rustig iets uitzoeken.

robert-gitarist
31 augustus 2009, 23:07
Ik zou gewoon dat geld (en elende :D) besparen en een goede Epiphone LP kopen (of een Tokai). De juiste looks, goede basis om evt. omtebouwen met andere elementen (is niet persee nodig maar ik persoonlijk vind ze soms wat modderig klinken) en het behoud zijn waarde redelijk. Een Stagg koop je nieuw voor 189euro, dus wat moet zoiets dan nog tweedehands op gaan leveren? Zeker wanneer je alles er aan gaat verbouwen, je gitaar word er echt niet beter op om te verkopen want je haald het geld dat je erin hebt gestoken, never uit.

brianxtr
31 augustus 2009, 23:16
rotzooi...weg wezen als je dat ziet!

Nicks
1 september 2009, 00:58
rotzooi valt echt wel mee als je gewoon een beetje uit je doppen kijkt. maar inderdaad, voor dat geld zou ik lekker voor een degelijke 2e hands gaan.

mesaman
2 september 2009, 09:41
mischien heb je een beetje gelijk....als je goed kijkt en luisterd.mn hondo lp was ook niet slecht,zaten dimarzio;s in.maar spaar nog even door zou ik zeggen....ik heb het al af geleerd om die goedkope dingen te kopen.ik heb nu liever dat ik even door spaar en iets goeds koop.ik verkoop wat en spaar ondertussen en kijk ondertussen lekker rond en als ik niets vind spaar ik door tot ik HET gevonden heb.kan dan makkelijk de portemonnee trekken als ik echt wat wil en 'pull the trigger' met een smile op mn gezicht