PDA

View Full Version : Jack and Danny. (Back up gitaar)



DJL1993
27 augustus 2009, 15:13
hallo,
ik wil een back up gitaar kopen voor als er wat met mn epiphone is en ik zag toevalig dit gitaar staan:J&D (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start?ProductRef=GIT0015694-000@MusicStore-MusicStoreShop)
heel goedkoop dingentje moet ook wel omdat ik blut ben door mijn epiphone LP.
ik zie in dit forum veel positieve reacties over J&D gitaren dus zal ik die nemen?
Het is gewoon voor het geval dat... ik moet vaak optreden op school doen. vooral nu mn school is begonnen moet ik voor alle 1e 2e 3e klassen maandag optreden op een schoolfeestje=]. ben wel wat zenuwachtig want dit is de 1e optreden met veel publiek =]

MVG

marhoog
27 augustus 2009, 15:58
Ik heb zelf ook een J&D gitaar.. en ik vind het zelf een erg lekker gitaartje..Heb zelf zoiets dat ik eerst een gitaar vast wil houden en hem wil proberen voordat ik iets koop dus via postorder zou ik het persoonlijk niet echt doen maar goed andere hebben daar wel weer goede ervaringen mee.

J&D gitaar is over het algemeen zeker geen miskoop zeker gezien de prijs.

golanhall
27 augustus 2009, 16:01
Voor de enkele reviews van J&D op deze site zijn ze meestal wel positief ja.
Wel rekening mee houden dat dit relatief voor de prijs is. Je betaald niet veel dus kan je niet veel terug verwachten, maar bij J&D valt dit goed mee.

Zeker opletten welke dat je koopt, hier en daar kan er een rotte appel in de mand zitten.
Ik zou als ik jou was zeker eens letten op 2de hands koopjes, hier kan je wat meer waar voor je geld scoren als je geluk hebt.

Veel succes met je optreden! :punk:

jpdb
27 augustus 2009, 16:17
De gitaren van J&D zijn echt niet slecht! maar zoals eerder gezegd bekijk het verhouding met de prijs.
één ding wat mij negatief is opgevallen aan de J&D's ( Les Paul modellen) , is dat de uiteinden van de frets niet netjes zijn afgewerkt en soms echt scherp zijn. nu is dit niet onoverkomelijk, maar toch erg lastig als je wat meer over de hele lengte van je hals speelt.
Verder zijn het hele nette instrumenten met, zeker voor die prijs, uitstekende pickups!
Ik raad je iig aan je aanschaf eerst uit te proberen. succes!

arcane
27 augustus 2009, 17:08
De gitaren van J&D zijn echt niet slecht! maar zoals eerder gezegd bekijk het verhouding met de prijs.
één ding wat mij negatief is opgevallen aan de J&D's ( Les Paul modellen) , is dat de uiteinden van de frets niet netjes zijn afgewerkt en soms echt scherp zijn. nu is dit niet onoverkomelijk, maar toch erg lastig als je wat meer over de hele lengte van je hals speelt.
Verder zijn het hele nette instrumenten met, zeker voor die prijs, uitstekende pickups!
Ik raad je iig aan je aanschaf eerst uit te proberen. succes!

Dat blijkt ook per exemplaar te verschillen. Bij mij zijn de frets netjes glad. Maar indien ze wel scherp zijn is dat uiteraard zo verholpen met een vijl.

Ik heb de mijne (les paul model, zelfde als de TS aangeeft) destijds ook gekocht als backup. Het ding bleek echter zo fijn, dat hij de main axe werd.
Nadat ik er een GFS powerrails in heb gezet was het helemaal top.

flitslicht
27 augustus 2009, 17:39
hallo,
ik wil een back up gitaar kopen voor als er wat met mn epiphone is en ik zag toevalig dit gitaar staan:J&D (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start?ProductRef=GIT0015694-000@MusicStore-MusicStoreShop)
heel goedkoop dingentje moet ook wel omdat ik blut ben door mijn epiphone LP.
ik zie in dit forum veel positieve reacties over J&D gitaren dus zal ik die nemen?
Het is gewoon voor het geval dat... ik moet vaak optreden op school doen. vooral nu mn school is begonnen moet ik voor alle 1e 2e 3e klassen maandag optreden op een schoolfeestje=]. ben wel wat zenuwachtig want dit is de 1e optreden met veel publiek =]

MVG

Is het niet een beetje overdreven om daarvoor een backup gitaar te kopen? Wat zou er met je Epiphone kunnen gebeuren? Als die spontaan ontploft of zo zullen ze dat toch wel begrijpen op school? Ik zou mijn tijd steken in het nog een paar keer doorlopen van je set en een extra hoge e snaar meenemen.

guitarkid
27 augustus 2009, 18:00
Is het niet een beetje overdreven om daarvoor een backup gitaar te kopen? Wat zou er met je Epiphone kunnen gebeuren? Als die spontaan ontploft of zo zullen ze dat toch wel begrijpen op school? Ik zou mijn tijd steken in het nog een paar keer doorlopen van je set en een extra hoge e snaar meenemen.

Misschien eerst even een gitaar lenen voor het geval dat.....?
Op zich zal er met de Epiphone niet zo snel wat gebeuren, maar een snaar is zo geknapt en ik kan me voorstellen dat je dan niet eerst een nieuwe wilt opzetten op zo'n moment. Maar om daar nou direct een back-up voor te kopen, zeker als je (bijna) blut bent. Kun je vast je geld wel aan nuttiger dingen spenderen, lijkt me.
Veel wijsheid en vooral heel veel succes.

C. (Die door deze post weer helemaal terug zwijmelt naar de brugklas, de eerste optredens, de fans (Anneke Moesker, wo bist du...???, mooie tijd, diepe zucht.....) :)

fuchs
27 augustus 2009, 18:10
Uit je voorsteltopic (vanmiddag 15:04):


Hoi,
ik ben Daan
ben 15 jaar en mijn hobby's zijn o.a. Gitaar spelen(logisch), liedjes maken(vooral solo's) beetje aan mijn brommer knutselen.
ik speel vooral electrisch maar soms akoestisch. ik speel nu al 1 jaar gitaar en ik vind dat ik het redelijk kan. ik heb een roland cube 15 mooie beginners versterker en ik speel nu nog op een sx stradocaster maar morgen komt mijn epiphone les paul standard binnen !!!=D

Mvg

Je krijgt morgen je Epiphone pas binnen en je bent nu al naar een backup aan het zoeken?

DJL1993
27 augustus 2009, 18:12
bijna blut ach 200 euries trouwens bijna einde van het maand en als afwasser krijg ik ook al weer gouw 700 erbij + fooien.dus... maar tuurlijk weet ik dat mijn Epiphone niet zomaar gaat exploderen of wat dan ook maar meerdere gitaren is altijd handig.(aangezien ik mijn sx niet echt vind klinken)

guitarkid
27 augustus 2009, 18:15
bijna blut ach 200 euries trouwens bijna einde van het maand en als afwasser krijg ik ook al weer gouw 700 erbij + fooien.dus... maar tuurlijk weet ik dat mijn Epiphone niet zomaar gaat exploderen of wat dan ook maar meerdere gitaren is altijd handig.(aangezien ik mijn sx niet echt vind klinken)

Maar dan heb je dus wel een back-up...!
Ook weer geregeld. Wat een mooi forum is dit toch! ;)

Gr. C.

DJL1993
27 augustus 2009, 18:22
zeker weten dat forums handig, leerzaam ETC. beter advies kan je eigenlijk nergens krijgen dan forums

arcane
27 augustus 2009, 18:24
zeker weten dat forums handig, leerzaam ETC. beter advies kan je eigenlijk nergens krijgen dan forums

Dan nog een advies van dit forum hehe: Fora i.p.v. forums.
Weer wat geleerd ;)

Robdop
27 augustus 2009, 18:27
bijna blut ach 200 euries trouwens bijna einde van het maand en als afwasser krijg ik ook al weer gouw 700 erbij + fooien.dus... maar tuurlijk weet ik dat mijn Epiphone niet zomaar gaat exploderen of wat dan ook maar meerdere gitaren is altijd handig.(aangezien ik mijn sx niet echt vind klinken)

ik wil niet veel zeggen, maar ik hoor meer positiefs over SX gitaren dan over j&D ! maar doe wat je zelf wilt. maar ik zou gewoon je geld in een betere amp ofzo stoppen. niet in een waardeloos stuk brandhout.

Rinze
27 augustus 2009, 18:36
(Anneke Moesker, wo bist du...???, mooie tijd, diepe zucht.....) :)

Foto's?!?! :crazyhappy:

Rinze
27 augustus 2009, 18:37
ik wil niet veel zeggen, maar ik hoor meer positiefs over SX gitaren dan over j&D ! maar doe wat je zelf wilt. maar ik zou gewoon je geld in een betere amp ofzo stoppen. niet in een waardeloos stuk brandhout.

Mijn neefje heeft een SX en dat is toch wel een beetje richting brandhout. Is ook wel een erg goedkope uitvoering. Dat krijg je als je de adviezen van je door de wol geverfde oom aan de kant schuift.. verkeerde zuinigheid.

DJL1993
27 augustus 2009, 18:51
maar 1 ding wat ik van de sx beginners pakket meteen heb weggedaan dat was de versterker ik vind hem niet echt lekker klinken. dus ik had er maar een roland cube 15 bij gedaan. maar iemand nog tips voor de concertje ruim 1000 jongeren komen kijken(ja ik heb een hele groote school) en dat maakt nogal zenuwachtig.
maar gelukkig speel ik met mijn band dus niet alle ogen zijn op mij gericht =P
mvg

guitarkid
27 augustus 2009, 19:02
maar 1 ding wat ik van de sx beginners pakket meteen heb weggedaan dat was de versterker ik vind hem niet echt lekker klinken. dus ik had er maar een roland cube 15 bij gedaan. maar iemand nog tips voor de concertje ruim 1000 jongeren komen kijken(ja ik heb een hele groote school) en dat maakt nogal zenuwachtig.
maar gelukkig speel ik met mijn band dus niet alle ogen zijn op mij gericht =P
mvg

Ok. Ik ga je iets vertellen wat ik nog nooit aan iemand heb verteld, jongen...

1. Altijd super cool kijken
2. Gitaar zeker niet te hoog hangen
3. 10 of 1000 mensen maakt niet uit. Als zij je maar ziet..... (het zgn. "Anneke Moesker"-effect, Rinze..... ;))
4. Twee gitaren vinden je mede-muzikanten wel stoer, maar verder niemand die het ziet. Dus gewoon die SX extra meenemen.
5. Als je een fout in je partij (solo....!) maakt, niet schrikken. Zie punt 1. En dan gewoon nog een keer dezelfde fout maken. Denken ze dat het zo hoort.
6. Na afloop niet met al die muzikanten blijven ouwehoeren, maar direct de zaal in. Laat je bewonderen op het hoogtepunt. Dat muzikanten-gelul kan altijd nog. Eerst de fans...!!!
7. Wat er verder ook gebeurt: the show must go on....!!
8. Grote schrijf je met 1 "o" en met de shift-toets krijg je hoofdletters.... ;)

Hey DJL, ga d'r voor...!!!!!!

Succes, C.


Foto's?!?! :crazyhappy:
Ok Rinze. Bij hoge uitzondering:
Anneke, 1971 en een briefje van haar. Ik "vergat" haar wel eens... Ach, rock and roll...!!!
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Anneke.jpg

JeanPaul du Vinnie
27 augustus 2009, 19:22
In jouw plaats zou ik niet nóg een gitaar kopen. Je hebt al een SX en met die J&D ga je er gewoon nog een budgetgitaartje bijhebben waar je binnen een paar maanden niks meer mee aan kan, zeker als je echt €700+ per maand verdient. Spaar dan nog eventjes door en koop een leuke tweedehandse Fender of zo, dan heb je tegelijk een backup én een bruikbare gitaar.

Dan nog een advies van dit forum hehe: Fora i.p.v. forums.
Weer wat geleerd ;)
Zowel de vormen op -a als -ums worden aanvaard in het Nederlands. Beide woorden ("fora" en "forums") kunnen dus. (http://woordenlijst.org/zoek/?q=forum&w=w)

;)

SEAL
27 augustus 2009, 20:32
Dan nog een advies van dit forum hehe: Fora i.p.v. forums.
Weer wat geleerd ;)

Voor de syntaxis,
het kan alletwee ;)
en het is alletwee wettelijk toegestaan

Geoffrey
27 augustus 2009, 21:16
zeker weten dat forums handig, leerzaam ETC. beter advies kan je eigenlijk nergens krijgen dan forums

Slijmbal!!

macwilliams
27 augustus 2009, 21:37
Slijmbal!!

kommopnouman, nie gelijk on aardig doen.

@ topic starter,

vergeet die back up gitaar nou maar, die epi houd het wel vol hoor.
En anders sleept die sx je er wel door.

guitarkid
27 augustus 2009, 21:43
@ topic starter,
vergeet die back up gitaar nou maar, die epi houd het wel vol hoor.
En anders sleept die sx je er wel door.

Precies...!!!!

DJL1993
27 augustus 2009, 22:20
nou die sx zit er niet echt mooi uit(krassen, verf op sommige delen eraf) dankzij mijn neefje die ermee zat te klooien. maar zeker weten dat ik die J&D ga kopen misschien dat ik die later aan mijn vriendin kan geven ofzo.
maar ff over het slijmen... slaat nergens op man. ik bedoel forums over het algemeen. ik ben lid van meerder forums en ik krijg er altijd goed advies dan sommige winkels die slechte prut aan mij proberen te verkopen.

Geoffrey
27 augustus 2009, 23:02
kommopnouman, nie gelijk on aardig doen.




nou die sx zit er niet echt mooi uit(krassen, verf op sommige delen eraf) dankzij mijn neefje die ermee zat te klooien. maar zeker weten dat ik die J&D ga kopen misschien dat ik die later aan mijn vriendin kan geven ofzo.
maar ff over het slijmen... slaat nergens op man. ik bedoel forums over het algemeen. ik ben lid van meerder forums en ik krijg er altijd goed advies dan sommige winkels die slechte prut aan mij proberen te verkopen.

Ahum.. zie het met een kleine ;) ja.

En wat die sx betreft, wat maken die krassen nu uit?
Het is een backup gitaar, dus wat maakt het uit.

Je wil er gewoon nog een gitaar bij waarschijnlijk..
Spaar gewoon nog wat door voor een gitaar die je echt ligt, en niet voor een gitaar waarvan je denkt "ach, die is goedkoop en zal het wel doen voor zn geld".
Mijn vriendin is me alvast meer waard dan een J&D..

macwilliams
28 augustus 2009, 06:33
Wat Geoffrey zegt!
Die krassen maken niks uit. Je zoekt naarstig naar een excuus om dat ding aan te schaffen.

J&D gitaren is top spul, spelen menig Gibson er helemaal uit.
Mocht je ooit advies willen hebben voor een goede amp dan bespaar je de moeite, koop gewoon de Marshall MGDFX 15.

Succes met wat je ook doet.

DJL1993
28 augustus 2009, 08:42
ok dan vergeet ik die J&D maar, maar is die marshall zoveel beter dan?

guitarkid
28 augustus 2009, 08:49
J&D gitaren is top spul, spelen menig Gibson er helemaal uit.
Mocht je ooit advies willen hebben voor een goede amp dan bespaar je de moeite, koop gewoon de Marshall MGDFX 15.
Succes met wat je ook doet.

Mac mac mac.....!!! :seriousf:


maar zeker weten dat ik die J&D ga kopen misschien dat ik die later aan mijn vriendin kan geven ofzo.
maar ff over het slijmen... slaat nergens op man. ik bedoel forums over het algemeen. ik ben lid van meerder forums en ik krijg er altijd goed advies dan sommige winkels die slechte prut aan mij proberen te verkopen.

Als dit forum zo goed is (en dat is ie..;) ) dan zou ik het advies maar opvolgen en niet een J&D kopen.....


ok dan vergeet ik die J&D maar, maar is die marshall zoveel beter dan?

Oei, jij laat je wel heel snel ompraten...
J&D even vergeten, SX als back-up gebruiken (lekker relic-gitaartje.. :)) en wat Oom Macwilliams ook zegt, geen Marshall MGDFX 15 kopen...!!!!!!! Zeker niet als je een Cube 15 hebt.
En nou al mijn tips (1 t/m 8 ) opvolgen en rocken...!!! Verdorie !!!! ;)

Gr. C.

macwilliams
28 augustus 2009, 10:13
Volgens mij droop het sarcasme van m'n opmerking af. Of je bent heel onschuldig of begrijpend lezen zit niet in je vakkenpakket.

Nee de mgdfx15 is geen goede versterker en dat is niet mijn mening maar de algemene mening.
Is er niemand in je omgeving die je ter plekke een goede raad kan geven? Dat zou namelijk nu een uitkomst voor je zijn.

Een tip, wil je echt goed spul? Even doorsparen zodat je je budget kan verhogen. Vermeld je gitaarhelden en laat je op basis van die gegevens je adviseren.

Nogmaals, de epiphone is een goede degelijke gitaar die ver boven het beginners niveau uit torent. Mocht je daar perse een backup voor willen hebben scoor dan een oud exemplaar van MP, speurders of 2de hands .nl

Later kun je je gear upgraden met andere elementen, coilsplit en tot slot een versterker.

almarvk
28 augustus 2009, 10:23
Inderdaad. Laat die J&D lekker zitten en speel lekker op je Epiphone. Dat is zeker een prima gitaar! Spaar gewoon rustig door voor een goede (!) versterker. Dat zal het gitaar spelen alleen maar leuker maken. Liever 1 goede gitaar, dan 2 prutgitaartjes.

geert1976
28 augustus 2009, 11:53
Mijn neefje heeft een SX en dat is toch wel een beetje richting brandhout. Is ook wel een erg goedkope uitvoering. Dat krijg je als je de adviezen van je door de wol geverfde oom aan de kant schuift.. verkeerde zuinigheid.

oh man, weet precies wat je bedoelt, ondanks mijn adviezen kocht mijn broer een boutgitaar voor mijn neefje, na veel afstellen en kloten is die nu enigzins bespeelbaar, maar wat een junk wordt er tegenwoordig verkocht

Rinze
28 augustus 2009, 12:21
oh man, weet precies wat je bedoelt, ondanks mijn adviezen kocht mijn broer een boutgitaar voor mijn neefje, na veel afstellen en kloten is die nu enigzins bespeelbaar, maar wat een junk wordt er tegenwoordig verkocht


En dat terwijl ik hem een Epi Sg met een SD bij de bvrug had aangeraden voor 200 euro, stond op MP in het buurdorp. Kopen ze een stuk brandhout voor 140 tweedehands (jaja). Heb ze nog zo uitgelegd van tevoren dat een te beroerde gitaar niet motiverend werkt. En dat er ook nog zoiets als inruilwaarde bestaat. Na de koop vroegen ze nog een paar keer: "Maar deze is toch ook niet slecht?" Dus toen heeft oom Rinze hem maar zo goed mogelijk afgesteld. Maar het blijft bagger.

Geoffrey
29 augustus 2009, 10:58
Wat Geoffrey zegt!
Die krassen maken niks uit. Je zoekt naarstig naar een excuus om dat ding aan te schaffen.

J&D gitaren is top spul, spelen menig Gibson er helemaal uit.
Mocht je ooit advies willen hebben voor een goede amp dan bespaar je de moeite, koop gewoon de Marshall MGDFX 15.

Succes met wat je ook doet.

Komopnouman.. niet gelijk onaardig doen :crazyhappy:

macwilliams
29 augustus 2009, 11:47
:seriousf:.:seriousf:.:seriousf:.:seriousf:

DJL1993
29 augustus 2009, 20:21
niet te geloven!!!!!!!!!!!!!!!!! school den helder verbrand 1000 leerlingen kunnen maandag niet naar school omdat ze nog een noodgebouw moeten zoeken. damn ik heb gister met mn band instrumenten op school gelaten daar gaat mn epiphone en sx, drumstel, basgitaar, fender van mijn vrienden. ik hoop dat ze nog in tact zijn: http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/denhelder/article5085653.ece/Grote+brand+in+sporthal+Lyceum+aan+Zee
dus komende dagen geen concertje =[

arcane
29 augustus 2009, 20:35
niet te geloven!!!!!!!!!!!!!!!!! school den helder verbrand 1000 leerlingen kunnen maandag niet naar school omdat ze nog een noodgebouw moeten zoeken. damn ik heb gister met mn band instrumenten op school gelaten daar gaat mn epiphone en sx, drumstel, basgitaar, fender van mijn vrienden. ik hoop dat ze nog in tact zijn: http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/denhelder/article5085653.ece/Grote+brand+in+sporthal+Lyceum+aan+Zee
dus komende dagen geen concertje =[

Ah dit vind ik serieus echt een enorme domper voor je. Hopelijk ben je/is er iemand voor verzekerd.
:(

flitslicht
29 augustus 2009, 20:35
niet te geloven!!!!!!!!!!!!!!!!! school den helder verbrand 1000 leerlingen kunnen maandag niet naar school omdat ze nog een noodgebouw moeten zoeken. damn ik heb gister met mn band instrumenten op school gelaten daar gaat mn epiphone en sx, drumstel, basgitaar, fender van mijn vrienden. ik hoop dat ze nog in tact zijn: http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/denhelder/article5085653.ece/Grote+brand+in+sporthal+Lyceum+aan+Zee
dus komende dagen geen concertje =[

Ja, dat is wel bizar dan, na zo'n grapje over een ontploffende gitaar :???:

Hopen dat je spullen er nog zijn. Was je verzekerd?

JeanPaul du Vinnie
29 augustus 2009, 20:40
niet te geloven!!!!!!!!!!!!!!!!! school den helder verbrand 1000 leerlingen kunnen maandag niet naar school omdat ze nog een noodgebouw moeten zoeken. damn ik heb gister met mn band instrumenten op school gelaten daar gaat mn epiphone en sx, drumstel, basgitaar, fender van mijn vrienden. ik hoop dat ze nog in tact zijn: http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/denhelder/article5085653.ece/Grote+brand+in+sporthal+Lyceum+aan+Zee
dus komende dagen geen concertje =[
Ouch jong. Stonden je instrumenten in de sporthal? Indien niet dan is er nog hoop, de school zelf lijkt voor het grootste stuk intact te zijn en als je wat geluk hebt is er geen water- of rookschade in het lokaal waar je instrumenten stonden. Ik duim!

macwilliams
29 augustus 2009, 21:06
Ik hoop voor je dat je gitaar ongeschonden is. Je hebt nu wel een instrument met een verhaal. Als ik jou was zocht ik een krantenknipsel van de brand met foto en stopte die in de control ruimte.

Als hij nog heel is nooit meer verkopen!

Veel geluk!!

DJL1993
29 augustus 2009, 21:09
de muziek lokaal ligt tegen de sporthal aan en ik ben niet vezerkerd ik ben altijd zuinig op mijn spullen maar dit is gewoon vette pech. hoe krijg ik een nieuwe gitaar? ik zou toch vast wel van school een deel van mijn epiphone krijgen? op 1 van de foto's zag ik dat de muziek lokaal werd geblust dus water schade? zeker weten. en vooral de versterkers.

Jasper.
29 augustus 2009, 21:49
Oei, das niet zo mooi.

Hoop voor je dat alles er een beetje goed tussenweg komt.

soup
29 augustus 2009, 21:56
Erg kut voor je maar ik moest hier om lachen.


Het lijkt zo ongeloofwaardig, je maakt hier een post met dat je een back-up gitaar zoekt indien er iets met je epiphone gebeurt ... en nu zou je school zijn afgebrand tezamen met je gitaar => :seriousf:

Thmz
29 augustus 2009, 21:57
Erg kut voor je maar ik moest hier om lachen.


Het lijkt zo ongeloofwaardig, je maakt hier een post met dat je een back-up gitaar zoekt indien er iets met je epiphone gebeurt ... en nu zou je school zijn afgebrand tezamen met je gitaar => :seriousf:

Nou, dan heb jij wel humor.... :dontgeti:

soup
29 augustus 2009, 21:58
Kom op, wie had dit nu verwacht...

Jasper.
29 augustus 2009, 21:59
Het is wel wat ironisch ja, maar of ik er nu om moet lachen? daar gaat je gear waar je lang voor hebt moeten sparen. best wel zonde

DJL1993
29 augustus 2009, 22:59
hoezo ongeloofwaardig dit gister was mn laatste repetitie dus we lieten onze instrumenten liggen in het muziek lokaal. zo hebben we minder last met sjouwen. en tja hoe lang heb ik voor de epip gespaart 3 a 4 verjaardagen? ik werk pas 1 maand nu bijna 2 maanden. nu verdien ik wel veel maar het is wel zonde ik weet niet wanneer ik hem kan zien

Jasper.
29 augustus 2009, 23:04
Ja, idd, kan me voorstellen dat dat behoorlijk klote voelt, Nou maar hopen dat het ongedeert is of dat de schade behoorlijk beperkt is.

soup
29 augustus 2009, 23:06
Verzekering zal toch tussen komen?

Thmz
30 augustus 2009, 09:15
^Ik hoop het voor hem maar ik weet het niet.

Als de gitaar nog heel is dan heb je wel een gitaar met een verhaal.

Midwolda
30 augustus 2009, 09:30
Sneu man, ik duim voor je, hopen dat je boeltje er nog enigzins ongeschonden weer uit komt.

macwilliams
30 augustus 2009, 11:18
de muziek lokaal ligt tegen de sporthal aan en ik ben niet vezerkerd ik ben altijd zuinig op mijn spullen maar dit is gewoon vette pech. hoe krijg ik een nieuwe gitaar? ik zou toch vast wel van school een deel van mijn epiphone krijgen? op 1 van de foto's zag ik dat de muziek lokaal werd geblust dus water schade? zeker weten. en vooral de versterkers.


Wanneer mag je kijken of je spullen nog te redden zijn?

DJL1993
30 augustus 2009, 14:36
ik heb geen idee dat moet ik maar even aan de team leider havo vragen.

macwilliams
30 augustus 2009, 14:48
Moet het gebouw afgebroken worden? Zorg dan dat je spul er uit is misschien valt hij onder de boedel verzekering van school ofzo.

Het was tenslotte een orginele Gibson LP custom van amper anderhalf jaar oud die je daar tegen je mesa roadking amp had staan. Ook zonde van je alnico gold speakercabinet.

...

Zeg nou maar niks, jullie dachten het zelfde...

guitarkid
30 augustus 2009, 15:36
Hee DJL.

Ik hoop natuurlijk, net als iedereen, dat je spullen er heelhuids uitkomen...!!
Even cynisch: wel "toevallig" dat de brandweer net een "open dag" had.... :D

Hou ons op de hoogte, ok..?

C.

DJL1993
30 augustus 2009, 17:26
ja tuurlijk woensdag horen jullie meer ;)

JeanPaul du Vinnie
30 augustus 2009, 19:35
Moet het gebouw afgebroken worden? Zorg dan dat je spul er uit is misschien valt hij onder de boedel verzekering van school ofzo.

Het was tenslotte een orginele Gibson LP custom van amper anderhalf jaar oud die je daar tegen je mesa roadking amp had staan. Ook zonde van je alnico gold speakercabinet.

...

Zeg nou maar niks, jullie dachten het zelfde...
Het is het proberen waard. :D

guitarkid
30 augustus 2009, 21:39
Moet het gebouw afgebroken worden? Zorg dan dat je spul er uit is misschien valt hij onder de boedel verzekering van school ofzo. Het was tenslotte een orginele Gibson LP custom van amper anderhalf jaar oud die je daar tegen je mesa roadking amp had staan. Ook zonde van je alnico gold speakercabinet.

...

Zeg nou maar niks, jullie dachten het zelfde...

Zoals de waard is...... !!!! ;)

Gr. C

macwilliams
30 augustus 2009, 21:54
Als ik op die leeftijd twee jaar had moeten sparen voor een gitaar van minder dan duizend euro dan was ik best pissig geweest, fuck pissig, ik had de hele wereld om me heen gesloopt. Twee jaar.... Down the drain!!
Vijfentwintig jaar geleden was dat wel anders maar nu? Mijn dochter krijgt nu al zoveel elk jaar dat ze een epi kan kopen. En die is nog maar zeven jaar!!

Hè topic starter, wat moet je nu als de verzekering niet dokt?? Weer twee jaar sparen???

Midwolda
30 augustus 2009, 22:05
Hè topic starter, wat moet je nu als de verzekering niet dokt?? Weer twee jaar sparen???

:sssh: (dan gaan we allemaal een tientje lappen voor een special issue GN-Epi) :soinnocent:

macwilliams
30 augustus 2009, 22:17
Count me in!

Als het echt zo is allemaal wil ik een foto van het verkoolde lijk.
Tot nu toe is het enkel een verhaal zonder feiten.

We zijn wel goed maar niet geschuffeld toch?

DJL1993
30 augustus 2009, 22:51
ik heb de directeur gesproken maar hij kan op dit moment nog niks over zeggen.
is water + epiphone goed? kleine kans dat hij nog werkt?

Thmz
30 augustus 2009, 22:59
Ik zou eerlijk gezegd niet echt weten wat water écht zou doen op een gitaar. Maar je zal alleszins wel een ander uiterlijk mogen verwachten, hopelijk blijft het innerlijk hetzelfde want daar gaat het toch om. :makeup:

macwilliams
30 augustus 2009, 23:03
Water dat tijdens het blussen gebruikt word is binnen no time stoom.
Maar ook gewoon water zal de gitaar geen goed doen. Hoe heet is het geweest in het gebouw.
Ik denk dat je weinig kans hebt.

soup
30 augustus 2009, 23:06
Nu heb je tenminste wel een lekkere CRUNCHY sound, haha.

Midwolda
30 augustus 2009, 23:15
Of een echte surfplank, dude... :supercool:

macwilliams
30 augustus 2009, 23:17
:seriousf:


Had hij nu ook een flamed top?

flitslicht
30 augustus 2009, 23:26
Tientje lappen OK, maar de verzekering oplichten? :sssh:

Verzekeraars (yuk) en bankiers (belch) zijn zelf oplichters, lees het nieuws de afgelopen paar maanden, daarmee wil ik mezelf echt niet op één lijn gaan stellen door dezelfde praktijken te gaan toepassen :(. Dan maar geen 'veelbelovende' muzikale carrière. Er zijn echt grenzen...

Riky
31 augustus 2009, 00:22
damn dat is klote!

Moet er niet echt aan denken dat het mij zou overkomen.

Hoop voor je dat het allemaal mee valt!!!

Succes!

DJL1993
1 september 2009, 17:44
Dam wat een mazzel ik zag mijn epip netjes staan. hij zat in de studiootje van school gelukkig en die is afgesloten voor kabaal enzo;) alleen wat zit er voor raar brand luchtje aan?! =P
maar goed hij speelt gewoon nog goed. alleen die geur...
maar iedereen bedankt voor de steun.
morgen gewoon weer naar school.
mvg

Midwolda
1 september 2009, 17:52
Gefeliciteerd! :cheerup:
Een gitaar met een verhaal, nu moet je een naam voor haar verzinnen (en niet Lucille, iets originelers svp :D ).

Levitation
1 september 2009, 17:55
Wow, dat is geluk hebben.
En de lak van de gitaar is ook nog intact? Die geur zal waarschijnlijk wel weg trekken ;)

macwilliams
1 september 2009, 18:20
Dat scheelt me weer een tientje.




:)

guitarkid
1 september 2009, 18:43
Dam wat een mazzel ik zag mijn epip netjes staan. hij zat in de studiootje van school gelukkig en die is afgesloten voor kabaal enzo;) alleen wat zit er voor raar brand luchtje aan?! =P
maar goed hij speelt gewoon nog goed. alleen die geur...
maar iedereen bedankt voor de steun.
morgen gewoon weer naar school.
mvg

Mooi man...!!! Ik weet nog wel een mooie naam voor je gitaar: Brandy. ;)

Gr. C.

budje
1 september 2009, 19:33
Wat een mazzelpik ben jij! Gelukkig alles weer terug! Gefeliciteerd!

Thmz
1 september 2009, 21:06
Wow! Gelukkig!

En stond je versterker er ook? Hopelijk werkt die nog :cheerup:

mastermind
6 september 2009, 21:49
Die J&D moet je gewoon kopen bij Music Store en nergens anders. Dat is ook hun huismerk en die zijn uiteraard ook het goedkoopst.