PDA

View Full Version : Elektrische gitaar aansluiten op comp.limiter.



muziekfreak
28 augustus 2009, 19:06
Hallo,

Ik had even een technische vraag en dat is deze ik ben wat muziek aan het opnemen b.v.b. met een acoustische gitaar en dat doe ik via een Symetrix 528E voice Processor en dan via de pc met sony Soundforge dat werkt perfect,maar nu heb ik ook een elektrische gitaar nu mijn vraag kan ik die ook hierop aansluiten via de microfoon ingang.
Ik had al een kabeltjes gemaakt maar tot nu toe heb ik er brom op zitten.
Alles is wel geaard.
William.

Chocola
29 augustus 2009, 10:49
Hallo,

Ik had even een technische vraag en dat is deze ik ben wat muziek aan het opnemen b.v.b. met een acoustische gitaar en dat doe ik via een Symetrix 528E voice Processor en dan via de pc met sony Soundforge dat werkt perfect,maar nu heb ik ook een elektrische gitaar nu mijn vraag kan ik die ook hierop aansluiten via de microfoon ingang.
Ik had al een kabeltjes gemaakt maar tot nu toe heb ik er brom op zitten.
Alles is wel geaard.
William.

Hoort prima te kunnen. Let er wel op dat je geen fantoomvoeding o.i.d. (ik ken dat apparaat van je niet) aan hebt staan. Ik neem zelf ook vaak op via mic kanaal en het boeit geen fuck bij externe geluidskaarten en moederborden, het is in meeste gevallen gewoon dezelfde port.

muziekfreak
29 augustus 2009, 14:37
Mooi
bedankt voor het antwoord,nee de Phantom voeding staat uit ik gebruik nu een Sennheiser e855 microfoon voor de acoustiche gitaar.
Maar als ik de elektrische gitaar op de compressor heb dan heb ik geen geluid zoals via de gitaar versterker ja ik hoor het wel maar dan niet versterk (neem op via Soundforge 9)of er moet een lineout op de gitaar versterker zitten maar die zit er bij mij niet op.

Dan heb ik nog iets ik heb een Casio keyboard CTK-811ex die kan ik via de phones uitgang ook aansluiten op de Lineingang van de geluidskaart(Prodigy live 7.1) maar ja dan hoor ik niets wat je speelt omdat dan de luidsprekers worden uitgeschakelt!!!.Hoe kan je dat het beste doen?.Mischien via de midi?.
William.

Chocola
29 augustus 2009, 16:50
Mooi
bedankt voor het antwoord,nee de Phantom voeding staat uit ik gebruik nu een Sennheiser e855 microfoon voor de acoustiche gitaar.
Maar als ik de elektrische gitaar op de compressor heb dan heb ik geen geluid zoals via de gitaar versterker ja ik hoor het wel maar dan niet versterk (neem op via Soundforge 9)of er moet een lineout op de gitaar versterker zitten maar die zit er bij mij niet op.

Dan heb ik nog iets ik heb een Casio keyboard CTK-811ex die kan ik via de phones uitgang ook aansluiten op de Lineingang van de geluidskaart(Prodigy live 7.1) maar ja dan hoor ik niets wat je speelt omdat dan de luidsprekers worden uitgeschakelt!!!.Hoe kan je dat het beste doen?.Mischien via de midi?.
William.

Midi kan inderdaad een optie zijn. Wat je ook kunt doen is een splitter erop aansluiten. Een van de twee gaat dan naar de IN van je geluidskaart terwijl de andere naar je stereo-set gaat, of een hoofdtelefoon zodat je het wel hoort en het tegelijkertijd op kan nemen. Zo een splitter kost hooguit 1 euro, en als je goede kwaliteit wil ben je 2.50 kwijt ofzo.

Als je je gitaar aansluit op die Symetrix, zie je dan ook de input ledjes (als hij deze heeft) knipperen? Zo ja: ligt het aan dat apparaat en moet je naar je instellingen kijken. Wat je ook kunt proberen is de linde-out van je versterker op dat ding aan te sluiten, liefst een linde-in/input/pad o.i.d., als dat er echt niet is blijft de mic ingang inderdaad over als enige, dit hoort normaal gesproken te werken maar voor de zekerheid zou ik maar even googelen op de termen Symetrix + guitar ofzo.

Succes!