PDA

View Full Version : Hallo allemaal !



Wim1979
27 augustus 2009, 15:25
Hoi,

ik ben nieuw hier op het forum, dus ik zal me even voorstellen:
Ik ben Wim en ik woon in Mol (da's in België, vlak tegen de Nederlandse grens).

Ik woon samen met m'n vriendin Liesbet en onze twee kinderen (derde op komst). We zijn ook een eigen woonst aan het bouwen, de verhuis is gepland ergens rond nieuwjaar.

Naast gitaren en muziek ben ik in vanalles geïnteresseerd: boeken, films, auto's en autosport,...

Ik ben dertig, en speel gitaar van m'n 14e. Heb eerst wat lessen genomen (basis-akkoordjes en zo) maar ben voor de rest autodidact. Ik heb in m'n jonge(re) jaren in een bandje gespeeld, maar daar is later niets meer van gekomen. Ik probeer wel elk jaar een schoolbandje samen te stellen (ik geef les op de middelbare school) waar ik dan soms in meespeel.

In de loop van de jaren zijn hier vele gitaren gepasseerd. De meeste daarvan waren tweedehandsjes of goedekopere modellen. Nu heb ik een set-up waar ik vrij tevreden mee ben:

- een Fender Lite Ash Stratocaster (MIK), prachtige gitaar, volledig natuurkleur met zwarte hardware. Mooi geluid, zit qua qualiteit dichter bij de Amerikaanse dan de Mexicaanse strats, vind ik.
Heel leuke nek, zal bij gelegenheid hier nog wel meer over vertellen en foto's posten.

- een Epiphone Les Paul Ultra II, faded cherry sunburst. De ultra is zoals jullie wel weten wat lichter dan de gewone LP vanwege de holtes in de klankkast. De combinatie van de gewone humbuckers en de nanomag (derde element, mooi verwerkt in de toets) zorgt ervoor dat je buiten de typische Les Paul-klank hier veel uiteenlopendere klanken op kan produceren.

- een Ibanez Exotic Wood EW20ASE: mijn enige akoustische gitaar voor het ogenblik. Ook een erg mooie (quilted ash body) gitaar die voor zijn prijs goed presteert. Zit momenteel een klein 'rateltje' in m'n klankkast bij lage frequenties: veronderstel dat er een draadje van de electronica mee vibreert, zou het eens moeten (laten) nakijken.

Ik heb maar één versterker meer:
een Marshall Valvestate AVT 275. Da's geen 275 maar een 2 x 75 watt stereoversterker. ECC83-lampen in de voorversterking, eindtrap is gewone solid-state technologie. 2x 12" Celestion speakers.
4 kanalen: acoustic sim, clean (super clean voor een Marshall) en 2 OD kanalen. 16 onboard FX (waarvan ik alleen de reverbs gebruik)

Ik heb ook een Boss ME-50 effectenpaneel, maar ik gebruik dit bijna niet meer. Ik probeer zoveel mogelijk uit mijn gitaren en versterker te puren.

Dat is het zowat... Ik weet nog niet hoe vaak ik hier ga komen. Bij mij gaat het als volgt op fora: ofwel geraak ik niet echt vertrokken, en ben ik na 10/20 posts verdwenen, ofwel klikt het hier, en dan kan het wel eens zijn dat ik hier vaak ga zijn.

We zien wel...

Don Capo
27 augustus 2009, 15:40
Hoi Wim, wat een uitgebreide intro!

Van harte welkom op het forum!

ellisvertellis
27 augustus 2009, 16:55
Welkom ook van de belgische kant :)

Wim1979
27 augustus 2009, 22:41
Snel even een fotootje genomen, 'k heb gemerkt dat dat ook vaak gedaan wordt...

Klikken voor grote versie:
http://img402.imageshack.us/img402/8029/img1597k.th.jpg (http://img402.imageshack.us/img402/8029/img1597k.jpg/)

En - voor er reacties komen - NEEN: mijn twee favoriete planken staan niet permanent naast een verwarming.
De radiator op deze afbeelding werkt niet eens. Meestal staan ze beiden mooi opgeborgen in hun koffer.

speulmenneke
28 augustus 2009, 10:24
Hallo Wim,

Mooie intro. Laten we hopen dat het klikt tussen ons :)
Welkom op forum.

deefke666
28 augustus 2009, 10:28
hey,
welcome here mr teacher :seriousf:
veel plezier op gitaarnet

grtz dave