PDA

View Full Version : Nieuwe Hudson HD-335



samthegreat4
26 augustus 2009, 22:01
Jowz,

Ik had m'n oog laten vallen op een London City Dakota (Les Paul) Goldtop met P90's. Maar toen ik de 2e keer ging kijken bij de muziekwinkel viel deze gitaar me meteen op, mooi afgewerkt en zag er goed uit. Deze kopie van een Gibson ES-335 vervolgens geprobeerd, en ik was verkocht. Vandaag weer geweest en thuisgekomen met deze toffe plank.
Foto's komen eraan zodra de camera is opgeladen.
http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/105082/Hudson-HD335DLX-Natural.jpg

zeppo
27 augustus 2009, 19:33
Van dit merk had ik nog nooit gehoord, maar in ieder geval gefeli!

Lachu: op de site van Westera (http://www.westera-music.nl/muziek/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=14370&category_id=42&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=3&vmcchk=1) staat er als spec bij:

- bijna lawsuit headstock

Let op mijn woorden: dit worden nog eens collectors-items :D

Tupelo
27 augustus 2009, 21:37
Ghehe... dat is ook mijn 1e gedachte. :D

Behalve dat, voor mij misschien ook nog eens relevant.
Een goede ES335 kopie... 't blijft gelamineerd en de rest kun je vervangen.

samthegreat4
27 augustus 2009, 22:03
Een goede ES335 kopie... 't blijft gelamineerd en de rest kun je vervangen.
Wat bedoel je precies?
'K heb de gitaar trouwens bij westera gekocht ja :D.

Van dit merk had ik nog nooit gehoord, maar in ieder geval gefeli!
Jasper (de eigenaar van de gitaarwinkel daar) zei tegen me dat het een soort hobby van hem was om gitaren te vinden die geen een andere winkel heeft en die kwalitatief goed zijn. Daarom heeft hij zoveel onbekende merken.

Apenzoon
27 augustus 2009, 22:13
Wat bedoel je precies?
'K heb de gitaar trouwens bij westera gekocht ja :D.


Volgens mij doelt hij erop dat de originele ES ook gelamineerd is.

Mooie gitaar trouwens! Bij die kopieën zijn erg lekkere exemplaren!

samthegreat4
28 augustus 2009, 08:52
Thanks!:)
Speelt erg fijn.

samthegreat4
28 augustus 2009, 11:56
De enige pain in the ass is dat ik de G snaar heel erg lastig gestemd krijg (eigenlijk andere snaren ook wel) en dat de G en B snaren snel ontstemmen. Ik weet niet of het komt door de nieuwe snaren of dat er weinig op is gespeeld ofzo, of door iets anders?
Er zitten wel grover tuners op.

Apenzoon
28 augustus 2009, 12:20
Zijn het nog de fabriekssnaren? Probeer anders eens nieuwe snaren. Dan klinkt hij vaak ineens ook een stuk beter.

Als dat niet helpt klemmen de zadels of de topkam misschien een beetje.

samthegreat4
28 augustus 2009, 12:25
Ja 't zijn de fabriekssnaren volgens mij, zelf nog niks aan veranderd en deze gitaar zou standaard geleverd worden met dure elixir snaren met een dikke coating (weet niet of dat nu ook het geval is). Dan moet ik misschien toch maar nieuwe snaren proberen..
Maar ik dacht zelf aan misschien wat graphite in de topkam te doen?

Apenzoon
28 augustus 2009, 12:36
Ja, wat in je topkam kan ook. Zelf zou ik daarvoor gewoon een blokje zeep nemen. Werkt net zo goed, maar geeft niet de rommel van grafiet.

Zitten daar echt zulke dure snaren op af fabriek? Of doet die man van die muziekzaak dat? Het is wel belangrijk dat ze goed omwonden zijn op de mechanieken, niet te vaak en niet te weinig.

Ik heb zelf een, denk ik, vergelijkbare gitaar. Dat is een Aria ES 335 kopie. Een nieuwe uit China. De snaren die daar op zaten waren echt bagger. Ik kan me voorstellen dat een reis uit China ook niet best is voor een snaar.

Al met al is het waarschijnlijk het best om gewoon het een en ander te proberen. Je kan dit setje snaren altijd terug zetten en wat smering kan nooit kwaad.

samthegreat4
28 augustus 2009, 13:33
Volgens mij komt die gitaar uit de fabriek al met die snaren erop.
Maarja, toch maar nieuwe snaren erop zetten dan.
Dan vraag ik meteen: Heb je nog tips wat betreft snaren opzetten op een ES, want ik heb alleen nog maar snaren vervangen op Fender achtigen).
Nog tips over hoe ik het blokje zeep moet gebruiken?
En weet je of ik de hals kan oliën met van dat zonnebloemolie dat in de keuken staat (en alle snaren er tegelijk afhalen, of trekt de hals dat niet?).

Apenzoon
28 augustus 2009, 14:09
In dit topic wordt een goede manier omschreven om snaren op een gitaar te zetten;

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=91773&highlight=snaren+piezo

Verder is er niks om op te letten volgens mij. Gewoon de snaren door de stoptail halen en aan de andere kant aan de stemmechanieken bevestigen.

Zonnebloemolie lijkt mij niet erg geschikt. Er zijn speciale middeltjes op de markt voor dit doel. In de buurt van jouw topic staat een topic van iemand die zijn gitaar aan het opknappen is. Daar werd teakolie aangeraden voor rosewood toets en door een ander werd citroenolie of lijnzaadolie aangeraden. Zelf gebruik ik LEM-oil van dr.Kyser. Dat is er speciaal voor. Maar is het wel nodig? Nu is dit een nieuwe gitaar met hoogstwaarschijnlijk ingelijmde frets, maar bij gitaren met losse frets kunnen deze los gaan zitten als je de toets te vochtig maakt.
Misschien heeft iemand anders een ander idee?

samthegreat4
28 augustus 2009, 14:16
Ok, dan olie ik hem dit keer niet.
Hoe behandel ik de nut met zeep?

Apenzoon
28 augustus 2009, 14:22
Gewoon een vers blokje eroverheen duwen en wat eromheen blijft liggen weghalen.

samthegreat4
30 augustus 2009, 10:02
Nou, nieuwe 010 snaren erop gezet en een stukje zeep over de topkam gehaald.
Maar de gitaar is nog steeds moeilijk te stemmen, vooral de G en B snaar, en de B snaar ontstemt nogal snel.
Nou zijn dit ook wel de lastige snaren, en ligt er net een nieuw pakje op sinds gisteren, maar als ik m'n Tele ff door het stemapparaatje haal dan is het meteen goed en blijft het een week zo.
Hm...

samthegreat4
30 augustus 2009, 13:54
Ben er net achtergekomen dat de g snaar steeds ontstemt na een minuutje hakken. Voor de rest blijft ie wel aardig in tune.

Tupelo
30 augustus 2009, 14:30
Misschien zit er gewoon nog wat rek op.
Is het een gewonden G. trouwens..?

samthegreat4
30 augustus 2009, 16:21
Nee, vast niet, gewoon pakje 010 van D'addario.
Zal best een beetje rek zijn nog, maar mijn akoestische ontstemt niet zo drastisch en daar zitten ook nieuwe snaren op.
+ mijn telecaster ontstemt ook nooit zo als ik er nieuwe snaren op zet.
Nu moet ik constant de G (en B, minder) snaar opnieuw omhoog stemmen.

mastermind
6 september 2009, 20:52
Ik heb me laten informeren dat die Hudson gitaren best wel OK zijn, Had laatst een akoestische gitaar van 300 euro in de hand. Was niet slecht, zeker niet dat er een koffer en 25 euro kostende Elixer snaren erop zitten.

Overigens blijkt het een huismerk te zijn van een importeur zelf.