PDA

View Full Version : klote



zoon van Piet
30 augustus 2009, 10:45
ik ben een man van woorden..
maar hier past alleen stilte
(en een roep om hulp aan onze nationale effecten-tot-wederopstanding-wekker..)
http://img42.imageshack.us/img42/7097/afbeelding111.jpg

http://img405.imageshack.us/img405/3121/afbeelding112.jpg

Nielsje
30 augustus 2009, 10:49
Ik vind het eerlijk gezegd wel een ietwat rigoureuze manier om te voorkomen dat je instellingen niet veranderen hoor...

nico verduin
30 augustus 2009, 10:57
Het leven als pedal is hard:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf::serio usf:
Gewoon een nieuw potmetertje en trappen met die handel.....

zoon van Piet
30 augustus 2009, 10:57
was t maar waar, hij staat veel te dof!

zoon van Piet
30 augustus 2009, 10:58
Het leven als pedal is hard:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf::serio usf:
Gewoon een nieuw potmetertje en trappen met die handel.....

zo simpel lijkt het..
maar dat woord 'nieuw'..
daar kan ik niet goed tegen..

Mitch
30 augustus 2009, 11:08
Carglass even bellen, misschien plakken ze met die HPX2 hars ook wel een potmetertje aan elkaar.

Hoe krijg je 't trouwens voor elkaar...

zoon van Piet
30 augustus 2009, 11:18
Carglass even bellen, misschien plakken ze met die HPX2 hars ook wel een potmetertje aan elkaar.

Hoe krijg je 't trouwens voor elkaar...

Ja Hoe? het is een mysterie, want zo vond ik m dus... En niemand heeft het gedaan: de zoon, de poets, de logee en het bezoek - allemaal weten ze van niks.
En waarschijnlijk is het gewoon en ongelukje.. de post steken echt gevaarlijk uit, het is absoluut niet roadproof..

Harsen zou een geweldige oplossing zijn.. want dit is (pochmode ON)de best klinkende Big Muff van .nl!

stefke_m
30 augustus 2009, 12:02
Zoals al gezegd, een nieuw potmetertje zou het moeten doen. Zeker als je wil vermijden dat dit niet opnieuw gaat gebeuren!

zoon van Piet
30 augustus 2009, 12:36
Zoals al gezegd, een nieuw potmetertje zou het moeten doen. Zeker als je wil vermijden dat dit niet opnieuw gaat gebeuren!

die laatste zin is lekker krom! ;)

Maar effe serieus: makkelijk zat, nieuw potmetertje zou ik zelfs zelf kunnen...

Maar zo simpel is het niet. ten eerste zijn dit pots met die rare half doorlopende schacht, geen idee of dat standaard te verkrijgen is..

En meer tot the point: let op de pochmode! Hier moet uiterst voorzichtig te werk gegaan worden! alle muffmagie komt samen in dit apparaat.. en kan zomaar verdwenen zijn door so'n simpele, maar brute ingreep. Ik heb geen idee of een nwe pot een weerslag heeft op het geluid van de BM. Maarmijn ervaringen met het vervangen van pots in wahwahs maken me bij voorbaat bezorgd..

Ik zit er zelfs over te denken een pot uit een van mn andere ouwe BM's te halen, om zo dicht mogelijk bij het origineel te blijven..
Maar een Carglass-optie zou helemaal geweldig zijn..

iWishmaster
30 augustus 2009, 12:50
Gewoon lijmen gaat niet lukken denk ik ... Je kunt proberen met een heel fijn boortje een gat in de shaft en in de knop te boren. Dan een stokje even groot als het gat erin lijmen.

aad
30 augustus 2009, 14:10
Nieuwe 100K lin pot kopen. Schacht half afvijlen zoals de overige schachten (wel even opletten voor de stand). Pootjes verlengen en huppekee. Lijkt mij dat een potmeter weinig invloed heeft op het geluid.
Je moet toch wat!!!! Dan past het knopje wel weer gewoon.

/edit:
Oh ja vijlen voor het afzagen. Dan kun je het stuk wat je naderhand afzaagt gebruiken om het geheel in een bankschroef te klemmen. Anders belast je de potmeter zelf te veel en gaat die ongetwijfeld ook stuk.
Zo dus (ongeveer):

http://members.chello.nl/aad.sieraad/potmeter%20zoon%20van%20piet.jpg

stefke_m
30 augustus 2009, 16:53
Ik zit er zelfs over te denken een pot uit een van mn andere ouwe BM's te halen, om zo dicht mogelijk bij het origineel te blijven..
Maar een Carglass-optie zou helemaal geweldig zijn..

Dat zou ik ook zeggen als je deze BM zo goed je kan wil herstellen. Maar door gewoon te lijmen zal hetzelfde knopje snel weer stuk zijn, vrees ik. Tenzij je vrouw/kinderen/bezoek gewapend zijn, natuurlijk.

Dirk_Hendrik
30 augustus 2009, 17:34
Wat betreft de "even een nieuwe pot kopen" tips, zo gemakkelijk is dat jammergenoeg niet. In de brakke EH constructie fungeren de extra lange stugge draden ook als ophanging voor de print. Als je op de aansluitdraden van een nieuwe pot wilt gaan solderen om ze te verlengen moet je dus een dito stevige pot hebben (en dus geen brakke piher of een hedendaagse CTS.)

Waarmee Iwishmaster's tip, inboren dus, ook een lapmiddel is maar wel het beste. Neem voor dat "stokje" een stukje m2.5 draadeind en verbind het geheel met kunsthars.
- plak in het proces je pot niet vast ;)
- Boor langzaam, anders smelt het plastic.

zoon van Piet
30 augustus 2009, 20:29
Wat betreft de "even een nieuwe pot kopen" tips, zo gemakkelijk is dat jammergenoeg niet. In de brakke EH constructie fungeren de extra lange stugge draden ook als ophanging voor de print. Als je op de aansluitdraden van een nieuwe pot wilt gaan solderen om ze te verlengen moet je dus een dito stevige pot hebben (en dus geen brakke piher of een hedendaagse CTS.)

Waarmee Iwishmaster's tip, inboren dus, ook een lapmiddel is maar wel het beste. Neem voor dat "stokje" een stukje m2.5 draadeind en verbind het geheel met kunsthars.
- plak in het proces je pot niet vast ;)
- Boor langzaam, anders smelt het plastic.

kutterdekut.. ik ben meer een intellectueel dan iemand die met de handjes uit de voeten kan..
dusseh..Lieve Dirkhendrik..