PDA

View Full Version : Fulltone OCD Probleempje..



wouterinspired
30 augustus 2009, 19:23
Hallo..

Sinds vorige week ben ik de trotse eigenaar van een Fulltone OCD overdrive.. voorlopig vermoedelijk het laatste pedaaltje voor op het board.
Ik heb er een paar dagen heerlijk mee gespeeld, alleen van de een op de andere dag is hij echt heel raar gaan doen..

Het probleem is als volgt:
Het pedaal moet belachelijk hard ingesteld worden, dwz, volume zo hoog dat ik normaal al mijn ruiten eruit blaas, om enigzins volumeboost te krijgen. Zet ik vervolgens een van mijn twee op de OCD volgende pedalen aan (een Carbon Copy Delay en een Microvibe) dan knalt hij dus helemaal vol open en blaas ik dus echt mijn ruiten eruit..

Als ik de OCD als laatste in de chain plaats heb ik dit probleem van het "open knallen" niet, maar moet ik wel het volume dus op het bizarre niveau zetten voor het gewenste resultaat..

Hebben jullie hier ervaring mee, of enig idee wat het kan zijn??

Vast bedankt!

Wouter

Nielsje
30 augustus 2009, 19:27
Heb het ook wel eens gehad. Probeer eens een andere patchkabel. Ik had een brakke destijds, die bij geen enkel pedaal problemen gaf, maar wel bij de OCD..

wouterinspired
31 augustus 2009, 09:29
yo, het was inderdaad de kabel van mijn pedalen naar de versterker die niet helemaal top was.. bizar dat alleen de OCD daar last van heeft..

bedankt!