PDA

View Full Version : P-90 aansluiten



Adro
29 augustus 2009, 14:12
Hallo mensen...

voor mijn zelfbouw lapsteel heb ik een p-90 element aangeschaft.
ik wil hem heel simpel aansluiten, nl:

P-90---> volumepot en output.

ik heb al gekeken op seymourduncan.com voor een wiring diagram. maar de kabeltjes die uit het element komen komen niet overeen. de draadjes die uit het element komen zijn kaal(aarde), rood en wit.

wie kan mij vertellen waar ik wat aan moet solderen?

groet van Arjan

Orpheo
29 augustus 2009, 14:38
zelfde gedoe, het werkt precies hetzelfde. kleurtje maakt geen fluit uit, beetje zelf nadenken...

bare gaat ALTIJD op aarde.

en dan maakt 't niks uit of rood op aarde of op hot gaat, als je maar EEN van beiden op aarde doet en EEN van beiden op hot.

snaarplukker
29 augustus 2009, 14:57
Heb je een singlecoil of humbucker P90? Moet je met een universeelmeter even kijken hoeveel de ohm waarde is als je rood en mantel, wit en mantel en rood en wit doormeet.

barno
29 augustus 2009, 15:05
Heb je een singlecoil of humbucker P90? Moet je met een universeelmeter even kijken hoeveel de ohm waarde is als je rood en mantel, wit en mantel en rood en wit doormeet.

ik leer bij, een humbucker P90 ... :)

never mind TS, een P90 is een gewone single coil. de stacked humbuckerversie heet P100 (en is trouwens ook heel goed voor slide)

Adro
29 augustus 2009, 17:11
allemaal bedankt voor jullie reacties!!

sorry voor mijn domme vragen, maar kan ik hem dan zoals dit schema aansluiten?? (ben niet echt supergeleerd op het gebied van electronica)

http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=single_coil_one_vol

of moet ik dan deze aanhouden:

http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=1hum_1vol

alvast bedankt voor jullie geduld!!!

Arjan

flappie
29 augustus 2009, 19:09
schema 1
je soldeerd gewoon weg de "kale" en de witte draad aan de behuizing van de potmeter (je aarde dus) de rode draad gaat dan via het sleepcontact van de potmeter naar de output.

suc6 dr mee

Adro
30 augustus 2009, 00:13
he mensen,

ik ben volgens een schema die ik van seymourduncan.com heb gevonden gaan solderen. idd even logisch nadenken en het lukt!!
hij werkt prima en slided goed!! flappie nog bedankt voor je reactie, ik heb het gefixed net zoals jouw manier!!
allen nogmaals bedankt!

vriendelijke groet van Arjan