PDA

View Full Version : Welk soort bas kopen?



xSophie
30 augustus 2009, 21:41
Ik ben waarschijnlijk de zoveelste gitarist die een poging doet om basgitaar te gaan spelen. Maar daarvoor heb je een bas nodig en die wil ik dus ook kopen. Maar mijn vraag is wat voor soort bas? Een jazz bass of een precision bass want ik heb daar helemaal geen verstand van.
Ik houd voornamelijk van rock muziek en steverige pop. De bands en artiesten die ik veel luister zijn o.a. Green Day, Nirvana, Avril Lavigne, The Distillers en Hole.
Hopelijk kunnen die hier wel verstand van hebben mij verder helpen want ik heb er namelijk geen verstand van.

Blend
31 augustus 2009, 09:31
Ik zou een jazz bass (imitatie) kopen, daar kun je heel veel stijlen mee aan, door z'n 2 elementen best veelzijdig (hoewel er ook geneog andere bassen zijn die dat zijn).

Een bescheiden mening over 'n merk: de Richwood RBB-100 (of iets dergelijks) series zijn wel zeer oké voor de prijs. Het is natuurlijk 'you pay for what you get', dus je moet niet gruwelijk veel verwachten van een bas van om en nabij de 150 euro's, maar het is genoeg om lekker mee te experimenteren.

Welkom in de wondere wereld van de bas, en succes!

xSophie
31 augustus 2009, 10:53
Ik zat zelf te denken aan een p-bass want ik zag er eentje op you tube er nirvana liedjes op spelen en het klonk lekker. en ook omdat de bassist van Green day op een p-bass speelt.
Maar het is al wat je zegt dat een jazz bass veelzijdiger is door 2 elementen.
Ik heb ook in een filmpje gezien dat de nek van de j-bass wat dunner is dan die van de p-bass.. ik speel vooral op strats en teles dus ik weet niet echt welke hals me dan misschien beter zou liggen.

Mr.Fingers
31 augustus 2009, 10:57