PDA

View Full Version : Fender? ja of nee?



lindstrom
25 augustus 2009, 15:03
Hoi, ik speel graag progrock, lekker stevig! en nu kan ik voor niet heel veel geld een fender buizentop krijgen.

kan ik een gibson les paul met high output pickup met een dikke overdrive pedaal over een fendertop knallen ?

ik wil hem dan ook nog kunnen boosten met een linedriver tussen de scheurpedaal en de buizentop

JeroenSchaaf
25 augustus 2009, 15:06
Wat voor fender? Combo/cabinet?

En wat voor muziek?

lindstrom
25 augustus 2009, 15:23
band master, stage master, show master? iets met master iig. hij is zwart met rode knoppen.

over 4x12 v30

alterbridge, stone temple pilots, billy idol, logan, papa roach

Kim Wilson
25 augustus 2009, 15:28
Bandmaster dan waarschijnlijk. Ja, over een goeie 4x12 kan dat best beuken.

lindstrom
25 augustus 2009, 15:29
ding heeft alleen geen gain knop.. hoe kan ik dan voorkomen dat de preamp gaat verzadigen ?

Kim Wilson
25 augustus 2009, 15:34
Input 2 gebruiken (low input), en als dat niet afdoende is, toch iets minder hard insturen. Maar een Bandmaster op een 4x12 met V30 gaat best lang clean hoor.

lindstrom
25 augustus 2009, 15:36
ok, bedankt voor de tip!

ik ben nu wel erg benieuwd!!!

Rinze
25 augustus 2009, 16:01
Zwart met rode knoppen en geen gainregelaar? Ken ik niet. De Fenders met zwart paneel en rode knoppen hadden twee kanalen en wel degelijk een gainknop, gebouwd eind jaren 80, beign 90 (zo uit mijn hoofd, correct me if I'm wrong).

Oude Fenders met een zwarte knoppenplaat maar zonder rode knoppen kunnen wel alleen een volume hebben. Maar beschadigen met een vervormer, daar hoef je je geen zorgen over te maken.

lindstrom
25 augustus 2009, 16:06
Zwart met rode knoppen en geen gainregelaar? Ken ik niet. De Fenders met zwart paneel en rode knoppen hadden twee kanalen en wel degelijk een gainknop, gebouwd eind jaren 80, beign 90 (zo uit mijn hoofd, correct me if I'm wrong).

Oude Fenders met een zwarte knoppenplaat maar zonder rode knoppen kunnen wel alleen een volume hebben. Maar beschadigen met een vervormer, daar hoef je je geen zorgen over te maken.


het is niet zo zeer beschadigen, maar het idee dat ik hem ook nog wil boosten, moet wel headroom zijn anders is er geen boost.