PDA

View Full Version : AER of Roland



449
27 augustus 2009, 13:04
Ik wil een compacte zang/gitaar versterker aanschaffen en twijfel tussen een Roland AC 60 en AER compact.
De versterker ga ik gebruiken voor vrouwelijke zangstem en jazz gitaar (ES 165), of alleen gitaar.
Heeft iemand ervaring met een van beide versterkers, wat is aan te raden?
AER is wel en stuk duurder, is dat het waard?

Bernd Veenema
27 augustus 2009, 17:50
Als je toch al in die prijsklasse aan het zoeken bent, zou ik ook even de SR Electronics Jam 90 of Jam 150 testen en de Schertler Unico.
Ik vind de Roland in dit rijtje de minst transparante. Je moet echt van het Roland-karakter houden.

Eko
27 augustus 2009, 23:28
Ik gebruik de AER al enkele jaren. Gaat met alle optredens mee. Heeft 2 kanalen. Tevens microfooningang met fantoomvoeding. Reverb en meer dan uitstekend geluid. Ook op grotere volumes ( en die 60 watt gaat echt heel erg hard). De gebalanceerd out is direct in een mengtafel te prikken. Ik heb zelfs met een optreden op een biljart ( met gehele band) alles via de AER gedaan. Acoustisch en electrisch gitaar. Klinkt onwaarschijnlijk goed. Zeker met hollowbody`s. Als alternatief in deze ( prestatie)klasse gelden eigenlijk Schertler en Fishmann. Indien je ze ooit tesamen kunt testen ( Roland versus AER) valt de Roland direct af. Ik ben van Roland via Fender Acoustasonic naar AER gegaan en ga nooit meer terug.

449
29 augustus 2009, 20:51
Ik gebruik de AER al enkele jaren. Gaat met alle optredens mee. Heeft 2 kanalen. Tevens microfooningang met fantoomvoeding. Reverb en meer dan uitstekend geluid.

Ik neem aan dat je hier over en AER compact hebt.
Bedankt voor de feed back, maakt de keuze weer iets makkelijker.

sietze
30 augustus 2009, 20:16
Ik heb een Schertler Unico en die gaat nooit meer weg ;) (ook AER ed gespeelt)

Kaboemba
30 augustus 2009, 20:39
Ik ken de andere merken niet maar ik was helemaal weg van een cromacord www.cromacord.com, toch een heel stuk goedkoper dan de AER en misschien net wat je zoekt.
Heb de mijne nog niet zo gek lang geleden verkocht en de koper was er helemaal weg van.
Prijzen vanaf een 425 euro.

http://www.markstein.de/dwDE/Verstaerker-fuer-Akustikinstrumente.htm