PDA

View Full Version : eindelijk! een nieuwe versterker.. maar welke o.0



Sixten
27 augustus 2009, 12:46
ey!

ik speel nu ongeveer 3 kwart jaar gitaar. maar heb echt een kut versterker van 50 euro... wil dus echt een nieuwe :P

ik zat te denken aan iets van rond de 150 euro's.
dit is de lijst met versterkers die mij goed lijken:

- Marshall MG 15 DFX
http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/marshall-mg15cdrunit_350_ffffff_75.jpg
- Ibanez TBX 30 R
http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/ibanez-tbx30r_350_ffffff_75.jpg
- Roland Cube 20 X
http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/roland-cube20X_350_ffffff_75.jpg
- Vox VT 15
http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/vox-vt15_350_ffffff_75.jpg
ik heb een Ibanez SA 120 BK.http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/ibanez-sa120bk_350_ffffff_75.jpg
Misschien dat een versterker van hetzelfde merk beter klinkt op hetzelfde merk gitaar (dat lijkt mij tenminste, geen idee of dat ook echt zo is). ik speel vooral rock / metal. ik speel alleen thuis, zit dus niet in een band en doe dus ook geen optredens. dus teveel Watt heeft weinig zin, al kan ik m'n versterker wel vrij hard zetten. (woon in een hoekhuis, in de kamer aan de kant waar geen buren zitten ^^).

Volgens mij is Marshall een goed merk en is die versterker dus ook wss goed.

had gehoord dat Roland versterkers goede huiskamerversterkers zijn. dus vandaar dat die in de lijst staat.

en Vox is volgens mij ook gewoon een goed merk.

kortom, ik heb geen idee :P
morgen avond ga ik ze allemaal uitproberen in een winkel hier in de buurt maar hebben jullie nog advies voor me?

Midwolda
27 augustus 2009, 13:02
Dat hetzelfde merk voor gitaar en versterker beter zou zijn is niet zo.
Ik hoor van meerdere forummers dat de MG's van Marshall niet zo best zijn.
De Cube 20X wordt wel erg veel geprezen als huiskamer-versterker.
De Vox zou ik zeker ook uitproberen, hebben toch een eigen geluid.
Neem je je eigen gitaar en kabel mee om te testen?

nielsnielsniels
27 augustus 2009, 13:04
Vox of Cube

Marshall MG series is uitermate slecht
Ibanez ken ik niet

belfrink
27 augustus 2009, 13:11
Cube 20 :)

Kun je niet mee verkeerd gaan. En laat die Marshall MG15 dingen links lliggen, die doen Marshall geen eer aan, en jezelf uiteindelijk ook niet.

Kim Wilson
27 augustus 2009, 13:15
Cube 20. Die schijnen wat meer gericht te zijn op zwaardere stijlen dan de Vox. Maar dat zou je zelf even moeten testen. Misschien vind jij de Vox juist wel helemaal goed.

iWishmaster
27 augustus 2009, 13:17
Hetzelfde merk versterker en gitaar maakt niks uit (die worden niet speciaal gemaakt om samen goed te klinken).

Marshall versterkers in jouw budget zijn niet geweldig.

Ik zou vooral de Roland Cube en Vox VT testen. Dat zijn beide prima versterkers voor thuis.

Sixten
27 augustus 2009, 13:27
Dat hetzelfde merk voor gitaar en versterker beter zou zijn is niet zo.
Ik hoor van meerdere forummers dat de MG's van Marshall niet zo best zijn.
De Cube 20X wordt wel erg veel geprezen als huiskamer-versterker.
De Vox zou ik zeker ook uitproberen, hebben toch een eigen geluid.
Neem je je eigen gitaar en kabel mee om te testen?

okj, de Marshall ga ik dus niet eens uitproberen xD

wss hebben ze dezelfde gitaar als ik heb daar ook (ik heb deze daar gekocht), maar moet nog ff bellen zo niet dan neem ik mijn gitaar wss wel mee. en bedankt voor de hulp!

weet nu dat ik de Roland en Vox moet uitproberen! ^^

Kim Wilson
27 augustus 2009, 13:29
Probeer die Marshall nou ook uit, je bent er toch. Dan kun je het zelf horen, en misschien wel tot de conclusie komen dat jij hem wel lekker vindt klinken. Mijn advies is om zoveel mogelijk te testen als je er toch de mogelijkheid voor hebt. Wellicht word je nog eens verrast.

Sixten
27 augustus 2009, 13:34
Probeer die Marshall nou ook uit, je bent er toch. Dan kun je het zelf horen, en misschien wel tot de conclusie komen dat jij hem wel lekker vindt klinken. Mijn advies is om zoveel mogelijk te testen als je er toch de mogelijkheid voor hebt. Wellicht word je nog eens verrast.

das ook wel weer zo, kan ik het ook allemaal beter met elkaar vergelijken

Bernd Veenema
27 augustus 2009, 13:46
En neem dan de Peavey Vypyr 15 ook even mee in je testronde. Die vind ik ook lang niet slecht.

Jimwoud
27 augustus 2009, 13:49
Probeer inderdaad zoveel mogelijk uit in je budget, en let niet op merken. In die goedekope klasse is Marshall gewoon niet goed.

Ik zou 2dehands kijken naar een Vox (AD)30XL. Moet volgens mij zeker te vinden zijn voor dat geld.

remmiedepemmie
27 augustus 2009, 13:49
Aangezien je al een versterker hebt, bekijk goed of je er wel genoeg op vooruit gaat t.o.v. je huidige versterker. Test er ook 1 of 2 in het wat duurdere segment, zodat je kunt bepalen of even doorsparen niet zinniger is. Probeer bijvoorbeeld een Blackstar HT5.

ackm
27 augustus 2009, 13:50
Probeer ook maar eens zon kleine Orange Crush , heb ik zelf nooit over gespeeld maar hoor ik goeie verhalen over.
Past volgens mij prima in de rock muziek. Proberen waard toch ;)

edje kadetje
27 augustus 2009, 14:06
Aangezien je al een versterker hebt, bekijk goed of je er wel genoeg op vooruit gaat t.o.v. je huidige versterker. Test er ook 1 of 2 in het wat duurdere segment, zodat je kunt bepalen of even doorsparen niet zinniger is. Probeer bijvoorbeeld een Blackstar HT5.


Ik zou inderdaad overwegen te wachten. je hebt iets van 50 euro; dan vind ik de verbetering naar iets van 150 tamelijk gering, temeer omdat je dan een jaar later toch weer verder wil kijken. Overweeg door te sparen voor iets wat (nog meer) de moeite waard is.

Kim Wilson
27 augustus 2009, 14:12
Nou, ik vind de stap naar een mooi moddeling ampje nog niet zo raar. Beetje prutsen met verschillende versterkersounds, effecten en dat soort dingen. Ook als hij nu iets beters koopt, wil hij waarschijnlijk over een jaar ook weer wat nieuws.

iWishmaster
27 augustus 2009, 14:15
Ik zou inderdaad overwegen te wachten. je hebt iets van 50 euro; dan vind ik de verbetering naar iets van 150 tamelijk gering, temeer omdat je dan een jaar later toch weer verder wil kijken. Overweeg door te sparen voor iets wat (nog meer) de moeite waard is.

De meeste 'duurdere' (relatief) versterkers zijn bijna allemaal hoogwattage buizenversterkers. De TS wil specifiek iets voor thuis. Ik heb een 'dure' buizenbak, maar gebruik thuis ook altijd gewoon een Roland Cube ivm het volume. Een veelzijdig oefenversterkertje is nooit weg, dus doorsparen lijkt me niet echt nodig.

Stel je zou over een half jaar in een band terecht komen; dan kun je misschien meteen iets kopen wat ook harder kan ...

Sixten
27 augustus 2009, 14:16
Aangezien je al een versterker hebt, bekijk goed of je er wel genoeg op vooruit gaat t.o.v. je huidige versterker. Test er ook 1 of 2 in het wat duurdere segment, zodat je kunt bepalen of even doorsparen niet zinniger is. Probeer bijvoorbeeld een Blackstar HT5.

doorsparen hoeft niet, heb ongeveer 350 euro, maar de vraag is of ik het allemaal aan een versterker wil uitgeven :P heb er hard voor gewerkt... maarja ff kijken dus... en aan de andere kant, hoe duurder een versterker word hoe meer watt, en als ik hem toch alleen thuis gebruik dan heb ik niet super veel watt nodig, toch?


Probeer ook maar eens zon kleine Orange Crush , heb ik zelf nooit over gespeeld maar hoor ik goeie verhalen over.
Past volgens mij prima in de rock muziek. Proberen waard toch ;)

okj, zal ik doen :P

@ up, idd! dat bedoel ik dus :P

ik ben namelijk nog lang niet van plan om in een band te gaan, wss ga ik dat nooit doen. ik zie gitaar spelen alleen als een tijdbesteding voor thuis, en wil er verder niks mee gaan doen later.

iWishmaster
27 augustus 2009, 14:36
Ik kan je aanraden over een tijdje gewoon eens in je omgeving te kijken of er mensen samen muziek willen maken. Gitaar spelen is geweldig, maar samen muziek maken is nog leuker!

Sixten
27 augustus 2009, 14:46
Ik kan je aanraden over een tijdje gewoon eens in je omgeving te kijken of er mensen samen muziek willen maken. Gitaar spelen is geweldig, maar samen muziek maken is nog leuker!

ja maar dat doe ik wel over een paar jaar :P voorlopig niet... zie wel

Midwolda
27 augustus 2009, 14:56
Met zoveel poen op zak zou ik zeker ook even naar de Fender Vibro Champ XD kijken en vooral luisteren.
Hou je nog 100 euro over en de komende tien jaar hoef je geen andere oefenversterker meer. ;)

pieter91
27 augustus 2009, 18:31
Heb nog wel een line 6 spider 150 watt in de aanbieding, met flightcase en evt. fbv shortboard erbij (optioneel). Ideaal om de soorten effecten en amp models uit te proberen en voldoende power om ook in een band te gebruiken.

Sixten
27 augustus 2009, 22:30
wow, ben net naar een muziekwinkel in de buurt gegaan. en ben daar ff in een testhokje wat versterkers gaan uittesten. zag ik ineens een Fender van 230 euro met 100 watt staan! :O ik d8, dat ding moet 2e hands zijn ofsow, dus ik vragen maar het is dus serieus een nieuwe die niet kapot is of wat dan ook. dus heb gevraagt of ze hem appart konden zetten en morgen ga ik hem ophalen! :D
echt fucking chill. dus geen rolland, maar een fender ^^

Fender FM212 R

http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/fender-frontman_fm212_350_ffffff_75.jpg

schijt dat het eigenlijk veel te veel watt heeft voor in de huiskamer, deze kans MOET ik niet laten lopen! ^^

arcane
27 augustus 2009, 23:20
wow, ben net naar een muziekwinkel in de buurt gegaan. en ben daar ff in een testhokje wat versterkers gaan uittesten. zag ik ineens een Fender van 230 euro met 100 watt staan! :O ik d8, dat ding moet 2e hands zijn ofsow, dus ik vragen maar het is dus serieus een nieuwe die niet kapot is of wat dan ook. dus heb gevraagt of ze hem appart konden zetten en morgen ga ik hem ophalen! :D
echt fucking chill. dus geen rolland, maar een fender ^^

Fender FM212 R

http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/fender-frontman_fm212_350_ffffff_75.jpg

schijt dat het eigenlijk veel te veel watt heeft voor in de huiskamer, deze kans MOET ik niet laten lopen! ^^


Hmm, sorry dat ik het zeg, maar .... Jammer. Persoonlijk vind ik dit toch wel een minder goede versterker. Echter, als jij er over hebt gespeeld, en je vond hem goed klinken, dan is het natuurlijk altijd goed. Maar ik hoop dat je het ding niet gekocht hebt omdat zo enorm hard kan, want dat is t enige voordeel aan die amp dat ik zo kan verzinnen.

Taubenkneter
27 augustus 2009, 23:29
Hmm, sorry dat ik het zeg, maar .... Jammer. Persoonlijk vind ik dit toch wel een minder goede versterker. Echter, als jij er over hebt gespeeld, en je vond hem goed klinken, dan is het natuurlijk altijd goed. Maar ik hoop dat je het ding niet gekocht hebt omdat zo enorm hard kan, want dat is t enige voordeel aan die amp dat ik zo kan verzinnen.

Ben het met hem eens. Die Line 6 waar Pieter het over had is idd het proberen waard, is erg leuk omdat er heel veel effecten en zooi op zit. Natuurlijk geen wereldkwaliteit, maar zo kom je iig in aanraking met een hoop geluiden om te experimenteren zodat je ook weet wat voor effecten en geluiden je mooi vind.
Dat kan je daarna weer helpen met het ontwikkelen van je eigen geluid bij de aanschaf van je volgende versterker.

Marketing trucje wat van toepassing is op de Fender Frontman is veel watt en 2 speakers voor weinig geld. Het geluid is echter niet mijn ding.

remmiedepemmie
27 augustus 2009, 23:31
wow, ben net naar een muziekwinkel in de buurt gegaan. en ben daar ff in een testhokje wat versterkers gaan uittesten. zag ik ineens een Fender van 230 euro met 100 watt staan! :O ik d8, dat ding moet 2e hands zijn ofsow, dus ik vragen maar het is dus serieus een nieuwe die niet kapot is of wat dan ook. dus heb gevraagt of ze hem appart konden zetten en morgen ga ik hem ophalen! :D
echt fucking chill. dus geen rolland, maar een fender ^^

Fender FM212 R

http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/fender-frontman_fm212_350_ffffff_75.jpg

schijt dat het eigenlijk veel te veel watt heeft voor in de huiskamer, deze kans MOET ik niet laten lopen! ^^

Dat is een normale prijs voor die versterker (Feedback, Thomann), dus voel je niet gedwongen snel te reageren. Dit is een versterker die volgens mij in dezelfde categorie past als de Marshall MG serie, een transistorversterker gebouwd in China met een Fender logo.

Fijn dat je iets gevonden hebt wat je bevalt! (Sommigen hier wisselen sneller van versterker dan hun ondergoed :) ) Overigens, welke versterkers had je nog meer getest? Wat vond je daarvan?

Sixten
27 augustus 2009, 23:36
Dat is een normale prijs voor die versterker (Feedback, Thomann), dus voel je niet gedwongen snel te reageren. Dit is een versterker die volgens mij in dezelfde categorie past als de Marshall MG serie, een transistorversterker gebouwd in China met een Fender logo.

Fijn dat je iets gevonden hebt wat je bevalt! (Sommigen hier wisselen sneller van versterker dan hun ondergoed :) ) Overigens, welke versterkers had je nog meer getest? Wat vond je daarvan?

de Roland Cube 30 X. vond hem vrij goed maar hij was 10 euro goedkoper dan de fender, en de fender vond ik echt geweldig dus.. :p
en daarnaast een vox (ben vergeten welke). vond hem ook erg goed. en uuhm ook een marshall MG nogwattes maar die vond ik idd niet super goed. de ibanez versterker hadden ze daar niet meer.

ik was echt helemaal weg van die fender :p

maarja iig bedankt voor de hulp :)

rijsberman
27 augustus 2009, 23:41
Deze staat op mijn muziekschool ook. Die klinkt voor het les-gepiel dat ik er op doe best ok. Maar daar is het gewoon inpluggen en gaan op beperkt vermogen, ik ga daar niet opzoek naar mijn sound ofzo.

Best OK ding voor 't geld, als je 't mij vraagt.

Midwolda
28 augustus 2009, 00:05
ik was echt helemaal weg van die fender :p
Dan toch ook maar even die Vibro Champ XD proberen:
- een tientje duurder (en da's weinig)
- 5 watt Class A buizen versterker (en da's hard genoeg en veel mooier)
- 16 voices en 16 effecten (en da's veel, heel veel om mee te experimenteren)
- een heel stuk handzamer (en da's handig)
http://www.proguitarshop.com/images/site/FenderAmps/Vibro-Champ_XD.jpg

nielsnielsniels
28 augustus 2009, 00:47
+1000000 voor Champ XD series van Fender, Frontman is troep

Luke-wannabe
28 augustus 2009, 00:58
wow, ben net naar een muziekwinkel in de buurt gegaan. en ben daar ff in een testhokje wat versterkers gaan uittesten. zag ik ineens een Fender van 230 euro met 100 watt staan! :O ik d8, dat ding moet 2e hands zijn ofsow, dus ik vragen maar het is dus serieus een nieuwe die niet kapot is of wat dan ook. dus heb gevraagt of ze hem appart konden zetten en morgen ga ik hem ophalen! :D
echt fucking chill. dus geen rolland, maar een fender ^^

Fender FM212 R

http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/fender-frontman_fm212_350_ffffff_75.jpg

schijt dat het eigenlijk veel te veel watt heeft voor in de huiskamer, deze kans MOET ik niet laten lopen! ^^
Hey congrats met je nieuwe versterker man! Ik hoop dat -ie een beetje naar je zin is! Ook nog genoeg power voor als je ooit eens in een band wilt spelen!

Nu lekker rocken:blast:

Kim Wilson
28 augustus 2009, 08:46
Wat een gezeik hier. Ik neem aan dat hij deze ook getest heeft. En als hij deze het mooiste vond qua sound, is dit voor hem toch de juiste amp? Het is niet zo dat ie hem blind besteld heeft of zo. Man man, is er een keer een beginner die van alles test en met een mooie amp thuiskomt die naar zijn zin is, is het weer niet goed...


Sixten, van harte gefeliciteerd met je nieuwe amp. Laat je niet gek maken, als jij blij bent met deze amp is het goed. Jij moet erover spelen. :)

Veel plezier met je nieuwe aankoop!

Sixten
28 augustus 2009, 08:54
Hey congrats met je nieuwe versterker man! Ik hoop dat -ie een beetje naar je zin is! Ook nog genoeg power voor als je ooit eens in een band wilt spelen!

Nu lekker rocken:blast:

haha, zal wel lukken! ^^


Wat een gezeik hier. Ik neem aan dat hij deze ook getest heeft. En als hij deze het mooiste vond qua sound, is dit voor hem toch de juiste amp? Het is niet zo dat ie hem blind besteld heeft of zo. Man man, is er een keer een beginner die van alles test en met een mooie amp thuiskomt die naar zijn zin is, is het weer niet goed...


Sixten, van harte gefeliciteerd met je nieuwe amp. Laat je niet gek maken, als jij blij bent met deze amp is het goed. Jij moet erover spelen. :)

Veel plezier met je nieuwe aankoop!

ja bedankt, denk er precies hetzelfde over

oh en trouwens over die fender super champ / vibro champ, die krijgen ze maar niet geleverd hier. ze liggen al 4 maanden lang niet in de winkels hiero (weet niet hoe dat komt). een vriend van me wilde een super champ kopen, maar die was ong. 4 maanden geleden toen net uitverkocht en blijkt dat die nog steeds niet binnen zijn. dus kan hem niet uittesten

JeanPaul du Vinnie
28 augustus 2009, 15:10
Proficiat, ik heb ook nog lang over een FM212 gespeeld. Tip: zet eens een delay- en/of reverbpedaaltje voor je clean kanaal, draai een beetje de mids terug en geef wat meer bas. Vond ik in de tijd een heerlijke opstelling om mee te pingelen op mijn kamer, lekker vol maar toch helder :)