PDA

View Full Version : Mesa + Koch met dezelfde footswitch kanalen schakelen



gertnje
28 augustus 2009, 02:51
Wie kan me helpen??

Ik heb een Mesa Dual Rectifier (2-channel) die wil samen gaan gebruiken met m'n Koch Powertone 1 (3-channel)..
Ik gebruik alleen channel 1 en 3 van m'n Koch, maar ik wil beide versterkers graag kunnen schakelen zodat ik de versterkers tegelijkertijd op Clean of Distortion kan schakelen met 1 pedaal/knop.

Heeft iemand misschien een idee wat dit betreft?
Bestaat er pedaal van derden die deze schakel mogelijkheden heeft?

MvG,

Gert

The_Darkness
28 augustus 2009, 04:55
Ik denk dat dit alleen mogelijk is met midi.

Dan heb je twee midi switchers nodig voor je mesa een en voor je koch een. Deze kun je dan aansturen met een midi footswitch.

Michael AE
28 augustus 2009, 05:21
Precies. Met een function switcher en een midi pedaal ben je er. Bijvoorbeeld een Nobels MS-4 of een Axess Electronics CFX-4 en dan een midi pedaal.

cluseau
28 augustus 2009, 08:34
Wie kan me helpen??

Ik heb een Mesa Dual Rectifier (2-channel) die wil samen gaan gebruiken met m'n Koch Powertone 1 (3-channel)..


Gert, alles kan. Het ligt er maar aan hoeveel werk dat is en of je dat ervoor over hebt. Je zal moeten beginnen uit te zoeken of beide versterkers met dezelfde polariteit schakelen. Ook moet het verbinden van hun massa geen aardlus veroorzaken. Als dat in orde is kun je simpel met een paar diode's en een extra kabel in je pedaal beide versterkers schakelen.

Frans.

iWishmaster
28 augustus 2009, 08:54
Je zou ook een 3DPDT switch kunnen gebruiken. Dan kun je de schakelsignalen gescheiden houden en voorkom je aardlussen etc. (wel geïsoleerde chassisdelen gebruiken bij een metalen behuizing). Moet je een beetje handig zijn met een soldeerapparaat en eenvoudig schema'tje kunnen tekenen / snappen.

Maar als je toch al zo'n dikke setup hebt, kun je misschien beter op midi over en alles met 1 controller gaan schakelen ...

Michael AE
28 augustus 2009, 09:56
Je zou ook een 3DPDT switch kunnen gebruiken. Dan kun je de schakelsignalen gescheiden houden en voorkom je aardlussen etc. (wel geïsoleerde chassisdelen gebruiken bij een metalen behuizing). Moet je een beetje handig zijn met een soldeerapparaat en eenvoudig schema'tje kunnen tekenen / snappen.

Maar als je toch al zo'n dikke setup hebt, kun je misschien beter op midi over en alles met 1 controller gaan schakelen ...

Ja, lijkt me het makkelijkste met midi.

HaroldA
28 augustus 2009, 10:56
Je zou ook een 3PDT switch kunnen gebruiken.

Zou kunnen, maar alleen als beide versterkers met hetzelfde switch systeem werken. Dwz: momentary of latching.

@TS: je zou met een multimeter de originele switches kunnen doormeten om te kijken hoe die in elkaar zitten.

Maar toch zou ik midi ook niet uitsluiten! Eventueel zou je een multi-effect in gebruik kunnen nemen die 1 v/d 2 versterkers met relais schakelt en de andere met midi.

iWishmaster
28 augustus 2009, 11:06
Zou kunnen, maar alleen als beide versterkers met hetzelfde switch systeem werken. Dwz: momentary of latching.

@TS: je zou met een multimeter de originele switches kunnen doormeten om te kijken hoe die in elkaar zitten.

Klopt, over het algemeen gebruiken beide Koch en mesa latching switches, daar ben ik vanuit gegaan.

gertnje
29 augustus 2009, 00:12
Ok dan!!

Bedankt allemaal , ik ga er naar kijken!!