PDA

View Full Version : Welke is het mooist van deze 3?



Orpheo
28 augustus 2009, 15:56
http://www.warmoth.com/Showcase/images/bodies/medium/lpc131a.jpg

walnoot op walnoot, enkeldelige top.

http://www.warmoth.com/Showcase/images/bodies/medium/lpcp206a.jpg

koa op mahonie.

en dan nog deze losse top:

http://www.warmoth.com/select/images/large/LT249a.jpg

zal op een 1delige korina back komen.

ALS ik #1 doe, komt er een bubinga hals op met ebben toets, dat dept het hoog een beetje, en geeft het iets meer midrange 'growl'.

ALS ik #2 doe, komt er een purpleheart hals met ebben toets op, om het wat meer scheur en (mid)hoog te geven.

macwilliams
28 augustus 2009, 15:57
De eerste foto.

Orpheo
28 augustus 2009, 16:04
De eerste foto.

graag de reden :chicken: omdat ik al koa heb ofzo? :)

wiegersma
28 augustus 2009, 16:04
de tweede foto smurf ik het mooist, tenzij de eerste nog een kleur krijgt.
De laatste foto is kuthout...

Orpheo
28 augustus 2009, 16:16
de tweede foto smurf ik het mooist, tenzij de eerste nog een kleur krijgt.
De laatste foto is kuthout...

de eerste moet natuurlijk nog lak krijgen ;) de laatste is alleen de plank :P en daar moet het uit gehaald worden.

Ik twijfel HEEL erg... het idiote is dat voor de prijs van die ene ultramooie die ik eerder beschreef in een ander topic, ik de eerste 2 kan kopen +halzen en beslag...

marter544
28 augustus 2009, 16:21
de eerste moet natuurlijk nog lak krijgen ;) de laatste is alleen de plank :P en daar moet het uit gehaald worden.

Ik twijfel HEEL erg... het idiote is dat voor de prijs van die ene ultramooie die ik eerder beschreef in een ander topic, ik de eerste 2 kan kopen +halzen en beslag...

Ik vind de bovenste het mooist, maar het gaat toch om kwaliteit en niet kwantiteit?

Orpheo
28 augustus 2009, 16:23
Ik vind de bovenste het mooist, maar het gaat toch om kwaliteit en niet kwantiteit?

kwaliteit is contant bij warmoth. Ik weet gewoon niet of ik nu de koa het mooist vind, de walnoot of de unique section walnoot...

JeroenSchaaf
28 augustus 2009, 16:29
Ik ben voor foto 2, waarom omdat die mij het meest aanspreekt. Verder geen gedachte gang qua klank of wat dan ook.

macwilliams
28 augustus 2009, 16:29
Ik vind de tekening in het hout het mooist. Van de bovenste foto.
Ken je wortelnotenhout? Geen idee wat de klank zal zijn maar dat vind ik het mooiste hout. Beter bekend als Mercedes benz dashboard hout (inleg).

Keesz
28 augustus 2009, 16:30
die laatste lijkt wel een beetje op een...tja...

Ik vind die 1e t mooist

Orpheo
28 augustus 2009, 16:33
Ik vind de tekening in het hout het mooist. Van de bovenste foto.
Ken je wortelnotenhout? Geen idee wat de klank zal zijn maar dat vind ik het mooiste hout. Beter bekend als Mercedes benz dashboard hout (inleg).

ja, ik ken 't wel... Het is een soort-van burl-walnoot als ik me niet vergis, en soms is 't ook geent (grafted) walnoot. zoiets als dit dus:

http://www.performafloor.com/mat/species/Walnut_Burl.jpg

en soms ook dit:

http://www.tobiasmusic.com/images/Walnut2.jpg

macwilliams
28 augustus 2009, 16:44
ja, ik ken 't wel... Het is een soort-van burl-walnoot als ik me niet vergis, en soms is 't ook geent (grafted) walnoot. zoiets als dit dus:

http://www.performafloor.com/mat/species/Walnut_Burl.jpg


:lovelove::lovelove::lovelove:
:lovelove::lovelove::lovelove:

Als je de keus hebt zou dit de eerste LP zijn waar enig gevoel van jaloersheid word opgewekt....


Damn

Chocola
28 augustus 2009, 17:04
kwaliteit is contant bij warmoth. Ik weet gewoon niet of ik nu de koa het mooist vind, de walnoot of de unique section walnoot...
Als het om jouw mening gaat heb je niets aan onze meningen. Want wat nu als zometeen 60% voor optie twee kiest... Neem je die dan ook?

almarvk
28 augustus 2009, 17:17
Ik zou gaan voor de 23e. :stop:

Orpheo
28 augustus 2009, 17:44
Het is maar goed dat dat ding uit israel niet lukte, daarom kan ik nu wel dit doen: beide bodies, met custom halzen (die ik aangaf) met clearcoat op het walnoot, 3 pickups ieder, block inleg op de halzen, 1e fret inclusief.

GAS+verzameldrift= geen goede combinatie!

Orgasmocaster
28 augustus 2009, 20:58
Flamed Walnut op Walnut!!
Goncalo of Bocote nek!

ik ben zelf bezig met een walnut/walnut thinline, en dat lijkt fanfuckintastic met een clear finish!


http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/thinline2008.jpg

Mitch
28 augustus 2009, 21:10
Kun je niet gewoon een blog beginnen? Een topic op een forum wekt namelijk de schijn van interactie, dus dat je bij je vraag nog daadwerkelijk beïnvloedt zou kunnen worden door de antwoorden van anderen.

macwilliams
28 augustus 2009, 21:22
Ach het is ook meer een mededeling.

Ik vind het altijd wel interessant om te lezen hoe orpheo zijn collectie uitbreid met exotische planken. Ik ben allang blij dat hij geen telecasters verzamelt.

Bram+
28 augustus 2009, 21:29
Nou ja, 'exotisch' suggereert iets exclusiefs, maar met al die planken die Orpheo nu al heeft is er weinig exclusief meer aan :D Hee, een nieuwe Warmoth? Ah, het zal al wel weer vrijdag zijn dan :D

@poll
Mooie plank om mooie plank, het zou mij om het even zijn als ik tien vergelijkbare planken had. Als ik zou moeten kiezen zou ik kiezen voor degene die tonaal het meest toevoegt aan de collectie.

Chocola
28 augustus 2009, 21:32
Ach het is ook meer een mededeling.

Ik vind het altijd wel interessant om te lezen hoe orpheo zijn collectie uitbreid met exotische planken. Ik ben allang blij dat hij geen telecasters verzamelt.

Dan mag hij het brengen als een mededeling in plaats van een retorische vraag met terugwerkende kracht. Het is heel interessant en mooi allemaal maar die polls voegen niets toe en wekken een verkeerde indruk. Dit is hetzelfde principe als die beginners die een een topic starten met de vraag welke gitaar beter is, A, B of C terwijl hun keuze al vaststaat. En als die nog niet vaststaat dan stond hij onbewust al vast en slaan ze alle adviezen in de wind en kopen ze de gitaar die ze wilde hebben.

Mitch
28 augustus 2009, 21:40
Kijk, van een poll op dinsdag weet zelfs de argeloze voorbijganger al heel snel: dit is flauwekul. Deze poll suggereert interesse in andermans mening en dan lijkt me een waarschuwing wel op zijn plaats :D

macwilliams
28 augustus 2009, 22:02
Dan mag hij het brengen als een mededeling in plaats van een retorische vraag met terugwerkende kracht. Het is heel interessant en mooi allemaal maar die polls voegen niets toe en wekken een verkeerde indruk. Dit is hetzelfde principe als die beginners die een een topic starten met de vraag welke gitaar beter is, A, B of C terwijl hun keuze al vaststaat. En als die nog niet vaststaat dan stond hij onbewust al vast en slaan ze alle adviezen in de wind en kopen ze de gitaar die ze wilde hebben.


Ja......Nou en?
Als dat alles is wat er fout is, is dit een top topic. En liever dit dan 100
dezelfde topics over de zelfde Aldi gitaren.
Ook zo makkelijk om hem maar weer op de korrel te nemen.

Bah

nu weet ik waarom bass blom niet meer inlogt toen hij het over sfeer verkloting had. Allemaal negatieve opmerkingen die best achterwege mochten gelaten worden.

Driewerf bah en nog eens bah erboven op.

Orgasmocaster
28 augustus 2009, 22:31
Ja......Nou en?
Als dat alles is wat er fout is, is dit een top topic. En liever dit dan 100
dezelfde topics over de zelfde Aldi gitaren.
Ook zo makkelijk om hem maar weer op de korrel te nemen.

Bah

nu weet ik waarom bass blom niet meer inlogt toen hij het over sfeer verkloting had. Allemaal negatieve opmerkingen die best achterwege mochten gelaten worden.

Driewerf bah en nog eens bah erboven op.

sommige topics zijn inderdaad veel meer interresant dan deze..zoals:

- zal ik mijn gitaar bij de blokker of bij de kijkshop kopen
- ik ga een sticker op mijn Stagg plakken.. waar zal ik hem plakken?
- mijn london city is beter dan een MIA strat/tele
- hoe vervang ik een snaar
enzzzzz...

Bram+
28 augustus 2009, 22:46
Tja, aldigitarentopics zijn niet zo interessant, maar ik kan me ook wel voorstellen dat sommige gebruikers hier ook niet warm of koud meer worden van threads over de zoveelste Warmoth die Orpheo denkt te moeten aanschaffen, los ervan of het nou nuttige/verstandige/slimme aankoop is.

Orpheo
28 augustus 2009, 22:51
Flamed Walnut op Walnut!!
Goncalo of Bocote nek!

ik ben zelf bezig met een walnut/walnut thinline, en dat lijkt fanfuckintastic met een clear finish!


http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/thinline2008.jpg

helaas doen ze niet aan zulke mooie figured tops. ik moet 't maar doen op een carved top met wat ik gepost heb :D k vind die kant en klare dan toch mooier.

Ik ben wel benieuwd naar de meningen, alleen om het weten van de mening al. ik zal er echter niet mijn beleid op aanpassen. Beetje als met de europese grondwet van een paar jaar geleden: beleid passen we niet aan, aan de uitslag van het referendum: we doen alsof, maar knutselen het zo dat we onze zin kunnen doordrukken :)

mesaman
29 augustus 2009, 00:14
Ik wil niet beledigen of negatief doen, Maar die bodies doen me echt denken aan mn walnoten hondo ll die ik ooit had. En vooral door de bolt on nek, ik vind het niet passen op een les paul. Het zullen allemaal wel foutloze juist aantrekkelijke prima klasse gitaren zijn die heel goed zijn kwaliteit volmaakt en voldoening geven en lekker en eerlijk oprecht bevredigend tevrendenstellend heerlijk klinken. Maar ik ben niet overtuigd wat dit toevoegt aan jou collectie.al hoef je dat niet te verantwoorden.Ik vind wel dat je dan een uiterst bijzonder collectie gitaren bezit omdat ze echt naar jouw wensen zijn gemaakt en er niet vaak een 2e van tegen komt.ik begrijp wel dat je daar helemaal gelukkig van wordt.ik zelf zou het zelfde hebben met een bepaald model maar dan in allemaal verschillende kleuren met de zelfde specs op een elementje na of houtsoort.
De extreme passie deel ik wel met je...dat zie ik niet vaak...
oja...je laat vast wel zien welke het gaat worden..

lcvanderhelm
29 augustus 2009, 00:26
Orpheo;je moet ze gewoon alle drie nemen,anders krijg je later toch maar spijt,dat je niet die andere gekozen hebt

Orpheo
29 augustus 2009, 00:52
Orpheo;je moet ze gewoon alle drie nemen,anders krijg je later toch maar spijt,dat je niet die andere gekozen hebt

alle 3? nee. ik vind de eerste vele malen mooier dan de andere top ;)

@mesaman: ach, ik vind dat gibson zichzelf verloochend heeft met zijn huidige methodes, bouwwijzen en houtkeuzes. crappy mahonie uithollen? get real ;) toevoegen? vrij weinig. het is een verzameling he ;) het gaat erom om zoveel mogelijk mooi hout te hebben. Ik heb inderdaad alleen maar les pauls, omdat ik die het mooist vind :) de carved top, schitterend :)