PDA

View Full Version : TC g-system aansluiten



fenderben
28 augustus 2009, 09:52
Onlangs de g-system gekocht. Iemand ervaring met het aansluiten van de g-system op de amp (mesa mark 3). Denk dat de 4 kabel methode de beste resultaten geeft maar je hebt dan wel veel kabels aan te sluiten. Is het gebruik van gebalanceerde kabel (snake) aan te bevelen en waar kun je deze kopen? thx FB

Les Paul R8
28 augustus 2009, 09:57
Ik heb er geen ervaring mee, maar heb wel vertrouwen in de pedalsnake oplossingen. Deze zijn bij Maxguitars in Den Haag te koop. Maar je kunt ze ook gewoon via internet bestellen in de US....

Nielsje
28 augustus 2009, 10:27
Geen ervaring (Lex overigens wel), maar je kan ook een multikabel laten maken bij www.uwkabelopmaat.nl
Prima kabels, prima service, en lekkere muffins!

Les Paul R8
28 augustus 2009, 11:30
Die muffins zijn een goeie tip, Nielsje.....:ok:

even
28 augustus 2009, 17:43
Misschien had je dan toch beter voor een Nova system kunnen gaan. Ik gebruik 'm met volle tevredenheid voor een Mesa 22+ met een Celestion Alnico Blue en een Mesa Thiele met daarin een Celestion G12H.
Dit alles nadat ik het jarenlange gesjouw met mijn 19" rack spuugzat was geworden. Mesa Triaxis, Mesa 20/20, intellifex, Rexer draadloos etc. Alles opgeruimd en mijn sound in nog net zo goed. Af en toe zelfs beter en ook veelzijdiger.

Mzzl, Erwin.

fenderben
28 augustus 2009, 19:05
Misschien had je dan toch beter voor een Nova system kunnen gaan. Ik gebruik 'm met volle tevredenheid voor een Mesa 22+ met een Celestion Alnico Blue en een Mesa Thiele met daarin een Celestion G12H.
Dit alles nadat ik het jarenlange gesjouw met mijn 19" rack spuugzat was geworden. Mesa Triaxis, Mesa 20/20, intellifex, Rexer draadloos etc. Alles opgeruimd en mijn sound in nog net zo goed. Af en toe zelfs beter en ook veelzijdiger.

Mzzl, Erwin.

G-system zit niet in een 19"rack (kan wel) en kabels zijn niet zo zwaar...
Geluid is gewoon super met amp switching en pedal loops voorhanden. Heb de nova ook getest maar haalt het niet bij de g-system (vind ik). Mesa Thiele heb ik ook. Die mesa combo zal zo licht ook wel niet zijn? Ik denk vergelijkbaar met de mark heads.

even
29 augustus 2009, 11:57
Ik ken het apparaat wel, maar nooit geprobeerd of gehoord. Maar al die kabels en het aansluiten daar ging het toch over? Hij is uitgebreider dan de Nova, maar of de effecten veel beter zijn...?? De amp switching is natuurlijk perfect met jou versterker. Ik gebruik alleen kanaal één van de studio 22+. Het lead kanaal is veel te heftig, vooral de balans zoeken tussen de twee sounds. Maar dat is een bekend probleem van de Studio 22+. Versterker afgesteld op het randje van oversturing en de ruigere sounds haal ik uit de uitstekende overdrive/distortion sectie van de Nova. Tja, en dus maar twee snoeren nodig vandaar mijn reactie.

Mzzl Erwin.

fenderben
30 augustus 2009, 10:49
Ik ken het apparaat wel, maar nooit geprobeerd of gehoord. Maar al die kabels en het aansluiten daar ging het toch over? Hij is uitgebreider dan de Nova, maar of de effecten veel beter zijn...?? De amp switching is natuurlijk perfect met jou versterker. Ik gebruik alleen kanaal één van de studio 22+. Het lead kanaal is veel te heftig, vooral de balans zoeken tussen de twee sounds. Maar dat is een bekend probleem van de Studio 22+. Versterker afgesteld op het randje van oversturing en de ruigere sounds haal ik uit de uitstekende overdrive/distortion sectie van de Nova. Tja, en dus maar twee snoeren nodig vandaar mijn reactie.

Mzzl Erwin.

Klinkt goed, maar als de g-system wordt aangesloten zoals jij de nova hebt aangesloten heb je ook maar 2 kabels nodig:strat: Maar de g-system kan naast de 2 kabel aansluiting ook nog (voor een deel) op de seriele fx van de amp worden aangesloten zodat bepaalde effecten via fx gaan. Andere effecten + loops gaan via de amp-input. Klinkt dan wel super met de mark III:rockon: