PDA

View Full Version : ander kleintje (blueridge/iets anders)



Flipkoos
22 augustus 2009, 20:46
Ik heb al een aantal jaar een Ovation parlor-model (Collectors 1997). Maar ik ben nogal een man van verandering, dus heb 'm maar eens te koop gezet omdat ik wel eens weer wat anders wil.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een identiek model, dus een parlor of een andere kleine gitaar, maar liefst weer een parlor.
Ik zit al een poosje te gassen op de Blueridge BR-341 / 361. Iemand ervaring met deze gitaartjes?
En zijn er nog andere kleine modelletjes (tot plm 1000e) die ik zeker eens moet gaan uittesten?

Flipkoos
24 augustus 2009, 07:57
niemand ervaring met de blueridge/andere aanraders?

freekick
24 augustus 2009, 18:21
Ik ben erg blij met mijn Ayers concert (CSM).
Er heeft er wel eens een bij Westerhaven gehangen.
Die was dacht ik topsolid laminated side&beack.
De mijne is wel geheel massief prijs plm € 600.
Ayers is wat moeilijk te vinden tegenwoordig.

Maar misschien niet klein genoeg voor je?

sly
25 augustus 2009, 20:14
Deze vindt ik geweldig klinken..

http://www.youtube.com/watch?v=cLBQUMcXUjY

Groet Sil.

freekick
25 augustus 2009, 20:45
Stonebridge dat is toch Furch?

northernlake
25 augustus 2009, 22:45
Yep, Stonebridge is Furch.

Volgens mij is dat model dan wat zij een OOM noemen.

Laser
31 augustus 2009, 11:00
Speelde laatst even op Lag Parlor PS200 met Shadow pick-up:
ondanks de prijs (rond de 300 euro) was ik verrast door de projectie, goede balans, lekker brede hals. Een gitaarke om stilletjes in een hoek mee te spelen, of voluit te gaan, al dan niet versterkt. Geen compressie bij hevig spelen, goede snaar afstand voor fingerpicking, kortom een hebbedingetje.

http://www.lag.fr/boite/tek.php?boite=1&reference=GLA%204S200PE&choix_marque=271&codesg=GLA*66067&fam=1

mastermind
31 augustus 2009, 18:59
Ik zou eens kijken naar de Blueridge BR243, prachtige OM gitaar met een zeer goede klank! Heb hem vergeleken met de BR163 (met palissander zij- en achterkant), maar vindt hem met mahonie zij- en achterkant veel warmer klinken.

Zou anders ook eens naar de Eastman gitaren kijken, Gitarist had in de editie van februari ook een zeer lovend recensie erover geschreven. Beginnen bij 495 inclusief koffer!

oorzaak
2 september 2009, 23:33
Ik heb gespeeld op een Blueridge parlour gitaar, eentje uit de historische serie, weet niet meer exact het nummer maar het was zeer onlangs en hij kostte ca. 700 euro, hoop dat dat voldoende info geeft... edit: ik zie in dat Mastermind de BR163 noemt, die zou het kunnen zijn.

Ik was er erg over te spreken in ieder geval, speelde erg plezierig, de rechterhand ging erg gemakkelijk. Het geluid was ook "groter" dan ik verwacht had, wel een beetje ingetogen/ouderwets maar mooi in balans.

Ik vond 'm wel een beetje fragiel aanvoelen, zou 'm alleen durven vervoeren in een hardcase (niet inclusief). En de kop vond ik erg lelijk maar da's persoonlijk.

Laser
4 september 2009, 14:10
Het geluid was ook "groter" dan ik verwacht had, wel een beetje ingetogen/ouderwets maar mooi in balans.

Ik vond 'm wel een beetje fragiel aanvoelen, zou 'm alleen durven vervoeren in een hardcase (niet inclusief). En de kop vond ik erg lelijk maar da's persoonlijk.

Ja, dat 'grote' geluid vind ik soms ook op parlors, en de geode balans is mooi meegenomen.
En wat de kop bertreft: ik neem mijn kop er ook elke dag bij, sleur hem overal mee naartoe, dat went wel :crazyhappy: