PDA

View Full Version : Kleine PA aankopen.



ccc
27 augustus 2009, 22:49
Voor het bedrijf mag ik een PA aankopen..

Na wat puzzelen met budget en mogelijkheden kom ik op de volgende opstelling

2 x Mackie SRM 2 450 main
1 x Mackie SRM 350 als drum/keys monitor
1 x Mackie SRM 150 als zangmonitor

mengpaneel keuze ts Mackie of Yamaha.


Bedoeling is zo flexibel mogelijk te zijn. Bands - Standup -Soloartiesten.

Het materiaal wordt nieuw aangekocht voor belastingsredenen.
Draagt dit de goedkeuring weg van de experten hier ?

kenx
27 augustus 2009, 23:33
Voor het bedrijf mag ik een PA aankopen..

Na wat puzzelen met budget en mogelijkheden kom ik op de volgende opstelling

2 x Mackie SRM 2 450 main
1 x Mackie SRM 350 als drum/keys monitor
1 x Mackie SRM 150 als zangmonitor

mengpaneel keuze ts Mackie of Yamaha.


Bedoeling is zo flexibel mogelijk te zijn. Bands - Standup -Soloartiesten.

Het materiaal wordt nieuw aangekocht voor belastingsredenen.
Draagt dit de goedkeuring weg van de experten hier ?


2 monitors, en je wil een band versterken?

Ik denk dat je helaas wat meer nodig hebt :D

ccc
27 augustus 2009, 23:48
Bedoeling is voor kleine bezettingen in een zaaltje met een capaciteit van 100-120.
Geen Rockbands, wel country, blues en roots, solo acts, duo's zonder in hoge volumes te gaan.
Dus zo simpel mogelijk....

Han S
28 augustus 2009, 00:16
Een stuk of vier monitoren is niet overdreven voor een countryband of bluesband. Bluesbands kunnen redelijk flink zijn: drums, bas, gitaar, harp, keyboards, en meerdere vocalen. Countrybands zelfde verhaal, pedalsteel, meerdere gitaren, drums, bas, keyboards en iedereen wil graag het een en ander horen.

ccc
28 augustus 2009, 00:26
Een stuk of vier monitoren is niet overdreven voor een countryband of bluesband. Bluesbands kunnen redelijk flink zijn: drums, bas, gitaar, harp, keyboards, en meerdere vocalen. Countrybands zelfde verhaal, pedalsteel, meerdere gitaren, drums, bas, keyboards en iedereen wil graag het een en ander horen.


Ik wil zeker geen full PA plaatsen, maar een veredelde zanginstallatie met wat meer mogelijkheden. Drums, bass en gitaarversterkers moeten al zeker niet versterkt worden.

kenx
28 augustus 2009, 01:29
Ik wil zeker geen full PA plaatsen, maar een veredelde zanginstallatie met wat meer mogelijkheden. Drums, bass en gitaarversterkers moeten al zeker niet versterkt worden.

In dat geval is het te begrijpen dat je zo weinig monitors gaat aanschaffen, al zou ik toch voor net iets meer gaan. Neem nou pakweg: De Bassist, die gaat nog niet de helft horen van wat de zanger zingt, met een blazende versterker naast hem...

peter_heijnen
28 augustus 2009, 08:49
Mooi setje hoor, behalve die srm150 voor de zang. Dat is volgens mij toch echt een ding voor mensen die solo werken of iig zonder drummer. Ken je mensen die in bandverband met dat ding werken? Die 450's zijn ook prima voor de zaal en je kunt er altijd nog de subwoofer bij nemen later.

Maar verder mooie set, voor een bedrijf.... :)

ccc
28 augustus 2009, 16:08
Mooi setje hoor, behalve die srm150 voor de zang. Dat is volgens mij toch echt een ding voor mensen die solo werken of iig zonder drummer. Ken je mensen die in bandverband met dat ding werken? Die 450's zijn ook prima voor de zaal en je kunt er altijd nog de subwoofer bij nemen later.

Maar verder mooie set, voor een bedrijf.... :)


Een gitarist, die ik persoonlijk ken en die behoorlijk veel toert (met band, vooral clubconcerten) in de States zweert er bij. Hij monteert het op zijn microstandaard.
Hij was het die me er op wees.
Iemand hier ervaring met die srm 150 ?