PDA

View Full Version : twijfel



GuiTaR_AlcoholicA
30 augustus 2009, 12:27
wat is de beste keuze voor iemand die metal speelt en linkshandig is , en ookt solo's speelt enzo?
deze http://www.thomann.de/be/dean_guitars_vx_cb_lh.htm
of de esp ltd m50

toon-
30 augustus 2009, 12:34
Wat dacht je van een beetje uitleg bij je vraag? Nogal kansloos zo.

Spitfire
30 augustus 2009, 12:39
Inderdaad, ik heb al een aantal van jou vragen voorbij zien komen en wat jij steeds wilt is een of andere 'absoluut' antwoord.

Volgens mij begrijp je het niet helemaal. In de gitaarwereld zijn zoveel spullen met zoveel verschillende klanken dat dat absolute antwoord gewoon niet bestaat. Wat jij moet doen is zoveel mogelijk gitaren gaan testen en daar je keuze uit maken, of gewoon maar wat kopen en dan komt de 'wijsheid' wel met de jaren (als je op een boel gitaren/versterkers/pedaaltjes hebt gespeeld).

Ik ben begonnen met een Stagg Stratocaster, omdat ik John Frusciante zo geweldig vond en later zou ik dan wel een dikke Marshall stack kopen, maar door de jaren heen kwam ik erachter dat ik die klank helemaal niet zo geweldig vond. Nu speel ik met een Telecaster en een semi-hollow over een Vox AC30 kopie met een dikke fuzz ervoor en af en toe een tubescreamer. Dikke rock that is.

GuiTaR_AlcoholicA
30 augustus 2009, 12:41
wel ja weer een beetje te snel willen zijn :punk:
de esp is deze http://www.thomann.de/be/esp_ltd_m_50_bks_lh.htm
ik speel vooral metal en punk en van die dingen

zoek nu gitaar met zwaar geluid zeker niet te dun op de hoge snaren
ik vind de dean nogal goed van vorm

Kaïn
30 augustus 2009, 12:43
Belangrijk om te weten is dat elke gitaar op zich ook anders is. Het kan zijn dat de ene Dean voor jou veel beter is dan een ESP, maar als je er nog een pakt van het zelfde model dat die weer helemaal niets is.

Om een antwoord te geven op je vraag. De gitaren gemiddeld genomen van vergelijkbare kwaliteit. Daarom moet er een paar testen, en kan je beste voor jou uitkiezen.

Happy playin' !

Spitfire
30 augustus 2009, 12:47
wel ja weer een beetje te snel willen zijn :punk:
de esp is deze http://www.thomann.de/be/esp_ltd_m_50_bks_lh.htm
ik speel vooral metal en punk en van die dingen

zoek nu gitaar met zwaar geluid zeker niet te dun op de hoge snaren
ik vind de dean nogal goed van vorm

Met alle respect hoor, maar ga nou gewoon testen want volgens mij heb je er niet echt weet van aangezien je een tijdje geleden nog zei:

maar dean hun flying v's vind ik niet zo geweldig .

GuiTaR_AlcoholicA
30 augustus 2009, 12:54
ze hebben alle2 de gitaren hier niet in de buurt ...

Spitfire
30 augustus 2009, 12:59
Des te meer een reden om naar een grote muziekzaak te gaan en daar eens flink wat gitaren te bespelen ;)

macwilliams
30 augustus 2009, 13:19
Ach, paar aktieve EMG's erin en instant metal toch.
Kies gewoon die je het mooiste vind. Daar wordt jezelf het gelukkigst van.

Geoffrey
30 augustus 2009, 13:19
Ik kan niet overweg met de hals van een ESP/LTD, en een Dean ligt mij perfect.

Maar evengoed is dit voor jou een omgekeerde kwestie.
Wat is om te beginnen je budget?
Je speelt metal en solo's enzo.. met practisch iedere gitaar kan je wel metal spelen en uit iedere gitaar krijg je wel een solo.
Er bestaat helaas geen superieur merk waar dit al standaard in zit.

Moraal van het verhaal: GA TESTEN!!!

Als ze deze gitaren bij jou in de buurt niet verkopen, dan bestaat er "het openbaar vervoer" om de grote wereld in te trekken en een winkel te zoeken waar ze deze wel hebben.
En geloof me, ze zijn te vinden!!

JeanPaul du Vinnie
30 augustus 2009, 13:50
Zowel die Dean als die LTD zien me er wel ok uit.

Ik zou in jouw plaats wel eerder een tweedehandse LTD zoeken op Marktplaats van de 400-reeks of hoger, of een Dean '79. Daar ga je dan honderd euro meer voor betalen dan voor die Dean, maar dat zal wel een veel betere gitaar zijn.

met practisch iedere gitaar kan je wel metal spelen
Allez wat is dat nu. Spelen, ja, maar zal het ook klinken? Ik wens je veel succes om met een single coil in de brug een vette doomriff uit je gitaar te persen.

macwilliams
30 augustus 2009, 14:09
Maar het kan wel hoor! Of het echt mooi is is een tweede. Praktisch gezien klopt het gewoon.

GuiTaR_AlcoholicA
31 augustus 2009, 12:08
het zal dan alle2 worden he :blast:

almarvk
31 augustus 2009, 12:16
Heb je überhaupt al 's op zo'n gitaar gespeeld?

Je posts zijn nogal kort door de bocht en je achterliggende vraag snap ik nog steeds niet.

samthegreat4
31 augustus 2009, 12:29
De gitaar met het hoogste ''metal'' gehalte zoeken, en die meteen kopen!!.. :cheerup:
(Slechtste advies ooit..).

GuiTaR_AlcoholicA
31 augustus 2009, 14:04
ik speel al een tijdje gitaar en ik speel liever gitaar dan hier op dit forum te zitten :p

Kim Wilson
31 augustus 2009, 14:06
Ga dan lekker gitaarspelen in een winkel, met verschillende gitaren en zoek de voor jou fijnste en beste gitaar uit. Op basis van jouw info kun je helemaal geen hol met het advies dat je krijgt/gekregen hebt.

Ibanez666
31 augustus 2009, 14:08
ik speel al een tijdje gitaar en ik speel liever gitaar dan hier op dit forum te zitten :p

Met zo'n nick kun je in ieder geval nooit langer dan pak hem beet 14 jaar spelen ;)

GuiTaR_AlcoholicA
31 augustus 2009, 14:10
Met zo'n nick kun je in ieder geval nooit langer dan pak hem beet 14 jaar spelen ;)

wel 15 is genoeg zeker

Ibanez666
31 augustus 2009, 14:11
wel 15 is genoeg zeker

In het eerste jaar van je leven kun je nog geen gitaar vasthouden ;)

GuiTaR_AlcoholicA
31 augustus 2009, 14:34
oeps ik dacht toch wel dat ik ouder was als ik in de spiegel keek vanochtend
maarja kom als jullie denken dat ik 15 ben ...

Riky
31 augustus 2009, 15:01
oeps ik dacht toch wel dat ik ouder was toen ik in de spiegel keek vanochtend
maarja kom als jullie denken dat ik 15 ben ...

zo dat is beter.




Waarom formuleer je niet gewoon ff goed je vraag btw?

toon-
31 augustus 2009, 15:33
Jezes, heb jij een communiceerprobleem ofzo?

Sanderltd
31 augustus 2009, 17:22
Wat een typisch gevalletje weer... In plaats van direct klaar en duidelijk te zeggen waar je naar op zoek bent, blijf je rond de pot draaien over dat je liever gitaar speelt en niet op het forum zit, dat je al dan niet 15 jaar bent, etc. WHO CARES? Zeg nu eens duidelijk waar je naar op zoek bent zodat we je kunnen helpen. (En dan niet alleen vermelden dat je graag "luiduh musiek" met veel "distorshun" speelt.)
Want op deze manier wordt je nu ook niet echt serieus genomen lijkt me.

macwilliams
31 augustus 2009, 17:34
Ik drink liever bier dan dat ik hier op het forum zit.
Gelukkig heb ik de oplossing gevonden. De koelkast
staat nu naast de computer...

richwoodplayer
31 augustus 2009, 19:05
Ik drink liever bier dan dat ik hier op het forum zit.
Gelukkig heb ik de oplossing gevonden. De koelkast
staat nu naast de computer...

:seriousf::seriousf:

Geoffrey
31 augustus 2009, 22:32
Allez wat is dat nu. Spelen, ja, maar zal het ook klinken? Ik wens je veel succes om met een single coil in de brug een vette doomriff uit je gitaar te persen.

Practisch gezien.....

Denk je dat de topicstarter het verschil zal horen?

GuiTaR_AlcoholicA
3 oktober 2009, 15:23
het is een dean geworden