PDA

View Full Version : ltd ec50



suzanne841
23 augustus 2009, 13:10
welk gitaar komt in de buurt van de ltd ec50 qua geluid?
of is misschien wel beter? :)

Gothra
23 augustus 2009, 13:24
ltd ec100 ec200 ec256 ec401

zijn allemaal beter

ER!K
23 augustus 2009, 14:49
ltd ec100 ec200 ec256 ec401

zijn allemaal beter

ik geloof dat er om vergelijkbare gitaren werd gevraagd, en de EC401 is toch wel 3 maal duurder als de EC50 hoor.
Epiphones uit dezelfde prijsklasse als de EC50 zijn volgens mij wel redelijk vergelijkbaar.

suzanne841
23 augustus 2009, 15:59
ik geloof dat er om vergelijkbare gitaren werd gevraagd, en de EC401 is toch wel 3 maal duurder als de EC50 hoor.
Epiphones uit dezelfde prijsklasse als de EC50 zijn volgens mij wel redelijk vergelijkbaar.

hoi, ik bedoelde idd vergelijkbare gitaren, sorry voor de verwarring!
heeft iemand meer tips? ik zal ze allemaal testen. :D
ik heb nl. de ltd ec50 getest maar ik wil graag meer gitaren in die richting proberen.

Bram+
23 augustus 2009, 16:10
Een Ibanez ART120? Ongeveer dezelfde prijsklasse, maar m.i. iets betere papieren.

toon-
23 augustus 2009, 16:15
Wat bedoel je met vergelijkbaar? Ongeveer dezelfde vorm (les paul vorm) of voor hetzelfde muziekgenre? Ltd's zijn namelijk vooral voor metal gemaakt en epiphone is wat universeler (maar dan kan je natuurlijk ook metal op spelen).

suzanne841
23 augustus 2009, 18:13
hoi,
ja, ik vind de vorm heel mooi en ik wil eigenlijk veel soorten rock ermee spelen. Dus van rock/grunge/punkrock/etc richting metal zeg maar. Maar dat het ook een mooie clean geluid heeft.

Bram+ wat bedoel je met betere papieren? Ik zat ook te kijken naar de Ibanez Art modellen :)

Bram+
23 augustus 2009, 20:50
Als je de specificaties van de ART120 vergelijkt met die van de EC-50, dan zou hij technisch gezien beter moeten zijn, en dan heb ik het met name over het bodyhout (een mahonie/esdoorn body vs. een linde body) en de halsverbinding (gelijmde hals vs. geschroefde hals). Natuurlijk ligt het ook aan je persoonlijke voorkeur wat beter is, maar het zijn wel zaken die je doorgaans op duurdere gitaren tegenkomt terwijl de EC-50 wel heel erg duidelijk een budgetversie van de 'grote' EC's is.

Thundermane
23 augustus 2009, 21:00
Ik heb toch gehoord dat Budget versies van de EC oftewel de EC-50 die je noemt, niet zo goed zijn. Ik zou aanraden om of je budget te verhogen door gewoon lekker door te sparen, of om een andere gitaar te nemen in de zelfde prijsklasse. Ibanez heeft goede gitaren in die prijsklasse. Anderzijds ik denk dat als je betere pickups zou doen in een EC-50 dat het ook al goed kan zijn.
Helaas weet ik het niet zeker, maar ik denk dat ik zelf niet zou gaan voor een EC-50.
(Bedenk wel dat ik een fan ben van EC gitaren :) )
Heb zelf een EC-1000 BLK, en dat is op recht een goede gitaar.

Gothra
23 augustus 2009, 23:23
Ik heb toch gehoord dat Budget versies van de EC oftewel de EC-50 die je noemt, niet zo goed zijn. Ik zou aanraden om of je budget te verhogen door gewoon lekker door te sparen, of om een andere gitaar te nemen in de zelfde prijsklasse. Ibanez heeft goede gitaren in die prijsklasse. Anderzijds ik denk dat als je betere pickups zou doen in een EC-50 dat het ook al goed kan zijn.
Helaas weet ik het niet zeker, maar ik denk dat ik zelf niet zou gaan voor een EC-50.
(Bedenk wel dat ik een fan ben van EC gitaren :) )
Heb zelf een EC-1000 BLK, en dat is op recht een goede gitaar.

een ec-1000 is dan ook wel zo'n 900 euro.

een ec-400 is sowieso al veel beter dan de 50.

Ik zou ook je budget iets meer opschroeven, zodat je een betere gitaar kan kopen, zoals dus een epiphone

arcane
23 augustus 2009, 23:28
En goede vriend van me heeft een ec-50. Ik vond de kwaliteit eigenlijk wel verrassend goed.

Thundermane
24 augustus 2009, 00:28
een ec-1000 is dan ook wel zo'n 900 euro.

een ec-400 is sowieso al veel beter dan de 50.

Ik zou ook je budget iets meer opschroeven, zodat je een betere gitaar kan kopen, zoals dus een epiphone

Inderdaad de EC-400 is primaaa. De EC-1000 is hetzelfde als een EC-400 maar dan nog met wat opfokkingen aan uiterlijk en misschien afwerking.
En nouja ik geloof wel wat Arcane zegt, de EC-50 zal misschien dan toch ook nog wel eens goed klinken. ^^

Bram+
24 augustus 2009, 07:46
een ec-1000 is dan ook wel zo'n 900 euro.

een ec-400 is sowieso al veel beter dan de 50.

Ik zou ook je budget iets meer opschroeven, zodat je een betere gitaar kan kopen, zoals dus een epiphone
Een Epiphone ik vind niet per se beter. Sterker nog: er zijn merken die voor hetzelfde geld betere Les Paulkopieën bouwen. Het is sowieso geen 'kwaliteitsstandaard' in de budgetmarkt omdat het toevallig verbonden is met Gibson.

Gothra
24 augustus 2009, 10:48
Een Epiphone ik vind niet per se beter. Sterker nog: er zijn merken die voor hetzelfde geld betere Les Paulkopieën bouwen. Het is sowieso geen 'kwaliteitsstandaard' in de budgetmarkt omdat het toevallig verbonden is met Gibson.

dat klopt, maar een epiphone lp std, is vaak al beter dan de ec-200, dus al helemaal beter dan de ec50

iwamoto
24 augustus 2009, 11:06
Ik ga mee met bram zijn ibanez advies, had Almarvk er niet ook zo een gekocht ?