PDA

View Full Version : shine!!



nickofzo
25 augustus 2009, 19:11
kan iemand vertellen wat die van Shine gitaren vind?

een vriend van me had er 1 van zen pa geleend.. heb ik straks op gespeeld.. maar dat chineze kreng (met floyd rose) ontstemde behoorlijk snel .. liep aan ,, en viel half uit elkaar

nah ik dacht ff te fixen.. zowaar ook gedaan.. (4 keer) na een half uur spelen liep ie weer aan.. na 5 minuten weer vals en na 2 minuten lagen er 6 onderdelen op de grond

kan iemand mij vertellen of diegene er wel positieve ervaring mee heeft?

Quicksilver
25 augustus 2009, 21:35
Doet mij denken aan
http://images.retecool.com/uploads/reet-toppers.jpg

Dat kan nooit goed zijn :seriousf:

edje kadetje
25 augustus 2009, 21:39
zen pa

huh?

geen boedha, kaballah of zo maar zen?!

geert1976
25 augustus 2009, 21:39
Shine zijn volgens mij Koreaanse gitaren die Huub Boel liet produceren, die waren/zijn best goed volgens mij, of heb je zelf de boel liggen verneuken:???:

plaats eens wat foto's van dat ding

Hendriks
25 augustus 2009, 22:53
Ik heb een Shine hollow bodie gehad (dezelfde die in de test op gitaarnet is gebruikt) en daar was niets verkeerds aan, de hals lag mij niet (te vlak).
Topper voor het geld , verkocht door Huub Boel en ook door Voxhumana.
Goed afgewerkt, goede Bigsby kopie trem, prima elementen

Eko
25 augustus 2009, 23:16
Ome Huub zit in Zutphen en dat is van Huissen niet zo ver weg. Lijkt me een ritje waard. Hij staat nogal achter z`n merk en met recht.

nickofzo
26 augustus 2009, 00:06
huh?

geen boedha, kaballah of zo maar zen?!

zijn pa .. zijn vader..


Shine zijn volgens mij Koreaanse gitaren die Huub Boel liet produceren, die waren/zijn best goed volgens mij, of heb je zelf de boel liggen verneuken:???:


plaats eens wat foto's van dat ding

was made in china stond erop (kinderhandjes dus:P )

heb er zelf geen foto van gemaakt.. maar hier 1 van het internep.. op het eerste oog ziet hij er niet slecht uit kwalitatief..

http://www.saein.co.kr/2007/model03/04/wt460v.jpg


Ome Huub zit in Zutphen en dat is van Huissen niet zo ver weg. Lijkt me een ritje waard. Hij staat nogal achter z`n merk en met recht.

de gitaar heeft die vriend van me weer meegenomen naar Arnhem .. paar kilometer verderop dus.. volgens mij zelfs nog makkelijker te vinden vanuit Zutphen

geert1976
26 augustus 2009, 00:10
heb je wel ervaringen met Floyd Rose (of afgeleide daarvan) trems?, kunnen qua afstelling krengen zijn, geduld is een schone zaak met deze trems

nickofzo
26 augustus 2009, 00:20
kheb aan floyd roses van klasgenoten gezeten.. en heb zelf hier 2 gitaren met gewone trems

geduld is inderdaad een schone zaak, .. maarja als de onderdelen er spontaan afvallen als je ze met een imbusje strak aangedaaid hebt weet ik het ook niet:P

verder dacht ik inderdaad ook gelijk aan de toppers bij het merk shine..

en stiekem ben ik blij dat het niet mijn gitaar is:P

al moet ik eerlijk zijn.. een floyd rose is wel erg gaaf indien goed functioneerd(al ben ik geen metalgitarist)

geert1976
26 augustus 2009, 00:33
kheb aan floyd roses van klasgenoten gezeten.. en heb zelf hier 2 gitaren met gewone trems

geduld is inderdaad een schone zaak, .. maarja als de onderdelen er spontaan afvallen als je ze met een imbusje strak aangedaaid hebt weet ik het ook niet:P

verder dacht ik inderdaad ook gelijk aan de toppers bij het merk shine..

en stiekem ben ik blij dat het niet mijn gitaar is:P

al moet ik eerlijk zijn.. een floyd rose is wel erg gaaf indien goed functioneerd(al ben ik geen metalgitarist)

tja ik ben het wel met je een dat veel nep Floyds erg te wensen over laten, de goedkopere Ibanez trems, zoals de Edge en EdgeIII zijn ook niet juf en het.

wellicht slap metaal en de boel dolgedraaid doordat het junk is, wie zal het zeggen.

Ik heb al heel wat Floyd en Floydachtigen gerepareerd en afgesteld, maar blijft soms een lastig werkje, vooral als er al aan gerommeld is:(

Kaboemba
26 augustus 2009, 09:17
Ik heb het idee dat er nogal wat kwaliteits verschil zitten tussen de shines en ben zelfs niet helemaal zeker of ze altijd alleen maar door Huub werden aangeboden.
Mijn ervaring is dat de shines van Huub voor het geld hele leuke gitaren waren, het blijven natuurlijk wel "low-budget" gitaren, dat is misschien iets te stek uitgedrukt.

Bram+
26 augustus 2009, 09:30
tja ik ben het wel met je een dat veel nep Floyds erg te wensen over laten, de goedkopere Ibanez trems, zoals de Edge en EdgeIII zijn ook niet juf en het.

wellicht slap metaal en de boel dolgedraaid doordat het junk is, wie zal het zeggen.

Ik heb al heel wat Floyd en Floydachtigen gerepareerd en afgesteld, maar blijft soms een lastig werkje, vooral als er al aan gerommeld is:(
Euh... :( ...

geert1976
26 augustus 2009, 09:36
Euh... :( ...

euh, je wordt toch niet verdrietig van mijn post:makeup: ik heb alleen geen goede ervaringen met edge en edgeIII bruggen.

Ik heb je toch niet verdrietig gemaakt:makeup:?;)

universe777
26 augustus 2009, 10:21
Nou, het verschil tussen een edge en een edge-III is wel heel erg groot.
In mijn ervaring staan de Edge, Lopro-Edge en de Lo-Edge, op hetzelfde kwaliteits niveau als Schaller, Gotoh of de OFR.
De edge-III en vergelijkbare ibbys zijn inderdaad wat minder.

En de goede Ibby trems zijn zeker niet goedkoop. Integendeel zelfs.
Vaak zijn de details in het ontwerp van deze trems veel doordachter dan bij de OFR achtigen. Als een voorbeeld: De afgeronde koppen van de boutjes die de zadels op zijn plek houden. Bij het (ver) optrekken van een Schaller of een OFR kan de snaar net het randje van het boutje raken.... = weg toon.
Dit gebeurd dus niet met het afgeronde kopje op een ibby. Subtiele details maar net wat verfijnder.

Bram+
26 augustus 2009, 10:24
Precies wat Universe777 zegt. De Edge is een van de beste tremolos (zo niet, de beste tremolo) die Ibanez gemaakt heeft. Als je dat al troep vindt.. :soinnocent:

Misschien dat je in de war bent met een TRS-achtige of een Edge Pro II, maar Edge's worden over het algemeen wel goed aangeschreven in ieder geval.

geert1976
26 augustus 2009, 10:35
Precies wat Universe777 zegt. De Edge is een van de beste tremolos (zo niet, de beste tremolo) die Ibanez gemaakt heeft. Als je dat al troep vindt.. :soinnocent:

Misschien dat je in de war bent met een TRS-achtige of een Edge Pro II, maar Edge's worden over het algemeen wel goed aangeschreven in ieder geval.

oeps, nog iets te weinig koffie op vanmorgen:makeup:

Ik bedoel inderdaad de door jou genoemde trems, ik weet dat met name de duurdere Ibby's goede trems hebben:makeup:;)