PDA

View Full Version : HNAD, Fender Twin Reverb '77



JelmerOnGuitar
28 augustus 2009, 01:47
Hey iedereen,

Om een lang verhaal kort te maken: Ik wilde al een tijdje overstappen naar een buizen versterker, nu is het dan eindelijk zover! Ik was van plan om een erg veelzijdige versterker te kopen, lees Mesa Boogie oid.. Maar bleef ook om me heen kijken wat betreft Twin's.. Nu kreeg ik een goed aanbod en ben ik wezen testen.
Verliefd geworden..
Gekocht..

Werkelijk prachtig, niet te geloven. Deze sound is werkelijk outstanding, geweldig! Ongelofelijk verliefd..

Technische spec's:
135 watt
4x 6L6GC buizen
6x Voortrap buizen
1 clean kanaal
1 clean kanaal vibrato/reverb
1 boost kanaal (push/pull op de master volume)
lineaire volume pot's, heel handig!
Stamt uit 1977 of 1978, serienummer is: A888443

Foto's!
http://i31.tinypic.com/33cw00g.jpg

http://i30.tinypic.com/14ahsw3.jpg

Nielsje
28 augustus 2009, 01:48
Gefeliciteerd!
Goeie bak man, enne...succes met je rug ;)

JelmerOnGuitar
28 augustus 2009, 01:52
Gefeliciteerd!
Goeie bak man, enne...succes met je rug ;)

Jeeeeeeeeeeezus, wat is dat ding zwaar jonge!!! :| Gister en vandaag mee gesleept naar repetitie, fucking hell..
Snel een flightcase!

:D

nielsnielsniels
28 augustus 2009, 02:00
Gefelicteerd met je Twin Reverb! Hernia schijn je er gratis bij te krijgen.

Eko
28 augustus 2009, 07:45
Iedereen zou er op z`n minst 1 gehad moeten hebben in z`n leven. Het clean van die dingen is fenomenaal. Heel snel gaat zo`n ding in een flightcase. Je wilt hem echter niet , met flightcase en al , op je achterbank moeten zetten ( zeker niet 3-4 keer per week.)
Vandaar het aanbod van de gratis Hernia.
Zonder dollen , als je er ooit 1 gehad hebt blijf je altijd met weemoed terug denken aan het geluid wat je met dat ding had. Succes.

Rinze
28 augustus 2009, 08:08
Gefeliciteerd! Ik heb de top-versie gehad, de Dual Showman 135. Die was al niet te tillen... Deze zal rond de 40-45 kilo zitten, schat ik? Maar inderdaad een geweldig clean en loei- en loeihard.

nico verduin
28 augustus 2009, 08:56
lineaire volume pot's, heel handig!
Wat is daar handig aan?

Mr.Bluesbreaker
28 augustus 2009, 09:22
Gefeliciteerd! Wat Eko zegt, je moet er ooit 1 gehad hebben. Mooi ding, altijd met 2 man tillen als er een case omheen zit, anders verzuren je spieren voordat je aan spelen toekomt:) Welke booster/OD gebruik je?

JelmerOnGuitar
28 augustus 2009, 10:19
Wat is daar handig aan?

Bij menig Fender versterkers heb je bij de volumeknop van 0 naar 2 geen geluid, van 2 tot 4 het hele bereik en van 4 tot 10 vol gas (verandert zeg maar ook niets meer)..

Bij deze wordt het verdeeld over de hele 1-10.. :)

VanMeekeren
28 augustus 2009, 10:22
Iedereen zou er op z`n minst 1 gehad moeten hebben in z`n leven. Het clean van die dingen is fenomenaal. Heel snel gaat zo`n ding in een flightcase. Je wilt hem echter niet , met flightcase en al , op je achterbank moeten zetten ( zeker niet 3-4 keer per week.)
Vandaar het aanbod van de gratis Hernia.
Zonder dollen , als je er ooit 1 gehad hebt blijf je altijd met weemoed terug denken aan het geluid wat je met dat ding had. Succes.

Dat is een ding wat zeker waar is. Ik denk ook nog vaak terug naar mijn '76 Super Reverb als het clean van mijn Marshall me weer eens in de steek laat. :makeup:

Gefeliciteerd met je prachtige amp!

Van Meekeren

JelmerOnGuitar
28 augustus 2009, 10:22
Gefeliciteerd! Wat Eko zegt, je moet er ooit 1 gehad hebben. Mooi ding, altijd met 2 man tillen als er een case omheen zit, anders verzuren je spieren voordat je aan spelen toekomt:) Welke booster/OD gebruik je?

Thnks:D..
Ik gebruik als overdrive de AC-booster van Xotic.

Toen ik contact had met de ex-eigenaar vertelde hij mij dat deze versterker pedaaltjes niet altijd heel leuk vindt en er niet lekker mee reageert..
Maar goed, ik ging het ding bespelen, ik sluit mn pedalen aan, druk de AC booster aan.. BLUESSSS, fucking lekkere overdrive,, wauw!!!!

Ik heb ook nog een dual distortion van VOX (bulldog distortion), het eerste kanaal daarvan gebruik ik als boost (gain eruit veel volume), die werkt ook lekker, ook prima samen met de ac booster..