PDA

View Full Version : Gasaanval



Archenemy
24 augustus 2009, 12:27
Ik heb een dilemma, ik wil mijn gitaarcollectie vernieuwen ik heb één vaste gitaar en wil nog 2 nieuwe nu, een Dean ML 79 met floyd en een PRS SE sunburst.
Het probleem is dat ik niet het geld heb voor beide en ik ook niet nog eens twee extra gitaren wil . De ruimte is daar niet voor.
Als ik mijn huidige gitaren verkoop heb ik geld en ruimte
. Nu staan ze op gitaarmarkt en speurders maar ik heb nog geen enkele reactie. Hoe kom ik snel(en voor niet al te lage prijs) van mijn huidige collectie af.
Inruilen doen veel winkels niet aan of ik krijg een prijs waarvoor je een nog niet eens een gitaartas kan kopen bij wijze van. Iemand een idee? alvast bedankt.

Spitfire
24 augustus 2009, 12:40
Geduld is een schone zaak ;)

'Snel voor een redelijke prijs' bestaat gewoon niet. Je moet gewoon je gitaren op Marktplaats, Speurders en GitaarMarkt zetten en afwachten. Een vraagprijs erbij zetten samen met een paar mooie foto's wil altijd goed werken en neem de tijd om een fatsoenlijk stukje te typen (dus geen 'gitaar is in goeie staad, de kenners wete wat ie waart is').

Op die manier ben ik al een stuk of 5 keer van mijn spullen afgekomen, een paar keer al binnen een paar dagen, maar zeker niet dat ik een maand met iets te koop zat.

Edit: kun je eens een link posten naar je gitaren? Of zet ze sowieso in je sig, dan krijg je ook geen spam gezeik. Ik wil best even kijken of het een fatsoenlijke advertentie is, niet dat ik een expert ben, maar ik denk dat ik wel een beetje een idee heb hoe een goede advertentie eruit ziet. ;)

xaviervr
24 augustus 2009, 12:47
Wat je kansen op een verkoop zal vergroten, is dat je elke gitaar van uw collectie apart adverteert. Niet een grote advertentie met als titel 'collectie te koop' of zoiets. Maar je maakt een advertentie per gitaar.

Archenemy
24 augustus 2009, 12:55
Geduld is een schone zaak ;)

'Snel voor een redelijke prijs' bestaat gewoon niet. Je moet gewoon je gitaren op Marktplaats, Speurders en GitaarMarkt zetten en afwachten. Een vraagprijs erbij zetten samen met een paar mooie foto's wil altijd goed werken en neem de tijd om een fatsoenlijk stukje te typen (dus geen 'gitaar is in goeie staad, de kenners wete wat ie waart is').

Op die manier ben ik al een stuk of 5 keer van mijn spullen afgekomen, een paar keer al binnen een paar dagen, maar zeker niet dat ik een maand met iets te koop zat.

Edit: kun je eens een link posten naar je gitaren? Of zet ze sowieso in je sig, dan krijg je ook geen spam gezeik. Ik wil best even kijken of het een fatsoenlijke advertentie is, niet dat ik een expert ben, maar ik denk dat ik wel een beetje een idee heb hoe een goede advertentie eruit ziet. ;)


Wat je kansen op een verkoop zal vergroten, is dat je elke gitaar van uw collectie apart adverteert. Niet een grote advertentie met als titel 'collectie te koop' of zoiets. Maar je maakt een advertentie per gitaar.

mod-edit: en daarvoor hebben we dus gitaarmarkt, of je zet het klein in je sig. Zorg ervoor dat het geen verkapte spamtopic wordt.
Zoals je ziet aparte ads en foto's, ik heb geen zin om op marktplaats 6x advertentiekosten te betalen als het niets opleverd. Er staat t.e.a.b. bij dus iedereen mag reageren. Enige reactie die ik gehad heb is of ik de GFS pickups ook los verkoop( NIET DUS)

Heb net trouwens een mail van dirk witte gekregen, geven 1/4 van de nieuwprijs van de gitaar als je geen gitaar terug neemt, en bij inruil op een andere 1/3. Erg weinig dus.

Archenemy
24 augustus 2009, 16:17
is deze advertentie fatsoenlijk genoeg dan?

Noid
24 augustus 2009, 21:20
Nette advertenties: duidelijke foto's en omschrijvingen. Persoonlijk zie ik liever dat er een vraagprijs bij staat, maar ik weet niet of dat voor iedereen geldt.

Daarnaast is de "kijk"dichtheid van marktplaats wel groter, maar ik begrijp dat je die advertentiekosten nergens op vind slaan (vind ik ook). Gewoon een kwestie van geduld hebben dus. Succes met de verkoop.

Mooie bc rich trouwens (nee sorry geen interesse, maar gewoon een compliment voor een mooie gitaar).

zeiler
24 augustus 2009, 21:46
geduld, je moet net iemand hebben. mensen hebben wat minder te besteden enzo ;)! Vergeet dat ook niet :)! En dan voor 7 string pups enzo zal ook niet gek veel markt zijn... veel succes in ieder geval!

maareh... voor een gasaanval zijn slechts een paar remedieën :ok: ...

http://www.stockhouse.nl/images/producten/Russisch%20gasmasker.jpg

Archenemy
25 augustus 2009, 10:30
geduld, je moet net iemand hebben. mensen hebben wat minder te besteden enzo ;)! Vergeet dat ook niet :)! En dan voor 7 string pups enzo zal ook niet gek veel markt zijn... veel succes in ieder geval!



Bedankt:)

Het gaat ook niet zo zeer over de 7-string pu, eerder de gitaren.
Heb een bieding op de strat, 100 euro. Elk zelfrespecterend persoon snapt toch dat dat een idiote bieding is aangezien de onderdelen zelf al meer dan 300 Euro hebben gekost?!

Ik ben in onderhandeling met een aantal winkels her en der nu heb ik een vraag:
Ik kan wellicht de BC Rich NJ Mockingbird, en 1 ibanez s320 inruilen voor een PRS SE cherryburst met waarschijnlijk een bijbetaling.

Is dit redelijk?

FruscianteFan
25 augustus 2009, 10:40
Bedankt:)

Het gaat ook niet zo zeer over de 7-string pu, eerder de gitaren.
Heb een bieding op de strat, 100 euro. Elk zelfrespecterend persoon snapt toch dat dat een idiote bieding is aangezien de onderdelen zelf al meer dan 300 Euro hebben gekost?!

Zelfbouw levert nu eenmaal niet zoveel op. Wel zou ik de gitaar sowieso niet t.e.a.b. aanbieden, en al helemaal niet als je in de advertentie wel een prijs noemt.

Ik denk eerlijk gezegd dat als je die Strat per se kwijt moet - ik zou niet zo snel toegeven aan gas - je haar beter uit elkaar kunt halen. Als die onderdelen namelijk van kwaliteit zijn, gaan ze los relatief meer opleveren dan in een zelfbouwgitaar. Ok, ik moet toegeven dat ik hier absoluut niet uit ervaring spreek.