PDA

View Full Version : Nieuwe amp gezocht: Less = More!



Nielsje
23 augustus 2009, 11:58
Bonjour,

ik moet mij wederom eens oriënteren op een nieuwe amp.
Recent heb ik twee grote monsters de deur uit gedaan, en bleef m'n CMW studiocage moederziel alleen achter.
Praktisch is anders, ik moet minstens één amp thuis hebben, en één in de oefenruimte.

Waar speel ik nu over?

CMW studiocage
Vernet 212MK (Celestion M20's)
JTM C12 (Celestion H30)
Japanse stratjes
Les Paul met P-90's


Wat zoek ik?

Klein draagbaar topje
20W max (+/-)
Single channel (bij voorkeur)
Moet als backup geschikt zijn voor de CMW
Moet goed werken met pedalen
Geen high-gain monster


Gegadigden?
Jazeker! Op het moment zijn er drie die mijn interesse hebben:

De Vox Night Train:

http://www.rockpalace.com/en/gfx_productcode/107460/Vox-Night-Train-NT15H.jpg

De Egnater Rebel 20:

http://www.jedistar.com/images/amp/egnater_rebel.jpg

De Laney Lionheart:

http://www.giggear.co.uk/data/images/products/large/1729.jpg

De Vox heb ik al geprobeerd, en het cleane kanaal beviel me wel! Het 'thick' channel is niet mijn ding, maar wellicht is dat met een mod bruikbaarder te maken. Maakt op zich niet veel uit, want ik werk toch meestal met pedalen.
Alleen de bouwkwaliteit schijnt niet optimaal te zijn (heeft iemand de link met foto's van TGP bij de hand? Ik kon het zo niet meer vinden).

De Egnater en Laney ben ik nog niet tegengekomen in het wild.

Uiteraard zijn er meerdere mogelijkheden. Ik kan bijvoorbeeld een oude Champ kopen, en die in een head behuizing lepelen (zoals Lex aan het doen is), dat ding klinkt prima! Een Vox AC15 (CC) is ook een prima kandidaat en is met de juiste mods ook geschikt. De Koch studiotone lijkt een ideale kandidaat, en alhoewel het een goeie, bruikbare versterker is, vind ik het geluid eerlijk gezegd helemaal niets.
Kaal, inspiratieloos ding.

Budget is bespreekbaar. Ik heb wel wat te besteden, maar ik houd het, zijnde een student, liever zo laag mogelijk.
Vandaar de drie geopperde amps. Anders raak ik straks verzeild in de Top Hat's etc. :D

Volgens mij was dit het wel, ik vertrouw op jullie medewerking :cheerup:

Gjalt
23 augustus 2009, 12:04
Ik ga volgende week de Rebel eens even testen.
Een winkel in de buurt krijg een stuk of wat egnaters in hun assortiment.

Maar een koch studiotone of een 18 watt marshall plexi cloon?

Nielsje
23 augustus 2009, 12:09
Ik ga volgende week de Rebel eens even testen.
Een winkel in de buurt krijg een stuk of wat egnaters in hun assortiment.

Maar een koch studiotone of een 18 watt marshall plexi cloon?

Even mezelf quoten ;)


De Koch studiotone lijkt een ideale kandidaat, en alhoewel het een goeie, bruikbare versterker is, vind ik het geluid eerlijk gezegd helemaal niets.
Kaal, inspiratieloos ding.

Maar aan welke 18 watt clone zat je te denken? Een tijdje terug ook natuurlijk de 20-watters gehoord (Vernet, CMW, Marshall), maar het viel toch wel op dat die dingen toch wel vrij snel hard moesten om goed te klinken. Waar ga je trouwens die Egnaters testen?

Intussen zelf ook een beetje op zoek geweest naar de inside pics van de Night Train, en ik heb dit gevonden:

http://img41.imageshack.us/img41/3505/nighttraininside.jpg

Stond op TGP.
Maar er zijn dus pics van eenzelfde amp waarbij alles schots en scheef is..

zjanke
23 augustus 2009, 12:10
Ik zeg: Budget-eis laten vallen en CMW plexi jr :soinnocent:

edit: met ppimv

morroow
23 augustus 2009, 12:25
Ik heb afgelopen week een prachtige less= more versterker gekocht. Een Trace Elliot Velocette 15 watt 1x10" combo. 1 volume en 1 tone knop en een 16 ohm uitgang voor een extern cabinet. De combo is bijna net zo goed te tillen als een topje en hij klinkt zelfs door het 10" speakertje erg indrukwekkend! Ik heb helaas geen 16 ohm cabinet dus dat heb ik nog niet kunnen proberen maar het kan alleen maar beter worden.

Als je de kans krijgt zou ik hem eens bekijken!

Er is ook een gibson versie van deze versterker in de omloop, namelijk de Gibson GA-15. Vaak voor een laag bedrag te vinden op marktplaats enz.

Rinze
23 augustus 2009, 12:39
Die Vox klinkt in de filmpjes wel erg lekker.

De Lionheart weet ik niet, heb gehoord dat die dingen alleen met de bijgeleverde speakercabs goed klinken. Zie ze eerlijk gezegd ook net iets te veel tweedehands staan, waarvan een aantla keren toch wel erg snel na aankoop.

De Egnater ken ik ook niet.

Maar die Vox, lijkt me erg lekker om te hebben, is ook niet duur. Die ene jongen uit Friesland hier op het forum, Bernard geloof ik? heeft er dacht ik eentje op GM staan voor 450 euro.

Rooker
23 augustus 2009, 12:41
Orange tiny terror. Klonk echt VET (op internet).
De tester was ook zeer te spreken over hoe deze amp werkt met pedalen.
En over less is more gesproken, volgens mij zitten er maar 3 knoppen op. Als je besluit wel oppassen want er is een serie geweesd die trug moest naar de fabriek omdat je geëlectricuteerd kon worden maar denk dat je die alleen eventueel 2e hands tegen zal komen.

Nielsje
23 augustus 2009, 13:06
Ik zeg: Budget-eis laten vallen en CMW plexi jr :soinnocent:

edit: met ppimv

Nou, ik vond dat 'ie stiekem toch wel hard moest, wil 'ie lekker loskomen.


Een Trace Elliot Velocette 15 watt 1x10" combo.
Er is ook een gibson versie van deze versterker in de omloop, namelijk de Gibson GA-15.

Dankt! Wat is het verschil tussen beiden?


De Lionheart weet ik niet, heb gehoord dat die dingen alleen met de bijgeleverde speakercabs goed klinken. Zie ze eerlijk gezegd ook net iets te veel tweedehands staan, waarvan een aantla keren toch wel erg snel na aankoop.

Ja? Dat zou wel typisch zijn, dat 'ie niet goed zou klinken met mijn cabs :D
Ik zie ze eigenlijk nooit 2e hands..


Orange tiny terror.
Bedankt, maar dat wordt hem niet. Ik vind de TT veel te snel oversturen. Zit wel in dezelfde klasse/range als de Night train, die ik dan veel interessanter vind.

Lexvandoef
23 augustus 2009, 13:12
Nielsje, mocht je voor de Champ oplossing gaan (:)), dan zou ik zelf kijken naar de Super/Champ II. Die hebben 2x6V6 buizen en pompen er 18W uit, ipv 1 6V6 en rond de 6/7W. Ik vond die oude champjes daarom ook niet genoeg headroom hebben om clean te kunnen spelen met meerdere mensen (band/drummer).

Zoals deze:
http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/DSC02563Large.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/DSC02564Large.jpg

Jan Buurman
23 augustus 2009, 13:16
Ik heb weleens over een THD Univalve gespeeld. Ik was erg onder de indruk! Er werden ook diverse buizen bij geleverd die je in een hand omdraai kon switchen.
http://www.thdelectronics.com/product_page_UniValve.html

The THD UniValve is a Single-Ended Class A amplifier head with a single output tube that can be switched at will among many octal-based power tubes including 6L6, EL34, 6550, KT90, KT88, KT77 and KT66, for different tones without re-biasing the amp. Likewise, the two preamp tubes can be any combination of 12AX7, 12AT7, 12AU7, 12AY7 or 12AZ7. The UniValve delivers tones from smooth and clear to very aggressive overdrive. It is easily capable of driving a 4 x 12" cabinet, yet quite small and light. It has a built-in Hot Plate® Power Attenuator that allows for full output distortion at almost any volume. And it doesn’t cost as much as you might think.

Bernd Veenema
23 augustus 2009, 13:21
Die Vox klinkt in de filmpjes wel erg lekker.

De Lionheart weet ik niet, heb gehoord dat die dingen alleen met de bijgeleverde speakercabs goed klinken. Zie ze eerlijk gezegd ook net iets te veel tweedehands staan, waarvan een aantla keren toch wel erg snel na aankoop.

De Egnater ken ik ook niet.

Maar die Vox, lijkt me erg lekker om te hebben, is ook niet duur. Die ene jongen uit Friesland hier op het forum, Bernard geloof ik? heeft er dacht ik eentje op GM staan voor 450 euro.

Ik heb de mijne inderdaad te koop staan. Die van mij kost 425 euro. Er staat ook 1tje op marktplaats voor 450 maar die is dus niet van mij.
De mijne gaat weg omdat ik een andere auto op het oog heb. Ik koop dan meteen weer een Voxje als de financiële situatie dat toelaat.


@ Nielsje: Ik had je ook 2 foto's van de Vox gestuurd he! Heb je die niet gezien?

Nielsje
23 augustus 2009, 13:25
Yes, die heb ik zeker gezien! Die ziet er prima uit hoor.
Weet je toevallig of de buizen pcb-mounted (hip woord!) zijn, of gewoon hun eigen buisvoeten hebben?

the sure thing
23 augustus 2009, 13:41
FF tussendoor: ik heb de Lionheart niet zelf getest, maar een bandje waar ik een uurtje bij heb gestaan (ongeveer 20 meter afstand) daarvan had de gitarist een Fender USA strat direct in zijn Lion Heart topje en bijbehorend 2x12. Ik vond het geluid vreselijk. Het klonk heel "moeizaam" helemaal niet glad/prettig of zo. Erg "Fenderisch" en dan bedoel ik de moderne Fenders. Echt alles behalve warm.

Jan Buurman
23 augustus 2009, 13:41
Ik zie dat die THD Univale nieuw best duur zijn (1299,- bij Thomann) Ik kon die Univalve waarover ik toen speelde overnemen voor 500,-. Misschien had ik het toen gewoon moeten doen....
Als je interesse hebt zou ik eens kunnen proberen om te achterhalen of hij hem nog heeft en nog weg wil doen....

Orpheo
23 augustus 2009, 14:10
waarom niet de private paisley? :D 15 watt, tone/volume/gain knop, powersoak zit erin, en gewoon puur, puur, pure tone. ik vond de nighttrain een rare, nare midrange hebben, niet open, beetje neuzig.

de egnater heb ik niet gevonden/getest, maar de lionheart vond ik een beetje slapjes. weinig power, weinig kloten, en een fizzy overdrive.

^smurf
23 augustus 2009, 14:52
Maar aan welke 18 watt clone zat je te denken?

http://valvepower.co.uk/
maakt 18watt clones aan zeer schappelijke prijzen, p2p, VVR master volume (power scaling),...

Nielsje
23 augustus 2009, 14:53
http://valvepower.co.uk/
maakt 18watt clones aan zeer schappelijke prijzen, p2p, VVR master volume (power scaling),...

Die is in ieder geval lelijk genoeg om naast de CMW te staan :D
Ook wel eens zo'n ding bespeeld?

^smurf
23 augustus 2009, 14:56
niet zo een, maar wel al zelf een 18watter gebouwd, en daar was niks verkeerd mee
op 18watt.com zijn er tal van soundclips te vinden iig. (van gelijkaardige amps, --> liteIIb)

Gjalt
23 augustus 2009, 15:03
Waar ga je trouwens die Egnaters testen?




De snaar in Heerenveen moet dat spul binnen gaan krijgen de komende weken (ze zijn de winkel nogal aan 't uitbreiden).

Zit 10 minuten lopen van het station. ;)

Nielsje
23 augustus 2009, 15:38
Heeren-fucking-veen?!?

Hm.. ze moeten ook vast wel een beetje in de buurt te testen zijn.
Zal vanavond wel eens gaan zoeken.

Nielsje
23 augustus 2009, 15:40
waarom niet de private paisley? :D 15 watt, tone/volume/gain knop, powersoak zit erin, en gewoon puur, puur, pure tone. ik vond de nighttrain een rare, nare midrange hebben, niet open, beetje neuzig.

de egnater heb ik niet gevonden/getest, maar de lionheart vond ik een beetje slapjes. weinig power, weinig kloten, en een fizzy overdrive.

Heb je het bij de Night Train over het cleane kanaal, of het 'thick' kanaal?
Clean vond ik hem best lekker, maar het drive kanaal zuigt ape-kloten, maar dat zou ik toch niet gebruiken.

Hetzelfde geldt dus eigenlijk ook voor de Lionheart: Als 'ie clean maar goed is, en pedalen goed pakt.

Hoe is de PP eigenlijk clean?

Jimwoud
23 augustus 2009, 15:57
Ik heb die Vox NT over een blackheart cabje geprobeerd, en vond het een beetje tegenvallen. Toch niet echt een volwassen geluid. Ik vind een AC15 beter dan. Maar misschien dat dat aan het cabje lag.

ieme
23 augustus 2009, 17:26
Vernet superbass head.. staat goed bij je cab...

Nielsje
23 augustus 2009, 17:32
Vernet superbass head.. staat goed bij je cab...

Wellicht moet je de openingspost even leven vriend :)

ieme
23 augustus 2009, 17:38
Heeren-fucking-veen?!?

Hm.. ze moeten ook vast wel een beetje in de buurt te testen zijn.
Zal vanavond wel eens gaan zoeken.

eric vd haar heeft nog wat egnaters staan

ieme
23 augustus 2009, 17:39
Wellicht moet je de openingspost even leven vriend :)

;) ik verwachte meer zoiets als, heb je de jouwe tekoop? zie je wel dat ik gelijk zou hebben etc....

skabouter
23 augustus 2009, 19:07
is me niet duidelijk of t al genoemd is, maar is de Koch Studiotone een optie? is welliswaar multiple channel....maar wel veelzijdig, goed klinkend, compact en low-wattage!

Mitch
23 augustus 2009, 22:41
"Niet duidelijk?" Dat je de moeite niet neemt om het hele topic door te lezen, oké, maar zelfs de openingspost niet doornemen....auw...

skabouter
24 augustus 2009, 11:57
hehe, khad de opening goed gelezen dacht ik, en de rest ff snel gescanned.... maar niet goed genoeg dus, mn excuses! Maarja, nielsje blaadt ook altijd zoveel onzin, is geen beginnen aan....

signsofzodiac
24 augustus 2009, 16:41
Al eerder genoemd door iemand anders, maar: kennis van me heeft een THD Univalve gehad en nu een bi-valve. Werkelijk waanzinnige amps, misschien een idee!

iWishmaster
24 augustus 2009, 16:45
Ik heb ook wel eens gezocht wat jij zoekt. Ik ben bij een Tiny Terror kloon (zelfbouw) uitgekomen. Overigens is de TT met een paar hele simpele mods naar Vox AC15 specs te modden. De circuits zijn identiek op 1 gainstage en wat componentwaardes na.

Nielsje
24 augustus 2009, 16:57
Als je interesse hebt zou ik eens kunnen proberen om te achterhalen of hij hem nog heeft en nog weg wil doen....

Je mag het natuurlijk altijd vragen...


Ik heb ook wel eens gezocht wat jij zoekt. Ik ben bij een Tiny Terror kloon (zelfbouw) uitgekomen. Overigens is de TT met een paar hele simpele mods naar Vox AC15 specs te modden. De circuits zijn identiek op 1 gainstage en wat componentwaardes na.

Maar, breekt het ding dan niet veel sneller op, door die extra gain stage? Ik moet er wel een beetje clean mee kunnen spelen, zeker ook binnen band verband. En met de 15W cmw wil dat overigens prima.

iWishmaster
24 augustus 2009, 17:10
Maar, breekt het ding dan niet veel sneller op, door die extra gain stage? Ik moet er wel een beetje clean mee kunnen spelen, zeker ook binnen band verband. En met de 15W cmw wil dat overigens prima.

Die gain stage zit in de AC15 ook. De TT gebruikt een dual potmeter om beide triodes van V1 volledig over zn nek te laten gaan, waar de AC15 er maar 1 gebruikt en de andere alleen wat compressie en volume geeft. Tevens is de PI en de poweramp van de TT zo gedimensioneerd (bijv. door HELE hete bias-afstelling) om maximale gain te krijgen. Wanneer je de dual potmeter door een single vervangt en een paar componenten vervangt heb je voor 90% een Vox AC15 'head-versie'. Overigens moet de voicing je wel liggen: hij blijft redelijk fel klinken waar een AC15 wat warmer en 'liever' klinkt.

bagheera
24 augustus 2009, 17:26
allemaal mooie keuzes maar misschien kan ik je nog een ander ideetje op je schoot gooien.
Meyer (http://www.meyer-amps.nl/index.html)
ik heb nog nooit zo iets moois gehoord.
Goede service en het is gelocaliseerd in Nederland.
Bij guitars and amps in Nijmegen zijn ze altijd te testen.

Chris Winsemius
24 augustus 2009, 17:34
Hoi Niels

Als de backup hetzelfde moet zijn: StudioCage! ;)

De Private Paisley gaat vrij snel opbreken en heeft 'n beduidend ander karakter dan de SC hoewel het natuurlijk ook 'n amp van mij is. De PP gaat vanaf 2 opbreken. Ik zal nog even verder barinstormen voor alternatieven maar ik ben bang dat de SC zeer uniek is ;)

mVg,

Chris

Nielsje
26 augustus 2009, 19:56
allemaal mooie keuzes maar misschien kan ik je nog een ander ideetje op je schoot gooien.
Meyer (http://www.meyer-amps.nl/index.html)
ik heb nog nooit zo iets moois gehoord.
Goede service en het is gelocaliseerd in Nederland.
Bij guitars and amps in Nijmegen zijn ze altijd te testen.

Mjah, maar hun 'kleinste' top levert al een behoorlijk vermogen, meer dan ik eigenlijk wil. Bovendien zien ze er ook vrij 'onhandig' uit, beetje zoals de oude Bandmaster van Kim Wilson. Wel bedankt voor het meedenken.

Binnenkort maar eens met Lex een dagje shoppen (hij weet het nog niet, maar hij is de chauffeur :D). De laney en de Vox zijn wel overal te proberen, de Egnater moet ik nog even vinden in de buurt. Z'n Champ II ga ik ook aan de tand voelen, en Mitch' AC15 ga ik ook even lastigvallen. Of de Private Paisley wat is, weet ik niet. Ik ben dol op de Studiocage, maar als de PP een beetje 'JCM 800 in a box' is, dan weet ik niet of hij wel bij me past. Tuurlijk hou ik van scheuren, maar ik vind een lekkere cleane sound erg belangrijk.

Is wellicht een (Ceriatone?) 5E3 amp wat? Iemand anders nog suggesties?

Lexvandoef
26 augustus 2009, 21:34
Binnenkort maar eens met Lex een dagje shoppen (hij weet het nog niet, maar hij is de chauffeur :D). De laney en de Vox zijn wel overal te proberen, de Egnater moet ik nog even vinden in de buurt. Z'n Champ II ga ik ook aan de tand voelen, en Mitch' AC15 ga ik ook even lastigvallen. Of de Private Paisley wat is, weet ik niet. Ik ben dol op de Studiocage, maar als de PP een beetje 'JCM 800 in a box' is, dan weet ik niet of hij wel bij me past. Tuurlijk hou ik van scheuren, maar ik vind een lekkere cleane sound erg belangrijk.


Hop, we nemen gewoon alles mee in je clio man ;)

Chris Winsemius
27 augustus 2009, 01:13
@Niels: (stock) 5E3 gaat vrij snel oversturen (minder headroom dan de SC).
CT heeft zeer goedkope trafo's en andere parts....
5E3s en afgeleiden heb ik redelijk vaak gebouwd.

Champ II lijkt me ook wel 'n optie; wat ronder dan de PP of AC15, alleen lastig te vinden.... (op die van Lex na ;) )

Lexvandoef
27 augustus 2009, 01:38
Champ II lijkt me ook wel 'n optie; wat ronder dan de PP of AC15, alleen lastig te vinden.... (op die van Lex na ;) )

En die van mij blijft nog ff die van mij ;).

the sure thing
27 augustus 2009, 08:52
Hop, we nemen gewoon alles mee in je clio man ;)Ja Nielsje, als student doe je dat goed, zo'n auto rijden :)

Mr.Bluesbreaker
27 augustus 2009, 11:08
He Niels: Valvetech VAC topje anders? 22 watt, te gebruiken als eenkanaals, maar ook dual channel. Galm aan boord en FX loop. 2e hands kom je ze tussen 550 en 650 tegen.
Clean tot je oren bloeden, erg mooi. 2* 6v6, wel veel laag, moet met je cab matchen.

rickert
27 augustus 2009, 11:20
Waarom niet gewoon zeulen met je studiocage?

Nielsje
27 augustus 2009, 11:58
He Niels: Valvetech VAC topje anders? 22 watt, te gebruiken als eenkanaals, maar ook dual channel. Galm aan boord en FX loop. 2e hands kom je ze tussen 550 en 650 tegen.
Clean tot je oren bloeden, erg mooi. 2* 6v6, wel veel laag, moet met je cab matchen.

Bedankt, leuke tip!


Waarom niet gewoon zeulen met je studiocage?

Topic lezen: Ik wil ook een backup hebben en ik wil juist niet zeulen. Zo min mogelijk zeulen, ik moet vaak al met de fiets + gitaar + pedalboard naar 't oppikpunt, en dan ook nog eens met amp? Nee dank je.

rickert
27 augustus 2009, 12:03
Die amp gaat zo in je eastpak, pedalboard om je schouder en gitaar op de rug, eitje toch! En backup is niet nodig, de StudioCage doet het gewoon:D!

Jimwoud
27 augustus 2009, 12:06
Of een bakfiets kopen, hehe.

marc_o
27 augustus 2009, 12:39
Lionheart, prachtige versterker, eventjes kijken hoe die het beste voor jou werkt, maar van het lijstje wat je postte (Egnater, Vox, Laney) zou de keuze voor mij niet moeilijk zijn....Lionheart all the way, zeker wanneer je met pedaaltjes gaat werken.

the sure thing
27 augustus 2009, 19:41
Lionheart, prachtige versterker, eventjes kijken hoe die het beste voor jou werkt, maar van het lijstje wat je postte (Egnater, Vox, Laney) zou de keuze voor mij niet moeilijk zijn....Lionheart all the way, zeker wanneer je met pedaaltjes gaat werken.ALS je deze amp gaat testen, doe het dan op HARD volume. Ik vond er toen niets meer aan.....

Dosmanos
28 augustus 2009, 00:08
Geheel en al voldoend aan jouw eisen: Marshall 2061X. Perfecte amp, maar kost wel wat... Ik ben er zeer tevreden over.

tillens
28 augustus 2009, 00:09
He Niels: Valvetech VAC topje anders? 22 watt, te gebruiken als eenkanaals, maar ook dual channel. Galm aan boord en FX loop. 2e hands kom je ze tussen 550 en 650 tegen.
Clean tot je oren bloeden, erg mooi. 2* 6v6, wel veel laag, moet met je cab matchen.


Als je mij ff de link kan geven naar een valvetech voor dat geld dan graag!

Mr.Bluesbreaker
28 augustus 2009, 00:34
Stond er laatst 1 op MP, top versie van de VAC. Voor iets meer mag je mij m'n werkloze gereviseerde VAC combo ontfutselen met flightcase.

tillens
28 augustus 2009, 00:45
heb je iets meer info? die jij bedoelt was volgens mij van dhr Veenema., maar die ging pas weg voor 80o eurie...

Mr.Bluesbreaker
28 augustus 2009, 00:55
Nah, dan bedoel ik die niet. Het was er 1 die er nu niet meer op staat, maar daar heb je niks aan. Meer info over die van mij -> PM, nu a la nest.

Nielsje
28 augustus 2009, 01:19
Als je mij ff de link kan geven naar een valvetech voor dat geld dan graag!


heb je iets meer info? die jij bedoelt was volgens mij van dhr Veenema., maar die ging pas weg voor 80o eurie...

Zeg, open je eigen topic ;)
Was jij niet ontzettend weg van RR versterkers?

Michael AE
28 augustus 2009, 05:15
Vreemd genoeg ben ik aan het GAS-sen voor een Fender Princeton Reverb Reissue. Lekker klein combo'tje dat volgens mij best aardig klinkt. Heb hem heel even kunnen horen, maar moet hem nog goed checken om te horen of het echt iets voor me is.

Bernd Veenema
28 augustus 2009, 10:29
Nah, dan bedoel ik die niet. Het was er 1 die er nu niet meer op staat, maar daar heb je niks aan. Meer info over die van mij -> PM, nu a la nest.

Die van mij is inderdaad voor 800 weggegaan. Er stond laatst een goedkope combo op. Die kostte iets van 700 euro ofzo. Ik weet niet of die Valvetech echt iets voor Niels is. Die tops zijn ivm de Egnater, Lionheart en Night Train niet echt compact te noemen (wel licht trouwens).

@ Nielsje: Die 2061x is wel helemaal te gek, al zul je die van Tristan vast wel eens gehoord hebben.

Nielsje
28 augustus 2009, 10:30
Ja, van de L&B 20W heb ik destijds de Vernet, CMW en Marshall versie gehoord. Daarbij was, naar mijn mening de CMW de lekkerste, alhoewel er tussen de twee Marshalls een duidelijk verschil was, maar ik weet zo niet meer uit m'n hoofd welke 'de betere' was.

Helaas klinkt de 2061x van Tristan op het moment als een verkouden zakdoek :(

Bernd Veenema
28 augustus 2009, 10:38
Foutje, dubbelpost

marc_o
28 augustus 2009, 13:07
Zeg, open je eigen topic ;)
Was jij niet ontzettend weg van RR versterkers?

Die heb je niet voor dat geld, daar heb je nog geen 212 cab voor zelfs.

Rinze
28 augustus 2009, 13:09
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=112564??

ieme
28 augustus 2009, 16:15
psst niels, Vernet superbass plexi head kopen?

Lexvandoef
28 augustus 2009, 17:13
Dude, dat vind je toch niet serieus een kleine versterker he? :seriousf:

tillens
28 augustus 2009, 23:31
Zeg, open je eigen topic ;)
Was jij niet ontzettend weg van RR versterkers?

Fock off, met je cheap ass spul!

RR rules! ;)

tillens
28 augustus 2009, 23:32
Vreemd genoeg ben ik aan het GAS-sen voor een Fender Princeton Reverb Reissue. Lekker klein combo'tje dat volgens mij best aardig klinkt. Heb hem heel even kunnen horen, maar moet hem nog goed checken om te horen of het echt iets voor me is.

Prima, verkoop je phoenix aan mij. Deal?

Zo makkelijk gaat dat!

the sure thing
29 augustus 2009, 21:31
He NIELSJE,

Post je tzt wel je bevindingen? Daar wordt iedereen weer wijzer van....

bagheera
29 augustus 2009, 21:45
Mjah, maar hun 'kleinste' top levert al een behoorlijk vermogen, meer dan ik eigenlijk wil. Bovendien zien ze er ook vrij 'onhandig' uit, beetje zoals de oude Bandmaster van Kim Wilson. Wel bedankt voor het meedenken.

Binnenkort maar eens met Lex een dagje shoppen (hij weet het nog niet, maar hij is de chauffeur :D). De laney en de Vox zijn wel overal te proberen, de Egnater moet ik nog even vinden in de buurt. Z'n Champ II ga ik ook aan de tand voelen, en Mitch' AC15 ga ik ook even lastigvallen. Of de Private Paisley wat is, weet ik niet. Ik ben dol op de Studiocage, maar als de PP een beetje 'JCM 800 in a box' is, dan weet ik niet of hij wel bij me past. Tuurlijk hou ik van scheuren, maar ik vind een lekkere cleane sound erg belangrijk.

Is wellicht een (Ceriatone?) 5E3 amp wat? Iemand anders nog suggesties?
Net je post gelezen, waarschijnlijk wel een beetje laat maar bon.
Jammer dat het al wat meer vermogen is dan je zoekt.
Aan de andere kant onhandig zijn ze echt niet hoor nog nooit een versterker tegengekomen die zich zo makkelijk liet afregelen.

Nielsje
30 augustus 2009, 10:43
He NIELSJE,

Post je tzt wel je bevindingen? Daar wordt iedereen weer wijzer van....

Uiteraard!


Net je post gelezen, waarschijnlijk wel een beetje laat maar bon.
Jammer dat het al wat meer vermogen is dan je zoekt.
Aan de andere kant onhandig zijn ze echt niet hoor nog nooit een versterker tegengekomen die zich zo makkelijk liet afregelen.

Tja, hij moet niet te veel vermogen hebben, aangezien m'n ene cab maximaal 30W kan hebben, en m'n andere 40W.
En met onhandig doelde ik op de afmetingen..

Bernd Veenema
15 oktober 2009, 20:18
Deze verdient een bump. Ben je al verder gekomen in je zoektocht Niels?

marc_o
15 oktober 2009, 20:28
En er is een RR 15 watt combo in aantocht, met schakelbare masters.....echt iets voor jou!

Lexvandoef
15 oktober 2009, 20:31
En er is een RR 15 watt combo in aantocht, met schakelbare masters.....echt iets voor jou!

Dan moetie eerst een van z'n nieren verkopen man! :soinnocent:

Chris Winsemius
15 oktober 2009, 20:36
En er is een RR 15 watt combo in aantocht, met schakelbare masters.....echt iets voor jou!

Hoe loopt het nu met die 30 Watters?

marc_o
15 oktober 2009, 21:57
Hoe loopt het nu met die 30 Watters?


Geen idee, die heeft ie niet ;), hij bouwt nu 5 stuks 50 watters, heeft 85 pedalen klaar die goed lopen en ontwikkelt zich een slag in de rondte met zijn loopers/switchers en customschakelboarden die alles kunnen.

tillens
16 oktober 2009, 13:25
He Nielsje, ik weet niet precies wat je budget is, maar is een / 13 niets voor je, 13 en 29 watt.. mooi belletje, en fijn crunchen op normaal volume..
grtz

ieme
18 oktober 2009, 06:39
Hoe staat t eigenlijk met de zoektocht?

the sure thing
18 oktober 2009, 09:02
Ja Nielsje, kom eens uit die studentenkroeg en post je bevindingen!!

Tristan
18 oktober 2009, 13:26
He Nielsje, ik weet niet precies wat je budget is, maar is een / 13 niets voor je, 13 en 29 watt.. mooi belletje, en fijn crunchen op normaal volume..
grtz

Heb je die weleens naast een Matchless gehoord?
Whahaha... :D

Mooie, dure, opties zouden misschien nog zijn:
Tone King Imperial, Meteor II, Metropolitan
Top Hat
Bogner Duende

Of een Valvetech Hayseed, Vox based, vind ik beter klinken dan de VAC eerlijk gezegd...

Fender Princeton ook nog checken misschien, ik heb 'm nog niet gehoord, maar Michael is er wel enthousiast over...

tillens
18 oktober 2009, 14:16
Heb je die weleens naast een Matchless gehoord?
Whahaha... :D

Mooie, dure, opties zouden misschien nog zijn:
Tone King Imperial, Meteor II, Metropolitan
Top Hat
Bogner Duende

Of een Valvetech Hayseed, Vox based, vind ik beter klinken dan de VAC eerlijk gezegd...

Fender Princeton ook nog checken misschien, ik heb 'm nog niet gehoord, maar Michael is er wel enthousiast over...

Heb em nog niet naast mijn eigen matchless gehoord maar moet zeggen dat ik de /13 best lekker vond klinken. zeker in het less is more principe.

Tristan
18 oktober 2009, 14:20
Okee, smaken verschillen, de /13's die ik gehoord heb vond ik maar slappe bakken...

tillens
18 oktober 2009, 15:42
Dat zou zo maar kunnen. Optie die ik nog niet heb gehoord, marshal 2061 topje?

Bernd Veenema
18 oktober 2009, 15:48
Dat zou zo maar kunnen. Optie die ik nog niet heb gehoord, marshal 2061 topje?

Niels had het in zijn beginpost over de Egnater Rebel, de Vox Night Train en de Laney Lionheart. Dit zijn versterkers die rond de 500 euro kosten. Ik denk dat die boutiquebakken dan ook niet echt een optie zijn.
De Marshall 2061x is wel een meesterlijke versterker!

Tristan
18 oktober 2009, 16:51
Heb je ook gelijk in hoor, maar ja, ik dacht als we dan toch bezig zijn... :D
Ik ben benieuwd naar Niels z'n bevindingen...

Lexvandoef
18 oktober 2009, 19:09
Heb je ook gelijk in hoor, maar ja, ik dacht als we dan toch bezig zijn... :D
Ik ben benieuwd naar Niels z'n bevindingen...

Volgens mij heeft Nielsje het een beetje druk. :dontgeti:

Zag trouwens ook de nieuwe Bogner Mojado 15W top. Klein, 2x6v6 en niet al te duur ($1000.00). :)

tillens
18 oktober 2009, 22:01
Dan zal die Mojado toch wel tegen de 1500 euro zitten. Daar heb je dus ook een nighthawk voor of een 2061.

Lexvandoef
19 oktober 2009, 00:00
Dan zal die Mojado toch wel tegen de 1500 euro zitten. Daar heb je dus ook een nighthawk voor of een 2061.

De dollarkoers is niet meer wat het ooit geweest is, maar zo erg is de koers op dit moment toch ook weer niet? :seriousf:

tillens
19 oktober 2009, 00:39
dat maakt geen fuck uit. als je dollars omrekent naar euro hier, dan zit er altijd nog een behoorlijk verschil in.

Lexvandoef
19 oktober 2009, 01:03
dat maakt geen fuck uit. als je dollars omrekent naar euro hier, dan zit er altijd nog een behoorlijk verschil in.

Als ik $1000.00 kom ik uit op een bedrag van 670e. Dat is inderdaad een behoorlijk verschil maar dan wel op de voordelige manier.

Of bedoel je dat het in de USA gewoon een stuk cheaper is dan hier?

tillens
19 oktober 2009, 10:54
Als ik $1000.00 kom ik uit op een bedrag van 670e. Dat is inderdaad een behoorlijk verschil maar dan wel op de voordelige manier.

Of bedoel je dat het in de USA gewoon een stuk cheaper is dan hier?

Check out the big brains on Brett! ;)

Stimmt helemaal. Een Matchless Clubman kost daar rond de 2100 dollar. Das dus omgerekend 1289 euro. Daar ga je em in NL niet voor vinden. Haarguitars verkoopt ze rond de 2400 euro.

Boekel Amps
4 januari 2010, 15:57
Dan zal die Mojado toch wel tegen de 1500 euro zitten. Daar heb je dus ook een nighthawk voor of een 2061.

De prijs is bekend en de versterker kost € 1049.-

Lexvandoef
4 januari 2010, 17:18
De prijs is bekend en de versterker kost € 1049.-

Told ya... :seriousf:

Lijkt me wel een vette amp trouwens!

Nielsje
4 januari 2010, 18:02
Niels is de laatste tijd inderdaad erg druk bezig.

Zo heb ik nogal wat te doen voor m'n studie, en dát is nét wat belangrijker.
Gearwise ga ik dan vervolgens eerst maar eens beslissen welke drive pedalen eruit mogen, ga ik waarschijnlijk een gitaar wegdoen, én wil ik een nieuwe wah. (funky funky!)

Een nieuwe amp is op het moment eigenlijk niet nodig, aangezien ik helaas zonder band zit. Zodra ik een nieuwe band heb (waar ik eind januari weer energie in ga pompen), ga ik weer op zoek naar een 2e amp.

En, uiteraard ben ik een beetje een toneslut aan het worden, maar de financiële situatie moet ik ook in't oog houden. Gelukkig heb ik tegenwoordig een baan, die m'n studieschuld nu enigszins constant houdt.. Echter, ik wil het niet te ver uit laten lopen. Ik ben van mening dat ik een aardig zooitje leuke spullen heb, daarmee moet ik maar even mee doen totdat ik een baan heb ofzo...




...anderzijds, voor een wah heb ik door de afmetingen van een mmdlx wel weer een pedaltrain 2 nodig, een nieuwe voeding én meer pedalen om de leegte op te vullen :D

tillens
4 januari 2010, 18:09
Told ya... :seriousf:

Lijkt me wel een vette amp trouwens!

:seriousf: doh!

Lijkt me inderdaad wel een gave amp, heb em nu ook gezien, ziet er lekker spartaans sjeik uit.

tillens
4 januari 2010, 18:12
De prijs is bekend en de versterker kost € 1049.-

ok, daar heb je dus geen nighthawk of 2061 voor. .. Is ie al getest?

Tokaifan
4 januari 2010, 19:47
Is er iemand bekend met Satellite Amps? Ik ken er zelf niet veel van, het is volgens mij niet al te grote bouwer uit Amerika, maar vind ze wel erg interessant. Jonny Wickersham van Social Distortion speelt erover. Valt ook wel onder het motto dat minder meer is, 1 volume- en 1 tonecontroll.

Dude
4 januari 2010, 20:30
http://www.youtube.com/watch?v=dYjdNJYb1v0



mooi he ?

Mitch
4 januari 2010, 20:57
Ik hoop dat het de opname is en dat dat ding in het echt niet ook zo verschrikkelijk klinkt :confused:

JohnLord
4 januari 2010, 21:00
Mooi trapharmonium!

robzilla
4 januari 2010, 21:23
Ik hoop dat het de opname is en dat dat ding in het echt niet ook zo verschrikkelijk klinkt :confused:

check deze eens Mitch:
http://www.youtube.com/watch?v=-cAzMSuO4vY&feature=related

andere demo..

ik vind het echt een heel gaaf concept! eigenlijk een w/d setup in een combo..

edit: ik had even te snel gelezen en dit is dus een andere amp de Mojado. De Mojado top is het wet gedeelte van deze combo.. Niet echt interessant voor dit topic maar wel een gave amp :D

Chris Winsemius
5 januari 2010, 01:07
Nielsje: zoek je een amp die hetzelfde klinkt als de SC of 1 met 'n andere klank/ander karakter?

Arjan12
5 januari 2010, 01:10
Waarom wil je eigenlijk per se een top?

rickert
5 januari 2010, 09:01
Kanonnen, die Bogner klinkt ergens voor de helft gewoon alsof hij stuk is! Da's toch niet mooi...

Sj03rd
7 januari 2010, 14:38
Iemand de dual terror al getest van Orange....? Had er nog niet van gehoord, was ook nooit zo'n fan van orange.
30 watt buizen, 4xEL84, schakelbaar 15 en 7 watt....2 kanalen.
kanaal 1 gebaseerd op Tiny terror en de andere is vetter....Was ECHT onder de indruk, getest op een bogner cube kastje...630 euro kost ie!