PDA

View Full Version : mono/stereo knopje cab problemen



Pickslide
23 augustus 2009, 11:48
Ik speel met enige regelmaat over het Cab van de andere gitarist van mn band omdat dat soms beter uitkomt. Het is een Marshall 1960 Cab. Ik sluit gewoon mijn JCM 800 aan op de 16 Ohm mono ingang en zet mn Top op 16 Ohm. Gek genoeg komt er dan geen geluid uit het cab, dit terwijl de JCM 900 van de andere gitarist prima werkt op deze manier. Het gekke is dat ik wel een normaal geluid krijg als ik de switch op het cab op stereo zet... Een andere band die over onze backline speelde had laatst hetzelfde probleem. Normaal gezien zou ik toch gewoon op mono moeten spelen? en waarom zou dat wel werken met de top van de andere gitarist, iemand een idee hierover?

Nielsje
23 augustus 2009, 12:03
Een paar dingen:

* heb je je speaker kabel gecontroleerd?
* hoeveel 16 ohm uitgangen heeft je top? beiden geprobeerd?
* de aansluiting binnen in de cab gecontroleerd? Niets los?

Pickslide
23 augustus 2009, 14:15
hey Nielsje,

Ja speakerkabel werkt prima, en ik heb idd ook beide 16 Ohm uitgangen geprobeerd, maakt niks uit. Ik zat zelf ook te denken aan de aansluitingen binnen het cab (heb nog niet gekeken) maar dat zou ook raar zijn omdat die andere top het met dezelfde instellingen wel doet...

Een andere vraag: hoeveel kwaad kan het om het cab op stereo te zetten en er wel mono over te spelen?