PDA

View Full Version : Vraagje over headphones-output preamp



Chuck_S.
30 augustus 2009, 15:59
Hallo,

Ik heb een vraagje over de headphones output van een ada mp-1 preamp (die ik dankzij jullie heb aangeschaft en waar ik zeer tevreden over ben). Ik zou graag direct mijn preamp op mijn pc aan willen sluiten om wat te experimenteren met opnemen zonder microfoon. Nu is het in elk geval een optie om gewoon de line-out van de preamp de gebruiken en dan met impulses een cab te simuleren, maar ik zou mijzelf graag wat software-rompslomp willen besparen door de headphones output te gebruiken. Hier komt namelijk een heel erg degelijk geluid uit in combi met een koptelefoon. Mijn is vraag is dus of ik de headphones output direct in de line-in van mijn geluidskaart kan prikken en dan vooral of de boel dan allemaal heel blijft. Bij de hp-output staat dat er een load van 600 Ohm of meer moet worden aangesloten. Ik durf het niet zo goed aan omdat ik al een kapotte hp-output heb op een andere preamp en ik wil deze graag heel houden.

Weet er iemand of dit gewoon mogelijk is? En zoniet: hoe kan ik het beste aan impulses en dergelijke beginnen?

Alvast bedankt!