PDA

View Full Version : Humbucker polepiece probleem



Dimitri92
30 augustus 2009, 21:46
Zojuist een probleempje ondervonden met m'n les paul.
Ik was met de schroefjes op de humbuckers aan het spelen om het volume te balanceren en de boel te fine tunen. Nu ging alles goed tot ik bij het laatste schroefje kwam. Want deze viel, nadat ik m nauwlijks aanraakte, dat schroef je naar beneden de humbucker in. Voorzichtig geprobeert het schroef terug omhoog te draaien maar neit gelukt. Daarna overal maar vanaf gebleven. Het gaat om m'n paar maanden oude Vintage v100, ik heb nog garantie en nu is de vraag of jullie een oplossing weten of dat de gitaarzaak t binnen garantie kan repareren?
Vriendelijke groet,
Dimitri

Spitfire
30 augustus 2009, 22:16
Ik weet niet wat de oplossing is, maar ik weet wel dat dit niet binnen de garantie valt.

Dimitri92
30 augustus 2009, 22:32
Hi spitfire, was ik al bang voor...
Ik ga gewoon proberen en ze bellen, niet geschoten altijd mis.
Voortaan blijf ik er maar vanaf .... ^^
Iemand met oplossing?

snaarplukker
31 augustus 2009, 10:59
Ik weet niet wat de oplossing is, maar ik weet wel dat dit niet binnen de garantie valt.
Waarom niet? Los schroefje is geen goede schroefdraad dus een produktiefout.

Sanderltd
31 augustus 2009, 11:41
Ik zie ook niet in waarom dit niet onder de garantie zou vallen. Het is doodnormaal om de schroefjes op een pickup te verstellen, dus dit moet gewoon kunnen. Als dit niet gaat, zal inderdaad de schroefdraad stuk zijn o.i.d. en kun je hem best gewoon terug brengen naar de winkel.

Jilles
31 augustus 2009, 12:50
Precies! Ja heb je, nee kun je krijgen.. en er dan alsnog tegen ingaan, want je staat in je recht. :hippie:

Dimitri92
31 augustus 2009, 13:49
haha, thx voor alle reacties.
Ze zijn vandaag natuurlijk gesloten, maar zal morgen even telefoontje doen en dan brengt pa 'm ff naar muziekzaak, hij komt er geregeld langs voor z'n werk. Heb 'm uit roosendaal gehaald en woon zelf in Goes. Ff op de scooter daarna toe is ook niet alles he ^^

Het verhaal dat het gewoon een productie fout is klinkt gewoon logisch en dan moet ik gewoon recht hebben op vervangend onderdeel, ik hoop 'm alleen niet lang kwijt te zijn..... anderhalve week terug net een bigsby voor me les paul besteld... maarja, we gaan 't zien. Als het gemaakt is en de bigsby erop zit dan kom ik 'm wel even laten zien hier op gitaarnet :)
thx guys
Dimitri

RolandT
31 augustus 2009, 14:13
Kan je die schroefjes er eigenlijk -normaal- helemaal uit schroeven (of helemaal in schroeven)?

Dimitri92
2 september 2009, 15:16
Denk t wel he, alleen door die magneet in je pup krijg je m niet echt makkelijk uit denk ik he :seriousf:

De Vintage ligt opt moment bij Van Gorp ( mag ik namen noemen hier? :???: jawel toch?) Valt allemaal lekker onder garantie en alst goed is konden ze t vandaag nog fixen :) Als pa thuis komt van werk heeft ie 'm dus hopelijk weer bij. Dan zal ook de gister binnengekomen Bigsby b70 erop gaan! :cooler:
uiteraard post ik dan weer ff fotokes, kan wel in dit topic toch? :)