PDA

View Full Version : [Prijsschatting] Gibson Nighthawk Landmark



deeltje
23 augustus 2009, 16:34
Beste forummers,

Omdat ze zo goed als niet te vinden zijn vind ik het erg moeilijk er een prijsje aan te plakken, daarnaast heeft de gitaar een zware beschadiging aan nek. Net onder de kop, deze is een keer gebroken (niet geheel) en gerepareert, maar langzaam weer een beetje losgekomen omdat de lijm de 010 snaren die ik gebruikte kennelijk niet trok. Met 009 snaren houd hij het al jaren netjes vol.

Het gaat dus om een Gibson Nighthawk Landmark

http://i32.tinypic.com/bi15yx.gif
http://www.blueshawk.info/new_nighthawk.htm

Het gaat om de Navajo Turquoise uitvoering (links naast de zwarte).
Serienummer (mocht dat helpen) is: 92676464

Kan iemand een prijsschatting geven voor dit exemplaar (kan helaas geen fotos maken, geen camera in de buurt).

-EDiT-: Tussen de EUR 650,- en EUR 800,- indien hij gerepareerd is begrijp ik uit onderstaande reacties, kan iemand mij nog een goede tip geven WAAR je zoiets het beste te koop kan zetten?

P.S.: Ik heb tevens een Marshall Valvestate VS100 staan die ik nooit gebruik (doe alles digitaal tegenwoordig), prijsschatting daarvoor ligt ongeveer op de EUR 200,- had ik begrepen, kan iemand dat beamen? :)

minoin
23 augustus 2009, 16:41
Ik heb een Gibson Nighthawk Landmark en de tweedehandsprijs voor deze is ongeveer 900 euro, maar een liefhebber zou meer kunnen betalen. Echter met de aangegeven beschadiging, denk ik dat je dat er absoluut niet meer voor gaat krijgen. 500 euro max is mijn schatting, maar dat is op gevoel.

Nielsje
23 augustus 2009, 16:42
Hm...

Gezien de neckcrack die niet goed gerepareerd is, levert 'ie max 500,- op, gok ik zo. Heb ze wel eens te koop zien staan voor 750 euro. Paar jaar terug, zonder crack, met wat buckle wear etc.

Dweezman
23 augustus 2009, 16:43
Lastig. 't Is niet een heel populair model en in feite is de gitaar niet gerepareerd: 0.09 wel en 0.10 niet kunnen trekken is onacceptabel natuurlijk. Ik denk dat de gitaar nu niet meer dan €300 euro zal opbrengen. Met een goed uitgevoerde reparatie mss het dubbele.

deeltje
23 augustus 2009, 17:14
Lastig. 't Is niet een heel populair model en in feite is de gitaar niet gerepareerd: 0.09 wel en 0.10 niet kunnen trekken is onacceptabel natuurlijk. Ik denk dat de gitaar nu niet meer dan €300 euro zal opbrengen. Met een goed uitgevoerde reparatie mss het dubbele.

De gitaar heeft al 3 reparaties gehad, elke keer liet de lijm los. Wat kost een -goede- reparatie en waar zou je die het beste kunnen laten uitvoeren?

Nielsje
23 augustus 2009, 17:17
Bij een goede gitaar-bouwer.
Waar woon je?

tip: zet je woonplaats in je profiel, dan kunnen mensen beter/gerichter advies geven. Zelf gaan kutten met houtlijm en dan hopen dat 'ie het hout is niet echt de beste methode..

Mitch
23 augustus 2009, 17:21
De Landmark was de goedkoopste versie van de Nighthawk toch? Die dingen zijn van zichzelf al zo lelijk en dan nog de simpelste versie met een grote beschadiging.... die 300E is vrij reëel.

deeltje
23 augustus 2009, 17:25
Bij een goede gitaar-bouwer.
Waar woon je?

tip: zet je woonplaats in je profiel, dan kunnen mensen beter/gerichter advies geven. Zelf gaan kutten met houtlijm en dan hopen dat 'ie het hout is niet echt de beste methode..

Momenteel Helmond over een maandje Zwolle. Ik ben zelf uiteraard niet aan de slag gegaan met houtlijm, grapjas ;) Hij is in Utrecht geweest voor reparatie (weet ff niet welke winkel, was 10mins vanaf et centraal station)

minoin
24 augustus 2009, 23:37
De Landmark was de goedkoopste versie van de Nighthawk toch? Die dingen zijn van zichzelf al zo lelijk en dan nog de simpelste versie met een grote beschadiging.... die 300E is vrij reëel.

Uhhh nee, de Landmark was op de Custom na, de duurste Nighthawk.
The Hawk is de simpelste versie, de Landmark een van de gitaren met de meeste opties (Coiltap)

geert1976
24 augustus 2009, 23:50
laat eerst eens wat foto's van de crack zien, dus waar ik de breuklijnen op kan zien, dan wil ik wel eens een oordeel geven.

zo te horen moeten er bij jouw stalen pennen geplaatst worden, het vele herlijmen heeft eea in ieder geval al niet goed gedaan:(

deeltje
25 augustus 2009, 07:27
Uhhh nee, de Landmark was op de Custom na, de duurste Nighthawk.
The Hawk is de simpelste versie, de Landmark een van de gitaren met de meeste opties (Coiltap)

http://en.wikipedia.org/wiki/Gibson_Nighthawk

Precies



Special editions
The Landmark Series was a more sophisticated model of the Nighthawk. It used 2 M-Series Mini-humbucker instead of the normal M-series mini-humbucker + M-Series Slanted humbucker.


Ik heb er toendertijd NFL 1500,- voor betaald, dat is EUR 680.67

Ik denk dat ik hem binnenkort sowieso laat repareren, hij gaat me toch wel erg aan het hart ;) Daarnaast, heb ik zo'n flauw vermoeden dattie niet minder waard zal worden.


-----------------------


laat eerst eens wat foto's van de crack zien, dus waar ik de breuklijnen op kan zien, dan wil ik wel eens een oordeel geven.

zo te horen moeten er bij jouw stalen pennen geplaatst worden, het vele herlijmen heeft eea in ieder geval al niet goed gedaan:(


Stalen pennen, klinkt eng, maar als het nodig is... Ik beschik momenteel niet over een camera, maar zal even kijken of ik er binnenkort eentje kan regelen, dan zal ik wat gedetaileerde fotos plaatsen.

Nielsje
25 augustus 2009, 10:18
Daarnaast, heb ik zo'n flauw vermoeden dattie niet minder waard zal worden.

Mwah, ik zou dat niet te hard zeggen.
Het model is niet echt een favoriet bij velen, en de neckcrack maakt het niet beter..

deeltje
25 augustus 2009, 10:26
Mwah, ik zou dat niet te hard zeggen.
Het model is niet echt een favoriet bij velen, en de neckcrack maakt het niet beter..

Er is altijd een liefhebber voor te vinden, feit is dat er niet veel van gemaakt zijn en dit het beste model is van de nighthawk.