PDA

View Full Version : En we hebben weer een lijstje van de beste...



EuroCinema
24 augustus 2009, 13:36
http://www.fender.com/blog/?p=557

Ik ga niemand met name afzeiken, maar mijn top tien is het niet. Wat vinden jullie?

Philippe
24 augustus 2009, 13:39
David Gilmour anyone? :confused:

Die lijsten slaan zoals altijd nergens op en zijn nergens op gebaseerd.

Trocar
24 augustus 2009, 13:43
David Gilmour anyone? :confused:

Die lijsten slaan zoals altijd nergens op en zijn nergens op gebaseerd.

Die lijst is gebaseerd op de mening van Josh Tyrangiel, blijkbaar.
Het is gewoon de persoonlijke top 11 van die man.

Bram+
24 augustus 2009, 13:53
Geen opvallende ontbrekende gitaristen. Discutabel zijn natuurlijk YJM en Johnny Ramone, en Prince is juist wel een verrassende toevoeging, dat betekent in ieder geval het einde van het gezeur dat hij ondergewaardeerd zou zijn :D

Bram+
24 augustus 2009, 13:56
David Gilmour anyone? :confused:

Die lijsten slaan zoals altijd nergens op en zijn nergens op gebaseerd.
Ja, en zo zijn er nog vijfhonderdduizend gitaristen die er níet in staan. Ik zou niet zo weten wiens plaats hij beter zou kunnen innemen.

wiegersma
24 augustus 2009, 17:05
potverdikkie, sta ik wéér op de twaalfde plaats...

toon-
24 augustus 2009, 18:42
Er moest maar eens gekapt worden met zo'n lijstjes te maken...

Bram+
24 augustus 2009, 18:50
Nee joh, altijd voer voor leuke John Frusciante-discussies! Waarom staat hij er eigenlijk niet in?

TimoSomers
28 augustus 2009, 02:09
Nee joh, altijd voer voor leuke John Frusciante-discussies! Waarom staat hij er eigenlijk niet in?

Omdatie' zuigt.


















:D

bastiaanvanbeek
28 augustus 2009, 11:23
Omdatie' zuigt.


















:D

dit is wel echt de perfecte aanleiding voor een frusciante discussie, maar ik ga der verder niet op in.


wat dat lijstje betreft. ik vind dat soort lijstjes echt ontzettend leeg, ik kan er totaal niets mee. het slaat nergens op want hoe kan iemand nou bepalen of een gitarist de grootste gitarist aller tijden is. daarnaast krijg je altijd het gezeur van "waarom staat die gitarist er niet in" dus is zon lijstje voor mij totaal overbodig.

TimoSomers
28 augustus 2009, 13:29
dit is wel echt de perfecte aanleiding voor een frusciante discussie, maar ik ga der verder niet op in.


wat dat lijstje betreft. ik vind dat soort lijstjes echt ontzettend leeg, ik kan er totaal niets mee. het slaat nergens op want hoe kan iemand nou bepalen of een gitarist de grootste gitarist aller tijden is. daarnaast krijg je altijd het gezeur van "waarom staat die gitarist er niet in" dus is zon lijstje voor mij totaal overbodig.

Sarcasme droop eraf :chicken: .
Verder vind ik lijstjes ook bullshit, en ik kan er echt niet bij waarom al die lijstjes bij de echte 'classics' blijven (zoals hendrix, page, gilmour, etcetc) terwijl er toch ook erg veel nieuwe gitaar helden zijn.

EuroCinema
28 augustus 2009, 13:38
Daar zijn de babyboomers mee opgegroeid, en daar zij cultureel een nogal dominante generatie zijn, weegt hun jeugdsentiment erg zwaar mee in dit soort overzichten. Over veertig jaar zullen kids van 16 braaf nabouwen dat je helemaal geen harde alternatieve rock had totdat Nirvana kwam. Want zo herinneren hun ouders zich dat dan.

Chocola
28 augustus 2009, 14:03
http://www.fender.com/blog/?p=557

Ik ga niemand met name afzeiken, maar mijn top tien is het niet. Wat vinden jullie?

Kansloze lijst.

Di Stefano
28 augustus 2009, 18:01
Muziek is geen exacte wetenschap, dus iemand die lijstjes maakt gaat is een complete idioot.

Rinze
28 augustus 2009, 18:06
Daar zijn de babyboomers mee opgegroeid, en daar zij cultureel een nogal dominante generatie zijn, weegt hun jeugdsentiment erg zwaar mee in dit soort overzichten. Over veertig jaar zullen kids van 16 braaf nabouwen dat je helemaal geen harde alternatieve rock had totdat Nirvana kwam. Want zo herinneren hun ouders zich dat dan.


Nirvana is geen harde rock. Alternatieve ruk misschien :cheerup:

Dit soort lijstjes is per definitie crap.

Haaspaas
4 september 2009, 17:20
http://www.fender.com/blog/?p=557

Ik ga niemand met name afzeiken, maar mijn top tien is het niet. Wat vinden jullie?

Bagger lijstje.

Mathidal
18 september 2009, 23:36
Alweer wat bijgeleerd, les paul is dus ook een gitarist, naast een gitaar? :cheerup:

Het gaat hier eigenlijk vooral om invloedrijke gitaristen.

Jimi Hendrix heeft de geschiedenis compleet op zijn kop gehaald, Slash is een gitarist als geen ander, BB King is een invloedrijke blues-gitarist, Keith ken ik niet, Eric Clapton heeft ook veel invloed gehad (doordat hij ooit eens een perfect album afleverde, moeten we nu ook allemaal perfectie afleveren, zucht), Jimmy Page stond aan de wieg van de bluesrock (in Amerika begon het met rock & roll, in Engeland en Europa als bluesrock), Chuck Berry heeft van de blues de rock & roll gemaakt (dubbel zo snel, wat magisch :cheerup:), overige drie ken ik niet.

Zoals je ziet gaat het dus om mensen die wat van de moderne muziek hebben gemaakt. Natuurlijk moet je bedenken dat die gitaristen door mensen geproefd worden en er hun eigen draai aan geven, vandaar dat ze soms verouderd klinken. Jimi Hendrix vond ik zelf maar niets, maar nu hoor ik hem wel redelijk graag. Art! :lp: