PDA

View Full Version : happy new Gibson Day



geert1976
26 augustus 2009, 23:38
Vanavond een opknappertje gescoord, voor een appel en een ei (je koopt er nog niet eens een nieuwe Stagg voor), het betreft een Gibson Les paul Studio uit 1991 (serienummer 92601502), lak is in erbarmelijke staat, maar nooit cracks gehad en frets zijn nog gloedje nieuw zijn erin gezet door Voxhumana.
De Gibson is deels gedemonteerd, maar alle onderdelen zitten er keurig bij, inclusief een reserve setje tuners.

een paar pics:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/005-19.jpg
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/006-15.jpg
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/007-9.jpg

de laatste resten van echtheid....
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/008-9.jpg

Chocola
26 augustus 2009, 23:40
Damn Geert! Je hebt het weer gedaan ! Mega Geil!

Laat alsjeblieft de lak zo! Zo is hij echt heel erg mooi! Ik hoop dat de hardware er net zo uitziet :D

geert1976
26 augustus 2009, 23:40
serienummer is moeilijk leesbaar door krakkeleelak

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/009-7.jpg
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/010-5.jpg

het doosje met de nieuwe decalls en onderdelen

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/011-5.jpg
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/012-5.jpg
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/013-3.jpg

arcane
26 augustus 2009, 23:42
kinky telefoon:cheerup:

bat
26 augustus 2009, 23:44
Heb je er nog een verhaal bij wat er in vredesnaam met deze LP is uitegespookt? Iets te enthousiaste relic, wilde de vorige eigenaar liever een ander kleurtje, of wat?

Nielsje
26 augustus 2009, 23:44
Gefeliciteerd!

Mijn suggestie: Geheel kaal schuren, en in de olie.
Krijg je zoiets:

http://img151.imageshack.us/img151/4041/cimg3888iv8.jpg

Dat is toch geil, onieda?

edit: Ik zie dat het gelukt is om de gitaar met het poezebeest op de foto te zetten! :cheerup:

Quicksilver
26 augustus 2009, 23:44
Grrr dit soort dingen vind ik nou nooit hoe vind je ze toch, vooral zo'n opknapper, lijkt me zowaar geweldig om te doen, erg mooi!

geert1976
26 augustus 2009, 23:44
kinky telefoon:cheerup:

die is van de vrouw:lp:

geert1976
26 augustus 2009, 23:45
Hij stond vanavond gewoon op MP, gelijk gebeld en gelijk opgehaald

arcane
26 augustus 2009, 23:46
die is van de vrouw:lp:

Zou ik ook zeggen ;)

De roze croqs ook zeker haha.

geert1976
26 augustus 2009, 23:46
Gefeliciteerd!

Mijn suggestie: Geheel kaal schuren, en in de olie.
Krijg je zoiets:

http://img151.imageshack.us/img151/4041/cimg3888iv8.jpg

Dat is toch geil, onieda?

edit: Ik zie dat het gelukt is om de gitaar met het poezebeest op de foto te zetten! :cheerup:

ziet er erg mooi uit en dit idee ging ook al door mijn gedachte heen.

hoe heb jij het schuurwerk precies aangepakt, de lak is nogal taai en het gedeelte van de lak waar serienummer en "made in USA" op staat wil ik zo houden.

Nielsje
26 augustus 2009, 23:50
ziet er erg mooi uit en dit idee ging ook al door mijn gedachte heen.

hoe heb jij het schuurwerk precies aangepakt, de lak is nogal taai en het gedeelte van de lak waar serienummer en "made in USA" op staat wil ik zo houden.

Hele goeie vraag: Ik kocht de gitaar zo..
Het verhaal achter deze LP Studio GEM, is dat ze van origine paars (met zwart) was, en dat de gitaar bij import in NL zo érg beschadigd was, dat de importeur alles verwijderd heeft. Vreemd genoeg is het serienummer en 'made in usa' nog wel zichtbaar aan de achterzijde. De paarse verf is nog de vinden in de pickup cavities, en ook een beetje in de rand, daar waar de toets de top van de gitaar raakt.

Om het rare verhaal helemaal compleet te maken: alle Gem's die ik tot nu toe heb gezien, hebben in de kop gewoon 'les paul model' staan, maar deze dus niet..
Trussrod cover is overigens niet origineel.

Maar: door de ontbrekende lak klinkt de gitaar heerlijk open, en ze speelt als een zonnetje.

geert1976
26 augustus 2009, 23:51
Heb je er nog een verhaal bij wat er in vredesnaam met deze LP is uitegespookt? Iets te enthousiaste relic, wilde de vorige eigenaar liever een ander kleurtje, of wat?

ja die is er wel:

degene waar ik vanavond de Gibson van heb gekocht heeft deze gitaar 10 jaar geleden voor fl 250,00 gekocht, voorzijde was deels grijs gespoten en hij is aan het demonteren en schuren gegaan, maar had eigenlijk genoeg gitaren, maar weinig tijd.

Dit voorjaar heeft hij de gitaar in deze toestand naar Voxumana gebracht en daar nieuwe frets erin laten zetten en ze hebben het fretboard gevlakt, daarna is er niets meer mee gebeurd, de fretten zijn dus nog niet door een snaar beroerd.

oh ja, toen hij de Gibson kocht, zaten er zwarte Gotoh tuners op (heb ik er ook bij gekregen), maar ik heb ook de nieuwe ongebruikte originele door hem gekochte Gibson tuners erbij gekregen

uiteindelijk heeft hij vanmorgen vanwege tijdgebrek besloten de Gibson, met fors verlies te verkopen, aan mij dus:ok:

bat
26 augustus 2009, 23:54
Fors verlis op 250 gulden? Da's helemaal een koopje! ;)

Nouja, gevalletje uiteindelijk nooit gerealiseerde opknapbeurt dus...

geert1976
26 augustus 2009, 23:55
Gefeliciteerd!

Mijn suggestie: Geheel kaal schuren, en in de olie.
Krijg je zoiets:

http://img151.imageshack.us/img151/4041/cimg3888iv8.jpg

Dat is toch geil, onieda?

edit: Ik zie dat het gelukt is om de gitaar met het poezebeest op de foto te zetten! :cheerup:

ja, alleen de kat toont weinig interesse, sterker nog hij heeft een hekel eraan mijn blauwe rus (raskat) overigens niet

arcane
26 augustus 2009, 23:56
Fors verlis op 250 gulden? Da's helemaal een koopje! ;)

Nouja, gevalletje uiteindelijk nooit gerealiseerde opknapbeurt dus...

Het zal wel inclusief het herfretten zijn, dat zal ook wel de nodige centen gekost hebben.

nickofzo
26 augustus 2009, 23:57
vet vet vetcool

wat moeten we toch zonder geert

vind em echt tof.

de losse onderdelen zijn ook gaaf om naar te kijken.

Nielsje
26 augustus 2009, 23:57
Herfretten bij De Gier zit volgens mij op zo'n 250 euro (weet het niet precies, maar da's inclusief afstellen), dus VoxHumana zal wel ongeveer op hetzelfde zitten..

Hm.. ik zie het eigenlijk wel zitten, nog zo'n kale LP.
Dan heb ik er één met P-90's en een met buckers..


de losse onderdelen zijn ook gaaf om naar te kijken.

Nou, zal ik dan binnenkort ff een foto schieten van mijn voorraad bak? *gniffel*

geert1976
26 augustus 2009, 23:58
Fors verlis op 250 gulden? Da's helemaal een koopje! ;)

Nouja, gevalletje uiteindelijk nooit gerealiseerde opknapbeurt dus...

ja behoorlijk verlies, reken maar uit aanschaf 250,00 gulden, dit jaar nieuwe frets laten zetten en fretboard laten vlakken bij Voxumana (hij heeft niet gezegt wat het kost, maar goedkoop zal het niet zijn), nieuwe originele Gibson tuners gekocht en decals.

en ik heb er E 100,00 voor gegeven.....:makeup:

Midwolda
26 augustus 2009, 23:58
Gefeliciteerd Geert... daar heb je mooi mee gescoord!
En jezelf een beste bult werk op de hals gehaald...
'k Had 'm ook zien staan op MP maar het was mij teveel werk.
Als ik zoveel tijd in het klussen stop komt er van het spelen niets meer.
Maar aan jou is het wel toevertrouwd geloof ik!
Succes!

geert1976
27 augustus 2009, 00:04
Gefeliciteerd Geert... daar heb je mooi mee gescoord!
En jezelf een beste bult werk op de hals gehaald...
'k Had 'm ook zien staan op MP maar het was mij teveel werk.
Als ik zoveel tijd in het klussen stop komt er van het spelen niets meer.
Maar aan jou is het wel toevertrouwd geloof ik!
Succes!

thanx, ja ik weet het, het is een hoop werk, maat het is toch al weer een 18 jaar oude Les Paul en ach ik moet wel aan het klussen blijven, in de stoel zitten is ook niets aan:ok:

pannekoek
27 augustus 2009, 00:05
wat een ontzettend gafe les paul! jammer dat ik hem niet gespot heb :dontgeti: blackouts erin, nieuwe hardware en scheuren maar!

geert1976
27 augustus 2009, 00:07
dat die niet in 2e hands tip topic terecht is gekomen verbaasde mij een beetje, toen ik hem belde heb ik even gekeken of die gespot was, maar niet dus:???:
heeft volgens mij zeker een paar uur op MP gestaan:???:

Nielsje
27 augustus 2009, 00:08
wat een ontzettend gafe les paul! jammer dat ik hem niet gespot heb :dontgeti: blackouts erin, nieuwe hardware en scheuren maar!

Jij snapt het nog niet helemaal volgens mij.
Als de gitaar al zo weinig lak heeft, en Geert denkt erover na om alle lak eraf te halen, waardoor de gitaar zeer open gaat klinken, dan is het toch zonde om daar van die hete scheurijzers in te knallen die alles dichtsmeren?

pannekoek
27 augustus 2009, 00:10
Jij snapt het nog niet helemaal volgens mij.
Als de gitaar al zo weinig lak heeft, en Geert denkt erover na om alle lak eraf te halen, waardoor de gitaar zeer open gaat klinken, dan is het toch zonde om daar van die hete scheurijzers in te knallen die alles dichtsmeren?

volgens mij snap jij het niet ;) heb je blackouts al eens geprobeerd?

absoluut niet dichtgesmeerd, juist nu de gitaar een ruig uiterlijk heeft ziet het er gaaf uit. bovendien, blackouts zijn niet als EMG's, ze hebben de dynamiek van een passieve humbucker. kijk bijv. naar de les paul studio faded van macwilliams. retegaaf!

geert1976
27 augustus 2009, 00:11
nee ik houd de originele pups erin lijken mij pafjes (correct me if i'm wrong)
Gitaar wordt geen scheurijzer, want schredden en hakken doe ik met de Gibson M3.
Dit is een lekkere rock bak

pannekoek
27 augustus 2009, 00:13
volgens mij zijn het de standaard gibson 490r 498t zoals in alle les paul studio's

Nielsje
27 augustus 2009, 00:13
Eerlijk gezegd niet geprobeerd, maar:


application:
9-volt active humbucker for aggressive playing styles. Recommended for old school metal, garage, punk, thrash, drop tunings, and other heavy rock styles.

Dit klinkt mij niet echt als de ideale 'open-sound' pup.
Ik zou liever gaan voor een low-output humbucker, die goed gebalanceerd is. En dan lekker clean/bluesy geluid uit de gitaar trekken.

Maar, da's mijn mening.

geert1976
27 augustus 2009, 00:14
volgens mij zijn het de standaard gibson 490r 498t zoals in alle les paul studio's

ah oke, ze werken wel, ik heb net effe de gitaar ingeplugd en de pups en de pots leven:cheerup::cheerup:

pannekoek
27 augustus 2009, 00:15
Eerlijk gezegd niet geprobeerd, maar:



Dit klinkt mij niet echt als de ideale 'open-sound' pup.
Ik zou liever gaan voor een low-output humbucker, die goed gebalanceerd is. En dan lekker clean/bluesy geluid uit de gitaar trekken.

Maar, da's mijn mening.

ze zijn veelzijdiger dan dat ze worden aangeprezen ;) ik speel er regelmatig blues, pop en (lichte) rock muziek mee. klinkt echt lekker hoor!

maargoed, ik begon erover omdat ik zei wat ik ermee zou doen als ik hem gespot zou hebben. :)

Nielsje
27 augustus 2009, 00:18
True, dat is ook zo.
Goh, ik zou dat ding zelfs hebben opgehaald voor 250 euri... :(

kenx
27 augustus 2009, 00:27
Vanavond een opknappertje gescoord, voor een appel en een ei (je koopt er nog niet eens een nieuwe Stagg voor), het betreft een Gibson Les paul Studio uit 1991 (serienummer 92601502), lak is in erbarmelijke staat, maar nooit cracks gehad en frets zijn nog gloedje nieuw zijn erin gezet door Voxhumana.
De Gibson is deels gedemonteerd, maar alle onderdelen zitten er keurig bij, inclusief een reserve setje tuners.

een paar pics:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/005-19.jpg
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/006-15.jpg
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/007-9.jpg

de laatste resten van echtheid....
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/008-9.jpg

WOW wat een finish:cheerup:

Maar toch nog zeker proficiat, je moet er maar zo eentje scoren:crazyhappy:

flitslicht
27 augustus 2009, 00:48
Cool, man, goede vondst, gefeliciteerd. Nog goedkoper dan mijn Stagg :dontgeti:

macwilliams
27 augustus 2009, 06:46
Gave vondst geert, nou ja niet gaaf maar... Ehhmm shit.


Woeoeoehoeoeoe :cheerup:

misschien P94 er in proppen? Met open kapjes!

Maak je hem niet te mooi, dat haalt het stoere ik heb de tsunami overleefd uitstraling weg.

zx81
27 augustus 2009, 07:52
Heeft de originele eigenaar zich al gemeld in het 'ik zal branden in de hel' topic?

Gefeliciteerd met deze vondst.

almarvk
27 augustus 2009, 08:35
Zeer gave aankoop voor dat geld! :ok:

mesaman
27 augustus 2009, 08:41
ik hoop echt dat je er veel plezier aan gaat beleven.tis erg leuk om een gitaar op te knappen.heb je tenminste echt voldoening als het goed gelukt is en jij op JOUW gitaar speeld.

Kim Wilson
27 augustus 2009, 08:48
Verdulleme, voor dat geld had ik ook wel een Les Paul willen hebben. P90 erin en gaan!

Gefeliciteerd Geert! Maak er wat moois van! :ok:

Kakihara
27 augustus 2009, 08:49
Zaten er in de GEM's geen P90's i.p.v. hummies ?

Wel mooie deal me dunkt!

Rinze
27 augustus 2009, 10:37
Waar vindt je zulke dealtjes? Ik doe iets niet goed :dontgeti:

MichaelSS
27 augustus 2009, 10:47
Leuke gitaar alleen het verhaal klopt niet wat je vertelt geert. Ik heb hem direct gezien op marktplaats en direct gebeld en heb zo een 15 min. met de vorige eigenaar aan de telefoon gezeten. Het officiele verhaal word je niet vrolijk van dus die bespaar ik je maar.

De prijs was echt ongeloofelijk. Prijs van een kijkshop gitaar. Wel een heleboel werk. Deventer was mij iets te ver :noob:

Rinze
27 augustus 2009, 10:49
Leuke gitaar alleen het verhaal klopt niet wat je vertelt geert. Ik heb hem direct gezien op marktplaats en direct gebeld en heb zo een 15 min. met de vorige eigenaar aan de telefoon gezeten. Het officiele verhaal word je niet vrolijk van dus die bespaar ik je maar.



Nu worden we wel erg benieuwd ;)

Deventer is toch vlakbij Meppel?

zeiler
27 augustus 2009, 10:52
Nu worden we wel erg benieuwd ;)

Deventer is toch vlakbij Meppel?

nou jah ;)! niet helemaal :D!

maar wel heel gaaf :o! had ik het ook voor willen doen ;)!

super man, maareh, deze uitgeleefde look ziet er inderdaad wel heel gaaf uit, zou 'm misschien niet eens gaan lakken...

rock 'n roll van heb ik jou daar ;)!

Kim Wilson
27 augustus 2009, 10:55
Nu worden we wel erg benieuwd ;)

Deventer is toch vlakbij Meppel?
Ja, allemaal onder de Drentse Aa... Het ligt toch gauw een dik uur rijden van elkaar af.

Rinze
27 augustus 2009, 10:56
Ja, allemaal onder de Drentse Aa... Het ligt toch gauw een dik uur rijden van elkaar af.

Pff.. als ik hem gezien had was ik er meteen op af gescheurd. En ik woon nog wel wat verder van die uithoeken af.

JeroenSchaaf
27 augustus 2009, 10:56
Leuke gitaar alleen het verhaal klopt niet wat je vertelt geert. Ik heb hem direct gezien op marktplaats en direct gebeld en heb zo een 15 min. met de vorige eigenaar aan de telefoon gezeten. Het officiele verhaal word je niet vrolijk van dus die bespaar ik je maar.

De prijs was echt ongeloofelijk. Prijs van een kijkshop gitaar. Wel een heleboel werk. Deventer was mij iets te ver :noob:

Dat verhaal maakt me ook wel nieuwsgierig!


Gefeliciteerd, ik heb hem zien staan op Marktplaats maar was mij te veel werk.

Kim Wilson
27 augustus 2009, 10:58
Pff.. als ik hem gezien had was ik er meteen op af gescheurd. En ik woon nog wel wat verder van die uithoeken af.
Tuurlijk, als de deal goed genoeg is wil ik ook best twee uur enkele reis ervoor in de auto zitten.

MichaelSS
27 augustus 2009, 11:02
De eigenaar heeft tegen mij gezegd dat hij de gitaar gekocht heeft bij een kennis inderdaad zo´n 2.5 jaar geleden. Prijs niet genoemd.

De reden waarom de gitaar werd verkocht destijds is omdat de toenmalige eigenaar ontzettend veel waterschade heeft gehad. De gitaar is daar behoorlijk de-dupe van geworden. Vooral de lak en de hals hadden daar behoorlijk veel schade van geleden. Vervolgens is de lak eraf gehaald en de hals naar Voxhumana gebracht. Daar is de gitaarhals opnieuw behandeld. Zowel het rechttrekken als het voorzien van nieuwe fretjes.

Rinze
27 augustus 2009, 11:09
De eigenaar heeft tegen mij gezegd dat hij de gitaar gekocht heeft bij een kennis inderdaad zo´n 2.5 jaar geleden. Prijs niet genoemd.

De reden waarom de gitaar werd verkocht destijds is omdat de toenmalige eigenaar ontzettend veel waterschade heeft gehad. De gitaar is daar behoorlijk de-dupe van geworden. Vooral de lak en de hals hadden daar behoorlijk veel schade van geleden. Vervolgens is de lak eraf gehaald en de hals naar Voxhumana gebracht. Daar is de gitaarhals opnieuw behandeld. Zowel het rechttrekken als het voorzien van nieuwe fretjes.

Wel maf dat die gast dan verschillende verhalen ophangt. Nou ja, als dat rechttrekken goed gebeurt is is er nog niks aan de hand :ok:

geert1976
27 augustus 2009, 11:12
De eigenaar heeft tegen mij gezegd dat hij de gitaar gekocht heeft bij een kennis inderdaad zo´n 2.5 jaar geleden. Prijs niet genoemd.

De reden waarom de gitaar werd verkocht destijds is omdat de toenmalige eigenaar ontzettend veel waterschade heeft gehad. De gitaar is daar behoorlijk de-dupe van geworden. Vooral de lak en de hals hadden daar behoorlijk veel schade van geleden. Vervolgens is de lak eraf gehaald en de hals naar Voxhumana gebracht. Daar is de gitaarhals opnieuw behandeld. Zowel het rechttrekken als het voorzien van nieuwe fretjes.

dat van die waterschade heeft hij er niet bij gezegd:(, wel hebben ze ooit delen grijs gespoten ik dacht dat die daarom was beginnen te schuren
nevermind tis nog steeds een koopje overigens is de hals niet losgehaald ik denk dat je de gitaar bedoelt;)
wel vertelde die mij dat Voxhumana hem gezegd had dat de gitaar voor de rest in orde is en de hals oogt wel recht, geen bumps en geen torderingen enzo erin.

met deze wetenschap had ik hem zowiezo ook gekocht hoor denk dat ik hem wel aan de praat krijg, ook heel erg bedankt voor de info

MichaelSS
27 augustus 2009, 11:14
Voor hoeveel heb je hem nu uiteindelijk gekregen? Tegen mij werd vaste prijs verteld maar ik had het idee dat er nog wel het e.e.a. af had gekunt.

JeroenSchaaf
27 augustus 2009, 11:31
Ik las hier ergens 100,- euro?

Das geen gekke prijs!

geert1976
27 augustus 2009, 11:31
Voor hoeveel heb je hem nu uiteindelijk gekregen? Tegen mij werd vaste prijs verteld maar ik had het idee dat er nog wel het e.e.a. af had gekunt.

tja ik heb hem meegenomen voor E 100,00.
De hals oogt echt goed, heb ik nog wel naar gekeken en de frets zijn wel helemaal nieuw en volgens de verkoper hadden ze bij Voxhumana gezegd dat de gitaar op de lak na verder helemaal in orde was, hij deed hem weg vanwege tijdgebrek en had nog meer gitaren te koop staan om ruimte te krijgen.

lindstrom
27 augustus 2009, 11:35
tja ik heb hem meegenomen voor E 100,00.
De hals oogt echt goed, heb ik nog wel naar gekeken en de frets zijn wel helemaal nieuw en volgens de verkoper hadden ze bij Voxhumana gezegd dat de gitaar op de lak na verder helemaal in orde was, hij deed hem weg vanwege tijdgebrek en had nog meer gitaren te koop staan om ruimte te krijgen.

voor die 100 euro had ik hem ook zoooooo graag willen hebben!!

Jimwoud
27 augustus 2009, 11:38
Mooie gitaar, ben ook wel jaloers. Ik zou hem helemaal kaal maken en alpine white spuiten. Hij heeft er al de goede kleur hardware voor.

succes!

Fender75
27 augustus 2009, 11:57
Damn, wat een deal zeg...hier wil ik mijn schuurpapiertje ook wel op los laten!

lindstrom
27 augustus 2009, 11:59
de achterkant weer keurig zwart maken, de top donkerpaarse dye geven ;)

geert1976
27 augustus 2009, 12:02
Ik ga vanavond de resterende hardware erop zetten en snaren erop zetten en dan eens kijken wat die doet wellicht kijken hoe de hals reageert, goed plan?:???:

Rinze
27 augustus 2009, 12:14
Ik ga vanavond de resterende hardware erop zetten en snaren erop zetten en dan eens kijken wat die doet wellicht kijken hoe de hals reageert, goed plan?:???:

Lijkt mij wel. Als de hals weer goed droog was op het moment dat ze er iets aan gedaan hebben en hij is nu nog in orde dan zie ik niet wat er mis zou moeten gaan.

geert1976
27 augustus 2009, 12:41
Lijkt mij wel. Als de hals weer goed droog was op het moment dat ze er iets aan gedaan hebben en hij is nu nog in orde dan zie ik niet wat er mis zou moeten gaan.

Tja bij Voxhumana weten ze wel wat ze doen neem ik aan.

De oude eigenaar had gevraagd enkel de reparaties enkel uit te voeren indien het zin had, dus ik mag ervan uitgaan dat het oke is.

het kleine stickertje op de voorzijde van de gitaar zou dat erop geplakt zijn als zijnde reparatienummer of zo?

geert1976
27 augustus 2009, 22:17
vanavond flink gesleuteld en hij zit weer in elkaar, nieuwe snaren gemonteerd en goed naar de hals gekeken......... (HIJ IS KAARSRECHT) de pot en dergelijk waren erg verweerd, maar kraken niet.
trusrod kwart slagje losser gezet, want hals stond iets te bol.
Gitaar klinkt super lekker warm, vol en rond en de hals is heerlijk en niets mis mee, heb er goed aan gedaan deze te kopen.
Gitaar liet zich makkelijk intoneren

pics....

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/001-27.jpg
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/002-29.jpg
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/003-25.jpg

geert1976
27 augustus 2009, 22:18
nog een paar pics:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/004-25.jpg

recht halsje...
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/005-20.jpg
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/006-16.jpg
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/007-10.jpg

pannekoek
27 augustus 2009, 22:20
ziet er goed uit hoor! :ok:

Midwolda
27 augustus 2009, 22:25
Te lekker... ik zeg blanke lak er over en gaan! :cooler:

bat
27 augustus 2009, 22:29
Te lekker... ik zeg blanke lak er over en gaan! :cooler:
Mijn idee!

soup
27 augustus 2009, 22:32
Wat is er eigenlijk mee gebeurd?

Tupelo
27 augustus 2009, 22:34
Zonder lak is toch betere klank..? :D
Exje van Orpheo's jongere dagen misschien.., lijkt ook wel op Rick zijn baja.. :)

Braindead
27 augustus 2009, 23:23
What was he thinking? Ik snap echt niet wat je aan het doen bent als je een Gibson Logo van de kop gaat schuren... en van een Studio zoiets maakt. Maar goed, hij ziet er zo wel weer uit. Beetje heavy relic zeg maar :)

Chocola
28 augustus 2009, 01:08
Gewoon zo laten !

Mooier kan hij imo niet worden :). Als ik ooit zoiets vind koop ik het gelijk, ziet er niet alleen cool uit maar speelt vaak ook als een zonnetje.

geert1976
28 augustus 2009, 01:11
yep dat doet die zeker, was een beetje benauwd voor de hals, maar daar is gelukkig niets mee aan de hand, hij speelt lekker:cooler:
En heeft een heerlijke brul:lp:

Orpheo
28 augustus 2009, 01:27
Zonder lak is toch betere klank..? :D
Exje van Orpheo's jongere dagen misschien.., lijkt ook wel op Rick zijn baja.. :)

absoluuut niet! ik experimenteer nooit met lak, hooguit electronica.

flitslicht
28 augustus 2009, 01:28
yep dat doet die zeker, was een beetje benauwd voor de hals, maar daar is gelukkig niets mee aan de hand, hij speelt lekker:cooler:
En heeft een heerlijke brul:lp:

Is het niet een Musoland Gibsun die ze uit een brandende container hebben gevist? :seriousf:

geert1976
28 augustus 2009, 02:01
Is het niet een Musoland Gibsun die ze uit een brandende container hebben gevist? :seriousf:

nope gelukkig niet:seriousf:
deze heeft waterschade gehad:soinnocent:

macwilliams
28 augustus 2009, 06:51
Ik vind haar steeds charmanter worden zo. Kijk het eens een tijdje aan voordat er er van alles op gast smeren.

budje
28 augustus 2009, 06:59
Ik vind haar steeds charmanter worden zo. Kijk het eens een tijdje aan voordat er er van alles op gast smeren.

Beste advies van de dag! Iets erop smeren kan altijd nog.

MichaelSS
28 augustus 2009, 09:54
Hmmz, als ik dit dan zie denk ik bij mezelf waarom ik hem niet gekocht heb.

Anderzijds was mijn beslissing om hem niet te kopen slimmer dan jouwn beslissing om hem wel te kopen! 9/10 keer is het gewoon troep. Jij hebt mazzel:)

Veel plezier ermee! Kijk er naar uit om hem straks weer in goede staat te zien.

Kim Wilson
28 augustus 2009, 10:08
Anderzijds was mijn beslissing om hem niet te kopen slimmer dan jouwn beslissing om hem wel te kopen! 9/10 keer is het gewoon troep. Jij hebt mazzel:)

...
Nou ja, al was het troep geweest, voor 100 euro is het risico niet echt groot. Voor dat geld (en ook wel meer) raak je hem ook wel weer kwijt.

Ik vind hem mooi geworden, al zou ik hem persoonlijk niet zo laten. Of helemaal kaal, of een nieuwe laklaag erop. Mijn voorkeur gaat denk ik uit naar kaal met een olielaagje.

Succes ermee iig! :ok:

geert1976
28 augustus 2009, 10:55
Hmmz, als ik dit dan zie denk ik bij mezelf waarom ik hem niet gekocht heb.

Anderzijds was mijn beslissing om hem niet te kopen slimmer dan jouwn beslissing om hem wel te kopen! 9/10 keer is het gewoon troep. Jij hebt mazzel:)

Veel plezier ermee! Kijk er naar uit om hem straks weer in goede staat te zien.

Ach ik durfde het risico te nemen, aan onderdelen was hij het al meer dan waard.

Ik rekende dat al zou de body een fiasco worden, dan kon ik nog altijd de onderdelen verkopen om zo geen verlies te maken.

Ik laat hem voorlopig even zo, maar ik denk dat ik hem kaal maak de body ga oliën., maar het belangrijkste voor mij is dat die helemaal in orde is.

nickofzo
28 augustus 2009, 18:39
hoeveel flappen heb je er nou voor neergelegd?
(hoeveel euro)

JeroenSchaaf
28 augustus 2009, 19:02
Als je terug leest zie je toch een keer of vier 100 euro.

nickofzo
28 augustus 2009, 19:07
dan heb ik er een keer of 4 overheen gelezen:P

JeroenSchaaf
28 augustus 2009, 19:16
:D lol!

Ga je de knoppen nog wel schoonmaken?

vulvasonic
28 augustus 2009, 19:35
Mooi man!
Ik zou het ding precies zo laten als ze nu is. Daarmee vertel je gelijk het verhaal erachter. Mooi stukje geschiedenis met enkele spannende, in nevelen gehulde zijsprongetjes. Het zal je maar gebeuren, voor 100 euri een Gibson Les Paul scoren dat speelt en klinkt als de beste (ik hoop het voor je, zo dat niet perfect zijn?)!!!

:crazyhappy:

barno
28 augustus 2009, 19:59
ik zou'm gewoon zo laten, ook geen nieuwe logo's opdoen ofzo

(trouwens, anders ga je honderd keer moeten vertellen hoe ie eruit zag toen je'm kocht)

EGH
28 augustus 2009, 20:30
Wow, voor honderd pleuro had ik hem ook wel willen hebben :dontgeti: Hoe krijg je het toch altijd voor elkaar geert.

flitslicht
28 augustus 2009, 21:13
Wow, voor honderd pleuro had ik hem ook wel willen hebben :dontgeti: Hoe krijg je het toch altijd voor elkaar geert.

Je moet gewoon iedere dag drie uur op Marktplaats, 2e handsnet etc rondhangen, steeds de eerste pagina vernieuwen, en gelijk op de koopjes duiken. Ook moet je op zaterdag alle vlooienmarkten en braderieën aflopen. Verder moet je natuurlijk op de hoogte blijven van alle ins en outs door dagelijks twee uur op Gitaarnet rond te hangen zodat je geen imitatie spul meeneemt voor een veel te hoge prijs. Dan vindt je één keer per jaar zo'n deal.

Wat je dan nog moet incalculeren is dat het werk wordt. Je bent dus per jaar (3x365=1095) + (2x52=104) + (2x365=730) = 1929 uur bezig. Als je dan in je normale werk zeg €20 per uur verdient (dat is jouw tijd dus waard en je had ook kunnen overwerken ipv op gitarenjacht te gaan) dan kost zo'n gitaartje dus eigenlijk €100 + €20x1929= € 38.950,00!





:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf:

nickofzo
28 augustus 2009, 21:37
Je moet gewoon iedere dag drie uur op Marktplaats, 2e handsnet etc rondhangen, steeds de eerste pagina vernieuwen, en gelijk op de koopjes duiken. Ook moet je op zaterdag alle vlooienmarkten en braderieën aflopen. Verder moet je natuurlijk op de hoogte blijven van alle ins en outs door dagelijks twee uur op Gitaarnet rond te hangen zodat je geen imitatie spul meeneemt voor een veel te hoge prijs. Dan vindt je één keer per jaar zo'n deal.

Wat je dan nog moet incalculeren is dat het werk wordt. Je bent dus per jaar (3x365=1095) + (2x52=104) + (2x365=730) = 1929 uur bezig. Als je dan in je normale werk zeg €20 per uur verdient (dat is jouw tijd dus waard en je had ook kunnen overwerken ipv op gitarenjacht te gaan) dan kost zo'n gitaartje dus eigenlijk €100 + €20x1929= € 38.950,00!





:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf:

dat is wel een goede redenatie voor het niet op zoek gaan naar zon koopje.. opzich kan je zoiets ook best wel toevallig tegenkomen.. soms heb je geluk soms iets minder..

bekijk het zo.. je zou zeggen dat de kans dat je met een dobbelsteen 6 gooit 1 op 6 is..
je kan ook concluderen dat het 50 procent is.. want "je gooit het, of je gooit het niet"

maar ik dwaal denkik te ver af..

ik vind dat flitslicht wel goed heeft nagedacht opzich;)

Tim..
28 augustus 2009, 22:11
dat is wel een goede redenatie voor het niet op zoek gaan naar zon koopje.. opzich kan je zoiets ook best wel toevallig tegenkomen.. soms heb je geluk soms iets minder..

bekijk het zo.. je zou zeggen dat de kans dat je met een dobbelsteen 6 gooit 1 op 6 is..
je kan ook concluderen dat het 50 procent is.. want "je gooit het, of je gooit het niet"

maar ik dwaal denkik te ver af..

ik vind dat flitslicht wel goed heeft nagedacht opzich;)

Geweldig!:seriousf:

EGH
28 augustus 2009, 22:24
Je moet gewoon iedere dag drie uur op Marktplaats, 2e handsnet etc rondhangen, steeds de eerste pagina vernieuwen, en gelijk op de koopjes duiken. Ook moet je op zaterdag alle vlooienmarkten en braderieën aflopen. Verder moet je natuurlijk op de hoogte blijven van alle ins en outs door dagelijks twee uur op Gitaarnet rond te hangen zodat je geen imitatie spul meeneemt voor een veel te hoge prijs. Dan vindt je één keer per jaar zo'n deal.

Wat je dan nog moet incalculeren is dat het werk wordt. Je bent dus per jaar (3x365=1095) + (2x52=104) + (2x365=730) = 1929 uur bezig. Als je dan in je normale werk zeg €20 per uur verdient (dat is jouw tijd dus waard en je had ook kunnen overwerken ipv op gitarenjacht te gaan) dan kost zo'n gitaartje dus eigenlijk €100 + €20x1929= € 38.950,00!





:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf:

Whahah, tja heeft een kern van waarheid, maar ik betwijfel of Geert een dusdanige hoeveelheid tijd er in stopt. Ook mag je me vertellen waar ik €20 netto per uur kan verdienen, ik houd me aanbevolen :seriousf:


bekijk het zo.. je zou zeggen dat de kans dat je met een dobbelsteen 6 gooit 1 op 6 is..
je kan ook concluderen dat het 50 procent is.. want "je gooit het, of je gooit het niet"

Laatste klopt niet, je gooit het, of je gooit het niet, niet, niet, niet of niet. Blijft dus een kans van 1 op 6. Maar waarschijnlijk neem ik je weer veel te serieus ;)

macwilliams
28 augustus 2009, 22:29
Whahahahaha:seriousf:briljant ! :ok:

dan zijn mijn gibsons dus echt de koopjes hiero.

flitslicht
28 augustus 2009, 23:21
dat is wel een goede redenatie voor het niet op zoek gaan naar zon koopje..

Nou ja, als je dan stuurs voor je uit gaat zitten kijken, je je gaat vervelen en ruzie krijgt met moeder de vrouw wat resulteert in echtscheiding schiet het ook niet op natuurlijk en wordt zo'n gitaartje gelijk weer een stuk goedkoper. Het is allemaal een kwestie van perceptie tenslotte.

Geert..., Geert..., GEERT..., BEN JE DAAR NOG? We zijn echt helemáál niet jaloers hoor, dat je onze droomgitaar voor €100 voor onze neus hebt weggekaapt! Écht niet :sneaky:, nee hoor...

Midwolda
28 augustus 2009, 23:31
Tsja... en pas ook al zo'n hele dikke Fender amp gescoord voor net zo'n lullig bedragje...
Als die gozert een paar statiegeldflessen inlevert heeft-ie er nondepiep de volgende dag een compleet nieuwe setup staan!
Het is NIET eerlijk, Oh Nee!

http://www.kluun.nl/files/Image/calimero.gif

geert1976
29 augustus 2009, 01:32
nou om dan nog extra zout in de wonden te smeren: Ik heb vanavond een Squier Telecaster Affinity uit 1998 geruild voor een 1 jaar oude Epiphone G400 SG custom Blue Edition, met 1 miniem krasje erop die je alleen ziet als je er met je neus bovenop zit:seriousf:

Tja die koopjes, het is deels een gok wagen en altijd bellen/direct mailen en er zsm naar toe rijden en ook de advertenties aanklikken waarvan sommige de wenkbrauwen bij fronsen.

Mijn 67er SG stond op MP bij de rubriek gitaaronderdelen met de tekst "Te koop, gitaar uit de jaren 60"

dus lezen en snel reageren en er snel bij zijn.

Zoals ik nu lees hebben meerdere deze Les Paul op MP zien staan, maar wellicht toch geschrokken van het werk en het risico niet willen nemen:(

Midwolda
29 augustus 2009, 09:17
Het is je allemaal oprecht en van harte gegund hoor Geert.
Ik ben allang blij dat jij al die zielige gitaren een tweede leven geeft.
It´s a dirty job, but somebody´s got to do it... :ok:

mesaman
29 augustus 2009, 11:08
er zijn genoeg mensen met super koopjes hierzo.en ik gun het iedereen!zolang het maar bij liefhebbers komt en niet bij gluiperige handelaren want daar heb ik een hekel aan.geert is er blij mee en als het goed gaat er heeft hij jarenlang plezier er mee.fantastisch!

flitslicht
29 augustus 2009, 11:40
er zijn genoeg mensen met super koopjes hierzo.en ik gun het iedereen!zolang het maar bij liefhebbers komt en niet bij gluiperige handelaren want daar heb ik een hekel aan.geert is er blij mee en als het goed gaat er heeft hij jarenlang plezier er mee.fantastisch!

Natuurlijk, je kan alles uit een berekening laten komen wat je wilt, doen ze met statistieken ook altijd. Zo heb ik de afgelopen tijd voor ongeveer € 10.000,00 aan mijn Stagg zitten knutselen :seriousf:

Verder gun ik het Geert van harte hoor. Maar het blijft natuurlijk zo dat het regelmatig verwerven van zo'n koopje ook een hoop moeite kost, dat wordt wel eens vergeten. Ieder zijn ding.

geert1976
5 september 2009, 15:48
zo weer terug van vakantie,

Ik heb helaas in Walcheren geen leuke gitaartjes kunnen scoren:(

voor wat betreft de Mijn Les Paul de knoppen en de voorzijde ontdoe ik van de lak, maar voor de rest blijft die zoals die is, dit op aanraden van de heer Zwier te Vlissingen, die tevens meedeelde dat mijn LP Studio uit 91 tot de besten behoren die in waarde gaan stijgen, mede door de goede klank van deze Gibby's.

geert1976
7 september 2009, 22:15
vanavond de laatste hand gelegd aan de Les Paul en ik noem hem Petey

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/001-28.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/002-30.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/003-26.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/004-26.jpg

Rick L
7 september 2009, 22:43
Wauw geert hijs echt mooi geworden man!

macwilliams
7 september 2009, 22:56
Wat zit er op je headstock waar het logo zat?

geert1976
7 september 2009, 22:57
Wat zit er op je headstock waar het logo zat?

grave digger doodshoofd:rockon:

macwilliams
7 september 2009, 23:05
Heeft die nog een betekenis?

geert1976
7 september 2009, 23:25
Heeft die nog een betekenis?

mwah als je de LP ziet en dan bespeelt, kun je denken dat je met de living death te maken hebt:rockon:

macwilliams
8 september 2009, 06:16
Dat is wel een goeie. Je gitaar heeft dus een zombie finish:D

geert1976
8 september 2009, 11:09
Dat is wel een goeie. Je gitaar heeft dus een zombie finish:D

inderdaad:D

bat
8 september 2009, 12:07
Toch jammer dat je die laatste lakresten niet op de voorkant hebt laten zitten, net wat meer karakter. Maar het is natuurlijk jouw gitaar, dus als jij er gelukkig mee bent, top!

geert1976
8 september 2009, 12:16
Toch jammer dat je die laatste lakresten niet op de voorkant hebt laten zitten, net wat meer karakter. Maar het is natuurlijk jouw gitaar, dus als jij er gelukkig mee bent, top!

moest wel het begon los te laten en af te bladderen.

Ik laat hem zo, zoals die nu is, de nieuwe decals doe ik er niet op

Henri H
8 september 2009, 17:15
Gefeliciteerd, gaaf dingetje!

pueblo
8 september 2009, 20:22
moest wel het begon los te laten en af te bladderen.

Ik laat hem zo, zoals die nu is, de nieuwe decals doe ik er niet op
wel nog oliën, of is dat al gebeurd?

geert1976
8 september 2009, 23:02
wel nog oliën, of is dat al gebeurd?

op de voorzijde moet eigenlijk nog olie, maar welke? en waar kan ik dat halen:???:

Midwolda
9 september 2009, 00:08
Bij de Kruidvat en de Praxis enzo kun je spul halen dat heet HG Meubeline.
Verkrijgbaar in twee kleuren, voor licht of voor donker hout.
Haalt vlekken weg, geeft kleur terug en camoufleert krassen.
Schijnt errug goed te werken, vooral op onbehandeld hout.

geert1976
9 september 2009, 00:14
Bij de Kruidvat en de Praxis enzo kun je spul halen dat heet HG Meubeline.
Verkrijgbaar in twee kleuren, voor licht of voor donker hout.
Haalt vlekken weg, geeft kleur terug en camoufleert krassen.
Schijnt errug goed te werken, vooral op onbehandeld hout.

thanx voor de goede tip:cheerup: