PDA

View Full Version : Boss ME-8 schakelt spontaan naar tuner stand



kunk
29 augustus 2009, 22:06
Moi,

Heb sinds kort een Boss ME-8 multie effect pedaal. Hartstikke mooi ding met een probleempje.
Na enige tijd spelen schakelt hij spontaan naar zijn tuner stand waardoor het geluid wegvalt.
Soms herstelt de Boss zichzelf maar soms moet ik even meehelpen.

Zijn er mensen hier die hetzelfde probleem hebben gehad en wat hebben jullie er aan gedaan om dit op te lossen.

kunk

Ibanez666
29 augustus 2009, 22:11
heb je geen tuner stand waarbij je evengoed geluid blijft horen? Dat kan wel bij mijn gewone tuner (pedaaltje) volgens mij...

kunk
29 augustus 2009, 23:04
heb je geen tuner stand waarbij je evengoed geluid blijft horen? Dat kan wel bij mijn gewone tuner (pedaaltje) volgens mij...

Nee die heb ik bij mijn weten niet. Het is in elk geval niet de tuner stand waar hij naar toe schakelt. Vandaar ook dat ik het een probleem vind.

Stratman70
30 augustus 2009, 21:04
Ik heb ook nog zo'n ding (ME-8 ) ergens liggen. gebruik 'm al sinds 1953 niet meer, maar het is best een leuk dingetje... (nu ik dit hier zo typ, bedenk ik me opeens dat ik die phaserstanden nog eens moet gaan beluisteren, aangezien ik op zoek ben naar een phaser).
Mooie overdrives (blues en turbo), distortions zitten erop. Geen verkeerd apparaat, maar ja... ik ben niet meer zo van de effecten en ik heb nu genoeg aan twee losse pedaaltjes, straks met een phaser erbij 3 losse pedaaltjes hooguit.

Enniewee...
inderdaad, als je 'm op de tunerstand zet, heb je geen geluid meer. dat is een nadeel. Toen ik je post zo las, meen ik me te herinneren dat ik ook ooit eens zoiets had. Volgens mij heeft dat te maken met dat je de 'control' pedaal ook op tuner hebt staan? Shit ik weet het niet meer... probeer de tuner eens alleen met de tunerknop te bedienen, i.p.v. met de control-pedaal of juist andersom: niet met de controlpedaal, maar met alleen het knopje van de tuner...

Ik geloof niet dat het een ernstig probleem moet zijn. Misschien stof in de printplaat of pedalenschakelaars?
Het apparaat is wel erg gevoelig voor stof had ik het idee.

Waar heb ik dat ding trouwens liggen, zit ik me nu te bedenken... Ik moet 'm nog ergens hebben, maar waar....