PDA

View Full Version : [pedal tuner] Harley benton pt-100



Henri H
31 augustus 2009, 11:32
Ik ben op zoek naar een pedal tuner voor in de oefenruimte, zodat ik niet steeds m'n Korg Pitchblack mee hoef te nemen.
Ik zag deze Harley benton PT-100 (http://www.thomann.de/nl/harley_benton_pt100.htm) bij Thomann te koop, is dat wat of kan ik beter een 2e Pitchblack kopen?

http://images1.thomann.de/pics/prod/218905.jpg

Frustastic
31 augustus 2009, 12:13
Doet mij een beetje aan Lego denken:chicken:

Henri H
31 augustus 2009, 12:25
Ja, grappig toch? ;)

WillemdaGuide
31 augustus 2009, 12:50
als het werkt werkt het toch? kun je volgens mij niet echt verkeerd mee gaan.

Nielsje
31 augustus 2009, 12:51
Als ik jou was, zou ik de specs er even op na slaan.
Want de Korg tuners zijn best wel precies, maar ik weet niet hoe dat is met de Harley Benton..

Henri H
31 augustus 2009, 13:34
Behalve de specs op de Thomann site kan ik er niets meer over vinden, vandaar dit topic.

Dit zegt wikipedia:

There is little or close to no literature available on the products themselves.

Little is known where these products are produced, other than that they are made in different factories by different OEM manufacturers in China.

Nielsje
31 augustus 2009, 13:37
Nou, ik wist het wel.
Ik zou gewoon op MP een 2e Korg scoren. De tijd dat ik het deed met goedkope crap begin ik zo'n beetje achter me te laten..

Henri H
31 augustus 2009, 13:46
Ja, dat had ik ook al een beetje bedacht.
Alleen staat er op dit moment maar één DT-10 te koop, geen Pitchblack of TU-2.
Maar als deze nu gewoon goed is, dan ben ik wel lekker goedkoop uit.

Nielsje
31 augustus 2009, 13:50
Alleen staat er op dit moment maar één DT-10 te koop,

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar één DT-10 vind ik meestal wel voldoende hoor ;)
Zou gewoon voor dat ding gaan. Dat ding heeft zich bewezen, waarom dan kiezen voor zo'n crappie-copy tuner waar je niets van weet?


Maar als deze nu gewoon goed is, dan ben ik wel lekker goedkoop uit.

Helemaal waar. Wist je dat niet stemmen nóg goedkoper is?

hendrix2
31 augustus 2009, 14:37
Uit ervaring blijf ik weg van de Harley Benton meuk. Meestal pover gebouwd/afgewerkt. Hun tuners zijn niet veel soeps. Ik heb hier nog ergens een Harley Benton tuner liggen (een andere wel) en die heeft denk ik maar 2 weken gewerkt en echt nauwkeurig vond ik die niet. Ik ben zelf wel een fan van die Korg Pitchblack, en zo duur zijn die nu ook niet (68 euro bij thomann, tenzij je de pitchblack + koopt). op termijn gaat je dat zeker beter uitkomen.

Planet Waves heeft overigens ook wel redelijk goede pedaltuners, die Jukebox toestanden. De CT04, maar die is wel 88 euro en gewoonweg pokkelelijk:
http://www.thomann.de/be/planet_waves_ct04_pedal_tuner.htm

Ik zou persoonlijk nog een tweede pitchblack bijhalen en die H_B meuk laten voor wat het is.

muziekschuur
31 augustus 2009, 16:35
Op dit forum was er erg veel lof voor de pedaaltjes uit deze serie. Ik vermoed dat de tuner ook dezelfde kwaliteit zal hebben. Waarschijnlijk chipgebaseerd.
Ik heb reeds de Harley Benton powerplant en ben erg onder de indruk van deze voeding voor mijn pedaaltjes. Er hangt nu een 12v AC device (Mesa Boogie V-twin voetpedaal) en 3 voetpedaaltjes en een Vox wah. Dit werkt in een Dap voetpedaaldoos erg goed en zonder problemen. Ik vermoed dat de Harley Benton tuner dezelfde goede kwaliteit zal bieden.

jonesd
31 augustus 2009, 18:15
Als je goedkoop af wil zijn, kan je ook deze nemen:

http://www.korg.com/uploads/Images/pitchjack_1000_633697865432080000.gif

Kost bijna niets en kan gewoon mee in de koffer. Wel geen pedal tuner maar het voordeel is dat je ook zonder kabels kan stemmen en uiteindelijk is in de oefenruimte een pedal tuner ook niet zo belangrijk.

Ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee.

Henri H
31 augustus 2009, 21:47
Geinig dingetje, is tie wel nauwkeurig genoeg?
Ik bedoel, er zitten maar 5 lampjes op om hem zuiver te stellen, kan me voorstellen dat de lampjes, net als bij de Pitxhblack, steeds minder fel gaan branden waardoor hij toch nauwkeurig genoeg blijkt?