PDA

View Full Version : HNGD: Tanglewood TW170 AS-CE



oliver538
29 augustus 2009, 18:32
Jep, bezoekje aan Feedback Eindhoven vandaag.
Ik was op zoek naar een elektro-akoestische gitaar rond EUR 400,-

De gegadigden:
Tanglewood (TW-series)
Takamine (EG-series)
Dean (Exotica series)

Vantevoren even gecheckt of ze deze op voorraad hadden, wel handig want was een uurtje rijden. Gelukkig hadden ze alles "on stock".

Eerst even rondgelopen, daarna een Tanglewood TW170 AS-CE van het rek geplukt.
Aktie was goed en de hals voelde meteen lekker in de hand. Eerst even akoestisch geprobeerd; ik was onder de indruk van de mooie "cleane" klank. Wel viel meteen op dat de gitaar tussen de 10e en 12e fret helemaal dood was, vooral op de B-snaar.
Even aan de balie laten checken, wss iets mis met de frets. Gelukkig hadden ze nog eentje op voorraad, vers uit de doos. Hier even verder op gespeeld en ook nog ingeplugd. Looks, bespeelbaarheid en sound waren helemaal naar wens, dit zou 'm wel eens kunnen worden.

Daarna nog een Takamine EG geprobeerd. De hals was wat chubby, niet handig met mijn kleine handen. Sound was best lekker maar ik was er snel op uitgekeken; niet mijn ding.

De Dean heb ik eerlijk gezegd niet meer geprobeerd. De Tanglewood bleef aan m'n vingers plakken. Die ging mee naar huis, dat was zeker!

Thuis natuurlijk weer even gespeeld, ben er helemaal tevreden mee!! :noob:

Pics:
http://i253.photobucket.com/albums/hh69/oliver538/P8290249.jpg

http://i253.photobucket.com/albums/hh69/oliver538/P8290251.jpg

Grtz,
Oliver

Git Aar
29 augustus 2009, 20:44
Tanglewood he...

ps. Hou mn TW 115 voorlopig ;)

Geniet ervan

oliver538
30 augustus 2009, 11:15
Tanglewood he...

ps. Hou mn TW 115 voorlopig ;)

Geniet ervan

Hehe ja toch wel he ;) Jij ook veel plezier met je Tanglewoods!

PS: Net m'n nieuwe aanwinst aan m'n Ceriatone JTM45 + Fender Supersonic 2x12 cab gehangen.... NICE!!!

JeroenSchaaf
30 augustus 2009, 11:16
gefeliciteerd!

Lexvandoef
30 augustus 2009, 12:25
Congrats! Ik heb een paar jaar geleden exact zo'n zelfde gitaar gekocht, super ding vind ik het. Niet te groot en een goed geluid.

LaurentB
30 augustus 2009, 12:55
Die Tanglewoods klinken niet verkeerd, was mij ook al opgevallen. gefeliciteerd!

Ruudj
30 augustus 2009, 12:56
Mooie gitaar hoor ! Heb eens op hetzelfde model gespeeld, en klonk zeker niet verkeerd .