PDA

View Full Version : Bestellen via internet: Tevreden of niet...



guitarkid
24 augustus 2009, 13:58
Hallo allen

N.a.v. de draad "Waar een gitaar kopen" en m.n. de reactie van Geert1976, waar ik zeker begrip voor heb (zie quote, alleen is de realiteit vaak wel iets anders), begon ik mij af te vragen wie er ontevreden waren met de gitaar die ze via internet (en dus onbespeeld) gekocht hadden. Dus geen discussie over de service, levertijd, prijs etc. van Thomann, Music Store, Musik Produktiv etc. Je kunt bij deze bedrijven je instrument binnen 30 dagen probleemloos weer terugsturen, dus een echt groot risico loop je niet.
Ik ben oprecht nieuwsgierig naar aantallen: we zeggen met zijn allen vaak dat je nooit een gitaar moet kopen zonder 'm bespeeld te hebben, maar ik lees toch regelmatig posts waarin dat wel is gebeurd. Hoe vaak is er daadwerkelijk een gitaar teruggestuurd omdat hij niet was wat er van verwacht werd. Dus niet omdat er iets kapot was of zo, maar gewoon; dit is niet de gitaar die ik zocht.... En ook geen verhalen over waarom je nooit een gitaar onbespeeld koopt: die reden weten we natuurlijk ook wel !!!!
Andersom mag ook: gitaar gewoon besteld en die blijkt voor het leven.... ;)
Misschien had je wel één getest in een ander winkel of van iemand anders of misschien gewoon op de gok laten komen.
Maar alsjeblieft niet steeds op elkaars post reageren. Alleen eigen ervaringen, ok?
Kunnen we dat...? Nou en of...!!! :)

Gr. C.



Er zijn diverse redenen waarom een Duitse groothandel/internet winkel goedkoper kan leveren dan een kleine of middelgrote ondernemer, maar dit moet en mag geen vrijbrief zijn om daar te proberen, maar niet te kopen "omdat die teveel vraagt", dat gaat er bij mij niet in.

En van de redenen dat vele onlinewinkels goedkoper kunnen leveren is omdat zij geen winkelruimte hebben die onderhouden/afgeschreven moet worden en waar testmodellen geplaatst worden en ook geen personeel voor hoeft aangenomen te worden.

Als je via internet koopt, zijn dit dingen waar je genoegen mee moet nemen. Dat je geen gitaar kunt uittesten, daar kies je voor en dan vind ik het reuze slap en lichtelijk aso dat je het testen maar doet bij een plaatselijke winkelier die de kosten en investeringen wel moet doen, neen het is van twee walletjes eten.

JeroenSchaaf
24 augustus 2009, 14:05
Ik koop nooit een gitaar zonder hem uitproberen!

Ik reageer straks even uitgebreider! Net bezoek!

Bram+
24 augustus 2009, 14:11
Geen electrische gitaar, maar wel een electro-akoestische, volledig blind zonder 'm ooit bespeeld te hebben in een winkel. Nu ging het niet om een belachelijk dure en ik had natuurlijk wel recensies gelezen, dus het risico viel m.i. mee.

Ook met dure gitaren zou ik de gok wel durven wagen, zeker als het verschil met lokaal kopen significant is (meer dan 100 euro verschil bij gitaren van meer dan 1000 euro zeg maar). Je zou juist denken dat die gitaren bij de meeste merken beter in orde zijn, dus dat de kans om een rot exemplaar te krijgen veel kleiner is.

snaarplukker
24 augustus 2009, 14:13
Ik had bij Feedback een Ibanez SA120 gekocht omdat ie bij Thomann duurder was. Ik kreeg er een mee nieuw uit de doos nadat ik op het demomodel het uitgeprobeerd had. Mijn Xaviere LP komt uit de USA (in China gebouwd) en heb het blind via internet gekocht. Hij bevalt wel. Ik kijk niet naar de afstelling want dat kan je zelf het best doen. Bij Thomann mijn versterker omdat ie daar weer 25% goedkoper was dan in NL. Beval me ook goed.

Hendriks
24 augustus 2009, 14:36
Geen probleem , ik calculeer gewoon een risico in, valt het tegen , vette pech ,niet zeuren Henk , je wou toch goedkoop.

interessander
24 augustus 2009, 14:48
Gaat het enkel om nieuwe gitaren? Ik heb namelijk wel eens een Ibanez JEM gekocht via ebay duitsland. Ik had wel eenzelfde model bespeeld van te voren en wegens de lage prijs toegeslagen, ik dacht eerlijk gezegd dat ik hem voor dat bedrag niet zou winnen! Bij aankomst bleek de gitaar in zeer goede staat met minimale beschadigingen en fretwear (zeker voor een gitaar van 20 jaar oud) en speelde deze erg goed!

JeanPaul du Vinnie
24 augustus 2009, 16:00
Ik koop nooit meer gitaren op het internet, niet via groothandels en niet via Ebay.

Mijn Dean V '79, een gitaar waar ik al een hele tijd van droomde, heb ik twee jaar geleden via Thomann gekocht. Alles in orde van hun kant, maar de gitaar speelde gewoon niet lekker wegens de veel te dikke nek (naar mijn smaak, natuurlijk). Ik heb die nog een jaartje gehouden omdat ik dacht dat ik er wel aan zou wennen, maar uiteindelijk heb ik 'm toch verkocht. Nu kan je natuurlijk zeggen dat als ik 'm eerst getest had, ik dat probleem niet had gehad, en dan heb je een punt. Het ding is dat je die gitaar hier in België niet makkelijk vindt en dat ik dus eigenlijk bijna verplicht was om blind te kopen, iets wat denk ik veel mensen wel doen omdat hun droomgitaar niet onmiddellijk beschikbaar is waar ze wonen.

Mijn tweedehandse Yamaha heb ik dan weer via Ebay gekocht van een Duitse tweedehandszaak. Zag er redelijk beaten up uit op de foto's, maar voor de rest ok. Krijg ik die hier thuis, blijkt de nek niet krom te staan zeker. Mijn luthier heeft hem nog relatief bespeelbaar kunnen maken door de halspen zo ver mogelijk aan te draaien en de kam te verhogen, maar ideaal zal het nooit meer worden. Gelukkig heb ik maar €200 of zoiets voor dat ding betaald, dus een ramp was het niet, maar ik heb mijn lesje wel geleerd.

Vanaf nu is het enkel nog marktplaats of kapaza, en op mijn gemakje gaan testen. :)

Sinner1980
24 augustus 2009, 16:31
Online bestellen...heerlijk, goedkoper en gewoon makkelijk.
Ik heb mijn beide Gibson's gewoon blind besteld:
-les paul standard
-explorer

Ook mn pas verkochtte avri 62 strat heb ik blind besteld.

De strat blijkt achteraf gewoon niet mijn ding, en dan met name qua sound dus die is weer weg, die 2 Gibsons daarentegen..die gaan echt niet weg...geweldige gitaren allebei. Maar ik ben dan ook geen zeikerd en niet zo kieskeurig, gewoon spelen en klinken...das wat een gitaar moet doen en dat doen deze allebei te gek en op hun eigen manier.

Mn volgende blinde bestelling weet ik nog niet maar het zou zomaar eens een esp eclipse kunnen worden (als ik hem volgende week niet uit New York mee neem)...of een carvin...ook leuk en die moet je wel blind bestellen;)

RolandT
24 augustus 2009, 16:41
Gitaren die ik nu nog bezit

Mijn nummer 1: Gretsch Tenny Rose via Piens Internet (ik wou een speciale kleur)

Nummer 2: Eastman flattop duitsland (via internet leren kennen)

Nummer 3: LP 2009 traditional Piens (nadat hij onder de Thomann prijs was gegaan;-)

4) LP studio bij Beatshop (hij had maar 1 studio hangen;-)
5) Fender hwy1 bij key music
6) Fender bass bij key music
7) London city in Nederland

Behalve bij Piens is de keuze in de Belgische winkels zo klein dat je zelden meer dan 2 exemplaren hebt van een model (laat staan in dezelfde kleur). Dus het zo geroemde vergelijken en het beste exemplaar kiezen is er vaak helemaal niet mogelijk.

Arvoitus
24 augustus 2009, 17:30
In europa. Als je via internet besteld, heb je altijd recht op een "afkoelperiode".
Binnen 7 dagen mag je het product terug sturen zonder voor het product te betalen.

Voordelen:
- 7 dagen lang testen (Musicstore/thomann geven hier volgensmij 30 dagen).
- Zelf even afstellen hoe je hem fijn vindt.
- Op je eigen pedaaltjes en versterker testen.
- 7 dagen lang testen!

Nadelen:
- Verzendkosten. (Maar je betaald ook de benzinekosten als je een gitaar gaat proberen in de winkel).

EGH
24 augustus 2009, 17:50
Hoe zit dat eigenlijk bij Thomann? Ik weet dat je daar op alles €8 verzendkosten betaald en dat je 30 dagen hebt om hem weer in te ruilen. Maar als je dat doet, betaal je dan nog een keer €8 (dus totaal €16)? Iemand die weet hoe dat zit?

guitarkid
24 augustus 2009, 17:54
Hoe zit dat eigenlijk bij Thomann? Ik weet dat je daar op alles €8 verzendkosten betaald en dat je 30 dagen hebt om hem weer in te ruilen. Maar als je dat doet, betaal je dan nog een keer €8 (dus totaal €16)? Iemand die weet hoe dat zit?

Ander topic of even zoeken a.u.b

Gr. C.

macwilliams
24 augustus 2009, 17:59
Ik heb op basis van eigen argumenten/overwegingen besloten geen gitaren of versterkers online aan te schaffen. Er blijft hoe dan ook de kans bestaan dat het niet goed gaat. Een lokale giraarboer gun ik dat geld wel. En ik kan lekker teruggaan om te zeuren. En helpen zullen ze me zolang ik binnen de grenzen van het redelijke blijf.

Maar zo heeft iedereen wel zijn eigen insteek.

bagheera
24 augustus 2009, 18:03
je moet er geluk mee hebben.
Ik heb eens een gitaar besteld bij de winkel ( dus ook blind eigenlijk ) die was geweldig goed zin zijn 300 Eur prijsklasse.

Mijn gibson was relatief blind, ik ben er wel voor naar duitsland gereden maar dat bleek gewoon de beste gibson les paul studio te zijn die ik al in men handen gehad heb.

Een versterker blind gekocht dat is voorlopig men repetitie bak.

Heb ik nog iets blind gekocht ???? Ik denk het niet .
Of toch wel men Suhr pick ups in men strat die heb ik gekocht op reputatie en die heeft geloond.
Nu heb ik ook 2 humbuckers die momenteel wel onderweg zullen zijn naar de winkel die heb ik dus ook blind gekocht.

Na een tijdje op dit forum weet je waar je het mee kunt riskeren en waarmee niet.

universe777
24 augustus 2009, 18:05
Ik heb ooit eens een gitaar bij Thomann besteld, en die kwam volledig kapot aan. Met dank aan de vervoerder. Is gewoon vervangen.
Daarna nog eens een bas en dat ging helemaal goed.
Negen van de tien keer vind ik de afstelling van een gitaar in een muziek winkel zowiezo niet fijn, en stel ik hem toch af naar mijn specs. Dus dat houd me niet tegen. Zeker met de return policy heb ik er geen problemen mee.

Verder heb ik eenmaal een dure Ibanez Universe uit Jamaica (postadres in NewYork) laten komen, en een BC Rich uit de US. Beide via ebay zonder problemen en de staat was exact zoals beschreven.
De BC Rich was een te gekke gitaar maar met een hele smalle toets... Ik kon er niet aan wennen. Heb ik verkocht voor hetzelfde bedrag als waar ik hem voor had gekocht. Een vooraf ingecalculeerd risico.

Grootste tegenvaller voor mij was een US select Jackson. Was een droom die uitkwam. Was er al sinds 1990 verliefd op. En eindelijk de knoop door en besteld. Zag er super uit, klonk ok, was echter slordig afgewerkt. (druipers in de clearcoat, uitstekende binding) En hij speelde niet echt lekker. Heb ik gelukkig kunnen inruilen op een hele toffe explorer.

kenx
24 augustus 2009, 18:10
Nog jong en onbezonnen: je ziet een goedkope gitaar staan, bij een groote winkel (musicstore), je kan niet spelen, en vader heeft geen zin om zo ver te rijden. 1 optie: via internet bestellen. Dus ik diezelfde dag nog een Fender Telecaster mim besteld... Wist nog niets over de kwaliteit, maar ja fender hé ;) Hét merk...

Nu enkele dagen later, kreeg ik hem thuis, en heb er in het begin zelden opgespeeld, straf eigenlijk hé, maar nu sinds een jaartje, gebruik ik hem zeer intensief, en enkel nog die eigenlijk, terwijl ik hier 3 elektrische heb staan... Ik heb zelden op een betere gespeeld in die prijsklasse (450, 500 euro) Om een lang verhaal kort te maken: Héél veel geluk gehad met online bestellen, maar zou het toch geen 2de keer meer doen... Liever eerst testen...

EGH
24 augustus 2009, 19:40
Ander topic of even zoeken a.u.b

Gr. C.

Zoeken leverde niks op, en op de site vond ik het niet erg duidelijk (al kan dat natuurlijk aan mij liggen). Er een appart topic voor openen vond ik ook weer wat overdreven, en het ging hier toch al over online bestelling en/of het retourneren ervan.

JeanPaul du Vinnie
24 augustus 2009, 20:00
Nog jong en onbezonnen: je ziet een goedkope gitaar staan, bij een groote winkel (musicstore), je kan niet spelen, en vader heeft geen zin om zo ver te rijden. 1 optie: via internet bestellen. Dus ik diezelfde dag nog een Fender Telecaster mim besteld... Wist nog niets over de kwaliteit, maar ja fender hé ;) Hét merk...

Nu enkele dagen later, kreeg ik hem thuis, en heb er in het begin zelden opgespeeld, straf eigenlijk hé, maar nu sinds een jaartje, gebruik ik hem zeer intensief, en enkel nog die eigenlijk, terwijl ik hier 3 elektrische heb staan... Ik heb zelden op een betere gespeeld in die prijsklasse (450, 500 euro) Om een lang verhaal kort te maken: Héél veel geluk gehad met online bestellen, maar zou het toch geen 2de keer meer doen... Liever eerst testen...
Mexicaantjes zijn dan ook geweldig. Er wordt hier graag afgegeven op die gitaren, maar ik heb er erg goeie ervaringen mee. Ik heb tien jaar geleden beginnen leren elektrische gitaar spelen op een MIM Stratje en die heeft ondertussen al een boel andere (duurdere) gitaren zien komen en gaan. 't Is in de praktijk nog altijd mijn hoofdgitaar.

Zoeken leverde niks op, en op de site vond ik het niet erg duidelijk (al kan dat natuurlijk aan mij liggen). Er een appart topic voor openen vond ik ook weer wat overdreven, en het ging hier toch al over online bestelling en/of het retourneren ervan.
Vind ik ook. Al dat gezeik over de zoekfunctie altijd. Als je er niet mee kan leven dat er vragen gesteld worden (zelfs als ze on topic zijn, zoals hier), bezoek je beter geen internetfora.

Il_Falco
24 augustus 2009, 20:15
ik ging een squier telecaster sig blind kopen. een vriend moest toevallig naar keulen, heb daar enkele gitaren getest en wat bleek: de hals van de telecaster beviel mij niet. Ben daar spontaan verliefd geworden op de epi goth explorer. Man, wat een geile nek!
Ik ben daar ook te weten gekomen dat ik eerst naar de nek kijk om te weten of een gitaar mij aanspreekt of niet. een te brede nek: VOLGENDE!

Maareuh, blind kopen van pedalen: ok, versterkers: kan er ook wel nog door. maar gitaren? hmm, ik zou nu toch passen. tenslotte, daar speel je het meeste op.

rufus
24 augustus 2009, 20:23
De nek van de gitaar moet je toch liggen, bij een internet bestelling kan je dit niet testen.
Je hebt natuurlijk wel die bedenktijd en al , maar dat is toch ook een hoop ellende dat terugsturen en al.
Uiteindelijk als je verliefd bent op het geluid en de looks van een gitaar maar er je toch iets tegen zit (de nek, afwerking ofzo) is het dan niet moeilijk om hem terug te sturen? Ik zou het toch lastig hebben om de beslissing te nemen.

zeppo
24 augustus 2009, 20:50
Ik heb een enkele keer een gitaar nieuw gekocht via internet, en nooit enig probleem ondervonden.

guitarkid
24 augustus 2009, 21:36
Al dat gezeik over de zoekfunctie altijd. Als je er niet mee kan leven dat er vragen gesteld worden (zelfs als ze on topic zijn, zoals hier), bezoek je beter geen internetfora.

Hallo JeanPaul.

Het zou leuk zijn als er eens één keer gekeken werd naar de post van de TS (ik in dit geval) en dat er dan ook alleen daarop werd gereageerd. Dan wordt het zoeken ook een stuk eenvoudiger..... ;) Ik had overigens (omdat ik het zelf even heb geprobeerd) binnen een halve minuut de info die EHG zocht....
Gelieve daarom mijn antwoord niet als gezeik te betitelen, maar gewoon eens alleen maar reageren op de openingsvraag. Dus die vraag van EHG was niet on-topic. Ik had expliciet in mijn openings-post gevraagd om... ach, lees dat dan ook eens voor dat je weer reageert !!!!!!
Niets persoonlijks EHG, maar ik zou zo graag eens een topic zien dat niet binnen een dag wordt "vervuild" door allerlei zijstraten. Maar we kunnen het niet laten. En ja, ik doe er ook wel eens aan mee, maar ik wilde mijn leven beteren...

Gr. C.

FruscianteFan
24 augustus 2009, 22:24
Het mooie van (geschreven) discussies is juist dat er ruimte is voor dingen die niet direct specifiek een reactie zijn op de kernvraag. Je krijgt best veel reacties die puur over de openingspost gaan - da's mooi. Je krijgt ook een paar reacties die daar niet specifiek over gaan. Is het zo moeilijk om die een keer te lezen en dan weer te vergeten, als het je niet interesseert? Die vervuilende zijstraten zijn een bron van informatie voor iemand.

Ontopic dan maar? Ik kan niet zeggen dat ik ervaring heb met het online bestellen van gitaren. Wel heb ik mijn versterker en enkele pedalen blind besteld. De versterker is het broertje van een versterker die ik wel had uitgeprobeerd. Bij de pedalen heb ik vooral heel goed ingelezen, en natuurlijk het internet afgespeurd naar demo's. Soms bevalt dat beter dan anders, maar er zijn geen echte miskopen geweest.

Ik zou een gitaar niet online kopen omdat ik het liefst in een paar maanden een paar keer de gitaar uitprobeer. Dan kun je de ervaring van het uitproberen combineren met het laten bezinken en goed overwegen. De 50 euro die ik online goedkoper uit zou zijn, wegen voor mij absoluut niet op tegen het binnen kunnen lopen van de winkel, een praatje kunnen maken, en me niet schuldig hoeven te voelen om iets uit te proberen. Vandaag weer: ik heb een paar keer met de Boss DD-7 en MXR Carbon Copy gespeeld, en ondanks dat ik online misschien een tientje goedkoper uit zou zijn (met moeite), heb ik de DD-7 in dezelfde winkel gekocht.

Exi
24 augustus 2009, 23:12
Ik heb bij Musicstore een Squier Classic Vibe strat besteld, omdat ze hem bij de muziekwinkel niet in het wit hadden en voorlopig ook niet zouden krijgen.
Het was achteraf een goede gok geweest, ik was 5 tientjes goedkoper uit (heel wat voor een gitaar van 300 -> 250 euro) en de afwerking en afstelling van de gitaar waren perfect.

Ik heb daar verder nog een Vox VT-30 blind besteld, zonder erop gespeeld te hebben, omdat hij nergens in de buurt te verkrijgen was. Volledig vertrouwd op reviews en dat ding klinkt geweldig.

Maar voor hetzelfde geld had ik het niet getroffen en had ik een slecht afgewerkte gitaar en een versterker die niet aan mijn verwachtingen deed gekocht.

Het blijft altijd een gok, maar als er niets anders opzit moet je die gok wel eens nemen.
En zoals al gezegd is, je kan het weer binnen 30 dagen terugsturen.

JeanPaul du Vinnie
25 augustus 2009, 02:45
Hallo JeanPaul.

Het zou leuk zijn als er eens één keer gekeken werd naar de post van de TS (ik in dit geval) en dat er dan ook alleen daarop werd gereageerd. Dan wordt het zoeken ook een stuk eenvoudiger..... ;) Ik had overigens (omdat ik het zelf even heb geprobeerd) binnen een halve minuut de info die EHG zocht....
Gelieve daarom mijn antwoord niet als gezeik te betitelen, maar gewoon eens alleen maar reageren op de openingsvraag. Dus die vraag van EHG was niet on-topic. Ik had expliciet in mijn openings-post gevraagd om... ach, lees dat dan ook eens voor dat je weer reageert !!!!!!
Niets persoonlijks EHG, maar ik zou zo graag eens een topic zien dat niet binnen een dag wordt "vervuild" door allerlei zijstraten. Maar we kunnen het niet laten. En ja, ik doe er ook wel eens aan mee, maar ik wilde mijn leven beteren...

Gr. C.
Ik kan mijn antwoord hierop niet beter formuleren dan FruscianteFan in zijn eerste alinea. Bedankt daarvoor. Ik heb gewoon de indruk dat veel mensen het hier als een soort van statussymbool zien om te kunnen roepen naar andere mensen dat ze off topic bezig zijn of de zoekfunctie moeten gebruiken, zo van "kijk mij eens andere mensen terecht wijzen". Niemand sterft echt van de twee posts die in dit geval extra bij jouw topic toegevoegd zouden worden. Uiteindelijk is een messageboard ook een vorm van communicatie als een andere. Stel je eens voor dat je in een gesprek iedereen zou afsnauwen die even een zin zegt die niet binnen jouw openingszin paste...

Maar goed, deze discussie is al vaak genoeg gevoerd en gaat veel verder dan jouw topic alleen. Bij deze houd ik het er ook bij. Ik wil je ook niet viseren, het was gewoon even de druppel die mijn emmer deed overlopen :)

Bram+
25 augustus 2009, 08:08
Inderdaad binnen een halve minuut gevonden op de thomann-site:

Do I have to bear the costs of the return myself?

If you make use of the 30-day money-back guarantee because you dislike the product, you have to bear the costs of returning the goods yourself (please shipping only in original packaging covered with paper or cardboard).

In case of complaints or returns which can be attributed to a problem or misunderstanding at Thomann we will cover the return postage during the first 30 days. In most cases it´s not possible to send the parcel at your end free of charge, but we´ll credit you for the shipping costs. Please note that we can´t cover the cost of express or courier service, only normal economy shipment.

We can not accept returns sent with cash on delivery.
bron (http://www.thomann.de/nl/faq_2_142.html)

Kenne we nu weer ontopic lullen.

Flipkoos
25 augustus 2009, 09:41
Koop bijna altijd via internet. (en niet alleen gitaren). Ik zorg dat ik een goede prijs betaal. Valt het tegen, dan staat-ie binnen een paar dagen gewoon weer op internet...

Goridian
25 augustus 2009, 09:59
Heb m'n Gibson V bij de Thomann besteld. De eerste had wat mankementen en die kon ik zonder problemen weer terug sturen. Twee weken later stond de nieuwe op de stoep en 't is een mooi gitaartje :D.

Ik denk alleen niet dat ik weer een gitaar blind zou kopen, puur omdat ik niet weer de kans wil lopen om een 'kapotte' gitaar binnen te krijgen, ook al waren de mankementen niet de fout van Thomann maar van Gibson zelf. Verder hebben ze hier in de buurt meestal wel leuke deals die het prijsverschil weer goed maken.

hessepes
25 augustus 2009, 10:16
Ik heb goede ervaringen met online bestellen, maar ik vond het wel spannend.
Allereerst maak je inderdaad veel geld over voor een product dat je niet zelf hebt gezien/gevoeld. Dus voor mijn gevoel was het wel enigzins een (dure) gok.

Echter, ik wilde heel graag een Rickenbacker 360, ging op onderzoek uit en kwam erachter dat deze in Nederland nauwelijks te vinden zijn en als ze al ergens te koop staan, dan zijn ze ook nog erg prijzig. Vervolgens richtte ik mijn vizier op de UK (pond stond laag in de kerstvakantie!) en belandde bij Peter Cook's Guitar World: daar stond een Rickenbacker 360 amber fireglow - precies de gitaar die ik wilde! PCGW heeft geen strakke website a la Thomann, maar zijn erg service gericht: goed email/telefoon contact (bij Thomann wordt vlg mij op emails niet gereageerd). Ze stuurden mij foto's van de gitaar zelf (dus niet een of andere stock foto) en vertelden mij ook dat ze binnenkort nieuwe Rics verwachten die allemaal 300 pond duurder zouden zijn. Anyway: ik had het gevoel van nu of nooit. Dus geld overgemaakt en gewacht. Al binnen een paar dagen en goed verpakt etc kwam mijn gitaar aan. Nog wel 1 dag gewacht met openen van de koffer (was zo koud in de winter) en yes...toen pas kon ik goed zien wat ik had gekocht. Nooit spijt van gehad, speel iedere dag met heel veel plezier op mijn gitaar.

FruscianteFan
25 augustus 2009, 10:31
Koop bijna altijd via internet. (en niet alleen gitaren). Ik zorg dat ik een goede prijs betaal. Valt het tegen, dan staat-ie binnen een paar dagen gewoon weer op internet...
Kost het dan niet veel moeite om geen verlies te maken als je iets weer verkoopt? Als ik iets tweedehands ga kopen, wil ik wel goed onder de nieuwprijs zitten, anders is het de moeite niet.

EGH
25 augustus 2009, 11:24
Hallo JeanPaul.

Het zou leuk zijn als er eens één keer gekeken werd naar de post van de TS (ik in dit geval) en dat er dan ook alleen daarop werd gereageerd. Dan wordt het zoeken ook een stuk eenvoudiger..... ;) Ik had overigens (omdat ik het zelf even heb geprobeerd) binnen een halve minuut de info die EHG zocht....
Gelieve daarom mijn antwoord niet als gezeik te betitelen, maar gewoon eens alleen maar reageren op de openingsvraag. Dus die vraag van EHG was niet on-topic. Ik had expliciet in mijn openings-post gevraagd om... ach, lees dat dan ook eens voor dat je weer reageert !!!!!!
Niets persoonlijks EHG, maar ik zou zo graag eens een topic zien dat niet binnen een dag wordt "vervuild" door allerlei zijstraten. Maar we kunnen het niet laten. En ja, ik doe er ook wel eens aan mee, maar ik wilde mijn leven beteren...

Gr. C.

Ik had zelf al gezocht, en kon niets vinden. Vind het zelf altijd vervelend als mensen een vraag stellen die gemakkelijk gevonden kan worden dus probeer ik dat zelf ook niet te doen. Maar na zoeken kwam ik nergens op uit, dus vroeg ik het alsnog maar even. Maargoed dat kan ook aan mijn zoekkunsten liggen, dus excuses daarvoor ;). Maar ik snap je punt wel, topics gaan al snel off-topic en dat is vervelend, zeker als jij het oorspronkelijke onderwerp het volgen zeker waard vond. En zoals ik al zei, ik vond een appart topic er voor openen een beetje overdreven, dat vervuild het forum imo ook, en ik vond het hier toch nog wel enigzins op zijn plaats. Maar laten we nu niet verder discuseren hierover, en het weer zo veel mogelijk on-topic gaan.

O ja, het is trouwens niet EHG, maar EGH, no hard feelings :)

Strat_O_Master
25 augustus 2009, 12:25
Ik heb net een LTD AX-50 gekocht bij www.dwmusicstore.com. Ook ik twijfelde of ik een gitaar wel of niet online moest kopen maar heb het toch geprobeert. Snel geleverd en goed verpakt. Niets op aan te merken. Al denk ik niet dat ik een gibson van 2000 euro online zou kopen. dit durfde ik wel aan. En het scheelt toch wel een hoop geld :cooler:

-laurens-
30 augustus 2009, 12:34
Ik heb een gitaar in de USA gekocht, via de telefoon bij een winkel met goede reputatie. Niet via internet, maar dus wel vergelijkbaar. Ik moet bekennen dat ik wel wat zorgen had over de aflevering en in het geval iets niet goed zou zijn (met name de afstand is dan een issue). Maar de gitaar is zo keurig afgeleverd en heel goed afgesteld dat ik bij die winkel weer zou bestellen. Thomann vind ik ook een hele goede internet winkel, service en garantie zijn belangerijk. Maar ik ben wel geneigd om ergens eerst uit te proberen en dan kijken naar beste prijs/service.

Jappiedepappie
31 augustus 2009, 08:31
Hoe zit dat eigenlijk bij Thomann? Ik weet dat je daar op alles €8 verzendkosten betaald en dat je 30 dagen hebt om hem weer in te ruilen. Maar als je dat doet, betaal je dan nog een keer €8 (dus totaal €16)? Iemand die weet hoe dat zit?

Ik moest volgens mij 30 euro betalen voor de afhaalopdracht..

snaarplukker
31 augustus 2009, 11:21
Ik moest volgens mij 30 euro betalen voor de afhaalopdracht..Kan je het beter naar TNT post brengen.
Tot 2 kilo:€ 9,62 - € 11,55, tot 5 kilo:€ 19,50 en tot 10 kilo:€ 25,20.

RoelTM
31 augustus 2009, 11:29
Ik heb mijn Ibanez RG 350 besteld op uiterlijk. Ik vond 'm mooi, hij lijkt wel erg op de JEM van Steve Vai (beide wit) dus die wilde ik hebben.

En hier heb ik geen spijt van gehad.
De enige gitaar die ik toen had was een goedkope strat-kopie uit een starterspakketje. En als je dan op een betere gitaar speelt (welke dan ook) voelt dat echt geweldig. Ik weet niet of ik voor het geld (400 euro) een betere had kunnen krijgen, maar dat maakt denk ik niet zo veel uit. Ik had toch het verschil niet (of nauwelijks) gemerkt tussen 2 verschillende gitaren, onervarenheid hè. :satisfie:

Zo zie je maar, het kan ook goed gaan. Wellicht was dit gewoon een goede gok, maar als ik 'm getest had , had ik deze ook gekocht. Ik was een slechte gitaar gewend en dan voelt al het andere aan als een Gibson van 3000 euro.


(Deze gitaar heb ik overigens niet via internet besteld, maar bij een muziekwinkel. Qua prijs maakte het niet veel uit en ik had toch meer vertrouwen in die muziekwinkel.)

grayfink
31 augustus 2009, 18:45
Eigen ervaringen:

Een elektro-akoestische Ibanez -muziekhandeljoosten.nl, was en is prima.

Een Fender strat mex - ebay particulier : Was een lemon, wel zonder verlies verkocht.

Een Line6 Variax - Duitse ebayshop. Was goed, alleen veel ruimte in de neckpocket (variax 300-body met 600 hals), als ik dat in de winkel had gezien had ik hem niet genomen. In de praktijk was het echter geen probleem.

Een Ibanez artcore - thomann.de: Afwerking en afstelling onberispelijk. Fijn gitaartje, alleen matige pickups.

Een Fender telecaster tl-52us - Japanse Ebaystore: Prima gitaar, maar toch niet echt mijn ding, daarom te koop.

Een Gibson LP Studio WB - Was een Thomann stunt, 649 incl. koffer. Geweldige gitaar.

Op zich geen gemiddeld geen slechte ervaringen dus, maar tegenwoordig koop ik principe tweedehands particulier. Qua afschrijving het verstandigst.

Ukeloeder
1 september 2009, 10:19
Weliswaar niet bij een Internetshop, maar direct vanaf de fabriek in Japan bestelde ik mijn Tokai TJ98, een copie van de '59Gibson LP DCJunior. Ik had zo'n gitaar nog nooit in handen gehad, ook geen Gibson, zelfs geen andere copie, maar was al jaren hevig door GAS aangetast. Ik postte al een topic over mijn twijfels over de verzendmethode, een topic over de problemen met de tailpiece en een topic over de vermeende problemen met de stock P90, waardoor het lijkt alsof ik niet blij ben met deze plank. De eerste twijfels bleken volledig ongegrond zoals vele GNleden mij ook al verzekerden. Tweede probleem was voor enkele tientallen euros verholpen, geen nut om de fabriek in Japan aan te schrijven en moeilijk over te doen IMO. De brom in de P90 was volledig toe te schrijven aan de verlichting in de oefenstudio waar ik destijds speelde. Al met al ben ik dik tevreden, gitaar gaat evt alleen weg om ruimte te maken voor 'the real deal'. Maar daar zie ik het niet snel van komen.