PDA

View Full Version : 5150 II probleem



black label basman
23 augustus 2009, 20:06
hello party peepz

sinds een paar weken heb ik een probleem met mn 5150

als je hem aanzet en van stand by af gaat, heb je een enorm zacht en karakterloos geluid.
ik heb de eindbuizen er al uitgehaald om te checken of deze nog in orde zijn... en dat zijn ze ook, doorgemeten en wel.

toen ik de amp aan had en rond liep viel mij op dat ook de stand by led niet brand als deze aan zou moeten zijn....

verder heb ik als ik tussen de kanalen schakel een doffe boem, en als je de amp op stand by zet, en vervolgens uit een ruis die lijkt op die van de zee....

iemand die me kan vertellen wat het is en of ik het simpel kan fixxen? zou weer een flinke bom duiten schelen .....

thx alvast!
bas

caliban
23 augustus 2009, 20:26
Post je vraag misschien even in De Werkbank

cluseau
23 augustus 2009, 23:34
als je hem aanzet en van stand by af gaat, heb je een enorm zacht en karakterloos geluid.

toen ik de amp aan had en rond liep viel mij op dat ook de stand by led niet brand als deze aan zou moeten zijn....



Bas, dit kan echt van alles zijn al nijg ik te denken aan een voedings probleem. Ruis wordt meestal veroorzaakt door het grillige gedrag van overgangsweerstand. Pin me er niet op vast, zonder onderzoek kan geen mens hier iets van zeggen tenzij het een veelvoorkomende standaardfout betreft. Lijkt me zoiezo niet iets wat je zelf ff kan fixen, ik verwacht geen buisje of zekering dus houd het voor de gebruiker al op. Kan je wel aan het schema helpen als je er wat mee kan.

Frans.

cluseau
24 augustus 2009, 11:16
http://home.casema.nl/jajop/cluseau/email4you.gif

Frans.