PDA

View Full Version : Koopje te pakken!



Orpheo
26 augustus 2009, 00:58
Volgens mij heb ik nu echt een heel gaaf koopje op de kop getikt.

Specs!

Carved les paul body,

FLAMED BLACK KORINA top
mahonie back
maple neck
ebben toets
MoP dot-inleg
gibson T500/R496 humbuckers
zwarte gotoh brug en tailstop
sperzel tuners
koffer/flightcase
stevige leren strap.

En dat voor nog geen 500 euro met verzenden+belasting! net de veiling op ebay gewonnen :D Het grootste 'bijzondere' aan deze axe is dat het een bariton is (en natuurlijk de top). Overduidelijk, dit is weer een warmoth, what else?

Over een week of 2 zal ie arriveren denk ik. effe toch een teaser-fotootje.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/Afbeelding9.png

Misty
26 augustus 2009, 01:02
wel duur voor een gitaarkoffer :seriousf:
nee hoor ,mooi ding :cheerup:

chantilly
26 augustus 2009, 01:03
Oeeee dat ziet er goed uit. en lekker prijsje ook! :ok:

ThaBluesBreaker
26 augustus 2009, 01:10
Die koffer lijkt wel de kist van Dracula :supercool:

Orpheo
26 augustus 2009, 01:12
oh ja, just for the fun of it, lijstje van hoeveel het normaal kost:

body: 510$
top (unique choice): 200$ (staat er nu niet op, maar geloof me maar wat dit betreft ;) )
neck: 310$
pickups: 150$
brug:50$
tuners:80$
koffer: +- 100$
lak:200$
totaalplaatje: 1600$, dus ongeveeer 1120 euro.

soup
26 augustus 2009, 01:16
Hoe zit het met die verzendingskosten, verzekering zit er gewoon in he?

Orpheo
26 augustus 2009, 01:34
Hoe zit het met die verzendingskosten, verzekering zit er gewoon in he?

ervaring leert dat 't tussen de 100 en 150$ zit. UPS en USPS verzekeren inderdaad tot een bepaalde hoogte, evenals paypal en visa (waarmee ik betaal). de koffer is inderdaad walgelijk, maar tis een loodzwaar en megastevig geval. als ik die hele meuk verkoop, werk ik het wellicht nog eens bijna quitte ook :D

flitslicht
26 augustus 2009, 02:03
Hé cool, gefeliciteerd! Prachtige gitaar, zou zou mijn droomgitaar er ongeveer uitzien, maar dan met een lichte toets. Die doodskist is wel minder.

Hopen dat het geen Chinese imitatie Warmoth is, ze maken nu ook al Epiphones na :sssh:

Orpheo
26 augustus 2009, 02:06
Hé cool, gefeliciteerd! Prachtige gitaar, zou zou mijn droomgitaar er ongeveer uitzien, maar dan met een lichte toets. Die doodskist is wel minder.

Hopen dat het geen Chinese imitatie Warmoth is, ze maken nu ook al Epiphones na :sssh:

mocht dat zo zijn, krijg ik van paypal of van visa m'n geld terug :)

macwilliams
26 augustus 2009, 06:03
Hé cool, gefeliciteerd! Prachtige gitaar, zou zou mijn droomgitaar er ongeveer uitzien, maar dan met een lichte toets. Die doodskist is wel minder.

Hopen dat het geen Chinese imitatie Warmoth is, ze maken nu ook al Epiphones na :sssh:

Dat jullie het nog maar pas ondekt hebben wil niet zeggen dat het nog maar net aan de gang is. Die namaak is al jaren bezig. Ook nep epi's bestaan al een aantal jaren.

Orpheo,
gefeliciteerd.

:ok:

budje
26 augustus 2009, 06:22
leuk koopje, dat is het zeker! Veel plezier ermee!

Midwolda
26 augustus 2009, 06:25
ervaring leert dat 't tussen de 100 en 150$ zit. UPS en USPS verzekeren inderdaad tot een bepaalde hoogte, evenals paypal en visa (waarmee ik betaal).
Wil je mij (evt. via pm) uitleggen hoe je dat allemaal regelt?
Ik moet ook nog een gitaar hier naar toe laten verzenden maar weet niet waar te beginnen.

BTW ik ken Warmoth niet maar dit is idd wel een erg mooie top!
(en die kist moet je gewoon begraven of cremeren :D )

Kim Wilson
26 augustus 2009, 08:42
oh ja, just for the fun of it, lijstje van hoeveel het normaal kost:

body: 510$
top (unique choice): 200$ (staat er nu niet op, maar geloof me maar wat dit betreft ;) )
neck: 310$
pickups: 150$
brug:50$
tuners:80$
koffer: +- 100$
lak:200$
totaalplaatje: 1600$, dus ongeveeer 1120 euro.
Zie, tweedehands zijn die Warmoths dus geen reet meer waard...


:D

Mooie deal voor een hele mooie gitaar! Gefeliciteerd! :ok:

JeroenSchaaf
26 augustus 2009, 08:53
Gefeliciteerd!

Nummer hoeveel is dit?:D

lindstrom
26 augustus 2009, 08:54
ik vind hem niet zo heel mooi, maar gezien de specs is het zeker een koopje!

gefeliciteerd!!

mesaman
26 augustus 2009, 09:19
gefeliciteerd.
maar ik vind het wel wat minder bijzonder dan de rest van je stapel.
tis wat minder speciaal in mijn ogen.maar het zal best een hele leuke fijne gitaar zijn.veel plezier!

Bram+
26 augustus 2009, 09:23
Tja, een gitaar is natuurlijk al snel minder speciaal als je al tien van die hoerenkasten hebt zoals Orpheo :D

Gefeliciteerd met deze aanwinst! Alleen die maple hals... Daar gaat je tone :D

Mitch
26 augustus 2009, 10:34
Dat lijkt me niet Bram. Het is een Warmoth én Orph heeft alle specs op een rijtje, dus die weet vantevoren al precies wat voor klank de gitaar heeft.

flitslicht
26 augustus 2009, 10:50
Dat jullie het nog maar pas ondekt hebben wil niet zeggen dat het nog maar net aan de gang is. Die namaak is al jaren bezig. Ook nep epi's bestaan al een aantal jaren.

Orpheo,
gefeliciteerd.

:ok:

Dan moet ik eens goed naar mijn Stagg kijken, misschien is dat ook wel een imitatie? Ik begin me nu toch echt zorgen te maken :seriousf:

pannekoek
26 augustus 2009, 11:00
Dat jullie het nog maar pas ondekt hebben wil niet zeggen dat het nog maar net aan de gang is. Die namaak is al jaren bezig. Ook nep epi's bestaan al een aantal jaren.

Orpheo,
gefeliciteerd.

:ok:


+1 :seriousf:


gefeliciteerd orph! en nou meteen mert een 15'' speaker doom metal spelen!

Orpheo
26 augustus 2009, 11:19
Tja, een gitaar is natuurlijk al snel minder speciaal als je al tien van die hoerenkasten hebt zoals Orpheo :D

Gefeliciteerd met deze aanwinst! Alleen die maple hals... Daar gaat je tone :D

tja, het lijkt heel 'slap', maar het is een beetje in de lijn van mijn koa. maar dan nog; flamed black korina boys! :rockon::rockon: de maple hals, tja, als 't een gewone scale was, had ik gedacht, boeie, maple. maar nu is 't wel een reden om een andere hals te overwegen. bubinga ofzo :soinnocent: maar dan nog blijft het echt een superkoopje. en wat meer soberheid mag soms toch wel? ;)

Bram+
26 augustus 2009, 11:24
Tuurlijk, maar voor de symmetrie moet je nu misschien nog even een volledig uitgehoerde shortscale (22" of zo) Les Paul bestellen :D

Orpheo
26 augustus 2009, 12:21
Tuurlijk, maar voor de symmetrie moet je nu misschien nog even een volledig uitgehoerde shortscale (22" of zo) Les Paul bestellen :D

ik heb een medium-long scale semihollow, telt dat ook? :makeup:

Orpheo
27 augustus 2009, 02:53
Vervolg:

koopje, huh? Die knakker wil een rib uit m'n lijf qua shipping. WAY overpriced. Hij vraagt er (houd je vast)

360$ VOOR!!!!! BELACHELIJK!

Ik schoot flink uit mijn slof, maar hij blijft er bij. Lang leve ebay, dit is reden genoeg voor OF een geschil OF het terug kunnen trekken uit de veiling.

totaalplaatje zou dan 890$ worden.

Hmm, wat zou ik voor 890$ kunnen kopen wat NIET compromiteert? Zie het ook zo, als het onder de 700 zou blijven inc. shipping zou ik een bubinga hals erbij nemen. dat kost ongeveer 340$ (ik had nog NET niet op kopen geklikt op de site van warmoth... lucky me!).

totaal zou het dus dan plusminus 1290$ kosten (gitaar, hals, shipping warmoth). ex belasting natuurlijk.

Ik zit er heel erg stevig aan te denken om die vent heel erg geluk te wensen met de verkoop, en zelf wat te gaan (laten?) construeren, rond de pickups die ik nog heb liggen etc etc. Ik denk aan iets heel subtiels, geen overdadig goud, wellicht zelfs helemaal geen gouden brug, alleen heel kleine goudaccenten met zwart.

ik overweeg dit body met een bubinga hals:

http://www.warmoth.com/Showcase/images/bodies/medium/lpcp206a.jpg maar ik erger me aan de mahonie back, gebrek aan 'breking' (binding of maple spacer).

ik vind echter dit ook heel erg te gek!

http://www.warmoth.com/Showcase/ShowcaseItem.aspx?i=LPC131&Body=2&Path=Body

en het idee was vroeger al om een figured walnut top op black korina te hebben, dus waarom, bijna 3 jaar na dato, het niet eens doen? :soinnocent: heb ik alle toffe combinaties van warmoth eindelijk gehad.

god, ik klink bijna als een soort-van crackjunk die alle varianten wil proberen :D maar ja, het komt wel een beetje in de buurt soms, haha. en ja, ik weet het dat ik padouk en zebrano nog niet als top heb gehad, en das maar goed ook; ik vind dat niet mooi.

Iemand op het warmoth-forum uitte zijn verbazing dat ik tevreden zou kunnen zijn met de gitaar die door iemand anders is samengesteld, en tot op zekere hoogte zal ik dat ook nooit zijn; als het hout maar klopt zeg maar, de rest is aan te passen, en bij deze kon dat mooi, als het verzenden nou niet zo gruwelijk duur was geweest :crazyhappy:



de korina/walnut body zou met lak en binding (ik ga niet weer olieen; ik deed dat bij die ene, omdat warmoth 'm niet KON lakken, dat was de enige catch), zou 150$ duurder uitvallen dan dezelfde hals op die koa/mahonie body.

de korina/walnut combinatie zou even duur uitvallen (de hals negeren) als de gitaar van ebay.

Het is wel VERDOMD aantrekkelijk.

macwilliams
27 augustus 2009, 06:24
Komen die hoge transport kosten niet door het gewicht in combinatie met de afmetingen? Het lijkt net alsof je een kinderlijk in kist laat verschepen. Enhet verzekeren van het geheel speelt hierbij ook een rol in de kosten.

Orpheo
27 augustus 2009, 13:47
Komen die hoge transport kosten niet door het gewicht in combinatie met de afmetingen? Het lijkt net alsof je een kinderlijk in kist laat verschepen. Enhet verzekeren van het geheel speelt hierbij ook een rol in de kosten.

verzekeren speelt niet echt een rol, zit al ingebakken in de prijs. maar ja, het speelt een rol dat het een mega-apparaat is.

Ik ben nu met iemand van het warmoth-forum aan het mailen, want hij wil 'm ook graag hebben. en anders cancel ik de boel, eitje.

Ik heb warmoth een mail gestuurd met de definitieve specs :soinnocent::soinnocent:

1delig black korina back, figured walnut top, bubinga/ebben hals, BLOCK inleg for a change, 3x humbucker, ik ga er 3 motherbuckers (met gouden randje, dus niet volle kap) inprakken met 3 triple shots, 4x push PULL pot, 1x master volume master tone, en de andere 2 zijn dus slechts als toggle bedoeld, of ik gooi daar gewoon een 4weg rotary switch in, ik moet nog kijken wat kan werken), en de kahler gaat erop die ik over heb.

Hendriks
27 augustus 2009, 14:12
Verzend kosten staan er toch gewoon bij als je iets koopt op ebay?Zo niet informeer eerst of hij internationaal verstuurd en zo ja ,wat de kosten zijn.

Orpheo
27 augustus 2009, 14:14
Verzend kosten staan er toch gewoon bij als je iets koopt op ebay?Zo niet informeer eerst of hij internationaal verstuurd en zo ja ,wat de kosten zijn.

stond er niet bij; gevraagd, en hij gaf een andere pricequote voordat de veiling afgelopen was.

Hendriks
27 augustus 2009, 14:24
stond er niet bij; gevraagd, en hij gaf een andere pricequote voordat de veiling afgelopen was.

Dat is niet netjes. Ik bied zelf alleen maar op items waar de verzendkosten bijstaan.
Bij mijn laatste aankoop heb ik het nog weer anders gedaan : via ebay naar de shop gegaan gemailt en een prijs afgesproken incl. verzenden , toch $25 korting zo op een bodie.

Orpheo
27 augustus 2009, 14:42
Dat is niet netjes. Ik bied zelf alleen maar op items waar de verzendkosten bijstaan.
Bij mijn laatste aankoop heb ik het nog weer anders gedaan : via ebay naar de shop gegaan gemailt en een prijs afgesproken incl. verzenden , toch $25 korting zo op een bodie.
tja, normaal gesproken is verzendkosten geen probleem. Ik heb al zoveel uit de USA gekocht, meestal zit 't rond de 150 a 200 dollar, maar 360 vond/vind ik echt exorbitant.

Chocola
27 augustus 2009, 22:57
tja, normaal gesproken is verzendkosten geen probleem. Ik heb al zoveel uit de USA gekocht, meestal zit 't rond de 150 a 200 dollar, maar 360 vond/vind ik echt exorbitant.

Is het ook... Wat een kansloos persoon.

Orpheo
27 augustus 2009, 23:32
Is het ook... Wat een kansloos persoon.

het ligt niet aan hem, het is gewoon duur ;) maar via warmoth weet ik dat het goedkoper is, omdat zij niet particulier zijn, en dan koop ik liever bij hen iets SUPERSUPERgaafs, dan iets dat gaaf is.

Orpheo
28 augustus 2009, 01:04
dit nieuwe project gaat behoorlijk goed van start lijkt het! prachtige, echt, ZIEKELIJKE top, singlepiece back, ebben toets op bubinga fatback hals...kahlertje, motherbuckers, 3x triple shot, 2x 4 weg draaiknop, mastertone mastervolume, 3weg toggle voor brug en hals, en nog een voor mid... gaat goed!

Chocola
28 augustus 2009, 01:06
dit nieuwe project gaat behoorlijk goed van start lijkt het! prachtige, echt, ZIEKELIJKE top, singlepiece back, ebben toets op bubinga fatback hals...kahlertje, motherbuckers, 3x triple shot, 2x 4 weg draaiknop, mastertone mastervolume, 3weg toggle voor brug en hals, en nog een voor mid... gaat goed!

Jij hebt geldproblemen... En dat bedoel ik niet in de negatieve vorm ;).

Orpheo
28 augustus 2009, 01:18
Jij hebt geldproblemen... En dat bedoel ik niet in de negatieve vorm ;).

ik heb de helft al liggen, en het valt netjes in het budget ;) (en ik verdien geld als water bij mijn huidige werkgever! voor 2 uurtjes werk, 50 euro!, voor een hele dienst, 95 euro...en dat dan 3x in de week, 4 weken per blok). en tis natuurlijk ook als 'vervanger' voor die ene van ebay. maar dan NET een tandje mooier! ik zoek nog een foto van de top, of iets dat er op lijkt...




hebbes, in de cache van m'n browser:

http://www.warmoth.com/select/images/large/LT249a.jpg dit is dus 'mijn' top.


Ik heb ook nog deze overwogen:

http://www.warmoth.com/Showcase/images/bodies/medium/lpcp206a.jpg (koa op mahonie)

en deze ook

http://www.warmoth.com/Showcase/images/bodies/medium/lpc131a.jpg

walnoot op walnoot. vind ik mijn top mooier, en meer allround in tone. walnoot op walnoot word toch wel wat fel en hard, terwijl het korina wat meer openheid geeft en warmte.

Chocola
28 augustus 2009, 01:33
ik heb de helft al liggen, en het valt netjes in het budget ;) (en ik verdien geld als water bij mijn huidige werkgever! voor 2 uurtjes werk, 50 euro!, voor een hele dienst, 95 euro...en dat dan 3x in de week, 4 weken per blok). en tis natuurlijk ook als 'vervanger' voor die ene van ebay. maar dan NET een tandje mooier! ik zoek nog een foto van de top, of iets dat er op lijkt...

[img]http://www.warmoth.com/select/images/large/LT433a.jpg[/mg]

zoiets, alleen dan met meer contrast.

Wat doe jij voor werk? Dan ga ik ook in die branche werken :p.

Orpheo
28 augustus 2009, 01:44
Wat doe jij voor werk? Dan ga ik ook in die branche werken :p.

nou ja, kijk, ik ben 23, en werk in een groot uitgaansgelegenheid, met een verdomd goed CAO. tis zo goed, dat men er al 5 jaar niks aan gesleuteld heeft...:grouphug: ik moet wel zeggen, dat ik niet denk dat dit altijd zo kan gaan. ik heb nu heel veel kunnen kopen, afgelopen 2, 3 maanden, omdat ik gewoon veel verdiend heb, en 2 andere gitaren heb verkocht. was dat niet zo geweest, had ik 't ook niet kunnen betalen! Het is wel een troost(je) dat na deze, warmoth mij ECHT niks meer te bieden heeft... hooguit nog een wild maple body als dit:

http://www.warmoth.com/Showcase/images/bodies/medium/lpcp205a.jpg

schitterend, maar, welke kleur kwak je erop, wat voor hals wil je erop? ik weet 't niet! ik weet wel dat warmoth geen halzen meer heeft voor mij, en dus houd 't een beetje op he :) ik wil niet alles dubbelop. en ik kan me eigenlijk vrij weinig indenken qua andere looks en tones die ik wil. tone staat voorop (pickupkeus), en looks lift daarin mee, en ik heb echt geen idee wat ik nog meer wil, op wat andere flauwekul na.

minihumbucker/p90/p90
p90/strat single/strat single
humbucker/single single
humbucker/p90/p90
humbucker/stratsingle/p90

maar de grap is dat ik die SOUNDS al trek met een set prails :cheerup: dus, niet nodig. (en wat voor hout moet het worden? felle tones, dus walnoot, warme tones, dus korina, dus alles dubbel, terwijl ik de sounds die ik beschrijf, al uit m'n huidige gear trek).

kortom: het einde is in zicht. (denk ik). andere reden: als ik op een gitaar speel, wil ik er alles mee kunnen, en alleen een p90 is te beperkend, ik wil ook die volvette of superscheurende humbucker hebben, omdat ik die toch het meest gebruik.

sjaak1990
28 augustus 2009, 13:08
http://www.warmoth.com/select/images/large/LT249a.jpg dit is dus 'mijn' top.


Top top:ok:

Orpheo
28 augustus 2009, 14:12
Top top:ok:

vind ik ook :D voor de gein, dit zijn de andere 2 tops waar ik uit kon kiezen: ik vind dat ik dan toch wel de meest sappige gekozen heb! helaas helaas is 'figured walnut' alleeeen te kiezen in de unique handpick section, en niet dat ze een stapeltje hebben liggen; dat is dan hit and miss. als je figured wilt, moet je dus handmatig kiezen, en das dus niet te kiezen als 'standaard' optie.

http://www.warmoth.com/select/images/large/LT237a.jpg

http://www.warmoth.com/select/images/large/LT236a.jpg

munkie
28 augustus 2009, 14:45
Ik begrijp dus dat die 2dehands koop niet doorging Orpheo? Jammer, hardware en pickups zijn altijd te vervangen door je eigen smaak, dan wordt het toch je 'eigen' gitaar wel.
Ik heb een tijdje geleden hier in NL een 2dehands Warmoth Strat body gescoord met een Schaller vaste brug erop, 100 euro inclusief VZK. Die brug is nieuw al 60 a 90 euro :cheerup: Lichtgewicht en resonante body trouwens.

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/Warmoth030a.jpg

Toch is dat een puntje waar je op moet letten vind ik, houdt het zijn waarde. Als koper is dat leuk zo'n Warmoth gitaartje voor 500 maar je hebt zelf al berekend wat de afschrijving voor de verkoper dan is.

En over koopjes gesproken: Matsumoku Aria Pro II RS Standard 1984, van de rommelmarkt voor 5 euro :ok:

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Aria%20RS/Aria010a.jpg

Orpheo
28 augustus 2009, 14:59
hardware en picups waren het probleem niet, de hals was ook nog wel te nassen. de verzendkosten waren gewoon te hoog :)

johnybh
28 augustus 2009, 19:27
Nu mijn koopje;

http://img143.imageshack.us/img143/429/img0424.jpg

En die, NIEUW, maar 2ehands voor 430 euro inclusief shipping.

Een ls95F van tokai, origineel, geen krasjes, perfekte staat.

sjaak1990
28 augustus 2009, 19:35
Nu mijn koopje;

http://img143.imageshack.us/img143/429/img0424.jpg

En die, NIEUW, maar 2ehands voor 430 euro inclusief shipping.

Een ls95F van tokai, origineel, geen krasjes, perfekte staat.

MOOI! japans dus altijd goed.

johnybh
28 augustus 2009, 19:43
m'n 2e dan ook maar meteen showen :P

japanse tokai ls90q, toen met alu rockcase gekocht voor 600:

http://img338.imageshack.us/img338/8118/img0423.jpg

hehe :)

macwilliams
28 augustus 2009, 19:43
................:seriousf:

Blend
28 augustus 2009, 23:04
Volgens mij heb ik nu echt een heel gaaf koopje op de kop getikt.

Specs!

Carved les paul body,

FLAMED BLACK KORINA top
mahonie back
maple neck
ebben toets
MoP dot-inleg
gibson T500/R496 humbuckers
zwarte gotoh brug en tailstop
sperzel tuners
koffer/flightcase
stevige leren strap.

En dat voor nog geen 500 euro met verzenden+belasting! net de veiling op ebay gewonnen :D Het grootste 'bijzondere' aan deze axe is dat het een bariton is (en natuurlijk de top). Overduidelijk, dit is weer een warmoth, what else?

Over een week of 2 zal ie arriveren denk ik. effe toch een teaser-fotootje.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/Afbeelding9.png

Wow man, echt te gekke gitaar! Ben benieuwd naar de reviews, en of het 't geld waard is zeg maar. Al meer bariton gitaren gehad? Lijkt me erg gaaf om er ooit ééntje te bezitten....

Orpheo
28 augustus 2009, 23:06
Wow man, echt te gekke gitaar! Ben benieuwd naar de reviews, en of het 't geld waard is zeg maar. Al meer bariton gitaren gehad? Lijkt me erg gaaf om er ooit ééntje te bezitten....

uhm.......


Vervolg:

koopje, huh? Die knakker wil een rib uit m'n lijf qua shipping. WAY overpriced. Hij vraagt er (houd je vast)

360$ VOOR!!!!! BELACHELIJK!

Ik schoot flink uit mijn slof, maar hij blijft er bij. Lang leve ebay, dit is reden genoeg voor OF een geschil OF het terug kunnen trekken uit de veiling.

Jasper.
29 augustus 2009, 16:58
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/Afbeelding9.png

Aan de case te zien heeft deze man ook zo'n raar graveyard disciple ofzoiets. :seriousf:

Orpheo
29 augustus 2009, 17:11
Aan de case te zien heeft deze man ook zo'n raar graveyard disciple ofzoiets. :seriousf:

wat een geweldig intelligente opmerking weer... :???:

Jasper.
29 augustus 2009, 17:24
wat een geweldig intelligente opmerking weer... :???:

het is wel zo'n koffervorm, van die nieuwe zakk wylde epiphone sig.

Moet men hersenen sparen, school begint maandag weer, verwacht dit weekend geen zinnige posts van mij :ok: (Hoewel ik wel meer tussenuren heb dan lesuren om mijn hersenen weer bij te laten komen.

poisonousgame
11 oktober 2009, 18:34
scherp prijsje voor een mooie gitaar :)