PDA

View Full Version : Gitaar + versterker instellen



Pirate
26 augustus 2009, 21:48
hoi gitaarkenners

ik zou graag een klein beetje uitleg krijgen over hoe ik mij gitaar en versterker moet instellen zodat het een beetje lekker klinkt. ik speel nog niet zo lang eletrische gitaar en ik heb een tokai love rock + een line 6 15watt versterker

alvast bedankt! :hippie:

Kars-
26 augustus 2009, 21:58
Wat versta je onder lekker klinken?
Moet dat clean of juist met veel distortion of....?

Pirate
26 augustus 2009, 22:31
nou met een beetje distortion maar niet te veel
beetje een rock sound

dit vind ik wel lekker klinken http://www.youtube.com/watch?v=R9xHkhK_Z4U

maar ook een cleane setting wil ik wel weten zodat ik een beetje kan switchen?
kan iemand me daar mee helpen?

tidalwave_sideburns
27 augustus 2009, 07:54
Uitgaande van een gangbare toonregeling, treble, mid, en bass allemaal neutraal op 12 uur, dan aan gain en volume gaan draaien tot je voldoende overdrive hebt op een prettig volume, en dit later bijstellen. Niet te extreme eq settings in het begin. Ik vond het zelf altijd verleidelijk bass en treble helemaal open te draaien, mid helemaal eruit, gain op 11, maar dan gaat er een hoop verloren.
Eerst alles op neutraal zetten zodat je een beetje bekend raakt met het karakter van je amp, daarna kan je gaan tweaken.

iWishmaster
27 augustus 2009, 10:14
Weet niet precies hoe dit bij jouw Line 6 zit, ik ken alleen mijn oude line 6 spider II 210. Maar probeer eens het groene crunch/grunge kanaal met de bas op 6-8, mid en treble op ongeveer het midden en de gain redelijk laag (standje 3-4 ofzo) en dan een beetje reverb toevoegen (standje 4 ofzo).

Dat vond ik altijd wel een aardige klank, maar line 6 versterkers zijn eigenlijk niet zo geschikt voor dat soort geluiden helaas ...