PDA

View Full Version : Nieuwe Gitaarnet



AntY
1 april 2003, 20:07
OK mensen

Vandaag allemaal een mailtje gehad van gitaarnet? Ik wel!

T ziet er dus naar uit dat we strax een nieuw board krijgen, waarbij we bijvoorbeeld ook sticky's kunnen maken!! voor de faq dus.

Nou vroeg ik me dus af, er kan dus ook een moderator komen. Basso wilde dit al doen.

Nu vraag ik aan jullie:

-Vinden jullie dat er een moderator moet komen voor het basforum, en waarom (niet) ?
-Waar zou een moderator zich mee bezig moeten houden? Wel of niet:
-Het verwijderen van posts met informatie die niet klopt?
-Het verwijderen van beledigende/onvriendelijke posts?
-Het verwijderen van beledigende/onvriendelijke gebruikers?
-Iets anders?

-En wie zou(den) die moderator(s) moeten zijn?


Ik vind zelf dat er wel een moderator moet komen, niet om zich inhoudelijk bezig te houden, maar meer om het hier leefbaar te houden, hoewel ons dat vanzelf al aardig lukt. Een moderator moet meer een soort stok achter de deur zijn, niets minder, maar zeker ook niets meer!

Een moderator moet niet de heilige boon uithangen (doe niet zo vervelend of ik ban je!!!) maar pas ingrijpen als het echt te ver gaat.

Het-geval poepsnaar en dat van laatst van die Bas-tistje was het enige wat ik me aan 1 jaar gitaarnet kan herinneren waar wij een moderator nodig hadden.

Ik vind wel dat er een mod moet komen, maar niet om de hele tijd t politieagentje uit te hangen.

Een board is namelijk pas gezellig als je niets merkt van een moderator zonder je af te vragen waar hij is! Dus als je eigenlijk geen moderator nodig hebt!

Verder vind ik wel dat het nuttig kan zijn om Sticky topics te maken zodat het beatnwoorden van vragen van n00bs makkelijker wordt. Wat ik wel vindt is dat deze moderator noooooooit een topic op slot mag gooien of zo als iemand vraagt wat is een leuke beginnersgitaar, het zijn ook maar mensen die hulp zoeken!

J.V.S.
1 april 2003, 20:23
hey,

een moderator ... allemaal goed en wel, zolang hij de sfeer en dit forum niet verpest en iedereen zich beklemtoond voelt, dat de bassers niet meer goed hun mening durven zeggen om dat ze anders kunnen gebanned worden.
zo'n moderator is ok als hij op de achtergrond blijft, ik bedoel hij(/zij :wink:) zelf moet niet op de achtergrond blijven maar zen moderatorschap, niet denken dat hij een hogere rang of belangrijker is dan de rest !!!

Moest een moderator hier komen zou ik voorstellen om gewoon de verkeerde informatie te laten staan maar te verbeteren, je leert van je fouten of van iemand anders zen fouten :smile:
de onvriendelijke post mogen weg van mij, maar de 'onvriendelijke' gebruikers zelf mogen blijven, iedereen verdient een tweede kans niet ?

de moderator zelf zou best iemand zijn die verstand heeft van het moderator wezen, en verstand heeft van een bas, niet zoals ik, met moeite weten hoe je moet aanslaan :wink: hehe ok zo erg is het niet maar tis een uitdrukking hé ...

kgeef je dus eigenlijk helemaal gelijk ... toch maar 1 ding, wat is een sticky post ?? :s

JvS

Chris Wolstenholme
1 april 2003, 20:37
een topic dat altijd boven de andere blijft staan zodat die niet afzakt :smile:

J.V.S.
1 april 2003, 20:53
waarom zou die topic dan mogen blijven staan en de andere niet ? :smile: allez ksnap het ni echt ... is de ene topic dan belangrijker dan de andere ??

JvS

niels_r
1 april 2003, 21:08
Dat is dus handig voor een FAQ.. Mensen gaan dan niet meteen dingen die al 100 keer gevraagd zijn opnieuw vragen.

Ik ben ook voor een moderator, en dan het liefste niet iemand die hier actief post, maar iemand die het zo af en toe overkijkt en eventueel gemaild kan worden als het echt uit de hand loopt (wat ik trouwens niet verwacht).

bassopotmus
1 april 2003, 21:34
HALLO ik heb me al aangemeld om een mod te worden, ik ben hues niet bevooroordeeld en wil iedereen helpen, hopelijk hebben jullie dat ook gemerkt in mijn posts.

Ik ga ervanuit dat mijn werk als een mod niets uitvoeren betekend als iedereen het gewoon normaal en beleefd houd. Ik zal verbeteren/ verweideren als:

De vraag al is gesteld en een andere topic kan dze heel duidelijk beantwoorden

Er sprake is van offensief taalgebruik tegen een andere gebruiker, dat los staat van een "grapje"
Denk aan onze laatste gast...jah die

Maar maw, ik denk dat de sfeer nu heel erg goed is, en alleen met zeer veel uitzondering iets "aangepast" moet worden"

Ik kom hier regelmatig..aangezien ik veel doe op me pc ivm muziek, ik kom hier zeker zon 2/3 keer op een dag, dus aan overzicht ontbreekt het dan niet.

Ik hoop dat ik hiermee voldoe aan jullie eisen..
Ps: ik scbhrijf nu ook een FAQ, die kunnen we gaan "sticken" zodat tie altijd te zien blijft en snel te vinden is..En of we kunnen aanmelden mbv cookies
Heb gitaarnet gemailt of deze opties kunnen


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: bassopotmus op 2003-04-01 21:38 ]</font>

dikkie dik
1 april 2003, 22:00
jup, ik heb me ook aangemeld om moderator te worden, aangezien dat ik hier 60 % van al mn tijd doorbreng kan ik het wel aardig bijhouden denk ik. als het nodig zal zijn.

een moderator is niks minder, vind ik, maar net zoals het staat ergens hierboven, vind ik een moderator ook niet meer dan een ander :smile:

Dandelion
2 april 2003, 09:20
OKay, ben het eigenlijk compleet eens met bassopotmus.

Ik wind dus wel dat topics als "wat is een goede beginners bas?" met enkel die vraag erin op slot mogen. Laat men dan in ieder geval nog een beetje moeite doen om budget te noemen etc etc. Dan kunnen we ze alsnog naar de FAQ verwijzen als die klaar is.

Ook vind ik dat een Mod moet kunnen ingrijpen in discussies die volledig irrelevant en off-topic gaan, zoals de discussie die ik laatst zelf heb veroorzaakt (over de studentenverenigingen, als nog excuses daarvoor ). Mod mogen dat soort dingen wat mij betreft afkappen.

En inderdaad scheldpartijen, adult-content etc verwijderen.
En ik zou het wel fijn vinden als er plaatjes in het forum geplaatst kunnen worden, mits men zorgt dat de download tijd beperkt blijft. Ook hier moet een mod een oogje in het zeil houden wat mij betreft.

Overigens heb ik me aangeboden als part-time mod, puur en alleen ter ondersteuning van de opper-bas-mod dus :smile:

bassopotmus
2 april 2003, 09:46
AAH word dus nog gezellig!...

koen_V
2 april 2003, 10:56
Als er een mod zou komen op het basforum,wat ik persoonlijk niet echt nodig vind, omdat het hier toch gezellig aan toe gaat.
Maar een mod zou nooit geen kwaad kunnen, maar dan zou ik er maar als 1 aanstellen, dus dat ze met met 2 of misschien 3 samenwerken.

AllodoX
2 april 2003, 11:18
Ik ben al moderator op http://www.talkbass.com :wink:

Phyrexian
2 april 2003, 11:34
Ik ben absoluut NIET voor het verwijderen van posts door een moderator. Wat ik wel wens is de mogelijk van een moderator om bepaalde posts te sluiten als er te veel geruzie is bijvoorbeeld.

Het zou leuk zijn als het nieuwe board de mogelijkheid biedt (zoals bij harmony central en talkbass bijvoorbeeld) om te 'subscriben' op bepaalde posts; zodat je een mailtje krijgt wanneer er een nieuwe reply gekomen is... handig want dan moet je niet voortdurend alle threads zitten uitlezen.

vanafvandaag
2 april 2003, 13:16
:smile: Dat laatste KON ook al :smile:

basswasp
2 april 2003, 19:32
Geen mods graag :smile:

We houden het hier zelf wel schoon...

Laus
2 april 2003, 19:46
wel een mod. om ouwe topics weg te pleuren en eventueel fouten te verbeteren. Sticky's, mededelingen o.a.

ingrijpen in de posts is imho niet echt nodig idd.

AllodoX
3 april 2003, 11:27
Een moderator doet

- posts bewerken die te ver gaan ( e.g.. scheldwoorden weghalen )
- dubbele posts verwijderen
- threads die over hetzelfde topic gaan samenvoegen
- threads die in het verkeerde forum staan verplaatsen
- gebruikers aanspreken over hun wangedrag
- threads afsluiten indien nodig
- etc

alles wat maar te maken heeft met het netjes, serieus en volwassen houden van een forum. Dit is wat ik doe op talkbass.com bij de Effecten- en tablatuur-forums. Met name in het tablatuur-forum is stevige en strenge moderator-actie nodig, omdat er elke week wel een eikel opstaat die het nodig vind zijn onvrede, of zijn mening over het nut van tablatuur te spammen.

m.a.w. of je er nu gebruik van maakt of niet.. een moderator is gewoon een vereisdte op een forum dat serieus genomen wil worden.

AntY
3 april 2003, 11:48
dat is waar allodox

maar op dit basforum hebben we t eigenlijk nauwelijks nodig.... we hebben bijna geen irritante gebruikers zoals bij talk bass of elek gitaren hier op gitaarforum

AllodoX
3 april 2003, 12:15
en dat geeft jou 100 % waterdichte garantie dat zo'n figuur er in de toekomst ook niet zal komen ?

AntY
3 april 2003, 12:26
dan moet je mijn post beter lezen allodox :smile:

3 ewken geleden of zo hadden we een irritant figuur. dat is de tweede keer dat ik vond dat we een mod nodig hadden (de eerste keer was dat gedoe met poepsnaar en jou toen).

van al die andere dingen die jij noemde hebben we hier eigenlijk geen last vaq

Elaine
3 april 2003, 13:25
ok een mod moet volgens mij gewoon de boel een beetje onderhouden zonder irritant te worden......


maar dat vind iedereen.

Dandelion
3 april 2003, 14:32
Allodox heeft (imho) gelijk.
En ik ben van mening dat een beetje opruiming hier niet misplaatst zou zijn (zie de topics over welke bas moet ik mee beginnen e.d.).
En als er straks inderdaad wel mensen komen die zwaar irritant zijn, als je dan nog moet beginnen met het aanstellen van een moderator... Dan kan je er maar beter eentje in het voren hebben.
En tuurlijk moet dat geen bushiaanse of saddamistische machtswellusteling zijn :smile:

bassopotmus
3 april 2003, 16:30
Wat heeft een mod met macht hebben te maken...als je erop geilt andere post opzettelijk te deleten, ben je gewoon gek.
Het gaat er gewoon om het schoon en overzichtelijk te houden. Zie nu ook weer "hoe stel ik me bas af..."
Niet al 4 keer gehad?

Dandelion
3 april 2003, 19:07
Op 2003-04-03 16:30, schreef bassopotmus:
Wat heeft een mod met macht hebben te maken...als je erop geilt andere post opzettelijk te deleten, ben je gewoon gek.

yep... maar kijk maar eens wat er op sommige andere forums gebeurt :smile:


Het gaat er gewoon om het schoon en overzichtelijk te houden. Zie nu ook weer "hoe stel ik me bas af..."
Niet al 4 keer gehad?

jep...
daarom dus :smile: (en een faq :smile: )

AntY
3 april 2003, 19:22
elke post is weer anders.. het is nu ook een explosie van thruss rod vragen omdat als de een t leest wil de ander dr mee beginnen... bovendien is elke thread weer anders, ik wist niet dat het ook nodig kon zin je body dr af te vijzen :smile: