PDA

View Full Version : Problemen met Roland JC120 Jazz Chorus



robert-gitarist
26 augustus 2009, 21:25
Dames en heren, ik heb helaas een probleem met mijn "nieuwe" jazz Chorus.

Sidns vandaag ben ik min of meer (staat nog niet definitief vast namelijk :D) in bezit gekomen van een Roland JC120 jazz chorus. Geweldige bakken natuurlijk met een prachtige clean en bloedmooie chorus/vibrato!

Enkel, dat laatste doet het dus niet. Ik heb diverse dingen geprobeerd maar de Chorus/Vibrato, distortion en reverb doen het geen van allen!:dontgeti::makeup: Ding klinkt verder prachtig mooi clean maar deze delen doen het geen vanallen. Ik heb al geprobeerd om mijn Marshall footswitch van mijn JCM2000 DSL er op aan te sluiten maar ook dat werkt blijkbaar niet.

Heeft een van jullie misschien een idee wat dit zou kunnen zijn voor een probleem en hoe ik dit kan verhelpen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!:ok:

Nielsje
26 augustus 2009, 21:32
was het niet zo dat er een stereo switch in dat ding moest?
Lang geleden...

robert-gitarist
26 augustus 2009, 22:00
Ik heb echt geen flauw idee Niels.
Ik weet alleen dat het behoorlijk bekende versterkers zijn vanwege de prachtige clean sounds met de chorus en vibrato mode ;)

Aan de achterkant zitten 3 inputs voor een footswitch; een voor de chorus/vibrato, een voor de distortion en een voor de reverb.

the sure thing
26 augustus 2009, 22:11
Zonder footswitch dien je de effecten ook met de schakelaars aan/uit te kunnen zetten. Lukt het dan wel? De tuimelschakelaar voor chorus/vibrato? Als die zonder footswitch het ook niet doen, is er denk ik wel e.e.a. niet goed meer.

robert-gitarist
26 augustus 2009, 22:41
klopt inderdaad The sure thing.
Ook dat heb ik uiteraad geprobeerd maar dat werkt helaas ook niet :(

the sure thing
27 augustus 2009, 08:51
... dan kan je het beste de versterker wegbrengen en na laten kijken. Als het lukt om voor een paar tientjes de chorus/vibrato te laten maken, moet je zeker doen: het geluid wordt dan nog veeeel mooier!!

Vreemd dat de distortion het ook niet doet. Volgens mij is dat een heel ander electronicadeel van de amp.

Ik heb jaren geleden ook een 2e hands Roland JC120 er een op gespeeld, t zelfde verhaal maar de distortion deed het in ieder geval. Misschien een bekend euvel van de JC series?

terrasbeest
27 augustus 2009, 09:05
'Ruis' schijnt een meer voorkomend probleem te zijn met deze versterkers.
Weinig aan te doen.
Knappe bakken verder.

Yek1
27 augustus 2009, 14:06
Als je 'm laat maken: laat die distortion dan maar zitten, die klinkt echt verschrikkelijk, daar wil je geen geld aan besteden.

Voor het overige een bijzondere versterker, nog steeds veelgebruikt door de jazz/fusion-clan maar ook door NU-metal gitaristen vanwege het ultracleane geluid (lees: Wes Borland van Limp Bizkit).

Toen ik 'm had, kon ik een mooi gain-geluid (heavy maar toch transparant) krijgen door een H&K Tubeman (drive-pedaaltje met een buis erin) ervoor te zetten. Was een mooie combinatie van buis + transistor. Leverde veel complimenten op.

belfrink
27 augustus 2009, 14:18
Voor het overige een bijzondere versterker, nog steeds veelgebruikt door de jazz/fusion-clan maar ook door NU-metal gitaristen vanwege het ultracleane geluid (lees: Wes Borland van Limp Bizkit)

Zeker weten, het is een een fantastische amp !

Zag em ook nog staan in de HQ van Metallica ;)