PDA

View Full Version : Ibanez JEM7V, chinese replica



prs
25 augustus 2009, 00:04
Heeft iemand hier ervaring met de Ibanez JEM7V, maar dan wel de goedkope Chinese knock-offs? Ze zijn in bosjes te vinden op internet en op bazaar of china. Voor nog geen 200 euro lijkt het me wel een geinige aanvulling op mijn collectie. Gewoon grappig uitziend prulgitaartje. Maar speelt het ook een beetje? Heeft iemand hier toevallig zo'n ding?

http://www.chrisguitars.com/ibanez-jem7wh-copy.jpg

Quicksilver
25 augustus 2009, 00:07
Ow, 200 euro? Erg leuk, ziet er zelfs zeer goed uit. Al is t alleen al om op te hangen.

Oh, je vraag? Nee, geen ervaring mee sorry :seriousf:

prs
25 augustus 2009, 00:43
Haha:D
(Toch nog iemand enthousiast gemaakt zo op de late avond)

Chocola
25 augustus 2009, 00:45
Ik heb er ervaring mee. Ze spelen opzich prima (HELEMAAL voor 200 dollar). Onderdelen zijn niet van een enorm hoge kwaliteit en de afwerking is bij sommige heel erg goed, en bij anderen weer erbarmelijk laag. Desalniettemin zou ik er gewoon een kopen als ik jou was :). Voor 200 dollar kun je geen problemen krijgen. Bij welke webshop wil je hem bestellen?

Btw, de elementen zou ik wel meteen veranderen, en de pots.

frankpaul1
25 augustus 2009, 00:54
Ik heb er ervaring mee. Ze spelen opzich prima (HELEMAAL voor 200 dollar). Onderdelen zijn niet van een enorm hoge kwaliteit en de afwerking is bij sommige heel erg goed, en bij anderen weer erbarmelijk laag. Desalniettemin zou ik er gewoon een kopen als ik jou was :). Voor 200 dollar kun je geen problemen krijgen. Bij welke webshop wil je hem bestellen?

Btw, de elementen zou ik wel meteen veranderen, en de pots.

Waar haal jij toch al die rare imitatie meuk vandaan? Eerst al een neppe Gibson Supreme, nu ook al ervaring met zo'n JEM rip-off.

Quicksilver
25 augustus 2009, 01:00
Trouwens ik maak me wel enorme zorgen over die tremolo. Voor die prijs moet dat wel prut zijn en er half uit liggen ofzo. Ik wil alleen maar zeggen dat als mensen al klagen over de tremolo op gitaren van 500 à 600 euro, wat moet dit dan wel niet voor armzalige tremolo zijn. Misschien kan ie wel nieteens heen en weer en zit het pookje er voor de sier, dat lijkt mij de meest logische verklaring. :seriousf:
Als hij zo slecht is als ik vermoed: altijd leuk om op te hangen.

prs
25 augustus 2009, 01:29
Ik heb er ervaring mee. Ze spelen opzich prima (HELEMAAL voor 200 dollar). Onderdelen zijn niet van een enorm hoge kwaliteit en de afwerking is bij sommige heel erg goed, en bij anderen weer erbarmelijk laag. Desalniettemin zou ik er gewoon een kopen als ik jou was :). Voor 200 dollar kun je geen problemen krijgen. Bij welke webshop wil je hem bestellen?

Btw, de elementen zou ik wel meteen veranderen, en de pots.

Ik heb nog niet echt een idee waar ik hemn eventueel zou willen bestellen. Liefst ergens in Europa (allerliefst NL) en anders moet het in China. De enige website die ik ken is die van Bazaar of China. Waar heb jij hem besteld? Ik ben wel benieuwd wat wel en niet veilig is.

Marien112
25 augustus 2009, 07:33
Er staat er nu eentje op MP, 220 euro en onderhandelen is mogelijk zegt ie.

Quicksilver
25 augustus 2009, 08:29
http://www.raymondklompsma.nl/wp-content/uploads/2009/03/nem.jpg

Bram+
25 augustus 2009, 08:39
De tremolo zal inderdaad wel van het type 'vastzetten en niet meer aankomen' zijn.

Tja, wat mag je verwachten voor 200 Euro? Qua looks gaat het er in ieder geval steeds meer op lijken: hoewel hardware en zo natuurlijk nog steeds niet klopt, worden ze wel steeds in het uitzagen van de body en slagplaat.

Als het een beetje te bespelen is, is dat alleen maar mooi meegenomen. Ik zou voor 200 euro wel betere bestedingen weten (leuk nieuw stompboxje of zo?), maar als je zoiets aan je muur wil, is het altijd nog goedkopere dan een echte :soinnocent:

Rinze
25 augustus 2009, 08:47
Alleen jammer dat de tweedehands markt zo langzamerhand overvoerd wordt met neppers die deels als echt verkocht worden/gaan worden. Voor de leek is het over niet al te lange tijd nauwelijks meer na te gaan of ie nou een echt Fender/Gibson/PRS/Ibanez koopt of een Chinese rip-off.

Chocola
25 augustus 2009, 09:46
Waar haal jij toch al die rare imitatie meuk vandaan? Eerst al een neppe Gibson Supreme, nu ook al ervaring met zo'n JEM rip-off.

Ik ken veel mensen met Chinese rip-offs. En laten we eerlijk zijn, voor het geld vind jenergens iets beters. 200 dollar is omgerekend 140 euro, en naar mijn mening kan geen een squier, cheap epi, cheap iba op tegen die gitaren. Nadeel aan deze gitaren is dat normale gitaren dan wel goed spelen, duur zijn en mooi, maar deze alleen mooi zijn, en goedkoop. Ze fungeren beter als ornament dan als echte main axe. Gewoon eens op raggen kan altijd prima :). Stel je wil gewoon een tweede gitaar met andere elementen (die je er dan zelf inzet) zijn J&D's (ook Chinese rip-offs), Harley Bentons, Deze chinese rip offs uit de Epiphone fabriek, Xaviere en Vintage (al zijn die ietsje duurder, maar ook beter) perfect geschikt daarvoor :).

Chocola
25 augustus 2009, 09:47
Alleen jammer dat de tweedehands markt zo langzamerhand overvoerd wordt met neppers die deels als echt verkocht worden/gaan worden. Voor de leek is het over niet al te lange tijd nauwelijks meer na te gaan of ie nou een echt Fender/Gibson/PRS/Ibanez koopt of een Chinese rip-off.

Ja klopt. Dat is echt dom van die afzetters. Als ik een copy zou verkopen zou het er duidelijk bij staan, en zou de prijs er naar zijn, niet zoals ik wel eens zie: 2000 euro. Soms wordt het er nog voor betaalt ook, wat zullen die mensen dan in hun handjes klappen van genot/plezier. 1800 euro winst...

DaChosen1
25 augustus 2009, 10:25
ik heb er een gehad, en ik moet zeggen, hij speelde best fijn. De hals is prima en de elementen klonken boven verwachting goed. Het enige probleem is zoals je zelf al aangeeft de tremolo, het ding ontemd redelijk snel en een akkoord klinkt al snel vals.

Ik heb de mijne via marktplaats gekocht van iemand die beweerde dat ze met de hand gemaakt werd in Japan, maar kwam er al snel achter dat hij gewoon uit de UK kwam, het merk was Woody model Rockmaster. http://woodycustom.com/view_item.php?ItemID=23&CategoryID=1&SubcategoryID=10

Ik wist wel dat het een kopie was toen ik hem kocht, maar heb er wel teveel voor betaald. (369 euro)

Ik heb nu een echte Ibanez Prestige en dat is natuurlijk niet te vergelijken met deze gitaar.

RobertoL
25 augustus 2009, 15:55
Hoe kan je een neppert herkennen? Bij Gibsons weet ik het al wel. Is het niet makkelijk om het in een sticky te zetten?

Quicksilver
25 augustus 2009, 15:58
Ja gibson is toch altijd ebony toets ofzo dat je het daaraan kan herkennen?

En wat als een van die chinezen nou besluit ebony te gebruiken, waar moet je het dan nog aan herkennen :???:

RobertoL
25 augustus 2009, 16:03
Ja gibson is toch altijd ebony toets ofzo dat je het daaraan kan herkennen?

Nep gibsons hebben meestal (zo uit mijn hoofd):

Verkeerde stand van de potmeters
verkeerde headstockvorm
iets met het serienummer
drie schroefjes op de trussrodcover (horen er 2 te zijn)
geen bell-trussrodcover (bij de echte is hij veel gedetailleerder)

etc etc... er zijn nog veel meer fouten bij een neppert.

mesaman
25 augustus 2009, 16:05
goed naar de tremmelo kijken zie je het gelijk.als je goed kijkt zie je genoeg verschillen en foutjes.maar er is een witte jem die zo goed nagemaakt is dat een expert hem echt in handen moet hebben en dingen los moet maken om te zien dat hij nep is.ik heb hem gezien en er is 1 foutje in de tremmelo waar je hem aan kan herkennen.verder niet van echt te onderscheiden.enne iemand die iemand op probeert te lichten is wel risico vol bezig natuurlijk.als zo iemand mij een nep jem/gibson/fender/oid probeert te verkopen neem ik de gitaar natuurlijk gelijk mee.maar dan ZONDER te betalen!
maar goed altijd uitkijken met aanschaf.en als fun gitaartje zijn deze erg leuk hoor.viel mij niet tegen.

Quicksilver
25 augustus 2009, 16:09
Nep gibsons hebben meestal (zo uit mijn hoofd):

Verkeerde stand van de potmeters
verkeerde headstockvorm
iets met het serienummer
drie schroefjes op de trussrodcover (horen er 2 te zijn)
geen bell-trussrodcover (bij de echte is hij veel gedetailleerder)

etc etc... er zijn nog veel meer fouten bij een neppert.

Bedankt, ik heb er genoeg met 3 gezien dus die zullen fake zijn. :dontgeti:
Ik wist niet dat er zoveel in omloop waren die nep zijn? Zijn dat er echt al zoveel want dan is de lol er wel gauw af als je de echte wilt kopen :makeup:

RobertoL
25 augustus 2009, 16:14
Waren dat niet epiphones? Die hebben er wel drie.

HaroldA
25 augustus 2009, 16:25
Heeft iemand hier ervaring met de Ibanez JEM7V, maar dan wel de goedkope Chinese knock-offs?

Mijn persoonlijke (en ongezouten) mening:

Je bent een ontiegelijke klootzak als je mee wil werken aan de handel in zulke nep gitaren!!! :stop:


Zo. Doe er mee wat je wil...

frankpaul1
25 augustus 2009, 16:33
Mijn persoonlijke (en ongezouten) mening:

Je bent een ontiegelijke klootzak als je mee wil werken aan de handel in zulke nep gitaren!!! :stop:


Zo. Doe er mee wat je wil...

Helemaal mee eens, die rommel moet op de brandstapel.

DaChosen1
25 augustus 2009, 16:41
niet helemaal mee eens, zolang er duidelijkheid bestaat dat je een kopie koopt van iets, is er niet veel aan de hand toch? Alles wordt nagemaakt in China en dat soort landen, ook gitaren. Ze zijn meestal overduidelijk te herkennen als je een klein beetje van gitaren weet. En als je ergens 200 euro voor betaald wat normaal 2000 euro kost..... Ik denk echt niet dat dit altijd gebeurd om mensen op te lichten.

Als je een kleine portomonne hebt en je wilt graag een (nep)JEM zie ik daar niet veel kwaad in.

Mensen bedriegen en zo'n ding onder valse voorwendselen verkopen is natuurlijk strafbaar, maar je bent ook wel een beetje stom als je je dat laat gebeuren. Al zullen er best exemplaren zijn die moeilijk van echt te onderscheiden zijn.

Maar de gitaar waar dit topic over gaat is duidelijk van echt te onderscheiden..

Bram+
25 augustus 2009, 16:46
Nep Jems (En dan met name de JEM7V WH):

Algemene disclaimer: ik ga er even van uit dat het model zogenaamd volledig 'stock' is. Als er iets vervangen is bij een origineel model, zou het natuurlijk ook op een nepperd kunnen lijken.

Bodyvorm/slagplaatvorm
Dit moet je met eigen ogen beoordelen, maar dikwijls wijkt de bodyvorm en slagplaat af. De positie/grootte van de monkey grip en de afwerking aan de achterkant klopt soms ook niet. Lijnen/hoeken van de body en monkey grip zijn vaak ook niet strak. Heel moeilijk is de 'All Acces Neck Joint': hoewel de algemene vorm wel klopt, is de hiel dikwijls niet echt afgerond maar meer een plat vlak.

Tremolo
Altijd een weggevertje. In tegenstelling tot mesaman heb ik nog nooit een JEM7V-kopie gezien die een tremolo had die ook maar enigszins op een Lo Pro Edge of Edge Pro leek (zie ook het kopje hieronder).

Te veel/te weinig goud
Een JEM7V WH heeft gouden hardware, maar een aantal zaken zijn wél zwart: de tremolo arm (!) de schroeven waarmee de hals aan de body vast zitten en de schroeven waarmee de locking nut aan de hals vast zit. De finetuners, studs en klemblokjes van de tremolo zijn ook zwart.
Schroefjes van de slagplaat zijn goud en de pole pieces van de hals- en brugelementen zijn ook goud. De pole pieces van het middenelement daarentegen zijn chroomkleurig (!). Wat me overigens ook opvalt is dat het goud van het Ibanezlogo bij kopieën er doorgaans te licht uit ziet, maar dat kan ook door het licht komen. De vink en het woordje JEM op de headstock zijn overigens zwart.

Kleine opmerking m.b.t. kleur: een JEM7V WH is wit, niet gebroken wit, creme wit of piswit, maar felwit. Er zitten speciaal basswood fineertjes op de Alder (!) body en ze gebruiken een kleurvaste lak om te garanderen dat ze ook spierwit blijven.

Historisch incorrect
Als je hier naar moeten kijken, heb je dus echt een goede kopie. Stel dat het serienummer er echt uit ziet en je de gitaar kan dateren:
1993-2003: Ebony Fingerboard; 2004-Heden: Rosewood Fingerboard
1993-2004: 1-Piece Maple neck; 2005-Heden: 5-Piece Maple/Walnut neck
1993-2002: Lo Pro Edge; 2003-2009: Edge Pro
(de jaren zijn modeljaren, een afwijking van twee maanden o.i.d. kan voorkomen).

Bram+
25 augustus 2009, 16:52
Type je eindelijk een informatieve post, verdwijnt hij weer ergens in de catacomben van het forum :o

Edit: ah, daar is ie.

HaroldA
25 augustus 2009, 17:30
Mensen bedriegen en zo'n ding onder valse voorwendselen verkopen is natuurlijk strafbaar, maar je bent ook wel een beetje stom als je je dat laat gebeuren. Al zullen er best exemplaren zijn die moeilijk van echt te onderscheiden zijn.

Daarom zijn er duidelijke regels voor opgesteld: je mag geen nep-merkproducten importeren en verhandelen. Of het nou om kleding, horloges en/of gitaren gaat, het mag gewoon niet... Iedere aankoop houdt de markt, handel en productie van deze illegale bocht in stand en kan mijn goedkeuring nooit of te nimmer genieten.


Maar stoor je maar niet aan mij... Ik hoop alleen dat (jouw) God dit soort criminaliteit ook door de vingers kan zien! :soinnocent:

Chocola
25 augustus 2009, 18:14
Daarom zijn er duidelijke regels voor opgesteld: je mag geen nep-merkproducten importeren en verhandelen. Of het nou om kleding, horloges en/of gitaren gaat, het mag gewoon niet... Iedere aankoop houdt de markt, handel en productie van deze illegale bocht in stand en kan mijn goedkeuring nooit of te nimmer genieten.


Maar stoor je maar niet aan mij... Ik hoop alleen dat (jouw) God dit soort criminaliteit ook door de vingers kan zien! :soinnocent:

Whaha, kijk dat vind ik dan weer hilarisch :seriousf:... Tegen de gevolgen voor de marktwerking van deze gitaren zijn tot daaraan toe, maar god erbij halen is de klapper van de eeuw. Ik hoop voor je dat dat een grap was lol :p.

Bovendien zeg je nu net dat jouw "god" niets doet aan criminaliteit (lees het woordje "ook"), lekkere god hang jij dan aan :p, ik wil die ook! Welke is het? Dan kan ik mijn plek naast zijn zijde reserveren/veiligstellen.

Overigens, ook jij bent hoogstwaarschijnlijk een "crimineel"... iedereen is dat tot op zekere hoogte, alleen de een erger en serieuzer dan de ander.

HaroldA
25 augustus 2009, 18:17
Whaha, kijk dat vind ik dan weer hilarisch :seriousf:... Tegen de gevolgen voor de marktwerking van deze gitaren zijn tot daaraan toe, maar god erbij halen is de klapper van de eeuw. Ik hoop voor je dat dat een grap was lol :p.

Bovendien zeg je nu net dat jouw "god" niets doet aan criminaliteit (lees het woordje "ook"), lekkere god hang jij dan aan :p, ik wil die ook! Welke is het? Dan kan ik mijn plek naast zijn zijde reserveren/veiligstellen.

Overigens, ook jij bent hoogstwaarschijnlijk een "crimineel"... iedereen is dat tot op zekere hoogte, alleen de een erger en serieuzer dan de ander.

:seriousf:

Helaas ben ik agnost, dus kan weinig zeggen over de aan- of afwezigheid van 'mijn' god... :sssh:

En ja, ik ben ook crimineel. Soms bewust, soms uit ontwetendheid. In het geval van illegale namaakartikelen kies ik ervoor om het niet te zijn...

geert1976
25 augustus 2009, 18:56
Tja,

In principe heeft Harold wel gelijk, ik ben ook geen voorstander van het verkopen/kopen van neppers.

Strafrechtelijk loop je ook risico, het is inderdaad zo dat nepartikelen onder geen beding mogen worden verkocht, maar ook niet worden gekocht.

Er worden teveel mensen beduveld met dit soort gitaren en je maakt inbreuk op de auteurs, octrooi en merkrechten.

Door het kopen van deze prullaria werk je de handel van deze foute producten in de hand.

benwave
25 augustus 2009, 19:10
Tja,

In principe heeft Harold wel gelijk, ik ben ook geen voorstander van het verkopen/kopen van neppers.

Strafrechtelijk loop je ook risico, het is inderdaad zo dat nepartikelen onder geen beding mogen worden verkocht, maar ook niet worden gekocht.

Er worden teveel mensen beduveld met dit soort gitaren en je maakt inbreuk op de auteurs, octrooi en merkrechten.

Door het kopen van deze prullaria werk je de handel van deze foute producten in de hand.

Geert en Harold.. Het klopt toch niet precies wat jullie zeggen
Het is volkomen legaal om 3 gitaren vanuit China mee te nemen naar Nederland.
Het is illegaal om het via internet te bestellen en Nederland binnen te laten komen

Zie Douane.nl

http://douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-12.html#P340_22924

Bram+
25 augustus 2009, 19:33
Ja, je mag het zelf meenemen voor eigen gebruik, dat is wat op de douanesite staat. Dat zegt dus niks over verkoop van namaakartikelen, of je die nou zelf meegenomen hebt of niet (als we het dus even hebben over het kopen/verkopen op marktplaats). Het zou dus best wel eens verboden kunnen zijn, maar dat kan je uit dit verhaal niet opmaken (valt particuliere verkoop onder 'eigen gebruik'?).

geert1976
25 augustus 2009, 20:17
Geert en Harold.. Het klopt toch niet precies wat jullie zeggen
Het is volkomen legaal om 3 gitaren vanuit China mee te nemen naar Nederland.
Het is illegaal om het via internet te bestellen en Nederland binnen te laten komen

Zie Douane.nl

http://douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-12.html#P340_22924

dat dacht je, mijn oom heeft daarbij gezeten, als jij 3 musokopien meeneemt vanuit china en bij een controle blijkt de boel nep te zijn ben je ze gewoon kwijt.

benwave
25 augustus 2009, 21:03
Geert ... Dan staat jou oom zeker boven de wet.. Heb je toch de moeite genomen om het te lezen ?
Dit is gebaseerd op Europese wetgeving.
Het zijn niet de douane beambte`s die bepalen wat er in Nederland wel en niet mag

En bram ja er staat voor eigen gebruik..
Maar ja , als ik er vervolgens èèn aan de buurman geef en die verkoopt hem, wordt het gelijk alweer een moeilijk verhaal lijkt mij

Bram+
25 augustus 2009, 21:42
Dan doet die buurman dus waarschijnlijk iets wat niet mag.

geert1976
25 augustus 2009, 21:46
Geert ... Dan staat jou oom zeker boven de wet.. Heb je toch de moeite genomen om het te lezen ?
Dit is gebaseerd op Europese wetgeving.
Het zijn niet de douane beambte`s die bepalen wat er in Nederland wel en niet mag

En bram ja er staat voor eigen gebruik..
Maar ja , als ik er vervolgens èèn aan de buurman geef en die verkoopt hem, wordt het gelijk alweer een moeilijk verhaal lijkt mij

wat een stupiede opmerking,

Als jij met een nieuwe nepibanez aankomt kun je dat ding inleveren op basis dat jij een nepproduct meeneemt, overtuig jij ze dat die echt is, pakken ze de registers erbij en kijken ze wat die kost, kom je boven een bepaald bedrag uit, weet zo niet uit mijn hoofd hoeveel kun je belastingen gaan aftikken musoland valt gelukkig nog steeds niet onder de EU.

beetje minder cynisch reageren op een post mag ook wel, ben geen kleuter

geert1976
25 augustus 2009, 21:48
Dan doet die buurman dus waarschijnlijk iets wat niet mag.

juist en dan gaan ze wel terug naar de bron, nepartikelen invoeren, mag niet, ook niet als particulier, merknamen etc. zijn gewoon beschermd.

Chocola
25 augustus 2009, 21:51
:seriousf:

Helaas ben ik agnost, dus kan weinig zeggen over de aan- of afwezigheid van 'mijn' god... :sssh:

En ja, ik ben ook crimineel. Soms bewust, soms uit ontwetendheid. In het geval van illegale namaakartikelen kies ik ervoor om het niet te zijn...

HEIL! Eindelijk iemand die ook Agnost is :D. Al die atheïsten altijd maar tegenwoordig :p, ik voelde me al zo alleen in deze wereld vol met gelovigen en god-ontkenners.

HaroldA
25 augustus 2009, 21:54
HEIL! Eindelijk iemand die ook Agnost is :D. Al die atheïsten altijd maar tegenwoordig :p, ik voelde me al zo alleen in deze wereld vol met gelovigen en god-ontkenners.

Ja, maar zelfs aan mijn agnost-zijn twijfel ik nog wel eens... :???: :soinnocent:

Ik geloof niet dat je het bestaan van een god aan kunt aantonen maar ook het ontbreken van een god is vrij moeilijk te bewijzen dus ik heb maar voor mezelf besloten dat het me niks kan schelen.

benwave
25 augustus 2009, 22:07
wat een stupiede opmerking,

Als jij met een nieuwe nepibanez aankomt kun je dat ding inleveren op basis dat jij een nepproduct meeneemt, overtuig jij ze dat die echt is, pakken ze de registers erbij en kijken ze wat die kost, kom je boven een bepaald bedrag uit, weet zo niet uit mijn hoofd hoeveel kun je belastingen gaan aftikken musoland valt gelukkig nog steeds niet onder de EU.

beetje minder cynisch reageren op een post mag ook wel, ben geen kleuter

Je kom toch aardig in de buurt van een kleuter.
Je wilt zo graag gelijk hebben.. Maar je hebt het in dit geval niet Geert.

"Het meenemen en invoeren van nagemaakte artikelen is verboden. Maar u mag voor eigen gebruik toch een zeer kleine hoeveelheid nagemaakte artikelen zelf meenemen. In de tabel hieronder staat hoeveel u van welke soort nagemaakte goederen toch mee mag nemen (volgens de richtlijn van het Openbaar Ministerie). Als de Douane per goederensoort meer aantreft in uw bagage dan in de tabel hieronder, dan neemt de Douane alle goederen van die goederensoort in beslag. En u krijgt een boete."

En gitaren vallen onder overige.. Dus daar mag je er drie van meenemen.
En nou niet meer zo eigenwijs doen. En er is geen douane die daar iets aan kan veranderen.
Het is de wet Geert die geld voor ons allemaal

Chocola
25 augustus 2009, 22:09
Ja, maar zelfs aan mijn agnost-zijn twijfel ik nog wel eens... :???: :soinnocent:

Ik geloof niet dat je het bestaan van een god aan kunt aantonen maar ook het ontbreken van een god is vrij moeilijk te bewijzen dus ik heb maar voor mezelf besloten dat het me niks kan schelen.

Hmmm, bij mij is het meer dat ik alles open laat, geen aannames doe (zoals menig gelovig type, en atheistisch geval :p) zodat ik er uiteindelijk wel een keer achter kom als ik dood ga ^__^. Teveel conflicten, aggressie en geweld ontstaan door aannames (geloof), dus hou me daar liever niet mee bezig.

En bewijs inderdaad maar eens dat je bestaat, of agnost bent :p. Wij bestaan uit moleculen, maar waarom denken wij dan als moleculen niet kunnen denken? Waarom is ook het woord van de agnosten volgens mij :p Die komen alleen met vragen aanzetten, waar anderen allang invulling hebben gegeven :p. Zijt het door middel van een boek, wetenschap, aanname of whatever.

Agnosten for the win! :cheerup::hippie:

geert1976
25 augustus 2009, 22:14
Je kom toch aardig in de buurt van een kleuter.
Je wilt zo graag gelijk hebben.. Maar je hebt het in dit geval niet Geert.

"Het meenemen en invoeren van nagemaakte artikelen is verboden. Maar u mag voor eigen gebruik toch een zeer kleine hoeveelheid nagemaakte artikelen zelf meenemen. In de tabel hieronder staat hoeveel u van welke soort nagemaakte goederen toch mee mag nemen (volgens de richtlijn van het Openbaar Ministerie). Als de Douane per goederensoort meer aantreft in uw bagage dan in de tabel hieronder, dan neemt de Douane alle goederen van die goederensoort in beslag. En u krijgt een boete."

En gitaren vallen onder overige.. Dus daar mag je er drie van meenemen.
En nou niet meer zo eigenwijs doen. En er is geen douane die daar iets aan kan veranderen.
Het is de wet Geert die geld voor ons allemaal

nou weet je wat je hebt gelijk voor mijn part, veel plezier ermee, maar je zit nu weer op het mannetje te spelen, joh doe toch eens normaal man, kinderachtig ventje

MarkMawkie
25 augustus 2009, 22:23
nou weet je wat je hebt gelijk voor mijn part, veel plezier ermee, maar je zit nu weer op het mannetje te spelen, joh doe toch eens normaal man, kinderachtig ventje

:dance: Love is in the air :hippie:

geert1976
25 augustus 2009, 22:27
Nagemaakte artikelen

Het is verboden om nagemaakte artikelen mee te nemen en in te voeren in Nederland. De Douane neemt deze artikelen in beslag en u krijgt een boete.

Merkartikelen worden nagemaakt met als doel mee te liften op het succes van dat merkartikel (intellectuele eigendomsfraude).

Veel voorkomende artikelen die worden vervalst zijn:

* schoenen
* kleding
* tassen
* dure horloges
* illegaal gekopieerde cd's en dvd’s
* parfum

Let op!

Als handelaren in het buitenland u voor extreem lage prijzen zogenoemde merkartikelen aanbieden, kunt u er bijna altijd van uitgaan dat het om illegale handel gaat of om namaak.
Uitzondering

Het meenemen en invoeren van nagemaakte artikelen is verboden. Maar u mag voor eigen gebruik toch een zeer kleine hoeveelheid nagemaakte artikelen zelf meenemen. In de tabel hieronder staat hoeveel u van welke soort nagemaakte goederen toch mee mag nemen (volgens de richtlijn van het Openbaar Ministerie). Als de Douane per goederensoort meer aantreft in uw bagage dan in de tabel hieronder, dan neemt de Douane alle goederen van die goederensoort in beslag. En u krijgt een boete.
Nagemaakte artikelen die u ondanks het verbod toch mag meenemen voor eigen gebruik
Soort goed Maximale hoeveelheid Opmerkingen
Horloges

3 stuks

Parfums / Eau de toilette

250 ml

Beeld- en geluidsdragers met uitzondering van master(s)

3 stuks/dragers


Verschillende titels

Een dvd met 3 verschillende films geldt als 3 dragers
Datadragers

Geen

Overige goederen

3 stuks/paar


Let op!

Deze uitzondering geldt alleen als u de goederen zelf meeneemt als reiziger. Komen nagemaakte goederen per post- of koeriersbedrijf in Nederland aan, dan worden de nagemaakte goederen in beslag genomen en kunt u worden vervolgd.

Bovendien moeten de (nagemaakte) goederen op zichzelf Nederland wel binnen mogen komen. Als particulier mag je bijvoorbeeld nooit nep-vuurwapens Nederland binnenbrengen. Kijk voor meer informatie op de overheidswebsite www.vet-nep.nl.
Meer informatie over nagemaakte artikelen

Wilt u meer gedetailleerde informatie over wat u mag meenemen uit het buitenland? Bel de BelastingTelefoon/Douane.
Overtreding strafbaar

De Douane en verschillende opsporingsdiensten controleren of u zich aan deze regels houdt. Houdt u zich niet aan deze regels? Dan bent u strafbaar en kunt u worden vervolgd door de officier van justitie.

Kijk voor meer informatie over nagemaakte artikelen in het handboek VGEM.


overigens staat hier niet onomstotelijk dat je nep merkgitaren mag eigenhandig mag invoeren dus dat wil niet zeggen dat BENWAVE gelijk heeft:soinnocent:

macwilliams
25 augustus 2009, 22:41
Ik ben bang dat ben in deze gelijk heeft maar ik denk dat dit maar een fractie is van een wets artikel. Dus Geert hoeft niet fout te zitten.

geert1976
25 augustus 2009, 22:50
klopt, hier part2:

Handboek VGEM

30.05.00 Intellectuele eigendomsrechten, 6 april 2009, Versie 3.1
9. Strafrechtelijke handhaving
9.1. Mogelijkheden voor strafrechtelijke handhaving

De houder van een intellectueel eigendomsrecht is mede zelf verantwoordelijk om op te treden tegen inbreuk op dat recht. Daarvoor beschikt hij over diverse civielrechtelijke mogelijkheden.

Er zijn situaties waarin deze vorm van handhaving echter niet voldoet of wenselijk is. Zo kan er aanleiding bestaan om een strafrechtelijk onderzoek in te stellen. In veel gevallen is namelijk niet alleen het belang van de houder van het recht in het geding. Ook de bescherming van het algemeen belang kan ingrijpen noodzakelijk maken. Denk bijvoorbeeld aan het optreden van marktverstoringen, gevaar voor personen of goederen of de betrokkenheid van de georganiseerde criminaliteit bij de productie of distributie van inbreukmakende goederen.

De strafrechtelijke handhaving is de verantwoordelijkheid van het Openbaar Ministerie (OM) en de FIOD-ECD. De activiteiten van de Douane blijven in dit verband beperkt tot het in beslag nemen en verbaliseren.
9.1.1. Algemeen kader strafrechtelijke handhaving

Bij strafrechtelijke handhaving staat altijd de vraag centraal welke inspanningen moeten worden verricht na het aantreffen van onregelmatigheden. Het gaat dan om (vervolg)onderzoek en vervolging. Als vervolging inderdaad het doel is, dan betekent dit een grote aanslag op de capaciteit van de Douane en het OM. Het werkproces vanaf het constateren van de onregelmatigheid tot het aanbieden van het proces-verbaal aan het OM is een arbeidsintensief traject.

Denk bijvoorbeeld aan:

- het horen van mogelijke verdachten uit Nederland of daarbuiten

- het horen van een afzender (gevestigd buiten de EU), wat vrijwel onmogelijk is

- het bewijsprobleem als de verdachte ontkent

Als al tot een bewijs kan worden gekomen, heeft het aanbieden van een schikkingsvoorstel - gelet op de ernst van de overtreding- veelal de voorkeur. Wordt hieraan niet voldaan, dan zal alsnog dagvaarding plaatsvinden.
9.1.2. Reizigers, post-, pakket- en koerierszendingen en cargozendingen

Bij onregelmatigheden die worden geconstateerd bij reizigers en post, pakket,-,en koerierszendingen is meestal geen sprake van ernstige aantasting van of schade aan de maatschappij. Het gaat vaak om kleine hoeveelheden verboden goederen met een relatief lage waarde. De ontvanger is veelal ook de eindverbruiker.

De (uiteindelijke) sanctie zal dan ook doorgaans laag zijn, maar de inspanningen die de strafrechtelijke vervolging vraagt, zeer hoog. Desondanks is het van belang onwenselijke en gevaarlijke situaties op te heffen en herhaling te voorkomen. De sanctie die aan de inbreukmaker wordt opgelegd, zou voldoende effect kunnen/moeten hebben om dat te bereiken.

Voor cargozendingen geldt ook dat bij kleine hoeveelheden het toepassen van de Verordening niet efficiënt is. Tot een bepaalde hoeveelheid aangetroffen inbreukmakende goederen wordt daarom altijd strafrechtelijk gehandhaafd.
9.1.3. Aanwijzing en richtlijn Intellectuele-eigendomsfraude

Het College van procureurs-generaal heeft een Aanwijzing en Richtlijn Intellectuele-eigendomsfraude voor de strafrechtelijke handhaving vastgesteld. Deze bevatten regels voor het OM bij de opsporing en vervolging van overtredingen op het gebied van intellectuele eigendomsrechten. De Aanwijzing en Richtlijn zijn per 1-2-2006 van kracht geworden (Staatscourant 2006, nr 6) en verwerkt in dit voorschrift.

Het uitgangspunt is dat bij de bestrijding van inbreuken op intellectuele eigendomsrechten civielrechtelijk optreden door de houder van het recht voorop staat. Bij dergelijke inbreuken is echter vaak ook het algemeen belang in het geding.

Hierbij wordt met name gedacht aan gevallen die:

- een veilige samenleving (bijvoorbeeld volksgezondheid) bedreigen

- zien op grootschalige vormen van eigendomsfraude die marktverstorende effecten hebben

- betrekking hebben op georganiseerde criminaliteit

Bij de vraag in welke gevallen het strafrecht voor toepassing in aanmerking komt, wordt met de bovenstaande factoren rekening gehouden.

De aanwijzing geeft ook een invulling van de strafuitsluitingsnorm "enkele waren voor eigen gebruik in voorraad" uit artikel 337, lid 2 WvSr.
9.2. Strafuitsluitingsgrond artikel 337 WvSr

Artikel 337 WvSr heeft betrekking op het merkenrecht en het recht inzake modellen en tekeningen. In lid 1 staat dat de volgende gedragingen strafbaar zijn: het opzettelijk invoeren, doorvoeren, uitvoeren, verkopen, te koop aanbieden, afleveren, uitdelen of in voorraad hebben van mogelijk inbreukmakende goederen.

In lid 2 van dit artikel staat dat het niet strafbaar is om `enkele exemplaren voor eigen gebruik in voorraad te hebben'.
9.2.1. Strafuitsluitingsgrond bij reizigers

Voor reizigers geldt dat zij zich op deze strafuitsluiting kunnen beroepen. Reizigers die bijvoorbeeld op Schiphol terugkeren met één nagemaakt product (bijvoorbeeld één horloge) vallen onder de toepassing van de strafuitsluitingsgrond van artikel 337 WvSr.
9.2.2. Geen strafuitsluitingsgrond bij post/pakket/koerierszendingen

Bij post, postpakketten of koerierszendingen en vrachtzendingen (cargo) geldt de strafuitsluitingsgrond niet. Het begrip `in voorraad hebben' moet worden ingevuld als feitelijk bij zich hebben.
9.3. Reizigers en strafrechtelijke handhaving

Voor reizigers geldt dat zij enkele exemplaren van (vermoedelijk) inbreukmakende goederen mogen invoeren voor eigen gebruik. De volgende hoeveelheden vallen onder de strafuitsluitingsgrond.

Tabel 1 Hoeveelheden voor eigen gebruik reizigers.

Soort goed Hoeveelheid
...................................... .........................

Horloges


3 stuks

Parfums / Eau de toilette


250 ml

Beeld- en geluidsdragers met uitzondering van master(s)


3 stuks/dragers

(verschillende titels)

Datadragers


Geen

Overige goederen


3 stuks/paar

Bij overschrijding van de hoeveelheid vermoedelijk inbreukmakende goederen van Tabel 1 is in Tabel 2 voorgeschreven op welke wijze strafrechtelijk wordt gehandeld.

Tabel 2 Overschrijding normaantallen tabel 1 bij reizigers

Soort goed Kolom 1: Schikkingsaanbod door middel van een afstandsverklaring Kolom 2: Strafrechtelijk optreden door Openbaar Ministerie
............. ...................... ...................................

Horloges


n.v.t.


4 stuks of meer

Parfums/eau de toilette


1 t/m 500 ml


501 ml of meer

Beeld- en geluidsdragers, met uitzondering van master(s)


1 - 25 stuks


26 stuks of meer

Datadragers


1 t/m 3


4 of meer

Overige goederen


1 - 50 stuks/paar/eenheid


51 stuks of meer
9.3.1. Aandachtspunten voor gebruik van Tabel 1

Onderstaande aandachtpunten zijn van belang bij het gebruik van Tabel 1:

- Als beeld- of geluidsdragers worden aangetroffen met twee of meer exemplaren van dezelfde titel, is tabel I niet van toepassing.

- Het aantal auteursrechtelijk beschermde werken op één dvd is van belang. Elke filmtitel telt. Eén dvd met 4 films wordt beschouwd als vier dragers en is dus niet toegestaan. Voor televisieseries op dvd geldt echter niet het aantal titels maar het aantal dragers (dvd's). Het aantal titels op een cd is daarentegen niet van belang. Dit wordt als één drager gezien.

- Met het begrip master wordt bedoeld: een technisch product waarvan het doel is deze aan te wenden voor de productie van optische schijven zoals cd's en dvd's. Een gekopieerde film op dvd die in Nederland nog niet in de bioscoop draait, is dus géén master.

- Onder digitale datadragers vallen:

- businesssoftwar

- overige software voor privé gebruik

- entertainmentsoftware (games)
De Douane controleert niet de inhoud van draagbare datadragers (bijvoorbeeld memory sticks, mp3-spelers of harde schijven).

- Voor personeelsleden van vervoermiddelen (bemanningsleden) die in het internationale verkeer met derde landen worden ingezet, geldt bij het brengen in het vrije verkeer (anders dan voor alcoholhoudende dranken en tabaksproducten) geen andere beperking van hoeveelheden dan voor passagiers (artikel 49, lid 1, Verordening (EEG) nr. 918/83 en artikel 82, lid 1 Douaneregeling).
9.3.2. Procedure bij reizigers

Wanneer u bij de controle van het reizigersverkeer vermoedelijk inbreukmakende goederen aantreft, gaat u als volgt te werk:


bron: http://www.douane.nl/bibliotheek/handboeken/vgem/hvgem_30-05-00-09.html#P1246_125531

geert1976
25 augustus 2009, 22:51
part3

Procedure bij reizigers

1. Bij het aantreffen van vermoedelijk inbreukmakende goederen tijdens controle van het reizigersverkeer, pas altijd Tabel 1 en Tabel 2 toe en niet de Verordening (EEG) nr. 1383/2003.

2. Is Tabel 1 van toepassing, stel dan vast onder welke goederenrubriek uit Tabel 1 de goederen vallen.

3. Is de aangetroffen hoeveelheid vermoedelijk inbreukmakende goederen lager of gelijk aan die genoemd in de betreffende goederencategorie van Tabel 1, dan wordt niet opgetreden. De goederen mogen hun weg vervolgen na het voldoen van eventueel verschuldigde rechten.

Voorbeeld
U treft een zending aan met de volgende vermoedelijk inbreukmakende goederen: 3 horloges, 300 ml parfum, 3 beelddragers met elk 1 film en 1 paar schoenen , 1 T-shirt, 1 paar sokken. In dit geval treedt u alléén op voor de parfum. De andere goederen mogen - na het voldoen van de eventueel verschuldigde rechten hun weg vervolgen.

4. Als de toegestane hoeveelheid inbreukmakende goederen voor eigen gebruik is overschreden, worden alle inbreukmakende goederen van de desbetreffende categorie in beslag genomen. Het is dus niet zo dat van de totale hoeveelheid inbreukmakende goederen die in beslag worden genomen, de gestelde hoeveelheid voor eigen gebruik behouden mag worden. Alle goederen uit de categorie worden in beslag genomen.

Voorbeeld
U treft een zending aan met de volgende vermoedelijk inbreukmakende goederen: 3 horloges, 150 ml parfum, 2 audiocd's en 1 T-shirt, 1 nagemaakte spelcomputer, 1 spijkerbroek en 1 zonnebril. In dit geval treedt u alléén op voor de `overige goederen' te weten het T-shirt, de spelcomputer, de spijkerbroek en de zonnebril. De andere goederen mogen - na het voldoen van de eventueel verschuldigde rechten - hun weg vervolgen.

5. Bij overschrijding van de normaantallen van Tabel 1 wordt Tabel 2 toegepast. Het aanbieden van schikkingen in het kader van de strafrechtelijke afdoening kan als de douaneregio afspraken heeft gemaakt met het OM.

6. Als geen afspraken zijn gemaakt met het OM en de hoeveelheid goederen in Tabel 2 is van toepassing, wordt strafrechtelijk opgetreden. De goederen worden in beslag genomen en een proces-verbaal opgemaakt. Dit proces verbaal wordt op de gebruikelijke wijze opgemaakt en naar het OM gezonden.

bron:http://www.douane.nl/bibliotheek/handboeken/vgem/hvgem_30-05-00-09.html#P1246_125531

mesaman
25 augustus 2009, 22:57
ik denk dat voor je een neppert koopt een keer zou moeten/willen spelen op een echte.....en dan op een neppert...en ik denk dat je hem dan niet meer wil.maar dat vind je zelf wel uit.
-bram+ het verneukeratieve van het model die ik in handen had was het verhaal van een namaak lopro-edge dus niet met de trs trem en gekke hoekjes in de trem cavety.er staat keurig netjes alles in de neckpocket,scalloped,elementen leken verdacht echt.dus ook de pole pieces.alleen de trem had een paar dingen die niet echt waren,geen shielded holes.trusdrod was anders.goh..ik zit hard te denken wat nog meer.maar die is echt goed na gemaakt.even googlen en je vind hem maar niet vaak te koop.en natuurlijk de opgeleukte met orginele onderdelen ook moeilijk te herkennen.
-offtopic.ben je dan niet meer een materialist?(niet in de gas vorm)

geert1976
25 augustus 2009, 23:05
part4

9.7. Bepalen douanewaarde van inbreukmakende goederen

Er zijn situaties dat u de douanewaarde van vermoedelijk inbreukmakende goederen moet vaststellen. Dit is het geval als een reiziger met 3 of minder vermoedelijk inbreukmakende goederen de Gemeenschap binnenkomt.

De douanewaarde van deze inbreukmakende goederen is niet de prijs van de originele (niet nagemaakte) goederen. De douanewaarde wordt vastgesteld aan de hand van identieke of soortgelijke inbreukmakende goederen waarbij deze waarde als uitgangspunt genomen wordt.

De prijzen van namaakgoederen zijn op verschillende manieren te achterhalen waarbij het internet (bijvoorbeeld marktplaats.nl) als hulpmiddel kan dienen voor de vaststelling.

bron: http://www.douane.nl/bibliotheek/handboeken/vgem/hvgem_30-05-00-09.html#P1246_125531

Chocola
25 augustus 2009, 23:21
Geert,

waar staat nu precies dan dat het niet mag?

geert1976
25 augustus 2009, 23:32
Geert,

waar staat nu precies dan dat het niet mag?

Als je alles doorleest kan het zijn dat bij een bepaalde hoeveelheid nepproducten van een bepaalde catagorie je geen strafrechtelijke vervolging krijgt, er is ook een tabelletje diversen, maar dat is ruim bemeten en gitaren hoeven daar niet in te vallen, wel staan er voorbeelden in hoe douane ambtenaren moet handelen en dingen in beslag moeten nemen.

in deel 4 zie je bijvoorbeel onomstotelijk staan dat, ook al wordt je niet strafrechtelijk vervolgd je wel invoerheffingen moet betalen, dus ook voor nepgitaren en de waarde door middel van diverse bronnen b.v MP.NL vastgesteld, op basis van de waarde van het nepartikel, niet het echte artikel.

Voorts, als je mijn vorige posten leest, kun je wel zien dat indien invoer van nepmerkartikelen, welke de marktwerking van de echte artikelen kunnen schaden deze wel in beslag kunnen worden genomen, alleen geven ze geen lijst weer welke artikelen hieronder vallen, dus het kan heel goed zijn dat gitaren hier wel onder vallen, bijvoorbeeld omdat merken, althans importeurs of detaillisten hebben aangegeven hiervan schade lijden, het zou dus heel goed kunnen zijn dat de voornoemde partijen, zoals Gibson, Fender ne Ibanez, of direct aanverwante partijen zoals importeurs etc. voornoemd, beklag hebben gedaan bij Justitie.

Het zou goed zijn dat gitaren hier niet onder vallen, maar mijn posten laten wel zien dat je niet zomaar met 3 musoland kopien, in welke hoedanigheid en merkhoedanigheid, fluitend langs de doueane loopt.

het leest niet echt makkelijk weg, maar geloof me, staatsinrichting is nog veel saaier

benwave
25 augustus 2009, 23:37
Part 4 is een goeie Geert.. Die kende ik nog niet...bedankt voor de tip

macwilliams
26 augustus 2009, 00:10
M.a.w het is dus zoals ik al gezegd heb op voorhand door ons niet vast te stellen of neppe gitaren onder de een dan wel bij de andere regeling vallen.
Maar het is nog steeds aannemelijk dat de gitaren in beslag zouden kunnen genomen worden. Bij vermeend recidive bijvoorbeeld.


En dan nog het civielrecht!!!
Dan krijg je de juristen van Gibson over je heen. En die kunnen je het leven ook zuur maken.

geert1976
26 augustus 2009, 00:16
M.a.w het is dus zoals ik al gezegd heb op voorhand door ons niet vast te stellen of neppe gitaren onder de een dan wel bij de andere regeling vallen.
Maar het is nog steeds aannemelijk dat de gitaren in beslag zouden kunnen genomen worden. Bij vermeend recidive bijvoorbeeld.


En dan nog het civielrecht!!!
Dan krijg je de juristen van Gibson over je heen. En die kunnen je het leven ook zuur maken.

denk niet alleen Gibson, maar de rest ook wel denk ik er duiken immers ook veel muso Ibanezen en Fenders en ook Epiphones op, zal mij niet verbazen, mede door teruglopende verkopen dat de heksenjacht vroeg of laat weer begint.

Vergeet niet dat de gitaarmarkt een beperkte markt is, dwz het is geen algemeen gebruiksartikel zoals een spijkerbroek of parfum.

Een aantal slechte musoland exemplaren kan de goede naam en geloofwaardigheid van een merk al snel in discrediet brengen en die zullen daar alle wapens tegen in de strijd gooien

HaroldA
26 augustus 2009, 00:19
En dan nog het civielrecht!!!


Jep!

Dit zijn volgens mij een paar passages uit het Burgerlijk Wetboek ( http://wetboek.net/BW6/194a.html) die de advertenties in ieder geval overtreden. (volgens mij?)


d. er niet toe leidt dat op de markt de adverteerder wordt verward met concurrent, of merken, handelsnamen, andere onderscheidende kenmerken, goederen of diensten van adverteerder met die van concurrent;

...

h. niet goederen of diensten voorstelt als een imitatie of namaak van goederen of diensten met beschermd merk of beschermde handelsnaam.

macwilliams
26 augustus 2009, 00:24
Oftewel
copyright, trade mark.

En!
Onwetendheid wordt door de rechter als niet relevant gezien.

macwilliams
26 augustus 2009, 00:29
denk niet alleen Gibson, maar de rest ook wel denk ik er duiken immers ook veel muso Ibanezen en Fenders en ook Epiphones op, zal mij niet verbazen, mede door teruglopende verkopen dat de heksenjacht vroeg of laat weer begint.

Vergeet niet dat de gitaarmarkt een beperkte markt is, dwz het is geen algemeen gebruiksartikel zoals een spijkerbroek of parfum.

Een aantal slechte musoland exemplaren kan de goede naam en geloofwaardigheid van een merk al snel in discrediet brengen en die zullen daar alle wapens tegen in de strijd gooien

Maar natuurlijk! Dat ook en die ook. Ik noemde Gibson als voorbeeld.

geert1976
26 augustus 2009, 00:29
Oftewel
copyright, trade mark.

En!
Onwetendheid wordt door de rechter als niet relevant gezien.

klopt, als (in)kopende partij heb je namelijk ook een onderzoektplicht en indien je een zooitje neppers koop voor een extreem lage prijs, had je kunnen weten dat er eea niet in de haak kan zijn

frankpaul1
26 augustus 2009, 02:06
Je kom toch aardig in de buurt van een kleuter.
Je wilt zo graag gelijk hebben.. Maar je hebt het in dit geval niet Geert.

"Het meenemen en invoeren van nagemaakte artikelen is verboden. Maar u mag voor eigen gebruik toch een zeer kleine hoeveelheid nagemaakte artikelen zelf meenemen. In de tabel hieronder staat hoeveel u van welke soort nagemaakte goederen toch mee mag nemen (volgens de richtlijn van het Openbaar Ministerie). Als de Douane per goederensoort meer aantreft in uw bagage dan in de tabel hieronder, dan neemt de Douane alle goederen van die goederensoort in beslag. En u krijgt een boete."

En gitaren vallen onder overige.. Dus daar mag je er drie van meenemen.
En nou niet meer zo eigenwijs doen. En er is geen douane die daar iets aan kan veranderen.
Het is de wet Geert die geld voor ons allemaal

Man wat een klotereactie. Wat ben je voor kind? Ik ga toch weer twijfelen aan jouw eerlijke intenties met die Musoland crap. Je zit me iets te diep in de materie. Ik blijf van mening dat je de markt compleet om zeep helpt door dit soort rommel te importeren ofwel mee te nemen. Ik hoop dat je dit ook in zal zien.

benwave
26 augustus 2009, 03:04
Man wat een klotereactie. Wat ben je voor kind? Ik ga toch weer twijfelen aan jouw eerlijke intenties met die Musoland crap. Je zit me iets te diep in de materie. Ik blijf van mening dat je de markt compleet om zeep helpt door dit soort rommel te importeren ofwel mee te nemen. Ik hoop dat je dit ook in zal zien.


Frank niet zo paranoia doen.. Ik heb je al eens gezegd dat ik niets met die advertenties op marktplaats te maken heb.
En van Musoland had ik tot een week of vier geleden nog nooit van gehoord.

Ik geef je nu de keus om je post weg te halen, of ik maak er een probleem van bij de forum leiding.
Jij beschuldigd mij van dingen waar ik niets mee te maken heb, en daar is het forum niet voor bedoeld

HaroldA
26 augustus 2009, 09:06
Frank niet zo paranoia doen.. Ik heb je al eens gezegd dat ik niets met die advertenties op marktplaats te maken heb.
En van Musoland had ik tot een week of vier geleden nog nooit van gehoord.

Ik geef je nu de keus om je post weg te halen, of ik maak er een probleem van bij de forum leiding.
Jij beschuldigd mij van dingen waar ik niets mee te maken heb, en daar is het forum niet voor bedoeld

Hoe het ook zij... Het mag van mij niet dus wat de douane of de wet er over heeft te zeggen maakt dan toch niet meer uit... :soinnocent:

Bram+
26 augustus 2009, 09:07
-bram+ het verneukeratieve van het model die ik in handen had was het verhaal van een namaak lopro-edge dus niet met de trs trem en gekke hoekjes in de trem cavety.er staat keurig netjes alles in de neckpocket,scalloped,elementen leken verdacht echt.dus ook de pole pieces.alleen de trem had een paar dingen die niet echt waren,geen shielded holes.trusdrod was anders.goh..ik zit hard te denken wat nog meer.maar die is echt goed na gemaakt.even googlen en je vind hem maar niet vaak te koop.en natuurlijk de opgeleukte met orginele onderdelen ook moeilijk te herkennen.

Nooit gezien, ook niet op Jemsite waar toch geregeld zulke dingen langskomen. Wel beangstigend natuurlijk als die Chinezen echt beter worden, maar misschien was er wel meer aan de hand met dat exemplaar. Het kan ook een gemodificeerde RG zijn of een JEM-kopie die iemand gekocht heeft en een beetje heeft 'geüpgraded' om het wat meer op een echte te laten lijken voor z'n eigen plezier. Kopieën spotten blijft toch maatwerk :soinnocent:

macwilliams
26 augustus 2009, 09:25
Hoe het ook zij... Het mag van mij niet dus wat de douane of de wet er over heeft te zeggen maakt dan toch niet meer uit... :soinnocent:

En toch gebeurt het met regelmaat.

Dat ben een rip off Gibson bezit en deze bewust gekocht heeft maakt hem niet per definitie een misdadiger. Hij beweert ook niet dat hij een Gibson heeft, hij beweert er een goede gitaar er aan te hebben. Dat is echter enkel en alleen Aan hem en voor hem om te beoordelen.

Onze wet maakt hem pas misdadig wanneer hij er mee adverteerd alsof het hier een origineel betrefd. En daarop mag van mij een hoge straf staan en publieke schande!

Tot zover is ben dus gevrijward van vervolging door de SD van de Gibson Gestapo.

Aldus de grote storthoop heeft gesproken.

:D

zoon van Piet
26 augustus 2009, 10:48
Nep Jems (En dan met name de JEM7V WH):

KNIP!!
1993-2003: Ebony Fingerboard; 2004-Heden: Rosewood Fingerboard
1993-2004: 1-Piece Maple neck; 2005-Heden: 5-Piece Maple/Walnut neck
1993-2002: Lo Pro Edge; 2003-2009: Edge Pro
(de jaren zijn modeljaren, een afwijking van twee maanden o.i.d. kan voorkomen).

Eh.. ik weet weinig van Jems en betwist niks. Maar in 1993 stond ik in een hotelkamer in A'dam, en zag Vai zijn handtekening zetten op een (door de importeur te verloten) Jem met maple fingerboard...ik meen met van die groengele piramide-inleg?
Volgens mij was het een gele gitaar...

Bram+
26 augustus 2009, 10:59
Eh.. ik weet weinig van Jems en betwist niks. Maar in 1993 stond ik in een hotelkamer in A'dam, en zag Vai zijn handtekening zetten op een (door de importeur te verloten) Jem met maple fingerboard...ik meen met van die groengele piramide-inleg?
Volgens mij was het een gele gitaar...

Ik had het inderdaad alleen over de JEM7V WH, het hoerige witte geval waar Vai helaas sinds 1993 nog geen afscheid van heeft kunnen nemen:
http://images2.wikia.nocookie.net/ibanez/images/thumb/a/a6/JEM7V_WH.gif/600px-JEM7V_WH.gif

Er zijn nog circa 25 andere varianten van de JEM, met of zonder maple fingerboard, groen, geel, blauw, roze, kauwgumbal, bloemetjesgordijn, etc. Wat je zag is waarschijnlijk een JEM777 DY:
http://images3.wikia.nocookie.net/ibanez/images/thumb/f/fb/JEM777_DY.jpg/600px-JEM777_DY.jpg
die trouwens in 1993 ook nog in productie was.

zoon van Piet
26 augustus 2009, 11:09
Yakkiebah!

Dat is m!!

Kaboemba
26 augustus 2009, 11:14
nou weet je wat je hebt gelijk voor mijn part, veel plezier ermee, maar je zit nu weer op het mannetje te spelen, joh doe toch eens normaal man, kinderachtig ventje

Sorry Geert, maar jij valt hem net zo hard aan en bovendien heeft hij nog is gelijk ook.
Het staat gewoon op de douane site, dus het lijkt mij niet dat jij daar wat anders van kan maken.

Kaboemba
26 augustus 2009, 11:21
denk niet alleen Gibson, maar de rest ook wel denk ik er duiken immers ook veel muso Ibanezen en Fenders en ook Epiphones op, zal mij niet verbazen, mede door teruglopende verkopen dat de heksenjacht vroeg of laat weer begint.

Vergeet niet dat de gitaarmarkt een beperkte markt is, dwz het is geen algemeen gebruiksartikel zoals een spijkerbroek of parfum.

Een aantal slechte musoland exemplaren kan de goede naam en geloofwaardigheid van een merk al snel in discrediet brengen en die zullen daar alle wapens tegen in de strijd gooien

Precies en juist om die reden heb je veel kans dat er niets aan gedaan wordt, hoe groot denk jij dat het aantal douanemedewerkers is die kennis heeft van (nep) gitaren ?
Geloof mij het zal ze om de grote/populaire artikelen gaan en ik heb niet de illusie dat gitaren daar onder vallen.
Als er dan ook nog is geen logo op een gitaar zit wordt het helemaal lastig.

Chocola
26 augustus 2009, 11:39
Precies en juist om die reden heb je veel kans dat er niets aan gedaan wordt, hoe groot denk jij dat het aantal douanemedewerkers is die kennis heeft van (nep) gitaren ?
Geloof mij het zal ze om de grote/populaire artikelen gaan en ik heb niet de illusie dat gitaren daar onder vallen.
Als er dan ook nog is geen logo op een gitaar zit wordt het helemaal lastig.

Hoe groot denk je dat de kans UBERHAUPT is dat je wordt gecontroleerd bij de duane. In China wordt je gecontroleerd, waar ze niets doen aan illegale gitaren, en in Nederland is er een kans van 0.5% dat ze je bagage van dichtbij gaan bekijken...

Bram+
26 augustus 2009, 11:42
Alhoewel je natuurlijk wel opvalt als je drie 'grote' dozen op je karretje laadt terwijl je van een vlucht uit China komt (en daar letten ze zeker op). Dan wordt de kans relatief groter dat ze je er tussenuit pikken.

benwave
26 augustus 2009, 11:50
Precies en juist om die reden heb je veel kans dat er niets aan gedaan wordt, hoe groot denk jij dat het aantal douanemedewerkers is die kennis heeft van (nep) gitaren ?
Geloof mij het zal ze om de grote/populaire artikelen gaan en ik heb niet de illusie dat gitaren daar onder vallen.
Als er dan ook nog is geen logo op een gitaar zit wordt het helemaal lastig.

Daarbij is het ook nog eens dat die douane jongens ook wel hun prioriteiten hebben.
Er worden jaarlijks miljoenen en miljoenen illegale medicijnen Nederland binnen gebracht,
wat min of meer de volksgezondheid in gevaar kan brengen.
Lijkt mij iets belangrijker om dat soort dingen te onderscheppen, dan een paar gitaartjes

frankpaul1
26 augustus 2009, 11:54
Frank niet zo paranoia doen.. Ik heb je al eens gezegd dat ik niets met die advertenties op marktplaats te maken heb.
En van Musoland had ik tot een week of vier geleden nog nooit van gehoord.

Ik geef je nu de keus om je post weg te halen, of ik maak er een probleem van bij de forum leiding.
Jij beschuldigd mij van dingen waar ik niets mee te maken heb, en daar is het forum niet voor bedoeld

Ik verkondig gewoon mijn mening hoor, niks om angstig van te worden. Ik zeg alleen dat ik twijfel, voor de rest niks. Kan ook komen door het feit dat jij die rommel blijft verdedigen, terwijl je zelf ook wel weet dat het gewoon een groot probleem is. Kijk maar eens op eBay, daar gaan geregeld kopieen weg voor erg hoge prijzen. En doordat jij ze koopt en aanprijst hou je deze industrie mede in stand.

geert1976
26 augustus 2009, 11:58
Sorry Geert, maar jij valt hem net zo hard aan en bovendien heeft hij nog is gelijk ook.
Het staat gewoon op de douane site, dus het lijkt mij niet dat jij daar wat anders van kan maken.

check mij verdere postst die ik daarna geplaatst heb, dan zie je dat niet zo eenvoudig ligt, helemaal gelijk heeft Ben niet, invoerrechten moet je zowieso betalen en dit geld alleen als je het inbrengt als reiziger, voer je het in als bv pakket middels transport loop je keihard tegen de lamp.

lees de postst maar eens of klik op de door mij geplaatste link

geert1976
26 augustus 2009, 12:02
Precies en juist om die reden heb je veel kans dat er niets aan gedaan wordt, hoe groot denk jij dat het aantal douanemedewerkers is die kennis heeft van (nep) gitaren ?
Geloof mij het zal ze om de grote/populaire artikelen gaan en ik heb niet de illusie dat gitaren daar onder vallen.
Als er dan ook nog is geen logo op een gitaar zit wordt het helemaal lastig.

als de detaillisen en fabrikanten schade lijden doen ze daar wel het eea aan hoor, lees mijn posten maar door of check de link, ze maken er degelijk wel jacht op als ze aantonen dat kopien economische schade etc opleveren

is ook gebeurd met nep Tom-Toms, daar zijn ze ook flink jacht op gaan maken toen Tom-Tom zich over de niet goed werkende neppers beklaagde

als je de link aanklikt en goed leest, hoeft er niet eens een juist logo of helemaal geen logo op te zitten indien een kopie een te grote gelijkenis vertoond met het origineel heeft en hierdoor schade toebrengt aan de vervaardiger van het origineel kan dit al reden zijn de bewraakte kopie te verbieden

mesaman
26 augustus 2009, 16:57
er zijn inmiddels post die ik systematisch niet lees.wat een gezeur.
ik ben benieuwd wat de topic starter nu gaat doen!

prs
26 augustus 2009, 22:34
Ik wil er eerst eentje proberen en dan kijken of het iets is. Ik heb er voorlopig geen haast mee:)
Het topic is wel flink gaan leven trouwens...

Chocola
26 augustus 2009, 22:38
Ik wil er eerst eentje proberen en dan kijken of het iets is. Ik heb er voorlopig geen haast mee:)
Het topic is wel flink gaan leven trouwens...

Ja, als je wil dat mensen je topic lezen hoef je alleen maar "Chinees", "copy", "replica", "musoland" of "namaak" neer te zetten in je titel :). Krijg je geheid 2000 views XD

Nielsje
26 augustus 2009, 22:41
er zijn inmiddels post die ik systematisch niet lees.wat een gezeur.
ik ben benieuwd wat de topic starter nu gaat doen!

Je zit hier nog maar een paar maanden! Als je het lang wil uithouden hier, moet je toch wel een stootje kunnen hebben hoor, je moet goed tussen de bullshit door kunnen lezen :D

Sterkte! :cheerup:

mesaman
27 augustus 2009, 09:02
je hebt gelijk....eingelijk zit ik hier al jaaaren...en ben het eingelijk gewend maar ik roep graag wat.en deed dat weer...vandaar mn reactie mn excusses...

Kaboemba
27 augustus 2009, 09:55
check mij verdere postst die ik daarna geplaatst heb, dan zie je dat niet zo eenvoudig ligt, helemaal gelijk heeft Ben niet, invoerrechten moet je zowieso betalen en dit geld alleen als je het inbrengt als reiziger, voer je het in als bv pakket middels transport loop je keihard tegen de lamp.

lees de postst maar eens of klik op de door mij geplaatste link

Die heb ik later ook gelezen, laten we het erop houden dat het zeer mogelijk niet mag maar dat de kans redelijk groot is dat je er bij de douane mee wegkomt.
Mocht dat niet zo zijn dan is de douane beter bezig dan ik aannam.
Overigens vind ik dat die zooi helemaal niet binnen hoort te komen, maar is uiteindelijk diegen die hem vals aanbiedt de echte klootzak.

guitarkid
28 augustus 2009, 09:21
Tja,

In principe heeft Harold wel gelijk, ik ben ook geen voorstander van het verkopen/kopen van neppers.
Strafrechtelijk loop je ook risico, het is inderdaad zo dat nepartikelen onder geen beding mogen worden verkocht, maar ook niet worden gekocht.

Maar het probleem is dat veel mensen niet weten dat het een nepper is, zeker als ze op Marktplaats worden aangeboden en er geen concrete vraagprijs bij staat.... De meeste mensen weten (nou ja...?) wel dat een Les Paul geen 300 euro of zo kost, maar als je kunt bieden op een gitaar waarvan jij denkt dat hij echt is...


Er worden teveel mensen beduveld met dit soort gitaren en je maakt inbreuk op de auteurs, octrooi en merkrechten.
Door het kopen van deze prullaria werk je de handel van deze foute producten in de hand.

Vrijwel helemaal mee eens: het grote "Twijfelachtig...." - topic bewijst dat er heel veel in gehandeld wordt en dat er ongetwijfeld al veel mensen zijn die met een veel te dure nepper rondlopen. En zo lang ze dat (nog) niet weten is dat misschien niet zo erg, maar je gaat wel balen als je weet dat je ernstig genaaid bent....
Wat betreft je opmerking over auteurs, merkrechten e.d: dat is natuurlijk ook waar, maar daar zit ik persoonlijk moreel minder mee. En ik denk het gros van de mensheid, die ook de meeste muziek tegenwoordig illegaal download...! ;)

Gr. C.

Les Paul R8
28 augustus 2009, 09:32
Of het nou mag of niet. Maar als je het verschil tussen een echte Gibson Les Paul en een chinese waaibomenhouden kopie niet voelt, ziet en hoort, dan ben je die Gibson ook niet waard.....

Zit er wel eens over te denken om een paar van die kopietjes te bestellen voor aan de muur. Ze zien er best behoorlijk goed uit.

mrweird
28 augustus 2009, 09:43
Zit er wel eens over te denken om een paar van die kopietjes te bestellen voor aan de muur. Ze zien er best behoorlijk goed uit.

Me too.. Maar dan als souveniertje van een vakantie in die regio of zo.. De gok van bestellen over het internet en dan afwachten of 't redelijk of ongelofelijk potje knudde is heb ik geen zin in ..

guitarkid
28 augustus 2009, 09:44
Of het nou mag of niet. Maar als je het verschil tussen een echte Gibson Les Paul en een chinese waaibomenhouden kopie niet voelt, ziet en hoort, dan ben je die Gibson ook niet waard.....


Fout. Iedereen is een Gibson of wat voor andere gitaar dan ook waard... Dom om te denken dat als iemand minder goed kan spelen, hij of zij dan ook op een goedkope gitaar zou moeten spelen. Die gedachte is meestal een gevolg van jalouzie. En zo iemand hoeft dan dus ook niet verneukt te worden, alleen omdat hij/zij er minder/geen verstand van heeft. Kortzichtige gedachte, met elke denkbare vorm van respect gezegd, hoor...! ;)
Bij mij op school zat vroeger P. Die had een Gibson SG met Bigsby, waarschijnlijk uit de 60-er jaren. Mooi...!!! Maar hij kon amper spelen. Wij gunden hem die gitaar wel, ook al droomde ik zelf van dat ding. Ik had toen een (best mooie) Ibanez LP Goldtop (pre-lawsuit, maar dat woord bestond toen nog niet...) We zeiden altijd tegen elkaar dat we blij waren dat hij zo'n goede gitaar had, want stel je voor dat P. ook nog eens op een kloten-gitaar zou spelen... Au !!!! :)
Een gitaar is er voor de gitarist, niet andersom...!!!

Gr. C

Les Paul R8
28 augustus 2009, 09:55
Dat is niet wat ik bedoel, guitarkid. Overigens is er van jaloezie bij mij geen sprake (heb oa 6 Gibsons waarvan 4 uit de Custom Shop).

Als iemand slecht speelt, maar een Gibson op waarde weet te schatten, daar heb ik geen moeite mee. Maar als je een Gibson koopt voor de stikker op de headstock en het verschil tussen een Chinese kopie en een echte niet ziet, voelt en hoort. Dan kan iemand nog zo goed spelen, maar laat hem dan maar met een kopie eindigen. Het verschil tussen een echte en een kopie is behoorlijk groot....

fred dons
28 augustus 2009, 10:53
precies, ik heb wel eens discussies over replicas (en dan de betere gibson 59 replicas die net zoveel kosten als bijvoorbeeld een gibby customshop) en dan wordt vaak verweten dat een argeloze verzamelaar misschien een paar ton zou kunnen betalen voor wat uiteindelijk een kopie blijkt te zijn.
Mij standaard antwoord daarop is dat als je niet kunt zien of een gitaar origineel/vintage etc is dan moet je misschien niet een dergelijke gitaar willen kopen ?
Met iedere gitaar die je koopt moet jij voor jezelf uitmaken of je het geld wat die gitaar kost er voor over hebt (nog los van een eventuele verzamelaarswaarde). Indien je puur voor verzamelaarswaarde gaat zorg dan dat je er genoeg verstand van hebt (of neem iemand mee die dat heeft).
Wat R8 al zegt, als je het verschil niet merkt neem dan de goedkoopste ;)

guitarkid
28 augustus 2009, 11:03
Dat is niet wat ik bedoel, guitarkid. Overigens is er van jaloezie bij mij geen sprake (heb oa 6 Gibsons waarvan 4 uit de Custom Shop).

Excuus, ik had niet de intentie om jou hiervan te beschuldigen. Het is een algemene opmerking.


Als iemand slecht speelt, maar een Gibson op waarde weet te schatten, daar heb ik geen moeite mee.

Maar dat is dus ook precies wat ik bedoel: ik ga er van uit dat iemand de gitaar op waarde weet te schatten. En laten we wel zijn: het bezitten van een "echte Gibson" is gewoon leuk, ook al haal je niet het volledige rendement uit zo'n gitaar...


Maar als je een Gibson koopt voor de stikker op de headstock en het verschil tussen een Chinese kopie en een echte niet ziet, voelt en hoort. Dan kan iemand nog zo goed spelen, maar laat hem dan maar met een kopie eindigen. Het verschil tussen een echte en een kopie is behoorlijk groot....

Weet ik niet, zie boven.... Het gaat ook om het idee een echte Gibson te bezitten. Afd. jongens/meisjesdroom...
En dan hoeft dat niets met status of zo te maken te hebben. Er zijn ook mensen die willen een speciale auto, maar zullen nooit eruit halen wat er in zit. Nou en..., ze rijden in hun droomauto! I.p.v een Daihatsu, Opel of weet ik wat...


precies, ik heb wel eens discussies over replicas (en dan de betere gibson 59 replicas die net zoveel kosten als bijvoorbeeld een gibby customshop) en dan wordt vaak verweten dat een argeloze verzamelaar misschien een paar ton zou kunnen betalen voor wat uiteindelijk een kopie blijkt te zijn.
Mij standaard antwoord daarop is dat als je niet kunt zien of een gitaar origineel/vintage etc is dan moet je misschien niet een dergelijke gitaar willen kopen ?

Maar dat is wel gelijk het andere uiterste.....


Wat R8 al zegt, als je het verschil niet merkt neem dan de goedkoopste ;)

Klopt, maar dat geldt natuurlijk niet alleen voor kopieën, maar in het algemeen.
Wat ik bedoelde te zeggen is, dat iedereen de gitaar moet kopen die hij/zij wil, ongeacht hoe goed iemand kan spelen.
Maar dan inderdaad wel even het "status-verhaal" weglaten.... Zal overigens niet meevallen, want we blijven mensen...

Gr. C.

geert1976
28 augustus 2009, 11:21
oei ik begon hem al te knijpen jongens, ik ben zeker geen geweldige gitarist, maar heb wel 4 Gibsons:soinnocent: (en ook nog wat Jappanse gitaren):soinnocent:

Les Paul R8
28 augustus 2009, 11:26
Excuus, ik had niet de intentie om jou hiervan te beschuldigen. Het is een algemene opmerking.

Excuses waren niet nodig hoor. Ik voelde me niet aangevallen of zo. Wilde het alleen even verduidelijken....:ok:


Maar dat is dus ook precies wat ik bedoel: ik ga er van uit dat iemand de gitaar op waarde weet te schatten. En laten we wel zijn: het bezitten van een "echte Gibson" is gewoon leuk, ook al haal je niet het volledige rendement uit zo'n gitaar...

Leuke discussie hier....wanneer haal je het volledige rendement uit je gitaar? Ik ben echt geen supergoeie gitarist, maar heb gear staan waar verschillende pro's bij zullen staan te kwijlen. Maar elke keer dat ik er op speel, geniet ik er enorm van. Dat is ook waar ik ze voor gekocht heb.

geert1976
28 augustus 2009, 11:29
Excuses waren niet nodig hoor. Ik voelde me niet aangevallen of zo. Wilde het alleen even verduidelijken....:ok:



Leuke discussie hier....wanneer haal je het volledige rendement uit je gitaar? Ik ben echt geen supergoeie gitarist, maar heb gear staan waar verschillende pro's bij zullen staan te kwijlen. Maar elke keer dat ik er op speel, geniet ik er enorm van. Dat is ook waar ik ze voor gekocht heb.

precies het plezier er in hebben, dat is het belangrijkste

Kaboemba
28 augustus 2009, 11:59
oei ik begon hem al te knijpen jongens, ik ben zeker geen geweldige gitarist, maar heb wel 4 Gibsons:soinnocent: (en ook nog wat Jappanse gitaren):soinnocent:

Dat hoop je maar :seriousf:

guitarkid
28 augustus 2009, 12:15
Maar elke keer dat ik er op speel, geniet ik er enorm van. Dat is ook waar ik ze voor gekocht heb.

En daarom kopen sommige mensen een dure gitaar, hoewel ze het met een goedkopere ook af zouden kunnen... Mooie afsluiter, lijkt me.;)


oei ik begon hem al te knijpen jongens, ik ben zeker geen geweldige gitarist, maar heb wel 4 Gibsons:soinnocent: (en ook nog wat Jappanse gitaren):soinnocent:

Inleveren....!!!!!! :)

Gr. C.

geert1976
28 augustus 2009, 12:33
En daarom kopen sommige mensen een dure gitaar, hoewel ze het met een goedkopere ook af zouden kunnen... Mooie afsluiter, lijkt me.;)



Inleveren....!!!!!! :)

Gr. C.

ech nie:seriousf::seriousf::seriousf:

mesaman
28 augustus 2009, 12:42
ik heb een dure echte gitaarIGEEN FAKE) en irriteer me enorm....ze kan meer dan ik.tis een 7 snaar en speelt fantastisch maar ik kan er niet mee overweg.maar het is wel een droom gitaar van mij (en vast van vele anderen) en heb die eindelijk.dus dat ook weer gehad en droom weer lekker verder....dat doen gitaristen toch steeds?en ik heb er enorm veel plezier aan.

guitarkid
28 augustus 2009, 13:00
ik heb een dure echte gitaarIGEEN FAKE) en irriteer me enorm....ze kan meer dan ik.tis een 7 snaar en speelt fantastisch maar ik kan er niet mee overweg.maar het is wel een droom gitaar van mij (en vast van vele anderen) en heb die eindelijk.dus dat ook weer gehad en droom weer lekker verder....dat doen gitaristen toch steeds?en ik heb er enorm veel plezier aan.

Dank dat je dit met ons wilt delen....

Gr. C.

mesaman
28 augustus 2009, 15:36
graag gedaan..maar een nepperd is wel leuk om tijdens een optreden kapot te slaan natuurlijk...

Bram+
28 augustus 2009, 17:28
Nee, da's helemaal nep, sla dan ook gewoon een gitaar van twee ruggen kapot :D

mesaman
29 augustus 2009, 00:41
inderdaad je hebt gelijk ...tijdens een door de weekse zaterdag op een schoolfeest of bruiloft/gitaarles een jem dna of pmc/1952 lp echt goed totaal woest aan barrels rammen,tot de tremmelo en de tuners doormidden en dat de splinters kapot zijn en doorgaan tot de politie je dwingt te stoppen!

lodi
29 augustus 2009, 09:34
chinese nepperds kunnen er fantastisch uitzien, ze verdienen het om te worden opgehangen, hun producenten,uitvoerders en kopers ook trouwens.