PDA

View Full Version : Goede deal - 1974x?



nielsnielsniels
27 augustus 2009, 11:15
Kort vraagje - een persoon op Ebay had zijn tweedehandse Marshall 1974x handwired te koop staan, maar hij wilt hem bij nader inzien niet verkopen. Hij heeft gezegd dat hij wel bij een winkel korting kan krijgen, en voor 1100 pond een spliksplinter nieuwe voor mij kan regelen. Komt nog wat verzendkosten bij, maar is dit wat of niet? Normaal zie ik ze voor 1750-2000 euro verkocht worden.

the sure thing
27 augustus 2009, 11:27
Kort vraagje - een persoon op Ebay had zijn tweedehandse Marshall 1974x handwired te koop staan, maar hij wilt hem bij nader inzien niet verkopen. Hij heeft gezegd dat hij wel bij een winkel korting kan krijgen, en voor 1100 pond een spliksplinter nieuwe voor mij kan regelen. Komt nog wat verzendkosten bij, maar is dit wat of niet? Normaal zie ik ze voor 1750-2000 euro verkocht worden.Hij laat ze uit Engeland komen. Kortingen van 40% ten opzichte van prijzen op het vaste land zijn regel en geen uitzondering. Dus: ja het is normaal!

nielsnielsniels
27 augustus 2009, 11:43
Nu ik zo rondkijk op Engelse websites zijn ze inderdaad veel goedkoper! Prijs ligt rond de 1210 pond nieuw, dus dan bespaar ik 'maar' 100 pond. Maargoed, blijft dan wel een goede deal of niet?

HaroldA
27 augustus 2009, 11:56
Nu ik zo rondkijk op Engelse websites zijn ze inderdaad veel goedkoper! Prijs ligt rond de 1210 pond nieuw, dus dan bespaar ik 'maar' 100 pond. Maargoed, blijft dan wel een goede deal of niet?

Winkels mogen ze niet naar het vaste land versturen geloof ik... Dus als je het via een particulier kunt doen zou ik het zeker niet laten!

Quink
27 augustus 2009, 11:57
Weet niet hoe betrouwbaar die eBayer is, maar in principe: als ik een versterker rechtstreeks bij een winkel kon kopen of slechts 100 pond goedkoper via een of ander pipo die er "wel ff een zal regelen" dan wist ik het wel.

Edit: als winkels ze niet rechtstreeks mogen versturen dan wordt het een iets ander verhaal. Maar dan nog, wat kost een retourtje GB nou helemaal tegenwoordig.

HaroldA
27 augustus 2009, 11:59
Weet niet hoe betrouwbaar die eBayer is, maar in principe: als ik een versterker rechtstreeks bij een winkel kon kopen of slechts 100 pond goedkoper via een of ander pipo die er "wel ff een zal regelen" dan wist ik het wel.

Als je via paypal betaalt heb je toch iets van "kopersbescherming"?

nielsnielsniels
27 augustus 2009, 12:06
Hm, hij was fotograaf bij een Oasis tour, en heeft een eigen meubel/kapper en spulletjes winkel. Geen zin om z'n hele website te linken maar ik denk dat dit geen onzin is.

ackm
27 augustus 2009, 13:45
Pang!

ff offtopic:

Zou je mij misschien toch even de site willen linken? Desnoods via PM. Niet omdat ik die marshall wil kopen hoor ;)

Ontopic : Lijkt redelijk betrouwbaar toch? Maar voor 100 euro/pond verschil op iets wat toch al in de duizend euro loopt zou ik hem liever bij een winkel kopen.

nielsnielsniels
27 augustus 2009, 13:51
Ja, maar ik zit echt tegen mijn maximum budget aan dus die korting is mooi meegenomen. Heb niet eens geld over voor een redelijk overdrive/distortion pedaaltje. Ik zal je de site PM'en

Kim Wilson
27 augustus 2009, 13:52
Ja, maar ik zit echt tegen mijn maximum budget aan dus die korting is mooi meegenomen. Heb niet eens geld over voor een redelijk overdrive/distortion pedaaltje. Ik zal je de site PM'en
Zou je dan wel zoveel risico willen lopen, met je laatste spaarcenten?

marc_o
27 augustus 2009, 13:58
Klinkt als hebberigheid en geen geduld van de TS.
Spaar door en wacht even, koop je eigen zooi, straks hebben we hier een huiltopic over een oplichtende kapper/meubels/spulletjes/fotograaftopic...


Ik verwonder me er toch vaak over.....koop pas iets als je geld hebt!!!!!

nielsnielsniels
27 augustus 2009, 14:01
Hebberig ? Een beetje. Ongeduldig? Zeker weten!

De grote vraag is of deze man betrouwbaar is dit kan regelen. Hij heeft 84 feedback op Ebay, website met alles wat over hem te weten valt. Ik denk dus niet dat het risico HEEL groot is, er is altijd een risico.

flitslicht
27 augustus 2009, 14:12
Hebberig ? Een beetje. Ongeduldig? Zeker weten!

De grote vraag is of deze man betrouwbaar is dit kan regelen. Hij heeft 84 feedback op Ebay, website met alles wat over hem te weten valt. Ik denk dus niet dat het risico HEEL groot is, er is altijd een risico.

Lijkt mij iemand die nogal veel verschillende dingen doet om rond te komen. Een website is snel gemaakt. Waarom zou hij al die moeite doen eigenlijk, zomaar als vriendendienst voor een onbekend persoon of verdient hij er nog op? Ik zou me eerlijk gezegd twee keer bedenken, vooral ook door de manier waarop je met hem in contact bent gekomen.

nielsnielsniels
27 augustus 2009, 14:18
Het is allemaal wat ingewikkelder dan dat.

Hij had zijn eigen 1974x op Ebay gezet. Ik zei dat ik deze graag wilde kopen, maar na een tijdje twijfelde hij dus hij verwijderde de advertentie. Hij moest nog even nadenken of hij 'm wel of niet wilde verkopen. Dus toen gaf hij via Ebay emails zijn normale email, en gingen we allemaal dingen bespreken. Hij zei dus dat hij zijn amp toch niet wilt verkopen, maar omdat ik zo enthousiast en zo graag zijn versterker wou, wou hij het goedmaken. Dus bood hij aan om bij een winkel in zijn stad een 1974x voor mij te kunnen regelen waar hij klanten/vrienden korting krijgt.

Ik ga toch nog even doorvragen naar zijn eigen 1974x r, was toch heel wat goedkoper.

nielsnielsniels
27 augustus 2009, 14:21
Lijkt mij iemand die nogal veel verschillende dingen doet om rond te komen. Een website is snel gemaakt.

Ik wil niet hier de website gaan linken, maar er staan liedjes van hem op, info over zijn winkel, een blog, een interview met een tijdschrift, zijn hele biografie, fotogallerij van hem, oasis, zijn kind en vrienden/familie, gitaren etc. en nog wat video's.. lijkt me sterk dat dat allemaal verzonnen is.

marc_o
27 augustus 2009, 14:51
Nou, dan lijkt hij me 200% betrouwbaar en zou ik het vandaag nog regelen!

:dontgeti:

nielsnielsniels
27 augustus 2009, 15:15
Nou, dan lijkt hij me 200% betrouwbaar en zou ik het vandaag nog regelen!

:dontgeti:

Ik zal wel even verder rondkijken dan, hopelijk veranderd hij zijn gedachten nog en wilt hij zijn 'oude' 1974x kopen. Ik ben altijd veel te optimistisch, misschien maar een keer wat pessimistisch zijn dan.

Toaster
27 augustus 2009, 18:24
Niels niels niels niels niels toch....

als je ebay wat langer volgt dan weet je ondertussen ook wel dat er maar weinig "unieke" "zeldzame" "one of a kind" spullen zijn.

Als je nu een keer adem haalt en ff een koude douche neemt en je volgt ebay nog ff een maand dan zal je zien dat er voldoende van die combootjes rondzwerven. Mss ook even Duitsland checken.

Dan kan je alsnog de amp van je dromen kopen voor jouw budget. Hoef je ook allemaal niet van die rare fratsen uit te halen. En anders dan rij je maar naar Callais zet je je auto op de trein en rij je naar de eerste de beste muziek winkel in Engeland en koop je dat ding zelf.

Kan je op één tank diesel wel voor elkaar krijgen. (ja ik heb dit een keer gedaan)

nielsnielsniels
27 augustus 2009, 18:53
Ik zit al de hele vakantie Ebay, TGP, Harmony Central, Marktplaats, Speurders, 2dehands.nl, gitaarmarkt, Gumtree etc. af te zoeken naar iets interessant, dit is -op een ceriatone head na- het eerste wat ik vind sinds tijden.

the sure thing
27 augustus 2009, 19:39
Ik zit al de hele vakantie Ebay, TGP, Harmony Central, Marktplaats, Speurders, 2dehands.nl, gitaarmarkt, Gumtree etc. af te zoeken naar iets interessant, dit is -op een ceriatone head na- het eerste wat ik vind sinds tijden.

Je kan doen wat Toaster doet. Dat is nog leuk ook om te doen! Kan je er zelfs op spelen voordat je m koopt.

Of: je mailt of belt (!) een Engelse zaak die een 1974 topje verkoopt. Je legt uit dat je het export-verbod begrijpt, maar dat je graag toch zo'n topje wilt. EN: die Engelse gitaarzaak wil ook graag heel uit de recessie komen, dus die is allang blij dat je bij hem een amp wil kopen. Ik weet zeker dat je eruit kan komen. Voordeel: de bon staat op jouw naam en je bent het goedkoopst uit.

Waar je last van hebt is GAS en een koude douche helpt daar echt tegen.

Dosmanos
27 augustus 2009, 23:59
Ik moet zeggen dat ik er wel alle begrip voor heb dat je deze deal wilt doen. GAS is hard to cure.. Ik heb de mazzel dat een vriendje Marshall dealer is.. Nog steeds duur, maar wel de laagste prijs bij een echte dealer met alle zekerheid van dien. Dit ook zeker vanwege de aanloopproblemen (trafo's) met de 1974, die overigens nu wel hersteld zijn hoor. Bij een nieuwe amp heb je ( uitzonderingen daargelaten..) geen problemen.

nielsnielsniels
28 augustus 2009, 00:36
Het is niet echt GAS in de vorm van graag iets willen hebben, ik heb net mijn oude spullen verkocht dus ik moet gewoon een nieuwe versterker aanschaffen. Ik zit nu zonder versterker thuis :dontgeti:

marc_o
28 augustus 2009, 13:16
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...ails&id=112564 (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...ails&id=112564)

hier heb je de top.

HaroldA
28 augustus 2009, 13:21
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...ails&id=112564 (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...ails&id=112564)

hier heb je de top.

Ik neem aan dat je deze bedoelt: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=112449 ?

the sure thing
28 augustus 2009, 13:58
Het is niet echt GAS in de vorm van graag iets willen hebben, ik heb net mijn oude spullen verkocht dus ik moet gewoon een nieuwe versterker aanschaffen. Ik zit nu zonder versterker thuis :dontgeti: Dit is SLAGROOM voor GAS!!!

marc_o
28 augustus 2009, 14:02
Ik neem aan dat je deze bedoelt: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=112449 ?


Nee, dat is een cabinet van vriend Peter, ik bedoel het 20 watt topje voor 800 pleuro

nielsnielsniels
28 augustus 2009, 14:32
Hm, die 20 watter lijkt wel mooi ja, maar ik heb weer gelezen dat hij wel wat anders klinkt dan die 1974x. Veel mensen zeggen dat het meer een AC/DC versterker is, voor van dat soort type rock. De 1974x leunt meer richting blues geluid, en dat is wat ik zoek.