PDA

View Full Version : Elementen Epiphone G-310 vervangen



metalman1989
22 augustus 2009, 18:35
Ik heb een paar jaar geleden een Epiphone SG-310 gekocht, ik was er toendertijd best tevreden over, maar de laatste tijd vind ik hem erg lomp, modderig en ongedefinieerd klinken. Ik heb gehoord dat de elementen hiervan nogal crappy zijn dus ik neem aan dat 't daaraan ligt.
Maar nou vraag ik me af of het zin heeft om de humbuckers te vervangen voor een beter setje, is dit het waard?

Groet,

Jesse

robert-gitarist
22 augustus 2009, 18:38
G310 vind ik sowieso geen beste basis om heel eerlijk te zijn. Wil je echt een toffe SG hebben voor relatief weinig geld, verkoop dan je G310 en koop een G400 terug en zet daar evt. andere elementen in. G400 heeft een gelijmde hals, betere stemmechanieken etc. Dat is een veel betere basis om te veranderen. Maar dat is mijn persoonlijke mening :)

Epiphone elementen klinken over het algemeen dof en basserig. Ik heb een aantal Epiphone LP's (standaards) en een SG400 en die klinken allemaal wat dof en basserig alleen heb ik me daar eigelijk nooit zo aan gestoord.

Jimwoud
22 augustus 2009, 18:58
G310 vind ik sowieso geen beste basis om heel eerlijk te zijn. Wil je echt een toffe SG hebben voor relatief weinig geld, verkoop dan je G310 en koop een G400 terug en zet daar evt. andere elementen in. G400 heeft een gelijmde hals, betere stemmechanieken etc. Dat is een veel betere basis om te veranderen. Maar dat is mijn persoonlijke mening :)

Epiphone elementen klinken over het algemeen dof en basserig. Ik heb een aantal Epiphone LP's (standaards) en een SG400 en die klinken allemaal wat dof en basserig alleen heb ik me daar eigelijk nooit zo aan gestoord.

+1, zou met die G310 niks doen. Ik heb er ook een, aantal andere elementen erin gehad, en het wordt niet echt goed. Een G400 is inderdaad een stuk beter.

snaarplukker
22 augustus 2009, 21:15
Nou, als de elementen in een G400 ook net zo dof klinken als in een G310 dan zou ik voor andere elementen gaan. Ik heb gelezen dat het een verbetering is als je er een Gibson 490 in stop. Voor minder draagkrachtigen is deze van GFS (http://yhst-50206111187217.stores.yahoo.net/veviexhoblbr.html) aan te bevelen.

metalman1989
22 augustus 2009, 21:45
bedankt voor de reacties
ik er geen zin in dat m'n sg nog steeds slecht klinkt na nieuwe elementen. dus ik ben maar opzoek naar een nieuwe tweede gitaar.

robert-gitarist
22 augustus 2009, 22:34
bedankt voor de reacties
ik er geen zin in dat m'n sg nog steeds slecht klinkt na nieuwe elementen. dus ik ben maar opzoek naar een nieuwe tweede gitaar.


Had jij me toevallig ook gemaild over de LTD Viper die ik te koop aanbied? :D

metalman1989
23 augustus 2009, 00:23
haha, ja dat was ik:confused:
dat gaat 'm dus niet worden zo:P
verkoop je 'm trouwens ook zonder de seymour duncan pickups erbij, of evt met de oringinele erin en zonder de EMG's?
Ik heb momenteel namelijkl niet zoveel aan extra elementen als ik mijn sg toch de deur uit doe. Zoja wat vraag je er dan voor?
En wat is de kleur?
BTW: ik zie dat je ook een Flying V aanbied, zou je daar wat info/foto's van kunnen sturen?

robert-gitarist
23 augustus 2009, 13:17
haha, ja dat was ik:confused:
dat gaat 'm dus niet worden zo:P
verkoop je 'm trouwens ook zonder de seymour duncan pickups erbij, of evt met de oringinele erin en zonder de EMG's?
Ik heb momenteel namelijkl niet zoveel aan extra elementen als ik mijn sg toch de deur uit doe. Zoja wat vraag je er dan voor?
En wat is de kleur?
BTW: ik zie dat je ook een Flying V aanbied, zou je daar wat info/foto's van kunnen sturen?


Ik zal je gewoon even netjes een mailtje sturen :) laten we het hier gewoon even ontopic houden :)

robert-gitarist
24 augustus 2009, 19:38
Hee metalman, waar blijft de review van je nieuwe plank? ;):D

metalman1989
25 augustus 2009, 13:34
Komt eraan, ik ben nu pas thuis eigenlijk