PDA

View Full Version : instellingen Fender Hot Rod de Luxe



Ricko
28 augustus 2009, 21:03
Ik heb pas geleden een Fender Hot Rod de Luxe aangeschaft en ben nu op zoek naar de juiste instellingen om een warme klank te krijgen. Het lukt echter niet zo goed, kan iemand mij helpen ?

Alvast Bedankt

Ricko

xaviervr
28 augustus 2009, 21:11
voila

http://studentweb.eku.edu/justin_holton/settings.html

En als je de settings van John Mayer wilt hebben: Treble 6, Bass 9, Mid 4, Reverb 5, Presence 6
Bright setting off

Mitch
28 augustus 2009, 21:20
Ik ben eigenlijk nog nooit een Hot Rot Deluxe tegengekomen met de juiste instelling, zowel letterlijk als figuurlijk :makeup:

Freddy Krueger
29 augustus 2009, 09:13
Hot Rod de Luxe zijn vaak niet echt solide versterkers en dat vind ik wel jammer, want je kunt er wel degelijk een "mooi" geluid uit halen, zeker als je naar de prijs kijkt dan krijg je veel geluid voor niet zo veel geld.

Het is een beetje uitproberen met deze versterkers, ik was laatst bij Feedback, daar hadden ze een aantal verschillende uitvoeringen staan, Vintage 30, C12N en 1 met een Emminence speaker. De klanken zijn erg divers, ook paar andere pre amp buizen kan wat dikte toevoegen. Misschien ook de bias anders afstellen, is vrij éénvoudig bij deze versterkers.

Gewoon een tijd op blijven spelen en doorsparen voor een betere versterker is misschien een idee.

VanMeekeren
29 augustus 2009, 14:32
Ik vind de HRDL anders nog best wel een gave amp. Gewoon raggen met een strat voor lekkere jamsessies. Hij is wel ietwat schel, maar dat kun je best nog wel compenseren met andere onderdelen.

Maar toen ik eenmaal mijn '76 Silverface SuperReverb had, durf ik echt niet meer het podium op met de HRDL. Dan merk je het verschil wel degelijk.

Voor de rest en in concluis: HRDL is een vette amp voor weinâgh.

Van Meekeren

Taubenkneter
29 augustus 2009, 19:08
En wat is jullie mening over de HotRod Deville 212 als ik vragen mag?

Plus/min/aandachtspunten?

EuroCinema
29 augustus 2009, 19:57
Warm geluid is wel bijna net zo vaag en subjectief als mooi geluid. Ik gok maar even dat bedoeld wordt minder hoge tonen. Daarvoor heeft zo´n amp maar liefst drie knoppen... de bright switch, de presence knop en de treble knop. . Op het drive kanaal van deze amps krijg je ook een flinke midboost. Die kun je terugdraaien met de midknop. Verder is het slim om deze amps op ingang 2 te gebruiken, dan wordt alles een stuk beheersbaarder.

Ik heb sinds kort een Hot Rod met Celestion speaker als backup nu m'n epi kapot is. Voor onze stijl is het een perfect ding, ik zie ze ook regelmatig op het podium bij jazz/funk festivals etc. De Celestion speaker vind ik wel groot verschil maken trouwens. Freddie K, wat heb jij voor mankementen meegemaakt met hotrods?