PDA

View Full Version : schakelen met footcontroller



Rub
28 augustus 2009, 19:05
Hallo mensen, ik ben ruben en ik heb een vraag?
Ik heb een paar weken geleden een G-major gekocht met daarbij een
Behringer FCB1010 midi-footcontroller. Ik heb ook een Y-cable aangeschaft om zo ook mijn marshall te kunnen schakelen met de FCB1010. Het probleem is echter dat mij dit niet lukt.
Weet iemand hoe dit moet en hoe je de geluiden van de G-major over de geluiden van je versterker kunt programmeren en opslaan.

alvast bedankt

hole
28 augustus 2009, 22:29
Hey Ruben,

wat je vraagt is een stap voor stap beschrijving hoe je G-major en FCB te programmeren.

Dit is te vinden in de handleidingen. Klinkt lullig, maar ik heb niet de indruk dat je de moeite hebt genomen om die te raadplegen.

Als je er met de manual niet uitkomt, moet je even aangeven waar precies je blijft steken.

Gr.
Mark

PS: welkom op het forum.
PPS: wat voor Marshall?

Liquid_Metal
28 augustus 2009, 23:23
Je problemen zijn, zoals Hole al zegt, inderdaad wel erg basic en goed op te zoeken in de manual.
Maar vooruit, ik help je even: door de down-knop ingedrukt te houden kom je in de setup van een patch. Knoppen 1 en 2 schakelen dan relais 1 en 2 (aan/uitzetten programmeer je voor). Hier selecteer je of je de relays wilt uitsturen of niet.

Sj03rd
29 augustus 2009, 02:13
en je denkwijze is volgens mij verkeerd.

Je schakelt je marshall met je Gmajor. Van behringer -> gmajor (met midikabel), vanuit gmajor de stereokabel (2 monopluggen) naar de marshall footswitch (stereoplug).
dan moet je in de gmajor per patch instellen hoe je de relais wil hebben. ff zoeken in de manual waar je die relais instelling kan doen. makkelijker kan bijna niet...

succes!