PDA

View Full Version : Hulp met vingerzetting akkoorden bij Cemetery Gates



ShredTallicA
23 augustus 2009, 21:25
In het lied Cemetary Gates van Pantera zitten de volgende akkoorden/meerklanken, ik weet alleen niet hoe ik ze moet spelen. Dus misschien kan iemand me daarmee helpen?

5 4 3
2 2 2
4 4 4
4 4 4
2 2 2

-=JEROEN=-
23 augustus 2009, 22:13
Die eerste 2 speel je als barré akkoord (met je wijsvinger over heel de hals, 2e fret), met je pinkie speel je die 5 en 4, maar dan bij het 3e akkoord zal je toch je vingers moeten omruilen: wijsvinger blijft hetzelfde, middelvinger op die 3, de rest op 4 en 4. Tijdje oefenen, gaat het vanzelf wel soepeler.

ShredTallicA
23 augustus 2009, 22:18
Die eerste 2 speel je als barré akkoord (met je wijsvinger over heel de hals, 2e fret), met je pinkie speel je die 5 en 4, maar dan bij het 3e akkoord zal je toch je vingers moeten omruilen: wijsvinger blijft hetzelfde, middelvinger op die 3, de rest op 4 en 4. Tijdje oefenen, gaat het vanzelf wel soepeler.

Die laatste gaat ondertussen wel :chicken: De eerste 2 snap ik niet hoe je met je pink 5 én 4 moet doen? Ik had zelf al bedacht barré op 2 middel en ring op 4 en dan pink op 5, maar dan krijg ik nogal veel fretbuzz.

-=JEROEN=-
24 augustus 2009, 00:18
Dichter tegen de fret aan zetten en misschien wat harder drukken.

Misschien is je pink nog niet sterk (of lenig) genoeg.

Danieldg
24 augustus 2009, 09:30
Eerste akkoord speel je zo: wijsvinger barré over het tweede vakje heel de hals), middelvinger en ringvinger in het 4de vakje (over 2 snaren)en je pink dan in het 5de vakje.

Tweede akkoord: wijsvinger barré over hele tweede vakje, middelvinger en ringvinger in het 4de vakje (2snaren) en je pink ook op het 4de vakje.

Laatste akkoord: wijsvinger barré over hele hals in tweede vakje, wijsvinger in derde vakje en je middelvinger en ringvinger in 4de vakje (2 snaren).

ShredTallicA
24 augustus 2009, 10:44
Bedankt voor de hulp! Met behoorlijk wat oefening moet het vast wel gaan lukken :ok:

LesPas89
24 augustus 2009, 12:32
Laatste akkoord: wijsvinger barré over hele hals in tweede vakje, wijsvinger in derde vakje en je middelvinger en ringvinger in 4de vakje (2 snaren).
*Wijsvinger barré in 2, middelvinger op 3, ringvinger en pinky in 4

Tenminste, ik denk dat je dat bedoeld. Barré over op 2 en de hoge e op 3 tegelijk fretten lijkt me wat moeilijk. :ok:

Danieldg
24 augustus 2009, 13:24
*Wijsvinger barré in 2, middelvinger op 3, ringvinger en pinky in 4

Tenminste, ik denk dat je dat bedoeld. Barré over op 2 en de hoge e op 3 tegelijk fretten lijkt me wat moeilijk. :ok:

Idd! Dat is wat ik bedoelde, ik was nog niet echt wakker denk ik :P

Rinze
24 augustus 2009, 13:28
Eerlijk gezegd speel ik het heel anders :???: ik neem tenminste aan dat het een soort van tab-notatie is die je geeft?

-=JEROEN=-
24 augustus 2009, 13:54
Idd! Dat is wat ik bedoelde, ik was nog niet echt wakker denk ik :P
Ik wou net zeggen, heb jij 2 wijsvingers :dontgeti: ?

http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

ShredTallicA
24 augustus 2009, 14:21
Eerlijk gezegd speel ik het heel anders :???: ik neem tenminste aan dat het een soort van tab-notatie is die je geeft?

Het is een tabnotatie ja :dontgeti: Ik kan niet erg goed met noten overweg

Rinze
24 augustus 2009, 15:26
Het is een tabnotatie ja :dontgeti: Ik kan niet erg goed met noten overweg

Van de begintokkel? Dan kan ik je al wel vertellen dat ie naar mijn gehoor niet klopt.

ShredTallicA
24 augustus 2009, 15:31
Van de begintokkel? Dan kan ik je al wel vertellen dat ie naar mijn gehoor niet klopt.

Het is niet de begintokkel, het is een gedeelte van het stuk dat voor het hardere gedeelte zit.

Rinze
24 augustus 2009, 15:33
Het is niet de begintokkel, het is een gedeelte van het stuk dat voor het hardere gedeelte zit.

Ah. Zeg dat dan :D

ShredTallicA
24 augustus 2009, 15:49
Doe ik nu toch ook :ok: Overigens is die Dimebag wel een enorm goede gitarist zeg, ik hou de helft van de liedjes niet eens bij... :mad: