PDA

View Full Version : Gitaarsound Analyseren



YB
26 augustus 2009, 22:00
Omdat ik er niet echt een algemeen topic over kon vinden dacht ik laat ik er zelf 1 aanmaken. Maybe een goed plan om hier een algemeen topic van te maken maar ik ben ook tevreden als ik hier antwoord krijg.

Ik vind de sound uit dit filmpje erg goed.
http://www.eo.nl/jongeren/xnoizzflevofestival/page/-/galleries/video.esp?imagegallery=10739056

En vervolgens Working Man van New World Son op minuut 1:36


Nu vraag ik me af of iemand het geluid kan analyseren.
Welke PU(Rhytm/Treble)?, Misschien hoort iemand of de pickup volledig open staat of juist volledig dicht, Evt equalizing e.d? Effecten? Amps(hier is dat natuurlijk de vox die zijn eigen geluid heeft. )

Kortom kan iemand mij helpen met het vinden van dit geluid.

kenx
26 augustus 2009, 22:13
Welk filmpje? Er staan er meer dan 1...

YB
26 augustus 2009, 22:25
En vervolgens Working Man van New World Son op minuut 1:36

+nog wat tekens

Rooker
26 augustus 2009, 23:26
Je probeert ons toch niet stiekum te bekeren he:dance:

Chocola
26 augustus 2009, 23:39
Een band als "jesusfreak" kan ik niet serieus nemen.

De EO mag ook wel eens leren hoe ze een site moeten hosten. Helft van de pings komen er niet doorheen door overbelasting van de server.

bert k
27 augustus 2009, 09:29
Gaat naar Effecten.

M Kactus
27 augustus 2009, 09:56
Ik hoor het brugelement, een overstuurde gitaarversterker en een compressie. Of dat laatste met het filmpje te maken heeft of met een effect, kan ik niet bepaald zeggen, maar zo'n funky slagje gaat meestal wel gepaard met een compressor.

j3r03n
27 augustus 2009, 17:00
Omdat ik er niet echt een algemeen topic over kon vinden

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=111029

EuroCinema
27 augustus 2009, 21:18
Een band als "jesusfreak" kan ik niet serieus nemen.

De EO mag ook wel eens leren hoe ze een site moeten hosten. Helft van de pings komen er niet doorheen door overbelasting van de server.

Ik ken die band niet, maar ik weet wel dat er in de gospelscene heel wat uitstekende muzikanten rondlopen, waaronder "onze eigen" future2future. Persoonlijk maakt het me niet uit of de band fan is van jezus, satan of ursul de geer, als er maar vet gespeeld wordt :rockon:

Sinner
30 augustus 2009, 10:17
Persoonlijk maakt het me niet uit of de band fan is van jezus, satan of ursul de geer, als er maar vet gespeeld wordt :rockon:Hear hear!:ok:

Mitch
30 augustus 2009, 11:13
Gaat off topic en er bestaat al een topic als deze, dus deze gaat op slot.